تکنیک های طلایی برای مراقبت از مو

  شنبه، 19 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
تکنیک های طلایی برای مراقبت از مو
موهای نازک و کم پشت یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر خانم یا آقایی به آن دچار شود. اگر شما هم از مشکلکم پشتی موهای تان رنج می برید با ترفندها و روش های زیر از بین ببرید.

موهای نازک و کم پشت یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر خانم یا آقایی به آن دچار شود. اگر شما هم از مشکلکم پشتی موهای تان رنج می برید با ترفندها و روش های زیر از بین ببرید.
موهای ما بعد از دوره طولانی استفاده از انواع و اقسام مواد آرایشی و اتو و سشوارهای روزانه دیگر شادابی و زیبایی روزهای گذشته را ندارند و با هر بار رنگ کردن نازک تر و کم پشت تر از گذشته می شوند اما این مشکل شایع که افراد زیادی این روزها با آن دست و پنجه نرم می کنند، با دست روی دست گذاشتن حل نمی شود.
یکی از مهم تریندلایل نازک شدن تارهای مو عوامل ارثی و ژنتیکی است که به شکل اختلال در هورمون های جنسی بروز می کند و به مرور باعث ریزش مو و نازک و شکنندگی آن می شود اما علاوه بر عامل وراثت، انواع حساسیت ها، آلودگی های آب و هوا، نوع تغذیه، نحوه آرایش و مراقبت و میزان استفاده ما از محصولات مختلف شیمیایی هم تاثیر فراوانی روی روند کم پشت و نازک شدن موها دارد ولی فقط این عوامل نیستند که باعث کم پشتی و نازک شدن موها می شود چون گاهی وجود یک بیماری خاص هم باعث این ریزش می شود.

برای مثال در خانم هاکم خونی و اختلال های هورمونی مثل کیست تخمدان هم دلایل کم پشتی و نازکی موها هستند اما برای یافتن هر کدام از این علت باید عادت های درست و غلط رفتار با موهای مان را روی کاغذ بیاوریم و بعد از مرور آنها با مراجعه به یک متخصص مشکلات پیش آمده را برطرف کنیم

برای تقویت موهای نازک باید نکاتی مانند استفاده از محصولات مراقبت از موی ارگانیک، مصرف ویتامین و غذاهای مغذی، همچنین روش درست مراقبت از مو را رعایت کرده و با ماسک موهای خانگی موهای خود را تقویت کنید.مو های ضخیم جذاب تر و خوش حالت تر به نظر می رسند. به همین جهت خیلی از افراد سعی می کنند حجم مو های خود را با استفاده از محصولات تجاری مانند شامپوهای حجم دهنده مو افزایش دهند. اما این بهترین راه نیست. برای تقویت مو های نازک روش های زیادی وجود دارد که در ادامه به شما معرفی می کنیم

1. از شامپو و نرم کننده های شیمیایی استفاده نکنید.

بیشتر محصولات مو شامل موارد شیمیایی هستند که در تمیز شدن مو موثرند اما ممکن است مضرات بیشتری داشته باشند.این محصولات به پوست و موهای بعضی از مردم از چندان آسیبی نمی رسانند اما بهترین راهاجتناب از مصرف این محصولات تا حد امکان است. در حقیقت به شما توصیه می کنیم که به تاثیر شامپو بر ریزش مو توجه کنید. برخی مواد و ترکیبات شوینده هستند که در بیشتر محصولات مو به خصوص شامپوها و یا لوازم آرایشی، وجود دارند. از جمله: Sodium laurel and laureth sulfatesاین مواد و ترکیبات، چربی طبیعی دور موها را از بین می برند و ممکن است موجب ضعیف شدن و درنهایت ریزش مو شوند.بهتر است محصولات طبیعی یا محصولاتی که با روغن طبیعی یا عوامل صابونی تهیه شده اند را انتخاب کنید.

2.موهایتان را هرروز نشویید.

پوست سر ما چربی طبیعی تولید می کند که موها را می پوشاند و ازآنها درمقابل آسیب های بیرونی محافظت می کند. وقتی این چربی ها هرروز شسته شوند، موها هربار ضعیف تر می شوند.بدن هر شخص متفاوت است، اما بیشتر مردم به راحتی می توانند دو تا سه بار در هفته موهایشان را بشورند بدون اینکه موهایشان خیلی چرب شود. اگر موهایتان به صورت طبیعی بسیار چرب است می توانید آنها را سه تا چهار بار در هفتهبشویید. نشستن موها به صورت متناوب هم می تواند آسیب زننده باشد. افرادی با موهای نازک بیشتر مستعد شوره سر و شرایط بد پوستی هستند که می توانند با شستن متناوب (نه به صورت روزانه) از آن پرهیز شود از "شامپوهای خشک" (بدون نیاز به آب) برای بهتر شدن موهایتان بین هر شستشو استفاده کنید، باعث می شود که موهایتان تمیزتر به نظر برسد و مزایایی دارد که مو ضخیم تر به نظر می رسد. "شامپو خشک" یک پودر است که می توانید بین هربار شستشو به موهایتان بزنید، مخصوصا اطراف ریشه ها.

3.از روغن های گیاهی برای ضخیم تر کردن موهایتان استفاده کنید.

اگر موهایی چرب ندارید، می توانید سراغ روغن های طبیعی بروید. بابونه، اسطو خودوس، رزماری، آویشن، گل شمعدانی، چوب سدر، روغن بادام، روغن نارگیل، روغن انگور فرنگی هندی و بسیاری روغن دیگر که به ضخیم تر شدن فولیکول موها کمک می کنند.

- ۱۰ تا ۲۰ قطره از روغن انتخابی مورد نظر را بر روی پوست سر خود چکانده و با انگشتها، سر خود را ماساژ دهید. با انگشتها روغن را تا نوک موهایتان بمالید.
- شما همچنین می توانید 3 یا 5 قطره از روغن گیاهی را با شامپو و یا نرم کننده خود ترکیب کنید و سر خود را بشویید.
- می توانید موهای خود را با استفاده از ۵ تا ۱۰ قطره از روغن گیاهی و ۳ تا ۴ اونس روغن کرچک، روغن زیتون، روغن جوجوبا یا روغن آفتابگردان نرم تر کنید. دقت کنید که تمام قسمت های مو را به روغن آغشته کنید. موهایتان را در یک حوله بپیچید و 30دقیقه به آن زمان دهید، سپس موهایتان را مثل همیشه بشویید.
- از هر روغنی استفاده نکنید. برای انتخاب روغن مناسب به جنس موهای خود دقت کنید.

4.برای کاهش ریزش مو با موهایتان به آرامی برخورد کنید .

جهت جلوگیری از ریزش موهای سر، بهتر است که بجای برس از یک شانه با دندانه های بافاصله استفاده کنید، و گره های مو را به آرامی باز کنید. شستشوی صحیح موها کمک زیادی به حفظ و حتی تقویت آنها می کند.
- هنگامی که موهایتان خیس است بیشتر مراقب باشید. موهایتان را با فشار درون حوله نپیچید که این امر باعث شکستگی برخی از ساقه های مو می شود. در عوض موهایتان را به آرامی با استفاده از یک حوله بفشارید.
- موهای سر را مدل دم اسبی یا هر مدل دیگری که باعث کشیده شدن تارهای مو می شود، نبندید.

5. از وسایل حالت دهنده حرارتی استفاده نکنید.

استفاده بیش از حد از لوازم حرارتی برای مو باعث می شود که موهای شما خشک و شکننده شوند و به راحتی دچار ریزش شوند.

چند روش ساده

تخم مرغ های تازه، سرشار از پروتئین با کیفیت بالا هستند. یک ماسک سفیده تخم مرغ، ضخامت موها را باز می گرداند و به رشد مو سرعت می بخشد. بمنظور استفاده از سفیده تخم مرغ بعنوان یک درمان مو، سفیده های تخم مرغ را در یک کاسه بهم بزنید. اجازه دهید که سفیده تخم مرغ حداقل بمدت یکساعت در دمای اتاق بماند.
می توانید از سفیده تخم مرغ به تنهایی استفاده کنید یا برای افزایش قدرت موهایتان به سفیده تخم مرغ، عسل و روغن زیتون اضافه کنید. این ماسک را روی پوست سر خشک بمالید و بگذارید حداقل بمدت ۲۰ دقیقه بماند. سپس سرتان را با آب ولرم و یک شامپوی ملایم بشویید.

سرکه سیب به غیر از بازگرداندن PH طبیعی پوست سر، فولیکول های مو را تحریک خواهد کرد، رشد مو را افزایش می دهد و تجمع مواد را روی هر تار مو از بین می برد. برای استفاده از سرکه سیب، قسمت های مساوی آب و سرکه سیب را در یک کاسه تمیز بریزید.

بعد از شستن موهایتان با شامپو، با این مخلوط موها را آبکشی کنید. اگر بوی آن برایتان ناخوشایند است، می توانید برای پنهان کردن بوی آن، اسانس مورد علاقه تان را اضافه کنید. بعد از این کار، دیگر موها را آبکشی نکنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (173 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (37 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!