تاثیر حیرت انگیز مواد غذایی بر پاکسازی دستگاه گوارش

  جمعه، 24 تیر 1401   زمان مطالعه 13 دقیقه
تاثیر حیرت انگیز مواد غذایی بر پاکسازی دستگاه گوارش
بدون شک، سيستم گوارشي يکي از مهم ترين سيستم هاي بدن است. در اين مجموعه ارگان هاي حياتي بدون خستگي کار مي کنند تا بدن سالم بماند. در واقع عملکرد و قدرت سيستم ايمني بدن به طور مستقيم با سلامت سيستم گوارشي ارتباط دارد. برخي از مواد غذايي در بهبود عملکرد سيستم گوارشي نقش مهمي دارد که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم.

در سال های گذشته برخی تحقیقات برای بررسی تاثیر پاکسازی روده بر روی روند هضم، از بین بردن انگل ها و سموم صورت گرفته است. این تحقیقات نشان می دهد رژیم پاکسازی روده و مواد غذایی که این کار را انجام می دهند در مواردی مانند یبوست، سرطان روده، دفع نامنظم و دارای مشکل می تواند مفید باشد.

طبیعی است که مواد غذایی و سایر زایدات داخل دستگاه گوارش از جمله روده جمع شوند. زایدات جمع شده ممکن است در بلندمدت تبدیل به ترکیبات سمی شوند و به سلامتی بدن آسیب برسانند. پاکسازی روده فرآیندی است که به سم زدایی بدن و افزایش سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. می توانید از روش های خانگی برای پاکسازی روده ی خود استفاده کنید. باید در نظر داشته باشید که اثربخشی همه ی این روش ها اثبات نشده است. بنابراین بهترین کاری که می توانید بکنید این است که قبل از امتحان کردن هر کدام از این راهکارها با پزشک مشورت کنید.

نقش روده در روند هضم غذا

روده بخشی از دستگاه گوارش انسان است که دو بخش باریک یا کوچک و روده بزرگ دارد. زمانی که غذا وارد بدن می شود پس از عبور از معده وارد روده کوچک شده و در این قسمت روند هضم و استخراج ویتامین ها و مواد معدنی آغاز شده و سپس مواد باقی مانده به روده بزرگ منتقل می شود.

در روده بزرگ آب باقی مانده استخراج شده و مواد غذایی توسط باکتری های موجود در این قسمت تجزیه گشته و آماده دفع از بدن می شوند. کارکرد درست روده در هر دو قسمت بسیار مهم است چرا که بخش اعظمی از روند هضم را تشکیل می دهند. اگر روده کوچک درست عمل نکند مواد مغذی به درستی از غذاها جذب نخواهد شد. در صورت عملکرد ناصحیح روده بزرگ مشکلات دفع مثل یبوست یا اسهال پیش خواهد آمد.

پاکسازی روده یک روش مفید برای سم زدایی کردن بدن به روش طبیعی است. هدف این کار برطرف کردن هرگونه مدفوع و ترکیب سمی جمع شده در روده ی بزرگ است. به پاکسازی روده «کولون تراپی» هم گفته می شود.

فواید پاکسازی روده چیست؟

باور بر این است که پاکسازی طبیعی روده به خارج کردن مواد هضم نشده از بدن کمک می کند. در ادامه به تعدادی از خواص پاکسازی روده اشاره کرده ایم.

  • به کاهش وزن کمک می کند.
  • سلامت عمومی جسم و ذهن را بهبود می بخشد.
  • عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می دهد.
  • خطر ابتلا به سرطان روده ی بزرگ را کاهش می دهد.
  • موجب افزایش انرژی می شود.
  • به بهبود غلظت خون کمک می کند.
  • میزان باروری را افزایش می دهد.

مواد غذایی مفید برای استفاده در رژیم پاکسازی روده

مکمل ها و داروهایی در بازار وجود دارند که می توانند به روند پاکسازی روده کمک کنند. برخی از این محصولات در طولانی مدت ممکن است عوارضی برای دستگاه گوارش شما به همراه داشته باشند. با وجود این، بهتر است که با اصلاح رژیم غذایی روند پاکسازی روده را به طور طبیعی انجام دهید. در ادامه برخی از این مواد غذایی طبیعی را به شما معرفی می کنیم که می توانید برای رژیم پاکسازی روده از آن ها استفاده کنید.

نوشیدن آب

هیدراته نگه داشتن بدن و نوشیدن آب به میزان کافی در طول روز برای تنظیم فرآیند هضم بسیار مفید است. متخصصان توصیه می کنند روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید. در کنار نوشیدن آب مصرف مواد غذایی که بخشی از آن ها را مایعات تشکیل داده نیز مفید است. برخی از این مواد غذایی که می توانید در رژیم پاکسازی روده خود قرار دهید عبارتند از هندوانه، گوجه فرنگی، کاهو، کرفس و میوه و سبزیجات.

