تناسب اندام در کمترین زمان با رژیم غذایی ویت واچرز

  چهارشنبه، 21 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
تناسب اندام در کمترین زمان با رژیم غذایی ویت واچرز
رژیم غذایی ویت واچرز بر انتخاب مواد غذایی مغذی، ورزش منظم و تداوم آن در همه‌ی روزها حتی بعد از رسیدن به وزن دلخواه تمرکز دارد. این رژیم در واقع تغییر سبک زندگی است و شاید به همین دلیل است که بسیاری از افراد چاق مشهور مانند اپرا وینفری این رژیم را به عنوان یک الگوی تغذیه در زندگی خود انتخاب کردند.

رژیم ویت واچرز از برندهای بسیار معروف در زمینه برنامه غذایی است و به تازگی تمرکز خود را روی سالم زندگی کردن و بهبود سلامت کلی بدن قرار داده است. با این حال رژیم غذایی آن همچنان مورد استفاده است. افراد مشهور مانند اپرا وینفری از این برنامه غذایی برای کاهش وزن استفاده می کنند. ممکن است با خود فکر کنید چه چیزی باعث شده چنین رژیم غذایی اینقدر معروف شده باشد. در این مقاله می خواهیم به بررسی رژیم غذایی ویت واچرز بپردازیم و ببینیم آیا کار می کند یا خیر.

تصویر

رژیم ویت واچرز چگونه باعث لاغری می­شود؟

این رژیم، غذای خاصی را ممنوع نمی ­کند و به مردم نمی­ گوید چه چیزی بخورند. همچنین هیچ وعده و یا غذای از پیش آماده­ای برای خرید وجود ندارد. درعوض، افراد ترغیب می­ شوند تا انتخاب­های غذایی سالم­تری داشته باشند و فعالیت بدنی را افزایش دهند.
رژیم ویت واچرز دو برنامه رژیم غذایی ارائه می­دهد:
1- برنامه امتیازات: در برنامه امتیازات، مواد غذایی بر اساس کالری، چربی کل و میزان فیبر در رژیم لاغری، تعداد معینی از امتیاز را به شما اختصاص می­دهند. به شرکت­ کنندگان اجازه داده می­ شود هر روز غذای مورد نظر خود را بخورند و عدد مشخصی از امتیاز را در هر روز اختصاص دهند.
2- برنامه هسته­ ای (بدون حساب): برنامه اصلی مبتنی بر مصرف غذاهای سالم از همه گروه­های غذایی از جمله میوه و سبزیجات­، غلات و نشاسته­، گوشت بدون چربی و طیور و تخم­ مرغ و لبنیات است.

این رژیم لاغری در اواخر 2017 راه­ اندازی شد و افراد زیادی از جمله سلبریتی­ها (اپرا وینفری) به آن پیوستند. ویت واچرز یک شرکت بین المللی در ایالات متحده است که در واقع بزرگترین برنامه تجاری کاهش وزن محسوب می­شود.رژیم ویت واچرز جلسات گروهی را در مکان­هایی در سرتاسر جهان حمایت می­کند که اعضای آن می­توانند به یکدیگر دلگرمی، پشتیبانی و نکاتی برای انتخاب گزینه ­های زندگی سالم­تر ارائه دهند. این سیستم­ اعضا را به سمت یک الگوی کلی تغذیه هدایت می­کند که کمترین میزان کالری، چربی اشباع و قند و بیشترین مقدار پروتئین را دارد و به شرکت­ کنندگان آزادی و انعطاف­ پذیری بیشتری ارائه می ­دهد. در این برنامه به هر نوشیدنی و هر غذایی یک امتیاز اختصاص داده می­شود، و گزینه­های انتخابی را از میوه­ها و سبزیجات تا تخم­مرغ، غذاهای دریایی و ذرت گسترش می­دهد. انتخاب از بین مواد غذایی چون تخم­ مرغ، ذرت، ماهی، غذاهای دریایی ، مرغ بدون پوست یا بوقلمون، ماست ساده بدون چربی، لوبیا، نخود فرنگی، عدس و ... پایه ­ای برای الگوی غذایی سالم­تر ایجاد می­کند چون خطر مصرف این غذاها بسیار کم است.

باید و نباید های غذایی رژیم ویت واچرز

در رژیم غذایی ویت واچرز هیچ غذایی محدود نمی شود چون برای هر غذا امتیاز در نظر گرفته شده است اما توصیه این رژیم مصرف غذاهای کامل و غیر فرآوری شده از جمله سبزیجات، میوه ها و پروتئین های بدون چربی است. در رژیم ویت واچرز به افراد برای انتخاب غذایی امتیاز داده می شود و تا وقتی این امتیاز از حد مجاز عبور نکند آنها می توانند هر نوع غذایی را انتخاب کنند. رژیم ویت واچرز این امتیاز را برای غذاهای سالم لیست خود قرار داده است تا آنها را برای کاربران خود وسوسه انگیزتر کند.

غذاهایی که در رژیم ویت واچرز بیشتر مورد توجه هستند عبارتند از: پروتئین های کم چرب مانند مرغ بدون پوست، تخم مرغ، ماهی و ماست بدون چربی. سبزیجات غیر نشاسته ای مانند بروکلی، مارچوبه، کلم و فلفل ها. میوه های تازه، منجمد و یا کمبپوت های شیرین نشده. کربوهیدرات های سالم مانند سیب زمینی شیرین، برنج قهوه ای، بلغور جو دوسر، لوبیا و غلات کامل. چربی های سالم مانند آوکادو، روغن زیتون و آجیل ها. با وجود اینکه سیستم امتیاز دهی به افراد اجازه می دهد هر غذایی دوست داشتند انتخاب کنند اما رژیم ویت واچرز خوردن غذاهای ناسالم را توصیه نمی کند. این رژیم غذایی به افراد توصیه می کند از غذاهایی استفاده کنند که پروتئین بالا دارند و غذاهای دارای قند و چربی های اشباع بالا را کم کنند.

غذاهایی که رژیم ویت واچرز توصیه نمی کند عبارتند از: نوشیدنی های قندی چیپس سیب زمینی گوشت های فرآوری شده شیرینی کیک و کلوچه

رژیم ویت واچرز برای چه افرادی مناسب است؟

بیشتر افراد قادر به دریافت رژیم WW برای برطرف کردن نیازهای خود هستند. این برنامه دستورالعمل و غذاهای متفاوتی دارد، که حتی برای گیاهخواران و افرادی که ممنوعیت مصرف گلوتن نیز دارند و یا حتی افرادی که به دنبال غذای کم نمک می گردند وجود دارد. در این رژیم دستورالعملی برای غذای حلال به صورت جداگانه وجود ندارد، اما از بین وعده های غذایی غذاهای واجد شرایط حلال وجود دارند.

مزایای رژیم ویت واچرز

این رژیم دارای انعطاف پذیری زیادی می باشد که در آن اجازه داده می شود از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید، برخلاف رژیم های دیگر که بعضی از مواد غذایی در آنها کاملا ممنوع است. بدین مفهوم است که در این رژیم به راحتی می توانید در مهمانی ها شرکت کنید و یا حتی غذای خود را از بیرون تهیه کنید. یکی دیگر از محاسن رژیم ویت واچرز داشتن سیستم حمایتی تا پایان رژیم و حتی بعد از آن است.

معایب رژیم ویت واچرز

با اینکه رژیم WW مزایای بسیاری دارد، اما معایبی نیز دارد. یکی از آنها امتیاز بندی این رژیم می باشد که احتیاج به تمرکز دارد و کمی وقت گیر است. یکی دیگر از مشکلات هزینه رژیم می باشد که ممکن است پرداخت آن برای بعضی از افراد سخت باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (224 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (133 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (55 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (52 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (49 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (32 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت