رژیم لاغری با چغندر در 3 روز!

  دوشنبه، 15 شهریور 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
رژیم لاغری با چغندر در 3 روز!
چغندر یک سبزی کم کالری و حاوی فیبرهای غذایی است که باعث می شود خیلی زود احساس سیری بکنید. در نتیجه نیاز به مصرف مواد غذایی دیگر کم شده و روند لاغری شروع می‌شود. با ما باشید تا بیشتر با این روش ساده و موثر آشنا شوید. البته بهتر است قبل از تصمیم به لاغری با چغندر با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

خیلی از افراد برای لاغری رژیم هایی را انتخاب می کنند که برای مدتی مد شده و رواج پیدا کرده اند. باید بدانید رژیم هایی که در یک مدت محدود ترند می شوند، عموما پایه و اساس علمی مهمی ندارند و حتی به بدن شما آسیب می رسانند. علاوه بر این در اکثر این رژیم ها بعد از مدتی وزن شما دوباره برمی گردد و حتی چاق تر از قبل می شوید. لاغری با چغندر یکی از روش هایی است که این روزها در میان افراد معروف شده دلیل آن نیز به خاطر وجود فیبر زیاد در این سبزی است. همانطور که همیشه گفته ایم برای لاغر شدن باید غذاهای سالم بخورید. سعی کنید از همه گروه های غذایی مانند پروتئین ، ویتامین ، غلات، کربوهیدرات و غذاهای کم چرب در وعده های غذایی خود بگنجانید. متخصصان تغذیه توصیه می کنند تا جایی که می توانید از سبزیجات در برنامه غذایی خود استفاده کنید، چغندر نیز یکی از این سبزیجات است.

ارزش چغندر بالاتر از این حرف هاست

چغندر یک ماده ی غذایی فوق العاده است که باعث ارتقای سطح سلامت می شود. به همین دلیل ارزش این را دارد که در برنامه ی غذایی و رژیمی تان جا داشته باشد. این سبزی پرخاصیت همچنین برای افرادی که از کم خونی و دیگر بیماری های خونی رنج می برند و همچنین برای کودکان و خانم های باردار بسیار مفید است. چغندر سرشار از آهن، بتاکاروتن و ویتامین های B1 ،B2 ،B3 و B6 می باشد.

ارزش غذایی 100 گرم چغندر

  • انرژی 31 کیلوکالری
  • پروتئین ها 1.5 گرم
  • کربوهیدرات 8.5 گرم
  • فیبر 1.5 گرم
  • پتاسیم 259 میلی گرم
  • فسفر 32 میلی گرم
  • ویتامین A 58.5 واحد بین المللی

خواص غذایی و دارویی چغندر

  1. طبیعت چغندر گرم وتر است.
  2. مصرف چغندر بیماری جذام را از بین می برد.
  3. چغندر، عقل را زیاد می کند.
  4. شیره چغندر یکی از بهترین شیره های سبزی است که به ساختن گلبول های قرمز خون کمک می کند، خون را تصفیه کرده و جریان خون را بهبود می بخشد. از این رو مصرف چغندر به خانم ها بسیار توصیه می شود.
  5. چغندر قرمز یا لبو به دلیل داشتن فیبر فراوان که خاصیت کاهش چربی خون را دارد و همچنین اسید فولیک، بهتر است در سبد غذایی بیماران قلبی و زنان باردار قرار بگیرد.
  6. لبو دارای مقادیر فراوان آهن در کنار ویتامین ث و اسیدفولیک است که از بروز کم خونی در افراد به ویژه دختران جوان ممانعت می کند.
  7. چغندر ملین، نرم کننده و ادرارآور بوده و در رفع یبوست نقش عمده ای را ایفا می کند. همچنین اهمیت بسزایی در دستگاه گوارش دارد.
  8. درمان کننده التهاب مجاری ادرار است.
  9. چغندر برای درمان التهاب مثانه، بواسیر و بیماری های پوستی بسیار مفید است. اشتها را نیز زیاد می کند.
  10. چغندر مانند هویج دارای کاروتن است که در معده تبدیل به ویتامینA می شود.
  11. مدر، اشتها آور و آرام بخش است، کار عضلات را تقویت می کند، خون را بند می آورد، معده را تقویت می کند، اسهال خونی را متوقف می سازد.
  12. آب پخته شده آن برای درمان التهاب مثانه، یبوست، بواسیر و بیماری های پوستی مصرف می شود.
  13. آب چغندرخام را بگیرید و با ماست مخلوط کنید و صبح ناشتا بخورید و هر روز تکرار کنید از سفید شدن موها جلوگیری می کند.
  14. هر شب با آب گرم پخته آن موضع را بشویید. ترک خوردگی های پوست که از سرماخوردگی باشد را برطرف می کند.
  15. آن را بپزید و با آب نیم گرم آن تنقیه کنید ورم روده را درمان می کند.

چگونه چغندر را انتخاب و نگهداری کنیم؟

  • شما به راحتی می توانید چغندر تازه را از بازارهای میوه و تره بار خریداری کنید. در موقع انتخاب، چغندرهای سفت، گرد و بدون لک با برگ و ریشه ای کاملا سبز را انتخاب کنید.
  • رنگ چغندر باید قرمز تیره باشد.
  • چغندرهای انتخابی را داخل کیسه ی پلاستیکی و داخل یخچال قرار دهید. در این صورت می توانید آن ها را به مدت حداقل دو تا سه هفته نگهداری کنید.
  • اگر برگ های چغندر را بدون شستشو داخل کیسه پلاستیکی گذشته و در بخچال قرار دهید به مدت 5 روز قابل استفاده می مانند.
  • توجه داشته باشید که نباید به هیچ عنوان چغندرهای خام را در فریزر قرار داد چون خیلی زود نرم می شوند.
  • توصیه می کنیم اگر می خواهید از روش لاغری با چغندر به عنوان رژیم لاغری جدی استفاده کنید آن را بیش از ده روز پیاپی ادامه ندهید. در طول مدت رژیم حداقل روزانه دو لیتر آب بنوشید.

آیا لاغری با چغندر امکان پذیر است؟

لاغری با چغندر یکی از خوراکی هایی است که می تواند به شما در کاهش وزن و احساس سیری طولانی کمک کند. در نتیجه می توانید با متخصص تغذیه خود مشورت کنید و برای کاهش وزن بیشتر آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.در ادامه دلایلی را برای شما آورده ایم که اثبات می کند این خوراکی خوشمزه و قرمز رنگ تا چه اندازه در رژیم لاغری می تواند مفید باشد.

1. لاغری با چغندر و تراکم کالری

تراکم کالری که گاهی اوقات به عنوان تراکم انرژی نیز شناخته می شود، اندازه گیری کالری در هر وزن غذا است. خوردن غذا با تراکم کالری پایین باعث می شود با کالری کمتری احساس سیری کنید.نیمی از فنجان چغندر پخته شده حاوی 37 کالری است که طبق گفته بانک اطلاعات ملی مواد مغذی USDA یک کالری انتخابی متوسط است.در نتیجه لاغری با چغندر برای افرادی که رژیم کالری شماری را دنبال می کنند می تواند یک گزینه عالی باشد. چرا که این خوراکی خیلی زود باعث سیری نیز می شود.

2. ارزش غذایی چغندر

اگر علاقه مند به لاغری با چغندر هستید باید بدانید یک خوراکی با ارزش غذایی بالایی را انتخاب کرده اید. از طرفی چغندر فاقد کلسترول و چربی است و مملو از مواد مغذی است.

بانک اطلاعات ملی تغذیه ایالات متحده آمریکا نیمی از فنجان چغندر پخته شده را حاوی 20 میلی گرم منیزیم، 32 میلی گرم فسفر، 259 میلی گرم پتاسیم و 0.67 میلی گرم آهن می داند. همچنین این سبزی قرمز رنگ سرشار از فولات است.در نتیجه اگر شما این خوراکی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید با کاهش وزن دیگر نگران از دست دادن مواد حیاتی مورد نیاز روزانه ی خود نخواهید بود.

3. فیبر و لاغری با چغندر

اگر تصمیم دارید برای کاهش وزن از لاغری با چغندر کمک بگیرید باید بگوییم این خوراکی به دلیل وجود فیبر می تواند بهترین گزینه ی خوشمزه برای لاغری باشد.چغندر منبع خوبی از فیبر در رژیم غذایی است که نیمی محلول و نیمی محلول است. هر دو نوع این فیبر ها با حفظ عملکرد مناسب روده و کاهش سطح کلسترول که برای کاهش وزن و سایز بسیار مفید و عالی هستند.

جالب است بدانید فیبر موجود در چغندر یک مبارز بسیار قوی برای چربی های اشباع شده است. فیبر های موجود در این خوراکی قرمز رنگ به دور چربی های اشباع شده می پیچد و آن ها را از طریق مدفوع خارج می کند.

نکته: موسسه ملی بهداشت گزارش کرده است که میزان توصیه شده فیبر برای کودکان بزرگتر و بزرگسالان بین 20 تا 35 گرم است. یک وعده نصف فنجانی چغندر حاوی 1.7 گرم فیبر است که شما را به برای دریافت فیبر روزانه نزدیک می کند.

4. از بین بردن احساس گرسنگی

یکی از دلایلی که باعث می شود افراد دارای اضافه وزن هنگام رژیم گرفتن از ادامه دادن خودداری کنند تحمل گرسنگی بیش از حد است. اما این را باید بدانید اگر رژیم غذایی شما استاندارد باشد شما خیلی احساس گرسنگی واقعی نخواهید کرد.یکی از مزیت های لاغری با چغندر در این است که این سبزی قرمز رنگ برای مدت زمان طولانی در معده می ماند. در نتیجه باعث می شود سیگنال های گرسنگی برای مغز فرستاده نشود. در نتیجه شما برای مدت طولانی احساس سیری خواهید کرد.

5. بالا بردن چربی سوزی در بدن

یکی دیگر از مزیت های لاغری با چغندر آن است که سوخت و ساز در بدن بالا خواهد رفت. زمانی که شما این خوراکی را میل می کنید مدت زمان هضم آن طولانی است.این امر موجب می شود بدن برای تامین انرژی به سراغ چربی های اشباع شده در بدن برود. زمانی که از این چربی ها برای تامین انرژی و سوخت و ساز استفاده می شود به مرور شاهد کاهش سایز و وزن خواهید بود.

6. حفظ انرژی برای فعالیت

افرادی که رژیم غذایی لاغری غیر استاندارد را دنبال می کنند در طی روز متوجه ضعف ناگهانی می شوند. حتی افرادی که دارای تناسب اندام هستند ممکن است در طی روز دچار این ضعف بدنی شوند.اما جالب است بدانید افرادی که لاغری با چغندر را دنبال می کنند دچار این ضعف نمی شوند. حتی بعد از ورزش خوردن یک لیوان آب چغندر باعث می شود که احساس نشاط بیشتری کنند.این خوراکی خوش طعم و رنگ شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. بدن برای متابولیسم به سراغ چربی های انباشته شده در شکم می رود.نکته ای که در اینجا مهم است آن می باشد که زمانی که چربی های بدن شما به جای کربوهیدرات و گلوکز شروع به سوزاندن چربی های اشباع می کند انرژی بسیار بیشتری را به شما خواهد داد.از طرفی چغندر از مواد مغذی غنی است و با خوردن آن پس از یک ورزش سنگین باعث می شود انرژی شما به سرعت برگردد. این امر موجب می شود راندمان ورزشی شما بالاتر برود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (73 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان