تمرینات ورزشی برای درد سیاتیک

  شنبه، 06 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
تمرینات ورزشی برای درد سیاتیک
درد سیاتیک معمولا از ناحیه کمر و یک طرف باسن شروع شده و به پاها انتقال می یابد با تقویت عضلات کمر می توان این دردها را تا حد زیادی درمان کرد.

علائم سیاتیک درد عصبی

  • درد مداوم تنها در یک طرف باسن یا پا (به ندرت در هر دو پا)
  • درد در زمان نشستن بدتر می شود
  • درد پایی که اغلب به عنوان سوزش، گز گز، یا بی حسی (در مقابل درد خسته کننده) توصیف می شود
  • ضعف، بی حسی و یا مشکل در حرکت پا، کف پا و یا انگشتان پا
  • دردی شدید که ممکن است ایستادن یا راه رفتن را دشوار کند.

موثرترین راه درمان سیاتیک

درمان رفتار شناختی:

این روش درمانی برای کنترل و تغییر رفتارها می تواند در مدیریت درد سیاتیک به ویژه در کوتاه مدت مفید باشد.

ماساژ درمانی:

انواع خاصی از ماساژ درمانی برای کاهش درد کمر با استفاده از این مزایا مفید است، از جمله افزایش گردش خون، استراحت ماهیچه ها و آزاد کردن اندورفین.

درمان و تسکین درد سیاتیک با حرکات ورزشی مخصوص

ورزش های کلی برای سیاتیک:

تمرینات ورزشی معمولاً بر روی سه حوزه کلیدی تمرکز دارند:تقویت، کش دادن، و هوازی.

ورزش های تقویتی:

بسیاری از تمرین ها می توانند به تقویت ستون فقرات و عضلات پشتیبان، رباط ها و تاندون ها کمک کنند. بیشتر این تمرینات کمری نه تنها بر پشت کمر، بلکه همچنین بر ماهیچه های شکم (عضلات شکم) و عضلات باسن تمرکز دارند.

ماهیچه های مرکزی قوی می توانند درد را تسکین دهند، زیرا آن ها از ستون فقرات پشتیبانی می کنند و احتمال آسیب را کم تر می کنند.

درمان سیاتیک با انجام تمرینات موثر

تمرینات کششی:

  • کشش معمولاً برای تسکین درد سیاتیک توصیه می شود.
  • این کار به انعطاف پذیر شدن عضلات کمک می کند. کشش همسترینگ تقریباً بخش مهمی از برنامه ورزشی سیاتیک است.
  • بیشتر مردم این ماهیچه ها را کش نمی دهند، که از لگن به زانو در پشت ران هر روز کشیده می شوند.
  • یک کشش دیگر که اغلب به تسکین درد سیاتیک کمک می کند، حرکت سگ پرنده است:بعد از این که دست ها و زانوهای خود را بلند می کنید،
  • یک دست و پای مخالف را کش دهید.
  • سپس دست و مفصل ران را به نوبت عوض کنید. یک نسخه پیشرفته از این تمرین، حرکت تخته سگ پرنده است که در آن کشش زمانی انجام می شود
  • که فرد در موقعیت تخته روی دست ها و انگشتان خود قرار دارد.
تصویر

کدام ورزش به درمان سیاتیک کمک می کند؟

ورزش هوازی کم تاثیر:

برخی از انواع اعمال کم تاثیر قلبی - عروقی از قبیل پیاده روی، شنا، یا استخر درمانی معمولاً جزیی از بازیابی هستند، زیرا فعالیت هوازی، مبادله مایعات و مواد مغذی را برای کمک به ایجاد یک محیط التیام، بهتر می کند.

ورزش های هوازی نیز مزایای منحصر به فرد برای آزاد کردن اندورفین دارند که منجر به کاهش درد مزمن می شود. این نوع ورزش می تواند جداگانه و یا به طور هماهنگ انجام شود. مثال هایی از انواع ورزش هایی که شامل تقویت و کشش هستند، شامل یوگا، تای چی، و پیلاتس می شوند.برای هر کسی که درد مزمن و یا مرتبط با سطح نسبتاً بالای درد سیاتیک را دارد، یک گزینه مناسب برای او انجام ورزش ملایم آب درمانی است که برنامه تمرینی میباشد،که در استخر گرم انجام می شود.

برای درمان سیاتیک ورزش بهتر است یا استراحت؟

به طور کلی برای درمان و تسکین سیاتیک ورزش کردن بهتر از استراحت کردن است چراکه با استراحت و بی تحرکی در واقع نتیجه عکس خواهد بود و عضلات پشت و ساختمان ستون فقرات عملکرد خود را از دست می دهند و قادر نیستند از کمر حمایت کنند .

ممکن است فرد1 تا 2 روز استراحت کند تا درد شدید سیاتیک بهتر شود، اما در حقیقت چنانچه بعد از این مدت روز باز هم استراحت کنند،دردشان شدیدتر می شود پس در کل ورزش کردن بهتر است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (539 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (469 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (222 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (119 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (29 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (15 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (9 نظر) نگاهی به لباس ملکه ای و طلایی شبنم قلی خانی، بازیگر دبی نشینِ سینما+عکس/ انصافا طراحیش خاص و بی نظیره (8 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (7 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فاجعه هولناک: مرد شیطان‌صفت دو عشق اش را به قتل رساند
کشف شربت تریاک و متادون در عملیات پلیس گرمسار
فال روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 14 تیر 1403
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 14 تیر 1403 + فیلم
بهترین بادام هندی ابران متعلق به کدام شهر است
7 مکان دیدنی و زیارتی کربلا که تا عمق وجوتان را می لرزاند!
کشف باورنکردنی دربارۀ مورچه‌ها؛ آن‌ها هم‌نوعانشان را «جراحی» می‌کنند
15 سالگی از خانه فرار کردم و هرگز برنگشتم/ پدر و مادرم پزشک بودند /مادرم مقصر بود چون...
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس