تناسب اندام در خانه با ساده ترین حرکات ورزشی

  یکشنبه، 04 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
تناسب اندام در خانه با ساده ترین حرکات ورزشی
هیچ چیزی مانند ورزش و تغذیه صحیح، نمی‌تواند به طور مستقیم به افزایش سلامت جسم و روح شما کمک کند. به همین دلیل همه انسان‌ها باید حداقل روزی 20 دقیقه یا هفته‌ای 140 دقیقه ورزش کنند و در کنار آن از مواد خوراکی سالم و مغذی برای تامین انرژی بدن بهره ببرند.

تناسب اندام در خانه امکان پذیر است و برای کاهش وزن، رسیدن به بدن عضلانی نیاز ندارید که حتما به سراغ باشگاه های بدنسازی گرانقیمت بروید. در این مقاله شما را با بهترین حرکات ورزشی که می توانید در منزل انجام دهید آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

تصویر

ورزش برای حفظ تناسب اندام بدون ترک خانه

ورزش منظم یکی از عادات خوبی است که به ما در افزایش سلامت و بهزیستی جسمانی و روانی کمک می کند. فعالیت بدنی با کیفیت بهتر زندگی پیوند خورده است و همچنین می تواند به پیشگیری از حدود 40 بیماری مزمن کمک کند. ورزش روزانه به حفظ تناسب اندام کمک کرده و همچنین در مدیریت استرس و اضطراب نقش دارد که شرایطی شایع در دوران فعلی شیوع بیماری کووید-19 هستند. در ادامه با چند حرکت ساده ورزشی که بدون تجهیزاتی خاص و به راحتی می توانید در خانه انجام دهید، بیشتر آشنا می شویم.

سوپرمن

برای انجام این حرکت روی شکم دراز بکشید و دست ها و پاهای خود را روی زمین دراز کنید. به این صورت که بدن شما شبیه به یک خط بلند شود. شانه خود را نیز روی تشک ورزشی قرار دهید. عضلات سرینی را فشار دهید و سر خود را بالا بگیرید گردن شما باید بالای تشک باشد. 5 ثانیه در همین حالت بمانید و سپس به حالت اولیه برگردید. حدود 30 ثانیه این تمرین را تکرار کنید.

پل

برای انجام این حرکت به کمر دراز بکشید و پای خود را خم کنید. دستانتان را کنار بدن نگه دارید. سپس به عضلات سرینی فشار وارد کنید و پاشنه هایتان را به زمین فشار دهید و سعی کنید باسن خود را به سمت بالا بیاورید. به طوری که شانه ها و زانو در یک خط قرار بگیرند. دو ثانیه در همین حالت بمانید و دوباره به نقطه شروع برگردید. 3 ست 10 تایی برای این تمرین مناسب خواهد بود.

پلانک

برای انجام پلانک دمرروی زمین دراز بکشید و سپس از آرنج تا مچ دست را روی زمین نگه دارید و کل بدن خود را بالا بکشید. مچ دست باید زیر شانه ها قرار بگیرد و زانوها نیز باید کاملاً بالا باشند و بدنتان باید خط صاف داشته باشد. سعی کنید 30 ثانیه در همین حالت باقی بمانید.

اسکوات با صندلی

حرکت اسکوات انتخاب مناسبی برای ورزش در خانه بدون تجهیزات است. با استفاده از این حرکت، می توان عضله های مرکزی و عضله های پاها را قوی تر کرد. با استفاده از صندلی می توان به حالت ایدئال بدن برای انجام دادن این حرکت رسید.

راهنمای مرحله به مرحله انجام حرکت:

  • درحالی که صندلی را پشت سرتان گذاشته اید، با اندکی فاصله جلوی آن بایستید. پاها را به عرض شانه باز کنید.
  • دستانتان را صاف رو به بیرون بگیرید و زانوها را خم کنید، تاجایی که باسن با نشیمنگاه صندلی تماس پیدا کند.
  • درنهایت، با فشار واردکردن به پاشنه پاها، به حالت اولیه برگردید و سپس دوباره همین کار را تکرار کنید.

شنای سوئدی بر روی زانو

شنای سوئدی بر روی زانو نوع مبتدی حرکت اصلی شنای سوئدی است و به مرورزمان شما را برای انجام آن آماده می کند.

راهنمای مرحله به مرحله انجام حرکت:

  • با قراردادن دست ها و زانوها بر روی زمین، حالتی مانند تصویر بالا به خود بگیرید.
  • بدن را از قسمت سر تا زانوها کاملا صاف نگه دارید و با خم کردن آرنج ها، سرتان را تاحدامکان به زمین نزدیک کنید. آرنج ها در این مرحله باید زاویه ای ۴۵ درجه پیدا کنند.
  • با واردکردن فشار به کف دست ها به حالت اولیه برگردید.

درازکشیدن روی پهلو و فاصله دادن ران ها از یکدیگر (Side-lying Hip Abduction)

در حالت کلی، وقتی صحبت از ورزش روزانه می شود، به عضله های قسمت ران و باسن کمتر از سایر قسمت ها توجه می کنیم و این روند ادامه پیدا می کند تا زمانی که ضعف عضلات در این قسمت ها برایمان آزاردهنده می شود. چنین رویکردی اصلا مناسب نیست و بهتر است پیش از آنکه کار به اینجا بکشد، تمرین های مناسب برای تقویت عضلات این قسمت را هم در دستور کار قرار دهیم. درازکشیدن روی پهلو و فاصله دادن ران ها از یکدیگر یکی از تمرین های مناسب برای این کار است. این تمرین به ویژه برای کسانی مناسب است که زمان قابل توجهی از روز را در حالت نشسته سر می کنند.

راهنمای مرحله به مرحله انجام حرکت:

  • به پهلوی سمت چپ روی زمین دراز بکشید و پاها را کاملا صاف و کشیده نگه دارید. پای چپ روی زمین قرار بگیرد و پای راست روی آن باشد.
  • درحالی که سایر قسمت های بدن را کاملا ثابت و بی حرکت نگه داشته اید، پای راست را بلند کنید و از پای چپ فاصله دهید.
  • سپس به حالت ابتدایی برگردید. چند بار دیگر همین کار را تکرار کنید و سپس روی پهلوی دیگر، تمرین را انجام دهید.

روش های دیگر برای حفظ تناسب اندام

روش های مختلفی برای انجام ورزش در خانه و حفظ تناسب اندام وجود دارند. به عنوان مثال، رقص یک روش سرگرم کننده برای فعال نگه داشتن بدن است. همچنین، یوگا و پیلاتس گزینه های خوب دیگری هستند که می توانید مد نظر قرار دهید که به کسب آرامش نیز کمک می کنند. در نهایت، اهمیت دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل را فراموش نکنید. از دریافت مواد مغذی به میزان کافی در طول روز اطمینان حاصل کنید. تغذیه مناسب همواره جزئی کلیدی از حفظ سلامت بدن و تناسب اندام محسوب می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (225 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (134 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (55 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (53 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (50 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (32 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (19 نظر) نگاهی به ماشین بی ام و هوش پران کریم باقری که همه آرزوشو دارن/ زیدان فوتبال ایران سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (17 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت