سوالات متداول راجع به رژیم وگان

  چهارشنبه، 14 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
سوالات متداول راجع به رژیم وگان
ساعد نیوز: زمانیکه یک رژیم غذایی مورد استقبال خیلی از افراد قرار می گیرد, سوالات بی شماری هم راجع به آن رژیم به وجود می آید. چند مورد از سوالات رایج راجع به رژیم وگان در این مطلب آمده است. امیدواریم که با مطالعه آنها به پاسخ سوالات خود برسید.

1. چگونه در رستوران گیاهخوار باشیم ؟

غذا خوردن به عنوان فرد گیاه خوارمی تواند چالش برانگیز باشد ؛ یک راه برای کاهش استرس این است که رستوران های گیاهی را شناسایی کنید. زمانی که در یک رستوران غیر گیاهی غذا می خورید، از قبل به صورت آنلاین غذا را بررسی کنید تا ببینید چه گزینه هایی دارند گاهی اوقات ، تماس گرفتن از قبل به آشپز این امکان را می دهد غذایی به خصوص برای شما ترتیب دهد. این امکان را می دهد که به رستوران برگردید و مطمئن باشید چیزی جالب تر از سالاد در کنار آن خواهید داشت. هنگام انتخاب رستوران قبل از ورود و نشستن منو را نگاه کنید ؛ یک بار در رستوران، سعی کنید گزینه های گیاهی موجود در منوی غذا را مشخص کنید و بپرسید آیا شیر و یا تخم مرغ را می توانید حذف کنید یکی دیگر از نکات ساده این است چند غذای گیاهی و یا غذاهای دیگر سفارش دهید تا یک وعده غذایی تهیه کنید.

2. چند مورد میان وعده گیاهی سالم بگویید؟

  • میوه های تازه با کمی کره مغزها
  • سبزیجات
  • مخمرغذایی و ذرت
  • نخود بو داده
  • میوه ها
  • پودینگ چیا
  • شیرینی خانگی
  • شیر گیاهی
  • شیر خشک یا قهوه کاپوچینو
  • غذای دریایی خشک
    توجه: هر زمان که برای یک اسنک گیاهی برنامه ریزی می کنید ، سعی کنید گزینه های غنی از فیبر و پروتیین را انتخاب کنید که می تواند به حفظ گرسنگی کمک کند.

3. آیا می توانم غذاهای خام را به عنوان گیاه خوار بخورم ؟

البته که نه. با این که برخی از گیاهخواران این کار را انجام می دهند، خوردن گیاه های خام برای همه توصیه نمی شود . بسیاری از گیاهخواران غذای پخته شده را می خورند و هیچ پایه علمی وجود ندارد تنها غذاهای خام بخورید.

4. آیا تغییر به رژیم غذایی گیاهخواری به من کمک می کند وزن کم کنم ؟

گیاهخواری بر مبنای مواد مغذی، تمام غذاهای گیاهی و محدود کردن نوع فرآوری شده آن ، ممکن است به کاهش وزن کمک کند ؛ همان طور که در مورد کاهش وزن در بالا ذکر شد، رژیم های گیاهی به افراد کمک می کنند کالری کمتری مصرف کنند.

5. بهترین جایگزین شیر چیست ؟

گزینه های شیر گیاهی زیادی برای شیر گاو وجود دارد. سویا و انواع شاهدانه حاوی پروتیین زیادی هستند ؛ هر نوع شیر گیاهی که انتخاب می کنید، مطمئن شوید کلسیم، ویتامین D و در صورت امکان، ب 12 غنی باشد.

6. گیاه خواران تمایل دارند سویا زیادی بخورند. این برای شما بد است ؟

سویا منبع بسیار زیادی از پروتیین های گیاهی هستند. آن ها حاوی مجموعه ای از ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی مفید هستند با این حال، سویا می تواند عملکرد تیروئید را در افراد مستعد سرکوب کند و موجب نفخ و اسهال می شود.

7. چگونه می توانم تخم مرغ را در دستور العمل ها جایگزین کنم ؟

چیا و بذر کتان مواد خوبی برای جایگزینی تخم مرغ هستند. برای جایگزینی یک تخم مرغ، یک قاشق سوپ خوری چیا و سه قاشق سوپ خوری بذرکتان با آب داغ مخلوط کنید و بگذارید بماند در برخی موارد، موز له شده می تواند جایگزین خوبی برای تخم مرغ باشد. سویا جایگزین گیاهی خوبی برای تخم مرغ است. سویا همچنین می تواند در انواع دستورالعمل ها برپایه تخم مرغ از املت گرفته تا فریتاتا ، پای کیش مورد استفاده قرار گیرد.

8. چگونه می توانم مطمئن شوم به اندازه کافی پروتئین دارم ؟

گیاهخواران می توانند اطمینان حاصل کنند نیازهای روزانه پروتئین را با غذاهای گیاهی غنی از پروتئین در وعده های غذایی روزانه تامین کنند.

9. چطور می توانم مطمئن شوم به اندازه کافی کلسیم دارم ؟

غذاهای غنی از کلسیم شامل بوک چوی ، کلم پیچ، سبزیجات خردل، شلغم و کلم بروکلی، نخود هستند ؛ شیرو آب میوه نیز روشی عالی برای گیاهخواران هستند تا میزان مصرف کلسیم را افزایش دهند . مقدار کلسیم روزانه 1000 میلی گرم است و به 1200 میلی گرم روزانه برای بزرگسالان افزایش می یابد). برخی مدعی هستند به دلیل فقدان گوشت در رژیم غذایی ممکن است برخی از نیازهای روزمره را کاهش دهند. شواهد علمی زیادی را نمی توان برای حمایت یا نفی این ادعا پیدا کرد ؛ با این حال، مطالعات حاضر نشان می دهند مصرف کم تر از 525 میلی گرم کلسیم روزانه خطر افزایش شکستگی های استخوان را دارند. به همین دلیل، گیاهخواران باید 525 میلی گرم کلسیم در هر روز مصرف کنند.

10. آیا باید مکمل ویتامین ب 12 استفاده کنم ؟

ویتامین ب 12 عموما در غذاهای حیوانی یافت می شود. برخی از غذاهای گیاهی ممکن است شامل این نوع ویتامین باشند، علی رغم شایعاتی که وجود دارد ، هیچ مدرک علمی برای حمایت از محصولات شسته نشده به عنوان یک منبع موثق از ویتامین ب 12 وجود ندارد. مصرف توصیه شده روزانه 2.4 mcg در روز برای بزرگسالان، 2.6 mcg در هر روز در طول دوران بارداری و 2 / 8 mcg در هر روز هنگام شیردهی است. محصولات و مکمل های ویتامین ب 12 تنها دو نوع مطمئن از ویتامین ب 12 برای گیاهخواران هستند متاسفانه، بسیاری از گیاهخواران از ویتامین ب 12 کافی برای تامین نیازهای روزانه خود استفاده نمی کنند . اگر قادر به تامین نیازهای روزمره از طریق استفاده از محصولات ویتامین ب 12 نیستید، قطعا باید از مکمل های ویتامین ب 12 استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (28 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (21 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند
بازسازی صدای کاهن مصری پس از 3 هزار سال از روی مومیایی او+ تصاویر
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 10 تیر ماه 1403
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود