رشد سریع مو با 9 خوراکی فوق العاده

  چهارشنبه، 17 دی 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
رشد سریع مو با 9 خوراکی فوق العاده
داشتن رژیم غذایی مفید و سالم، تاثیر بسیاری را در افزایش رشد و سلامت موها ایجاد می کند. متاسفانه بسیاری از افراد از تاثیر رژیم غذایی بر سلامت و افزایش رشد موهای خود آگاهی ندارند. خوشبختانه مواد غذایی طبیعی بسیار زیادی را می توان یافت که در تحریک رشد موها تاثیرگذار هستند.

بسیاری از مردم می خواهند مویی قوی و سالم داشته باشند، مخصوصا وقتی سنشان بالاتر می رود. جالب است بدانید ماهی ۱٫۲۵ سانت و سالانه ۱۵ سانتی متر مو رشد می کند. اینکه مو چقدر سریع رشد می کند بستگی به فاکتورهایی مانند سن، سلامت، ژنتیک و برنامه غذایی دارد. با اینکه نمی توانید فاکتورهایی مانند سن و ژنتیک را تغییر دهید اما همچنان کنترل برنامه غذایی در دستتان است. در واقع برنامه غذایی که مواد مغذی مناسب در خود نداشته باشد موجب ریزش مو می شود. از سوی دیگر، استفاده از برنامه غذایی متعادل که مواد مغذی درستی داشته باشد می تواند به بهبود رشد مو کمک کند. مخصوصا اگر به دلیل ضعف مواد مغذی ریزش مو را تجربه کرده باشید. در ادامه می خواهیم بهترین غذاهایی که به رشد بهتر موها کمک می کنند را به شما معرفی کنیم.

تصویر

1. تخم مرغ

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین و بیوتین هستند که دو ماده مغذی هستند که می توانند رشد مو را افزایش دهند. خوردن پروتئین کافی برای رشد مو مهم است زیرا فولیکول های مو از پروتئین ساخته می شوند. کمبود پروتئین در رژیم غذایی باعث افزایش ریزش مو شده است . بیوتین برای تولید پروتئین مو به نام کراتین ضروری است، به همین دلیل مکمل های بیوتین اغلب برای رشد مو عرضه می شود. تحقیقات همچنین نشان داده است که مصرف بیشتر بیوتین می تواند به بهبود رشد مو در افراد مبتلا به کمبود بیوتین کمک کند. با این حال، احتمال کمبود بیوتین، اگر شما یک رژیم متعادل مصرف کنید، کم است. شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد افراد سالم از مصرف بیوتین بیشتر سود می برند. تخم مرغ همچنین منبع خوبی از روی، سلنیوم و دیگر مواد مغذی موی سالم هستند. این باعث می شود آنها یکی از بهترین غذاها برای سلامتی مو مطلوب باشد .

2. نارنگی ها

نارنگی ها به طور موثر بر مو تاثیر می گذارد:محتوای ویتامین ث بدن را برای جذب آهن مانند اسفناج آسان تر می کند.

3. توت فرنگی

توت فرنگی نه تنها از ریزش مو جلوگیری می کند، بلکه نقاط کم موی سر را نیز به خوبی درمان می نماید. توت فرنگی حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که تاثیر به سزایی در کلاژن سازی و تقویت دوام موها دارند. مو به وسیله پوشش محافظت کننده ای پوشانده شده که شامل کلاژن می شوند و بدون آن احتمال شکسته شدن افزایش می یابد. اگر می خواهید از شکننده شدن موهای خود جلوگیری کنید، می توانید از توت فرنگی، مرکبات و زغال اخته استفاده نمایید

4. عدس

غنی در پروتئین، آهن، روی و بیوتین، عدس ها دارای مقدار زیادی اسید فولیک هستند. بدن نیاز به اسید فولیک برای بازگرداندن سلامت گلبول های قرمز که پوست و پوست سر را با اکسیژن بهبود می بخشد دارد. غذاهای غنی از اسید فولیک نیز برای اسپرم سالم مفید هستند.

5. میگو

میگو غذای محبوبی است که غنی از بسیاری از مواد مغذی است که می توانند رشد مو را افزایش دهند. میگو یک منبع عالی پروتئین، ویتامین B، روی، آهن و ویتامین D است. 3.5 اونس (100 گرم) میگو 38 درصد نیازهای روزانه ویتامین D شما را تامین می کند. برعکس، مطالعات کمبود ویتامین D3 را به ریزش مو مرتبط می دانند. با وجود داشتن چربی بسیار کم، میگو مقدار کمی از اسیدهای چرب امگا 3 را نیز فراهم می کند. رژیم های حاوی اسیدهای چرب امگا 3 با افزایش رشد مو مرتبط هستند.

6. قارچ

بر طبق مطالعه 2012، مس ممکن است به حفظ رنگ طبیعی مو بدون در نظر گرفتن رنگ مو کمک کند. قارچ غنی ​​از مواد معدنی، مثل دانه کنجد است.

7. آووکادو

چنانچه می خواهید رشد موهای خود را تحریک کرده و از استرس اکسیداتیو جلوگیری کنید، مصرف آووکادو به فراموش نکنید. آووکادو حاوی میزان بالایی از اسید چرب امگا 3 بوده و برای سلامت فولیکول های مو بسیار مفید واقع می شود. همچنین، اگر می خواهید ظاهر درخشان و زیبایی را به موهای خود بدهید، می توانید مقداری از این میوه مفید را به فرق سر بزنید و پس از گذشت نیم ساعت، آبکشی کنید.

8. گوشت

گوشت یک رژیم غذایی معمولی است و غنی از مواد مغذی است که ممکن است به رشد مو کمک کند. 3.5 اونس (100 گرم) از استیک فلفل پخته شده حاوی 29 گرم پروتئین است. به ویژه گوشت قرمز سرشار از یک نوع آهن است که به راحتی جذب می شود. این ماده معدنی به سلولهای قرمز خون کمک می کند تا اکسیژن را به تمام سلول های بدن منتقل کند، از جمله فولیکول های مو. کمبود پروتئین و آهن با ریزش مو مرتبط است

9. رشد سریع مو با بادام

بادام سرشار از ویتامین E است، که این ماده مغذی برای فعال کردن رشد و تقویت مو نیاز است. مصرف 20 بادام در روز برای تامین 70 درصد از مقدار مصرف توصیه شده ویتامین E کفایت می کند. همچنین، بادام سرشار از دیگر مواد مغذی ضروری برای رشد و محافظت از مو است، که از آن جمله می توان به بیوتین، اسیدهای چرب و ویتامین های B اشاره کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (168 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (69 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (40 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر)
تیتر امروز   
جزئیات استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای جذب دانش‌آموختگان برتر به عنوان عضو هیئت علمی
پوشش بازیگر زن ایرانی، راز زندگی‌اش را فاش کرد!+ویدئو
آمار وحشتناک نزاع و دعوای خیابانی / از سقط جنین تا قتل جوان!
(ویدئو) ارتشی از ربات‌های سوسکی در ماموریت‌های سری شرکت می‌کنند!
ویدیو/ نقاشی منحصربه‌فرد خلاقانه با کمک ذره‌بین غول‌پیکر در دل طبیعت/ ترکیب علم فیزیک و هنر مساوی با شاهکاری از جنس آتش
ویدیو/ سبک تخصصی و تضمینی آموزش مکالمۀ زبان انگلیسی فقط در یک جلسه/ فینیشرِ بی‌رحمانۀ "سیامک انصاری" به "رامین ناصرنصیر" در سریال "عطسه"
ویدیو/ سفر افسانه‌ای "هرکول" خدای اسطوره‌ای رومیان به بیستون کرمانشاه
ویدیو/ حقایقی باورنکردنی از ساخت "خزانۀ سوالبارد" برای روز قیامت در نروژ/ دنیایی زیرزمینی برای جلوگیری از انقراض انسان‌ها در پایان جهان
آزمون خطای دید/ آیا می‌توانید گوزن پنهان در این تصویر را پیدا کنید؟ تنها 2٪ از افراد موفق به حل این تست شده‌اند!
(ویدئو) وقتی تو خراب‌کاری اوستایی/ شاهکار هنرمندی که زیبایی را از ویرانی خلق می‌کند!
ویدیو/ آموزش نحوۀ کاشت بذر گیاه گوشتی و زینتی آدنیوم در منزل/ چگونه یک بونسای زیبای آدنیوم پرورش دهیم؟
سرنوشت عجیب و پیچیده 3 زن در زندگی حاکم دوبی! / شیخه مهره و لطیفه و هیا بنت حسین
عاشق لهجه پرتغالی دختر رونالدو میشید وقتی به پدرش ابراز احساسات میکنه / ایده آل ترین رابطه ی پدر دختری جهان رو پیدا کردم 👌
(ویدئو) روایتی از زندگی و دستاوردهای پروفسور محمدحسن گنجی، پدر هواشناسی و جغرافیای نوین ایران/ ویژه سالروز وفات این دانشمند بزرگ
شباهت زیاد و غیر قابل انکار دنیز دختر علی دایی به پدرش با گذر زمان +عکسی تازه منتشر شده از او!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس عاشقانه از شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت