ساعدنیوز
ساعدنیوز

تناسب جسمی یا فیتنس به چه معنی است؟

  شنبه، 29 خرداد 1400   زمان مطالعه 12 دقیقه
تناسب جسمی یا فیتنس به چه معنی است؟
داشتن آمادگی جسمانی خوب ، آرزوی تمام افراد است. اما تعیین اینکه دقیقاً تناسب‌اندام چیست ، می‌تواند دشوار باشد. در اینجا ما به این سؤال پاسخ می‌دهیم: تناسب جسمی یا فیتنس به چه معنی است؟

آمادگی جسمانی به عنوان “مجموعه ای از ویژگی هایی كه مربوط به توانایی انجام فعالیت های بدنی است” مطرح می شود.تناسب اندام می تواند به جلوگیری از برخی بیماری ها کمک کند.با ورزش ، ترکیب و فرم بدن می تواند بدون تغییر وزن تغییر کند.استحکام عضلات با هیپرتروفی و تغییرات عصبی افزایش می یابد.فیتنس و تناسب جسمی بستگی به این دارد که فرد چگونه هر یک از مؤلفه های سالم بودن را برآورده نماید.هنگامی که صحبت از تناسب اندام و فیتنس می شود ، این مؤلفه ها مطرح می گردند:

  • آمادگی قلبی تنفسی
  • قدرت عضلانی
  • استقامت عضلانی
  • ترکیب بدنی
  • انعطاف پذیری

بنابراین، می توانید با تعیین چگونگی عملکرد آن ها در هر مؤلفه ، بگویید که آیا کسی ازنظر جسمی مناسب است یا خیر.

عملکرد قلبی تنفسی در تناسب اندام

استقامت قلبی تنفسی نشان می دهد بدن ما در طی فعالیت بدنی از طریق سیستم گردش خون و تنفس بدن چگونه می تواند سوخت را تأمین کند. فعالیت هایی که به بهبود استقامت قلبی تنفسی کمک می کند فعالیت هایی هستند که باعث افزایش ضربان قلب برای یک دوره پایدار می شوند. فیتنس بودن باعث افزایش استقامت قلبی تنفسی می شود.

این فعالیت ها شامل موارد زیر است:

  • شنا کردن
  • پیاده روی سریع
  • آهسته دویدن
  • دوچرخه سواری

این فعالیت ها عمومی هستند و ما در انتهای مقاله به طور گسترده تر از فعالیت های ورزشی نام می بریم. افرادی که مرتباً در این فعالیت ها شرکت می کنند، ازنظر استقامت قلبی تنفسی و فیتنس مهم است که این فعالیت ها را آهسته شروع کرده و شدت آن را به تدریج افزایش دهید.فیتنس و فعالیت هایی که در راستای آن انجام می دهید از چند طریق باعث افزایش استقامت قلبی تنفسی می شود علاوه بر آن به تقویت عضله قلب کمک می کند به طوری که قلب قادر است خون بیشتری را برای ضربان پمپاژ کند.

ساختار عضلات با فیتنس چگونه تغییر می کند؟

ماهیچه ها از سلول های ماهیچه ای کشیده تشکیل شده اند. هر سلول ماهیچه ای حاوی پروتئین های انقباضی اکتین و میوزین است که به عضله قدرت می بخشد.برای ساخت ماهیچه و فیتنس باید معیارهای زیر را رعایت کنید:فعالیت های ورزشی باید به صورت مداوم و مرتب با برنامه ریزی و تحت نظر مربی حرفه ای انجام شود.در بحث تناسب اندام همچنین شما باید به صورت ویژه به بحث تغذیه خود بپردازید که در ادامه مقاله به توضیح مفصل آن می پردازیم.

چرا تغذیه از فاکتورهای مهم در بحث تناسب اندام و فیتنس است؟

غذایی که ما به صورت روزانه مصرف می کنیم اهمیت زیادی در ساخت روال و عادت های زندگی شخصی ما دارد و این موضوع در بحث تناسب اندام و فیتنس نیز بی تأثیر نیست.

روال تغذیه ای بر روی طرز تفکر و رفتارهای ما نیز تأثیر می گذارد و اثربخش بودن مواد غذایی به عنوان داروی محبوب در داشتن سلامتی و تندرستی بدن باعث می شود اهمیت این موضوع دوچندان شود.در نگاه اول هدف اصلی روال تغذیه در بحث فیتنس پیروی از الگوی غذایی سالم است که باعث شادابی بیشتر ما می شود.داشتن الگو صحیح غذایی در بحث فیتنس همچنین باعث می شود شما چربی اضافه بدن خود را ازدست داده و وزن کم کنید.

غذاهای حاوی مواد مغذی یا “غذاهای عالی” شامل پروتئین های بدون چربی ، کربوهیدرات های سالم و ضروری برای سلامتی ما هستند. غذاهای عالی منبع غنی ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند.

به نظر می رسد که آنتی اکسیدان ها باعث کاهش التهاب در بدن می شوند و به شما در مبارزه با بیماری ها کمک می کنند. گفته می شود که التهاب عامل اصلی بسیاری از بیماری ها است. به عنوان مثال آنتی اکسیدان های قدرتمند موجود در سبزیجات ، با از بین بردن مواد شیمیایی مضر به سم زدایی بدن کمک می کنند.

برخی از غذاهای عالی حاوی ترکیباتی هستند که سوخت وساز بدن ما را برای سوزاندن چربی افزایش می دهند. فلفل قرمز حاوی مولکولی به نام کپسایسین است که نشان می دهد باعث افزایش میزان سوزاندن چربی بدن می شود.

خوردن غذای سالم به بهبود سلامتی کمک می کند و همچنین می تواند ما را دررسیدن به اهداف تناسب اندام کمک کند.

غذاهای غنی از کوئرستین چگونه به ما کمک می کنند؟

کوئرستین یک آنمی اکسیدان قدرتمند است که به طور طبیعی در طیف گسترده ای از غذاهای گیاهی مشاهده می شود. در حقیقت ، تحقیقات درزمینه کوئرستین نشان می دهد که یکی از آنمی اکسیدان های قدرتمند با خواص درمانی زیاداست.

بسیاری از ورزشکاران برای کاهش التهاب عضلات ناشی از تمرینات شدید ، از کوئرستین به صورت مکمل استفاده می کنند. طبق مطالعه ای که در ژورنال بین المللی پزشکی منتشرشده است ، مکمل کورستین باعث بهبود قابل توجهی در عملکرد ورزشکاران ، افزایش سرعت متابولیک در بین ورزشکاران می شود .

غذاهای زیر منبع غنی کورستین هستند:

  • سیب
  • پیازها
  • کلم بروکلی
  • انواع توت ها

هدف فیتنس

هدف از ورزش کردن، رسیدن به سلامت جسمانی و روحی بالا و جلوگیری از ابتلا به امراض گوناگون می باشد.رشته ورزشی فیتنس نیز از این ویژگی ها به دور نیست و چه بسا تأثیرات بیشتری هم دارد. اینکه فردی یا ورزشکاری در هر سن و جنسیتی وارد این رشته می شود، از مزایای تخصصی این رشته است؛ چرا که محدودیت سنی و جنسیتی خاصی ندارد.رشته هایی مانند bodybuilding ، crossfit و… دارای محدودیت سنی هستند و برای هر فردی توصیه نمی شوند و بهتر است قبل از این ورزش ها با پزشک متخصص یا فیزیولوژیست ورزشی صحبتی انجام شود، اما رشته فیتنس به دلیل کار کردن و بهبود شرایط قلبی عروقی و بهبود عملکرد عصبی و عضلانی فرد در طول زندگی، باعث برتری این رشته نسبت به سایر رشته ها می باشد.رشته ورزشی فیتنس و یا فیتنس بودن، واژه ای است که اکثریت افراد به دنبال آن هستند تا به سمت چاقی و امراض دیگر هدایت نشوند.

هدف افراد از فیتنس بودن

  1. فیتنس بودن برای شرکت در مسابقات
  2. فیتنس بودن برای داشتن زندگی سالم

این دو مقوله مخالف یکدیگر و یا در تناقض هم نیستند ولی به طورکلی، انجام دادن هر ورزش حرفه ای با آسیب های جسمانی همراه است که مقوله تمرین رشته فیتنس برای شرکت در مسابقات نیز از این مقوله مستثنی نیست، اما اگر تلاش برای فیتنس بودن به دور از هرگونه مسابقه و مصرف دارو و فقط با انجام ورزش صحیح و تغذیه سالم انجام شود تا فرد به وزن ایده آل و درصد پایین چربی برسد، هیچ خطری موجب شخص نمی شود.

برای فیتنس بودن تغذیه صحیح و درست زیر نظر متخصص تغذیه و برنامه ورزشی درست و اصولی باید جزء برنامه روزانه و سبک زندگی (life style) شما قرار بگیرد تا از لحاظ ظاهری به بدن ایده آل خود برسید.

برای اطلاع از وضعیت داخلی بدن خود، حتماً باید آزمایشات روتین و منظم، هر 3 ماه یکبار، زیر نظر پزشک انجام دهید تا وضعیت داخلی بدن خود را مانند وضعیت فیزیکی و ظاهری تان، تحت کنترل داشته باشید که اگر مشکلی پیش آمد، بتوانید آن را کنترل کنید.

تعریف اندام متناسب و ایده آل و روش فیتنس بودن

بهترین و سریع ترین روش رسیدن به فیتنس، رعایت برنامه ورزشی اصولی و برنامه تغذیه ای مناسب می باشد.زمانی که فردی به درصد مشخصی از میزان چربی، پروتئین، آب، کلسترول و وزن کلی بدن برسد، می توانیم بگوییم آن شخص دارای تناسب اندام و یا فیتنس است.

تفاوت ورزشکاران فیتنس با افراد عادی برای رسیدن به فیتنس در این است که ورزشکاران فیتنس، از برنامه ورزشی و تغذیه ای سخت تری نسبت به افراد عادی برخوردارند، چرا که این ورزشکاران باید به کمترین میزان ممکن چربی و آب بدن، در بازه زمانی مشخصی برسند، در صورتی که افراد عادی اگر چربی خود را به میزان مشخصی کاهش دهند (آقایان بین 5 الی 13% و بانوان 7 الی 17%) و آزمایشات مشکل خاصی را نشان ندهند، می توانند در سطحی که هستند فعالیت خود را ادامه دهند.

مدتهاست که با جدیت تمرین می کنید و هر روز باشگاه می روید تا هدف خاصی را دنبال کنید یا اینکه فقط می خواهید سطح سلامت و فیتنس خود را بالا ببرید. هر چند متعهد و با انگیزه ماندن می تواند کار سختی باشد، اما نقاط عطفی در مسیرتان وجود دارد که به شما کمک می کند با انگیزه ی بیشتری به تمرینات خود ادامه دهید.این 10 نقطه ی عطف را بررسی کنید تا ببینید تاکنون به چند مورد از آنها دست پیدا کرده اید.

1. اولین باری که بدون کمک، خود را از بارفیکس بالا می کشید

هفته ها تلاش می کنید، به خودتان فشار می آورید و عرق می ریزید تا اینکه بالاخره یک روز موفق می شوید چانه تان را بالاتر از میله ی بارفیکس ببرید. تبریک می گوییم! شما توانسته اید تمام وزن بدن تان را با قدرت تمام بالا بکشید و اولین بارفیکس رسمی تان را انجام دهید. این نه تنها حرکت سختی است که به راحتی نمی توان انجامش داد، بلکه باعث می شود مانند ستاره ای در باشگاه بدرخشید! حالا می توانید بقیه ی روزتان را با احساس یک قهرمان بگذرانید. مایلید بازهم روی این حرکت کار کنید؟ عجله نکنید، قدم به قدم!

2. کاهش وزن داشته اید (البته اگر هدف تان باشد!)

در تمرین و تغذیه تان پشتکار داشته اید و امروز وقتش است؛ روی ترازو می روید و می بینید عددی که نشان می دهد نسبت به قبل کمتر شده. اگر هدف شما کاهش وزن باشد، چیزی خوشحال کننده تر از این نیست که ببینید تلاش پیاپی شما در باشگاه (و آشپزخانه) بالاخره نتیجه داده است.

3. به ریکاوری واقعا اهمیت می دهید

منظور همان کارهایی است که بعد از تمرین انجام می دهید. اولین باری که به ریکاوری تان واقعا اهمیت می دهید، یک نقطه عطف واقعی است؛ یعنی سلامتی و فیتنس تان را جدی می گیرید. انجام تمرین های کششی، فوم رولینگ و نوشیدن مایعات و خوردن کربوهیدرات ها در عرض 30 دقیقه ی طلایی بعد از تمرین، همگی از جنبه های مهم ریکاوری هستند. توجه داشتن به کارهایی که بعد از جلسه ی تمرینی تان می کنید می تواند سطح فیتنس تان را به مرحله ی بعد ببرد.

4. دیگر از دستگاه استفاده نمی کنید و سراغ وزنه رفته اید

برای بیشتر افراد، دستگاههای بدنسازی، منطقه ی امن هستند زیرا کار با آنها را بلدند، بی خطر هستند و به راحتی می توانند از آنها استفاده کنند. اما بعد از چند هفته بالاخره احساس می کنید آماده اید تا سراغ وزنه بروید و دنیای کاملا جدیدی از ورزش و تمرین را وارد روتین تمرینات خود کنید.

5. اولین باری که می توانید یک وعده ی غذایی سالم و کامل آماده کنید

نیمی از تلاش شما برای سالم و متناسب شدن، مربوط به اصلاح تغذیه است. اما اولین باری که برای تغییر عادت های غذایی خود جدی می شوید و در آشپزخانه تان یک غذای کامل و سالم درست می کنید، نقطه ی عطفی است که باید آن را جشن بگیرید.

6. برای یک رقابت بزرگ آماده می شوید

چه مسابقه ی فیتنس باشد، چه دوی 5 کیلومتر یا دوی با مانع، تمرین و آماده شدن برای یک اتفاق بزرگ، راهی بسیار خوب برای شور و هیجان دادن به روتین تمرینات تان است. اولین باری که تمرینات خود را به سمت تمرکز بر شاخص های دیگری می برید، یعنی از نظر ذهنی نیز، تغییری به سمت هیجان انگیزتر شدن ایجاد می کنید: حالا می توانید خط پایان را تصور کنید و انگیزه ی بسیار بیشتری بگیرید.

7. یک دوست خوب در باشگاه پیدا می کنید

هفته هاست همدیگر را در باشگاه می بینید و شاهد تمرینات همدیگر هستید، اما اولین باری که گفتگویی را با او شروع می کنید، انگار حس آن دانش آموز خجالتی در مدرسه را پیدا می کنید. پا پیش گذاشتن و معرفی کردن خودتان یا پشنهاد کمک برای اصلاح یک حرکت ورزشی می تواند به شما کمک کند یکی از اعضای باشگاه را به یک پارتنر بسیار خوب برای تمرین و همچنین به یک دوست همراه تبدیل کنید. داشتن دوستی که روز و ساعت تمرینش در هفته با شما یکی است، می تواند انگیزه و مسئولیت پذیری بیشتری به شما بدهد تا به روتین تمرینی تان پایبندتر باشید.

8. 10 شنای درست می روید

بعضی از تمرین های بدنسازی می توانند چالش برانگیزترین تمرین های ورزشی باشند و شنا روی انگشتان پا، یکی از آنهاست. این حرکت برای عضلات شکم، سه سربازو، شانه ها و کلا میان تنه عالی است اما آنقدر دشوار است که ممکن است انجام درست آن نیاز به تمرین مداوم داشته باشد تا تدریجا به مهارت لازم در آن دست پیدا کنید. روزی که تبحر کافی در این حرکت را کسب می کنید و می توانید 10 شنای کاملا درست بروید، روزی است که باید آن را جشن بگیرید.

9. عرق تان روی زمین می ریزد

ممکن است هنگام حرکت پلانک، عرق پیشانی تان زمین را خیس کند یا در کلاس اسپین، از آرنج تان عرق بچکد؛ به هر حال وقتی که آنقدر تلاش می کنید که عرق تان روی زمین می ریزد، مطمئن باشید کارتان را درست انجام داده اید.

10. از فوم رولر استفاده می کنید

آن وسیله ی استوانه ای شکل عجیبی که گوشه ی باشگاه است، ناگهان بهترین دوست جدید شما می شود؛ فواید استفاده از فوم رولر را کشف کرده اید، استفاده از فوم رولر به غیر از رها سازی مایوفاشیال توسط خود فرد (self-myofascial release)، ماساژی است که کمک می کند نقاط ماشه ای یا گرفتگی های عضلانی برطرف شوند. وقتی که فوم رولر را بر می دارید و بعد از تمرین از آن استفاده می کنید در واقع به ریکاوری عضلات تان کمک می کنید، یعنی صبح روز بعد، درد کمتری خواهید داشت.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (78 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (34 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (25 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (22 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (21 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (15 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل عقرب سیاه/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...