آب

نوشیدن آب نمک

شست و شو سیستم گوارشی با آب نمک به ویژه برای افراد دچار یبوست و بی نظمی مفید بوده و توصیه می شود. قبل از مصرف صبحانه و زمانی که ناشتا هستید ۲ قاشق چایخوری نمک دریا یا هیمالیا را با آب ولرم مخلوط کرده و میل کنید. در عرض چند دقیقه احتمالا تمایل به دستشویی رفتن پیدا خواهید کرد. صبح و عصر می توانید این کار را انجام دهید. البته، پیش از آن نیز مطمئن باشید که دسترسی به دستشویی خواهید داشت چون در غیر این صورت ممکن است برای شما مشکل ساز شود.

رژیم غذایی با فیبر بالا

اگر به فکر پیروی از رژیم پاکسازی روده هستید نباید نقش فیبر را نادیده بگیرید. فیبر ماده گیاهی است که توسط آنزیم های موجود در سیستم هضم انسان تجزیه نمی شود. این ماده مغذی برای دستگاه گوارش لازم بوده و اکثر افراد به آن به اندازه ویتامین ها و مواد معدنی اهمیت نمی دهند. متخصصات توصیه می کنند مصرف فیبر خود را در طول روز و بین وعده ها غذایی پخش کنید. به طور کلی فیبر به ۲ نوع محلول در آب و نامحلول در آب تقسیم می شود؛

  • فیبر محلول در هنگام هضم آب را جذب کرده و باعث افزایش اندازه مدفوع می شود. مواد غذایی حاوی فیبر محلول شامل میوه هایی مانند گلابی، آووکادو و توت سیاه، سبزیجات، حبوبات، جو و جو دوسر می شوند.
  • فیبرهای نامحلول در حین هضم بدون تغییر در دستگاه گوارش باقی مانده و به حرکت غذا از طریق روده کمک می کند. این نوع فیبر در پوست میوه، سبزیجات، غلات کامل، بلغور گندم، ذرت، سبوس و برنج قهوه ای وجود دارد. گیاهان، حاوی سلولز و فیبرهایی هستند که یبوست و پرکاری روده را تنظیم کرده و باکتری های مفید روده را تقویت می کنند.

پکتین (نوعی فیبر است که منشا طبیعی دارد) موجود در سیب به پاکسازی روده بزرگ کمک می کند. مصرف آن به دفع آلودگی و مدفوع از بدن کمک می کند. ضمنا مصرف سیب به جلوگیری از رشد سلول های سرطانی در معده کمک می کند. برای این منظور باید روزانه آب سیب مصرف کنید.مصرف سبزیجات برگ سبز مثل اسفناج برای تمیز کردن روده بزرگ و حفاظت دستگاه گوارش از بیماری های مختلف مفید است.کلم بروکلیبه پاک کردن کبد کمک کرده و به هضم غذا همراه با پاکسازی روده بزرگ مفید است.

مواد غذایی حاوی فیبر
ویتامین های موجود در میوه ها و سبزیجات

تحقیقات نشان می دهد کلسیم و ویتامین دی به ویژه D3 در جلوگیری از سرطان روده بزرگ مفید هستند. این مواد به کاهش التهاب در روده کمک کرده و فعالیت برخی مواد شیمیایی که می توانند خطر سرطان روده بزرگ را تقویت کنند، محدود می نمایند. کلسیم و ویتامین D در بسیاری از سبزیجات برگ دار، محصولات لبنی و غلات غنی شده وجود دارند. گیاهانی مانند سیر، زنجبیل و پیاز نیز که هر روز در وعده های غذایی خود استفاده می کنید دارای خواص ضد میکروبی هستند.

آبمیوه

آبمیوه ها پاک کننده های محبوبی در رژیم پاکسازی روده هستند. آبمیوه حاوی فیبر و دیگر مواد مغذی است که هم برای دستگاه گوارش و هم برای بدن مفید بوده و به دلیل داشتن آب فراوان می تواند به هیدراته نگه داشتن بدن نیز کمک کنند. علاوه بر این موضوع در سال ۲۰۱۵ مطالعه ای که توسط یک منبع معتبر صورت گرفته، نشان داد که ویتامین ث ممکن است در پاکسازی روده بزرگ نقش داشته باشد و همانطور که می دانید میوه ها و سبزیجات از منابع غنی ویتامین C به شمار می روند.

ویتامین C به وفور در لیمو وجود دارد که به سم زدایی بدن و افزایش متابولیسم کمک می کند. علاوه بر این، مصرف لیمو به محافظت از بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. برای این منظور هر روز صبح ناشتا یک لیوان آب ولرم مخلوط با آبلیمو و یک قاشق عسل بنوشید.

مرکبات

اين ميوه ها حاوی اسيدهای محلول در آب است که به معده در هضم بهتر غذا کمک می کند. همچنين مصرف آن باعث می شود هنگام هضم غذا، روده مواد مغذی را بهتر جذب کند. بنابراین قرار دادن این میوه ها در رژیم غذایی به طور مداوم می تواند برای سلامتی دستگاه گوارش مفید باشد.

اسموتی ها

روش دیگر استفاده از میوه در رژیم پاکسازی روده مصرف آن به صورت اسموتی است. اسموتی تکه های میوه خرد شده است که معمولا با شیر، آب، آبمیوه، عسل و ماست ترکیب شده و در مخلوط کن ریخته می شوند. از آنجایی که در روند گرفتن آبمیوه پوست و برخی از قسمت های آن دور ریخته می شود متخصصان تغذیه توصیه می کنند برای دریافت فیبر بیشتر از میوه و سبزیجات آن ها را به صورت اسموتی استفاده کنید. برای بهره مندی از خواص آبمیوه و اسموتی ها لازم نیست از دستور العمل خاصی پیروی کنید بلکه تنها میزان مصرف آن ها را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

نشاسته های مقاوم

غذاهای گیاهی مانند سیب زمینی، برنج، حیوبات، موز و غلات مثل نان و پاستا از منابع سرشار این نوع نشاسته هستند. نشاسته های مقاوم با کمک به میکروفلور که نوعی باکتری درون روده است باعث تقویت روده بزرگ می شوند. همچنین، بررسی ها نشان می دهد این نوع نشاسته در کاهش میزان خطر ابتلا به سرطان روده نیز موثر است. گنجاندن اینگونه مواد غذایی در رژیم پاکسازی روده می تواند در این زمینه مفید باشد.

پروبیوتیک ها

افزودن پروبیوتیک به رژیم غذایی روش دیگری برای پاکسازی روده بوده و فواید دیگری نیز برای سلامتی خواهد داشت. مکمل های پروبیوتیک در بازار وجود دارند با این حال اگر می خواهید آن ها را از طریق مواد غذایی دریافت کنید، می توانید از غذاهای غنی شده با این ماده مانند ماست و سایر فرآورده های تخمیری استفاده کنید. پروبیوتیک ها با کمک فیبر و نشاسته های مقاوم، باکتری های روده و سیستم گوارشی را تقویت می کنند. این موضوع التهاب را از بین برده و به کارکرد هرچه بهتر و منظم تر دستگاه گوارش کمک می کند. سرکه سیب نیز نوعی پروبیوتیک محسوب می شود و می تواند موجب پاکسازی روده شود. از این نوع سرکه می توانید در تهیه غذا و سس سالاد استفاده کنید. مصرف روزانه ی ماست به حفظ سطح پروبیوتیک ها در بدن کمک می کند که این موضوع در پاکسازی روده اثرگذار است.

مواد غذایی پروبیوتیک
چای های گیاهی

برخی از انواع چای های گیاهی و دمنوش ها می توانند در سلامت دستگاه گوارش نقش مثبتی بازی کنند. گیاهان ملین مانند اسفرزه، آلوئه ورا، ریشه گل ختمی، ریشه نارون و خاک شیر می توانند به درمان یبوست کمک کند. قبل از استفاده از این نوع گیاهان حتما با پزشک مشورت کرده و از یک دستورالعمل صحیح در زمینه میزان و طریقه مصرف پیروی کنید. مصرف بیش از اندازه و غیر اصولی از این نوع دمنوش ها نه تنها مفید نبوده بلکه ممکن است مضر نیز باشند.چای سبز دارای خواص متعددی است که با چاقی مفرط و اضافه وزن مقابله می کند. چای سبز غنی از آنتی اکسيدان است که به بدن در دفع راديکال های آزاد کمک مي کند. راديکال های آزاد علت اصلی بسياری از بيماری هاست.

ماهی

بر خلاف گوشت حیوانات، گوشت ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و روغن های ضروری که برای کمک به پاکسازی سیستم گوارش و بهبود هضم است. بنابراین تا حد امکان باید ماهی را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا از فواید آن بهره مند شوید.

گارسینیا کامبوجیا

مصرف مکمل گارسینیا کامبوجیا جلوی اشتها را می گیرد و سوخت وساز بدن را افزایش می دهد. علت این موضوع وجود ترکیبی به نام اسید هیدروکسی سیتریک (HCA) در آن است. گارسینیا کامبوجیا نه تنها به از بین بردن سموم از بدن کمک می کند، بلکه ممکن است در کنترل وزن بدن هم اثرگذار باشد و التهاب و ناتوانی در تحمل گلوکز را درمان کند.

زنجبیل

زنجبیل حاوی یک ترکیب بیواکتیو به نام جینرول است که خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارد. معمولا از زنجبیل برای درمان مشکلات گوارشی و کاهش وزن استفاده می شود. احتمالا شنیده اید که زنجبیل حالت تهوع را درمان می کند. این ترکیب همچنین سلامت روده ی بزرگ را افزایش می دهد و به بهبود فرآیند هضم کمک می کند. زنجبیل ممکن است در پاکسازی روده نقش داشته باشد.

تخم کتان

تخم کتان منبع سرشار اسیدهای چرب امگا ۳ به شمار می رود. مصرف روزانه ی تخم کتان یک روش قطعی برای پاکسازی روده محسوب می شود، چون مسهل است و به مدفوع حجم می دهد. اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامتی عمومی بدن معجزه آسا هستند. تخم کتان حاوی آنتی اکسیدان ها و فیبر است و می تواند به افزایش حرکات روده کمک کند. این موضوع ممکن است در خارج کردن سموم از بدن اثرگذار باشد.

تخم کتان

جوش شیرین

جوش شیرین قلیایی است که این موضوع به متعادل کردن سطح PH معده کمک می کند. یک مطالعه به این نتیجه رسید که جوش شیرین مسهل است و ممکن است به درمان سوءهاضمه و پاکسازی روده کمک کند. در مصرف جوش شیرین زیاده روی نکنید، چون می تواند منجر به بواسیر و مشکلات دیگر شود.

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب با زنجیره ی متوسط مانند اسید لوریک است که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارند. این اسیدهای چرب می توانند به بهبود وضعیت آنتی اکسیدانی و پیشگیری از اکسیداسیون چربی کمک کنند. بعضی از متخصصان باور دارند این خواص روغن نارگیل در پاکسازی روده اثرگذار است.

روغن کرچک

روغن کرچک یک ترکیب مسهل قوی است که می تواند در افزایش و سرعت بخشیدن به حرکات روده مفید باشد. ریسینولئیک اسید موجود در روغن کرچک اثرات مسهل دارد. این ترکیب می تواند از طریق خارج کردن سموم از بدن به پاکسازی روده کمک کند.

فلفل کاین

فلفل کاین حاوی کپسایسین است که نشان داده شده به کاهش اشتها کمک می کند. بعضی از متخصصان باور دارند این موضوع ممکن است به تسکین حرکات روده و پاکسازی روده ها کمک کند. کپسایسین همچنین به عنوان محرک دستگاه گوارش شناخته می شود. فلفل کاین خواص آنتی اکسیدانی دارد و می تواند بدن را سم زدایی کند و سوخت وساز بدن را بهبود ببخشد.

عوارض جانبی پاکسازی روده ها

اگر تصمیم دارید روده هایتان را پاکسازی کنید، حتما باید عوارض جانبی احتمالی آن را هم در نظر داشته باشید. پاکسازی روده ها خواص متعددی دارد؛ با این حال ممکن است منجر به بعضی عوارض جانبی شود که در ادامه تعدادی از آن ها را نام برده ایم.

  • سرگیجه که معمولا یکی از علائم کم آبی بدن به شمار می رود.
  • حالت تهوع و استفراغ
  • شروع سندرم روده ی تحریک پذیر (IBS)
  • واکنش های آلرژیک
  • بی خوابی

سخن پایانی

درست است که مواد غذایی گفته شده در قسمت قبل همگی طبیعی بوده و بی ضرر هستند، اما باید به شرایط خود نیز توجه داشته باشید. افراد که دارای بیماری های دیابت، قند و بیماری های قلبی و عروقی هستند باید در مصرف نشاسته و نمک مراقبت لازم را به عمل آورند. مواد غذایی طبیعی نیز مانند هر چیز دیگری باید به اندازه و درست مصرف شود.

قبل از ایجاد تغییرات اساسی در رژیم غذایی خود به منظور پاکسازی روده با پزشک مشورت کنید و به انجام معاینات سلامت دستگاه گوارش بپردازید. همچنین در استفاده از دمنوش های گیاهی دقت کنید، چرا که برخی مواد موجود در گیاهان دارویی ممکن است با داروی خاصی که شما مصرف می کنید دچار تداخل شود. استفاده بیش از حد از ملین ها توانایی طبیعی بدن در دفع را کاهش داده و موجب یبوست مزمن خواهد شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (675 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (205 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (154 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان