رژیم سیب چه رژیمی است؟

  شنبه، 22 شهریور 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
رژیم سیب چه رژیمی است؟
رژیم لاغری 5 روزه با سیب بهترین رژیم غذایی برای کسانی است که به دنبال لاغری سالم در کمترین زمان هستند و علاوه بر آن خوردن سیب به سلامت کلی بدن هم کمک می کند.

از قدیم گفته اند خوردن روزی یک سیب شما را از دکتر دور نگه می دارد. اما اگر در روز چند عدد سیب بخورید، هم دکتر از شما دور می ماند و هم اضافه وزن. سیب، این میوه سرشار از فیبر و آب و مواد مغذی، میوه ای ایده آل برای کاهش وزن است. رژیم لاغری ۵ روزه سیب باعث می شود تا بتوانید در این مدت زمان کم، حداقل ۴ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید. این میوه بهشتی، نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه سموم بدن را دفع کرده و متابولیسم تان را افزایش می دهد.

رژیم سیب چه رژیمی است؟

رژیم سیب یک برنامهٔ پنج روزه است که بخش عمده ای از آن را سیب تشکیل می دهد. در روز اول افراد باید برای صبحانه، ناهار و شام تنها سیب بخورند. از روز دوم علاوه بر سیب، برخی غذاهای دیگر نیز به رژیم سیب اضافه می شوند. از روز سوم تا پنجم افراد می توانند علاوه بر سیب از آبمیوهٔ تازه، اسموتی سبزیجات، پروتئین و لبنیات نیز استفاده کنند.

رژیم سیب چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

جزء اصلی این رژیم یعنی سیب سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها و فیبر بوده و کالری بسیار پایینی دارد. سیب باتوجه به اندازه اش بین ۸۰ تا ۱۰۰ کالری انرژی دارد. سیب ضدیبوست و بسیار مغذی است. سیب برای دستگاه عصبی نیز مفید است. به همین دلایل در بسیاری از برنامه های غذایی سیب وجود دارد. البته در این رژیم غذایی سیب نقش محوری دارد. فیبر موجود در سیب به مولکول های چربی چسبیده و از جذب آنها جلوگیری می کند. فیبر سیب پس از اتصال به چربی، آن را از بدن دفع می کند. همچنین فیبر کمک می کند تا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. خوردن سیب پیش از هر وعدهٔ اصلی باعث می شود تا کمتر احساس گرسنگی کنید و از پرخوری تان جلوگیری می کند.

برنامه ی غذایی رژیم ۵ روزه ی سیب (رژیم ۲ روز سیب)

در این رژیم ۵ روزه ، افراد در روز اول تنها مجاز به خوردن سیب و مایعات هستند. در چهار روز باقی مانده اما می توانند از مواد غذایی دیگر تغذیه کنند. اما نباید این نکته را فراموش کرد که مواد غذایی مضر در این رژیم جایی ندارند و کالری مواد غذایی مصرفی نباید بیشتر از ۱۲۰۰ کالری در طول روز بشود.

روز اول

همانطور که گفته شد، در طول روز اول تنها مجاز به خوردن سیب و مایعات هستید. وزن مجموع سیب ها در طول روز نباید بیشتر از ۱.۵ کیلوگرم شود. در این روز مایعات زیاد مصرف کنید تا از دِهیدراته شدن بدن جلوگیری کنید. نیازی به نگرانی برای نرسیدن مواد معدنی لازم در حین روز اول رژیم نیست. زیرا سیب غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، مواد مغذی و فیبر غذایی بالایی است که این مواد مغذی برای حفظ درصد مناسب چربی بدن، سلامت قلب و عروق، بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از التهاب مفصلی، دیابت، آلزایمر و دستگاه گوارش ضروری می باشند.

روز دوم

در روز دوم، در وعده ی نهار سیب را به همراه یک سالاد سبز سبک بخورید تا سایر مواد مغذی را از این سالاد جذب کنید. در سالاد خود از روغن های گیاهی استفاده کنید. برای مثال روغن زیتون یک منبع غنی از چربی های خوب است که به حفظ یکپارچگی غشای سلولی کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که از آب دتاکس (سم زدا)، استفاده می کنید.

روز سوم

این روز را می توان به عنوان روز پروتئین نامید. پروتئین ها سازه های اصلی بدن ما هستند. بنابراین روز سوم رژیم خود را با یک منبع پروتئین خوب مانند تخم مرغ شروع کنید. اگر شما وگان هستید، می توانید به جای تخم مرغ یک لیوان شیر سویا بخورید. سالاد به شما احساس سیری برای مدت زمان طولانی می دهد و ماست نیز به فرآیند هضم کمک می کند. برای شام، یک منبع خوب پروتئین و یک سیب را بخورید. از آنجایی که برای دو روز بیشتر سیب خوردید، بدن شما انرژی کافی برای هضم و متابولیسم ندارد. بنابراین در خوردن غذا افراط نکنید.

روز چهارم

روز خود را با یک سیب و اسموتی کلم شروع کنید.کلم نیز مانند سایر گیاهان سبز رنگ حاوی مقادیر زیادی فیبر است که به شما احساس سیری برای مدت طولانی می دهد. ناهار گیاهی به شما کمک می کند همه مواد مغذی ضروری را از انواع مختلف سبزیجات دریافت کنید. در روز چهارم یک میان وعده بعد از ناهار و یک عصرانه بخورید. آنتی اکسیدان موجود در این میان وعده ها به شما در دفع سموم کمک می کند.

روز پنچم

در روز آخر رژیم سیب، افراد مجاز به خوردن میوه ها، سبزیجات، چربی های خوب، کربوهیدرات های خوب و پروتئین خواهند بود. این ترکیب به احیا کردن بدن پس از چهار روز رژیم کمک می کند. در این روز به علت پیچیده تر شدن رژیم غذایی، متابولیسم بدن شما فعال خواهد بود و بدون مشکل ضعف بدنی، به سوختن کالری ها می پردازد.

نکته:

رژیم ۵ روزه ی سیب یک رژیم غذایی کامل است که در مدت زمانی کوتاهی به شما کاهش وزن تا ۳ کیلو را پیشنهاد می دهد. در این رژیم همه ی مواد غذایی مجاز، سالم و مفید برای بدن هستند اما باید توجه داشت که ممکن است برخی به علت احساس خستگی، خواب آلودگی یا گرسنگی در همان دو روز اول ناامید شوند که باید مراقب این چالش بود. اگر احساس خستگی یا خواب آلودگی شما ادامه دار بود، رژیم را قطع و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر دارای زمینه بیماری خاصی هستید، قبل از شروع رژیم با پزشک خود مشورت کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (225 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (134 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (55 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (53 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (50 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (32 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (19 نظر) نگاهی به ماشین بی ام و هوش پران کریم باقری که همه آرزوشو دارن/ زیدان فوتبال ایران سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (17 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت