رژیم ماست و کدو و تاثیر آن در لاغری

  دوشنبه، 12 دی 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
رژیم ماست و کدو و تاثیر آن در لاغری
آیا این مسئله که کدو باعث لاغری می‌شود، درست است؟و همچنین لاغری با ماست و کدو به چه صورت اتفاق می‌افتد؟ همراه ساعد نیوز باشید تا این مسئله را بررسی کنیم.

کدو سبز یکی از بهترین سبزیجاتی است که بسیار کم کالری و سیر کننده است و می توان آن را به صورت خام یا پخته مصرف کرد. این سبزی در بین افراد دیابتی طرفداران زیادی دارد و سبب کاهش قند خون می شود. کدو سبز برای افرادی که می خواهند رژیم لاغری داشته باشند، بسیار با اهمیت است، چرا که با مصرف آن می توانند بهترین نتیجه را برای داشتن تناسب اندام و سلامتی به دست آورند. خواص کدوسبز با ماست باعث شده مصرف کدو برای لاغری شکم به یکی از روش هایی تبدیل شود که به همراه ورزش به لاغری شکم و پهلو سرعت می بخشد.

کاهش کالری برای لاغری شکم

این یک واقعیت غیر قابل انکار است که شما نیاز به کاهش کالری برای کاهش وزن دارید و یک رویکرد محبوب این است که مصرف روزانه خود را به ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری کاهش دهید و انتظار داشته باشید حدود ۱-۲ پوند (۰٫۵ تا ۱ کیلوگرم) در هفته از دست بدهید. گفته می شود که محدود کردن میزان مصرف کالری شما می تواند در عین حال نکته ای منفی هم باشد. خوردن کالری کم می تواند باعث کاهش شدید میزان متابولیسم و یا تعداد کالری هایی که هر روزه مصرف می کنید، شود. در یک مطالعه، گروهی از افرادی که روزانه ۱۱۰۰ کالری مصرف کردند، میزان متابولیسم خود را بیش از دو برابر میزان مصرف روزانه برای چهار روز متوالی به میزان ۱۵۰۰ کالری در روز کاهش دادند. علاوه بر این، این کاهش در میزان متابولیسم ممکن است حتی پس از شروع رفتار شما مثل همیشه انجام شود. این بدان معنی است که شما ممکن است میزان متابولیسم پایین تری نسبت به قبل داشته باشید؛ بنابراین، مهم است که مصرف کالری خود را بیش از حد یا بیش از حد طولانی محدود نکنید.

خواص فوق العاده ماست

  1. پیشگیری از پوکی استخوان (استئوپروز)
  2. کاهش خطر فشار خون بالا
  3. بهبود سیستم گوارش از قبیل: عدم تحمل لاکتوز، یبوست، سرطان روده، عفونت پیلوری معده
  4. کاهش عفونت دستگاه تناسلی در زنان
  5. ایجاد احساس سیری و کاهش وزن بدن

خواص کدو

کدو خاصیت بسیار زیادی دارد. میتوان از یکی از خواص آن، کدو برای لاغری شکم را نام برد. از مهم ترین آن ها می توان به لاغری شکم اشاره کرد. برخی از خواص کدو عبارت اند از:

  • سرشار از مواد مغذی
  • حاوی آنتی اکسیدان
  • کمک به کاهش وزن
  • تقویت استخوان ها
  • کمک به هضم غذا
  • کاهش سطح قند خون
  • پیشگیری از بیماری های مربوط به پروستات
  • بهبود عملکرد قلب
  • تقویت بینایی
  • دارای خواص ضدسرطان
  • تقویت عملکرد تیروئید

لاغری با کدو  وماست

لاغری با ماست و کدو

جالب است بدانید ادعای لاغری با ماست و کدو حقیقت دارد. این مسئله می تواند چند علت داشته باشد. اولین دلیل آن کالری پایین کدوسبز است که کاملاً فاقد چربی بوده وحاوی ۱۷ کالری در ۱۰۰ گرم کدو سبز است. البته این تنها ویژگی مثبت کدوسبز نیست. کدوسبز دارای ویتامین B6، منیزیم، ویتامین C، پروتئین، اندکی پتاسیم، شکر، ویتامین K، کربوهیدرات، ریبوفلاوین و ویتامین A است؛ به همین دلیل ارزش غذایی نسبتاً بالایی دارد.

در ادامه دلایلی که سبب لاغری با ماست و کدو می شود را آورده ایم:

  • افزایش یافتن متابولیسم: کدوسبز می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد که این به دلیل وجود ویتامین A است. ویتامین A می تواند به اکسیده شدن چربی ها کمک کند و در نتیجه با افزایش سوخت و ساز، سبب لاغری می شود؛ البته به خاطر داشته باشید، کدو خاصیت چربی سوزی ندارد.
  • دارای فیبر محلول و نامحلول: فیبر محلول سبب می شود گلوکز در خون تجمع پیدا نکند و فیبر نامحلول که برای بدن قابل هضم نیست، در روده ها توسط باکتری های مفید مصرف شده و در نتیجه برای سم زدایی سیستم گوارش و حفظ سلامت آن به ما کمک می کند. همچنین پتاسیمی که در فیبر کدو وجود دارد، برای سم زدا یی و سلامت کبد مفید است.
  • کالری کم و پرکردن حجم معده: همانطور که در ابتدا گفتیم، کدو کالری بسیار کمی دارد و به همین دلیل مصرف میزان زیادی از آن نیز نمی تواند سبب چاقی شود؛ اما از آنجایی که حجم زیادی از معده پر را می کند، می تواند مانع از خوردن غذای بیشتر شود.

مضرات کدو و ماست

همانطور که می دانید هیچ ماده غذایی کاملاً بدون ضرر نیست؛ به همین دلیل کدوسبز را نیز نمی توان از این قاعده مستثنا دانست. مضرات کدو سبز با ماست، در حقیقت به مضرات کدو مربوط می شود که شامل موارد زیر است:

  • کدو سبز برای کسانی که به سندروم روده تحریک پذیر مبتلا هستند می تواند سبب ایجاد مشکلات گوارشی شود.
  • کدو تلخ باعث ایجاد اسپاسم در معده و همچنین اسهال می گردد.
  • چنانچه به کدو حساسیت دارید؛ یعنی با مصرف آن به تهوع و خارش مبتلا می شوید، از مصرف آن خودداری کنید.
  • کدو سبز را بیش از حد مصرف نکنید؛ زیرا می تواند مشکلات عصبی همچون آلزایمر را موجب شود.
  • زنان باردار و شیرده و افراد سیگاری باید میزان مصرف کدو را محدود کنند تا بتاکاروتن خون آن ها افزایش پیدا نکند.

سخن آخر

کدو و ماست مناسب برای لاغری شکم است و همچنین ضد ریزش مو می باشد و توصیه می شود، حداقل دو بار در هفته ترکیب ماست و کدو استفاده کنید که به پاکسازی پوست هم کمک می کند. ترکیب کدو و ماست، اگر در یک دوره زمانی مشخص مصرف شود باعث سیر شدن فرد می شود و از ریزه خواری جلوگیری می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (385 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (61 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (44 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (16 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس