رژیم لاغری ایتالیایی چیست؟

  سه شنبه، 25 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
رژیم لاغری ایتالیایی چیست؟
مطالعات نشان می‌دهد که رژیم ایتالیایی موجب کاهش ریسک ابتلا به بیماری قلبی و سرطان می‌شود و در نتیجه می‌توانید عمر بیشتر و زندگی سالم‌تری داشته باشید.

احتمالا درباره ی رژیم ایتالیایی، فواید و تأثیرات آن زیاد شنیده اید. به رغم مصرف پاستا و بسیاری از غذاهای خوشمزه و پرکالری در ایتالیا، هنوز میزان چاقی در این کشور در مقایسه با سایر کشورها بسیار پایین تر است. اما مردم کشورهای مدیترانه مانند ایتالیا از چه روشی برای لاغری و کاهش وزن استفاده می کنند؟ آیا ما هم می توانیم با پیروی از رژیم ایتالیایی تناسب اندام داشته باشیم؟ در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با دانستنی مهم در مورد رژیم ایتالیایی آشنا کنیم.

رژیم غذایی لاغری ایتالیایی

وقتی اسم ایتالیا و غذاهای آن جا می آید ما همه به یاد پاستا، سس های خوشمزه، پیتزا و لازانیا می افتیم غافل از اینکه رژیم غذایی لاغری ایتالیایی فاقد تمام این غذاهاست. به عبارت ساده تر، این غذا ها در ایتالیا آنقدرها هم محبوب نیستند. وقت آن رسیده که تمام تصوراتتان در مورد غذاهای ایتالیایی را کنار بگذارید. غذاهایی که ما آن جا در رستوران ها می بینیم و از خوردن آن ها لذت می بریم با غذاهایی که آن ها در یخچال خانه دارند و روزانه مصرف می کند زمین تا آسمان فرق دارد. جالب است بدانید عادات غذایی آن ها باعث کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و همینطور سرطان شده و در نتیجه طول عمر بیشتری خواهند داشت. پس بیایید درباره رژیم غذایی لاغری ایتالیایی بیشتر بدانیم.

دستور رژیم لاغری ایتالیایی

بهتر است اول درباره دستور رژیم لاغری ایتالیایی بدانیم. این که از چه دستورالعملی پیروی می کنند که دچار چاقی و اضافه وزن نمی شوند.

  • در خوردن غذا عجله ندارند

یکی از عادت های خوب مردم ایتالیا این است که برای غذا خوردن وقت می گذارند. هیچوقت عجله نمی کنند و ترجیحا با دوستان خود و دست جمعی غذا می خورند.

معمولا قبل از غذا خوردن به پیاده روی می روند و هنگام غذا دور یک میز جمع شده و با هم گپ می زنند و غذا می خورند. جمع شدن آن ها دور یک میز موجب آهسته غذا خوردن می شود. و وقتی که شما آهسته غذا بخورید، مغزتان بهتر پیام سیر شدن را ارسال می کند. یکی از مهم ترین علل چاق نشدن آن ها همین است. جویدن غذا و در نتیجه هضم راحت آن.

ایتالیایی ها از غذا لذت می برند. آن ها صرفا برای سیر شدن نمی خورند. بهتر است کمی از آن ها در این خصوص یاد بگیریم و غذا را برای لذت آن بخوریم. یک بار این جمله را از خود بپرسید. آخرین باری که از غذا لذت بردم کی بود؟

  • وقتی سیر شدی دست از غذا بکش

این یکی دیگر از اصول و دستور رژیم لاغری ایتالیایی است. خب طبیعی است که وقتی آهسته و بدون عجله غذا بخورید، مغز راحت تر دستور سیر شدن را ارسال می کند. ایتالیایی ها به محض دریافت این پیام دست از غذا خوردن می کشند و مثل ما ایرانی ها فکر نمی کنند که وظیفه دارند بشقاب غذا را خالی کنند. مقدار غذایی که بعد از سیر شدن می خورید موجب چاقی می شود و ایتالیایی ها این راز را می دانند.

  • چیزی به اسم رژیم گرفتن ندارند

بیایید این واقعیت را قبول کنیم که رژیم گرفتن اغلب باعث ایجاد افسردگی در افراد می شود. معمولا هم بعد از مدتی فرد رژیم خود را رها می کند و در بیشتر مواقع به وزن قبلی باز می گردد.

ایتالیایی ها رژیم گرفتن را قبول ندارند. آن ها مواد غذایی که مصرف می کنند را از نظر میزان کالری بررسی نمی کنند و با این مسائل کاملا بیگانه هستند. آن ها معتقدند که اگر مواد غذایی سالم و مفید بخورند دیگر نیازی نیست بعدا رژیم بگیرند و به خود سختی بدهند. این هم یک دستور رژیم لاغری ایتالیایی است.

جالب است بدانید ایتالیایی ها فقط در روزهای یکشنبه که روز تعطیلشان است از دسر ها و شیرینی های خاص استفاده می کنند ولی در بقیه روز های هفته به رژیم غذایی عادی خود برمی گردند. اگر شما هم می خواهید مثل آن ها سالم بخورید تا دیگر نیازی به رژیم گرفتن نداشته باشید از همین حالا شروع کنید و دور غذاهای چرب و ناسالم را خط بکشید.

برنامه رژیم لاغری ایتالیایی

حال که عادات و دستور رژیم لاغری ایتالیایی را فهمیدیم کمی درباره برنامه رژیم لاغری ایتالیایی صحبت کنیم. پس ایتالیایی ها چه می خورند؟

ایتالیایی ها برخلاف تصور ما زیاد پاستا نمی خورند. در واقع از پاستا در پیش غذا استفاده می کنند. درست بر عکس ما ایرانی ها که پاستا و ماکارونی یک وعده ی کامل غذاییمان هستند. تکه های پاستا، سس گوجه فرنگی، تکه های نان به همراه روغن زیتون و سیر یکی از محبوبترین پیش غذاهای ایتالیایی ها به حساب می آید. بهتر است ما هم کم کم ماکارونی را از وعده ی اصلی حذف کرده و تبدیل به پیش غذا کنیم.

یک نکته ی دیگر که در مورد غذاهای آن ها صدق می کند این است که میزان غذاهایی که در هر وعده می خورند بسیار کمتر از وعده های ماست. شاید میزان وعده های آن ها به اندازه ی وعده های کودکان ما باشد و یا حتی کمتر. همینطور سس های سنگینی که ما برای پاستا و ماکارونی استفاده می کنیم در آن جا طرفداری ندارد. آن ها معتقدند نباید مزه ی اصلی غذا را از بین برد. ایتالیایی ها معمولا برای طعم دار کردن غذا ها از روغن زیتون، سیر، گوجه فرنگی، سبزی، لیمو و سرکه بالزامیک استفاده می کنند. آن ها به ندرت روغن مصرف می کنند و در صورت نیاز سعی می کنند از روغن زیتون استفاده کنند.

رژیم لاغری ۱۵ روزه ایتالیایی

صبحانه در رژیم غذایی ایتالیایی: ایتالیایی ها صبحانه را هم مانند دیگر وعده های غذایی کم می خورند. معمولا یک فنجان قهوه یا کاپوچینو به همراه یک نان تست یا بیسکوییت

ناهار در رژیم غذایی ایتالیایی: ناهار در این کشور از یک خانواده به خانواده ی دیگر فرق می کند ولی عموما از ۳ بشقاب تشکیل می شود. پیش غذا، غذای اصلی و دسر و طبیعتا مقدار هر سه بشقاب بسیار کم بوده و با تصور ما زمین تا آسمان فرق دارد. معمولا غذایی که به عنوان ناهار می خورند ساندویچ و سالاد و یا یک تکه کوچک ماهی یا مرغ به همراه سبزیجات است. بشقاب دسر آن ها معمولا تشکیل شده از میوه و سالاد است نه شیرینی و کیک!

شام در رژیم غذایی ایتالیایی: شام معمولا سنگین ترین وعده ی غذایی آن هاست ولی دیر خورده نمی شود(تا فرصت کافی برای هضم آن باشد) پاستا با سس گوجه فرنگی یا یک تکه گوشت یا ماهی به همراه سبزیجات می تواند شام ایتالیایی ها باشد. بهترین نوشیدنی را هم آب می دانند.

میان وعده ها در رژیم غذایی ایتالیایی: میان وعده های آن ها معمولا میوه یا انواع ماست است نه کیک و شیرینی!

برای همین است که درصد اضافه وزن در کشور ایتالیا ۹ است و تقریبا وزن همه ی آن ها متناسب است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (521 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (124 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (55 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (24 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (22 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!