تاثیر ورزش زومبا بر کنترل وزن

  پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
تاثیر ورزش زومبا بر کنترل وزن
زومبا می تواند به کاهش وزن کمک کند اما نکته مهم جهت دانستن این است که کلاس های رقص زومبا راه حلی جادویی برای کاهش وزن نبوده و این کار را به گونه ای انجام می دهند که اکثر افراد از آن تنفر نداشته باشند.

لاغری و تناسب اندام با زومبا

از آن جایی که حرکات این ورزش بسیار حساب شده و ریتمیک است، باعث می شود تا اندام های مختلف بدن شما از جمله دست، پا، ران و ستون فقرات درگیر شده و ماهیچه های آن ها به کار بیفتند و نه تنها از افزایش چربی جلوگیری کنند، بلکه شروع به چربی سوزی هم بکنند.

کسانی که قصد چربی سوزی دارند، می توانند روی حرکات زومبا حساب ویژه ای باز کنند. شما تنها با انجام ۱۵ دقیقه از این ورزش می توانید تا ۱۵۰ کالری بسوزانید.

حرکات این ورزش طوری طراحی شده اند که قابلیت فعالیت و چربی سوزی را به شدت افزایش می دهند. شما می توانید تنها با انجام یک جلسه از این ورزش بیش از ۱۰۰۰ کالری بسوزانید.

زومبا چیست؟

اگر به دنبال یکی از سبک ها یا ورزش های تناسب اندام هستید تا علاوه بر فعالیت بالا شادابی و نشاط را در وجودتان به وجد بیاورد، زومبا می تواند بهترین انتخاب شما باشد. این ورزش که برگرفته از حرکات موزون کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین است، با تلفیق چهار رتیم سالسا، کالیبسو، رگی نون، کومبیا و میرنگه به وجود آمده است.

این ورزش به اسم سومبا هم شناخته می شود توسط یک رقصنده کلمبیایی به نام آلبرتو پرز در دهه ۹۰ میلادی به وجود آمد. این ورزش را می تواند در اصل تلفیقی از رقص و ایروبیک نامید.

جالب است بدانید که زومبا از یک کلمه کلمبیایی به معنای تکان خوردن سریع و خوش گذراندن گرفته شده. موسیقی که در هنگام اجرای این ورزش پخش می شود، یک موسیقی بسیار زیبا و پرنشاط لاتینی است.

بر اساس آمار سایت رسمی این ورزش، نزدیک به ۱۵ میلیون نفر در ۱۸۰ کشور جهان این ورزش شاداب را دنبال می کنند. زومبا فواید بسیار خوبی برای سلامتی و تناسب اندام دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

تصویر

فواید زومبا

زومبا از جمله ورزش هایی است فواید بسیاری هم برای تناسب اندام و سلامتی بدن دارد. این ورزش علاوه بر لاغری و تناسب اندام به انعطاف بدن شما و سیستم اعصاب و قلبی عروقی شما کمک بسیاری می کند.

ورزش زومبا یک ورزش کاملا هوازی است و تمرکز بر روی تنفس و انجام انواع تکنیک های حرکتی را بالا برده و موجب کاهش وزن و تناسب اندام در هر سنی می شود. تمام ماهیچه های حرکتی بدن از جمله ساق پا، ران ها و بازوها و حتی عضله های شکمی تحت تاثیر ورزش زومبا و ریتم آن قرار گرفته و از افزایش چربی در اطراف این قسمت ها جلوگیری می شود.

تفاوت این ورزش با دیگر ورزش های هوازی مثل ایروبیک این است که ایروبیک کسل کننده است و اکثر افراد بعد از چند هفته آن را ترک می کنند، اما زومبا چون ریتمیک و نوعی رقص است و در عین حال با ایروبیک ترکیب شده است باعث افزایش شادابی و نشاط فرد می شود. حرکات زومبا تعریف شده و مشخص نیستند و ریتم آهنگ به شما اجازه ی هر نوع حرکتی را می دهد. هدف از این ورزش تحرک و جنب وجوش زیاد است که باعث فعالیت بیشتر بدن، اکسیژن رسانی به بافت ها و در نهایت سوزاندن کالری های اضافی بدن است.

از دیگر مزیت های فوق العاده ورزش و رقص زومبا این است که می توانید از 300 تا 600 کالری در یک جلسه یک ساعته بسوزانید. این سوزاندن کالری، به وزن بدن بستگی دارد. کسی که وزن بیشتری دارد نسبت به افراد لاغرتر کالری بیشتری می سوزاند اگرچه فعالیت هر دو به یک اندازه باشد.

سوزاندن کالری هم چنین بستگی به تلاش های شما دارد، هرچه بیشتر حرکت کنید کالری بیشتری خواهید سوزاند. ورزش زومبا به تقویت عضلات نیز کمک می کند. هنگامی که حرکات رقص یا حرکت هوازی انجام می دهید، لاغر می شوید اما بدنتان شل و پوست تان دچار افتادگی نمی شود.

ورزش زومبا را می توانید هم به صورت گروهی در سالن های ورزشی و یا حتی به صورت تکی در خانه انجام دهید. با این ورزش علاوه بر این که جنب وجوش زیادی خواهید داشت و به هدف خود که سوزاندن کالری است نزدیک می شوید، باعث می شود که سرحال تر و پرانرژی تر شوید و برای ادامه ی این ورزش در روزهای دیگر اشتیاق داشته باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (113 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (39 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (25 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر)
تیتر امروز   
مدل ماشین هوش پران سیاستمداران ایرانی/ از لندکروز حسن روحانی تا بنز لوکس لاریجانی+عکس
اعطای مدرک دانشگاهی به 25 سگ و گربه و یک همستر در یک کشور اروپایی!
سردار آزمون فاش کرد: علی قلی‌زاده تراکتوری میشود
(فیلم) استقبال باورنکردنی استقلالی ها از رامین رضائیان بعد از تمرین / ازدحام برای سلفی گرفتن
درویش پول قرارداد گولسیانی را تأمین کرد؟ / ستاره تیم ملی گرجستان در یورو 2024 به تهران بازمی گردد
چوپانی که اولین بار در اطراف روستای خور گنج یافت+عکس و فیلم
تیپ ساحلی و میلیاردری ربکا واردی همسر جیمی واردی فوتبالیست انگلیسی با پیراهن ساتن گل گلی / شیک بودن سخت نیست همین قدر ساده ست
دکوراسیون سبک مراکشی حیاط خلوت خانه شکیرا که شبیه یک استراحتگاه است/ قلیون روی میز وسط خونه خواننده معروف! +عکس
سلیقه فاخر سوسانو، همسر فوتبالیست معروف در انتخاب لباس و اکسسوری های عروسی اش/ شیکترین عروسی که دیدم! +عکس
فراخوان دهمین جشنوارۀ «نانو و رسانه» 1403 اعلام شد
(عکس) تغییر 360 درجه ی شهربانو منصوریان با آرایش غلیظ و استایل لئوپارد زنانه و بوت های چرمی بلند در یک مرکز خرید
هفدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت ویژۀ انجمن‌های علمی دانشجویان برگزار می‌شود
پری ادواردز خواننده ی بسیار موفق به همراه همسرش الکس اکسلید در مزرعه ی کدو تنبل ها ! لباس کدو تنبلی ایده خوبیه برای عکاسی کوچولو های کیوت 😂
خوشگلاسیون بازیگر و کشتی‌گیر هالیوودی د راک توسط دخترانش / این ووروجک ها راک رو با گلیتر یونی کورنی اکلیلی کردن 😂 فقط خنده های پدرشون
حکم شوکه‌کننده برای بیرانوند در پی شکایت پرسپولیس
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان