توصیه هایی برای کاهش خطر آسیب دیدگی در ورزش یوگا

  جمعه، 27 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
 توصیه هایی برای کاهش خطر آسیب دیدگی در ورزش یوگا
هرچند ورزش یوگا منفعت های بسیاری برای سلامتی  دارد و می تواند به عنوان قسمتی  از برنامه درمانی بشمار آید ولی توصیه  نمی کنیم که به حرف پزشک گوش ندهید و بجایش یوگا انجام دهید.

نکات مهم درباره ی یوگا


اغلب کلاس های یوگا بر آموزش وضعیت جسمی، تکنیک های تنفس و مدیتیشن تاکید دارند. برخی کلاس های یوگا به منظور تمدد اعصاب و ریلکسیشن طراحی شده اند. بعضی از آموزش های یوگا به شما یاد می دهند که چگونه بدن خود را به شیوه های جدید حرکت دهید. انتخاب این آموزش ها موجب افزایش انعطاف پذیری، قدرت و تعادل بدن شما می شوند.

ایمنی بدن در یوگا


اگرچه برای اغلب افراد سالم، یوگا یک ورزش غیر هوازی ایمن می باشد اما همیشه بدون خطر نیست. بر اساس یافته های آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا، صدمات یوگا معمولا شامل کشش زیاد گردن، شانه ها، ستون فقرات، پاها و زانوها می باشد. این خطرات در صورت ابتلا به بیماری هایی همچون پوکی استخوان شدید، فشارخون بالا یا پایین، مشکلات گوش، اختلال ستون فقرات و بارداری تشدید می شوند.

توصیه هایی برای کاهش خطر آسیب دیدگی در ورزش یوگا

یوگا را به تنهایی و بدون مربی یاد نگیرید: انجام تمرینات یوگا با یک مربی با تجربه و آموزش دیده موجب به حداقل رسیدن آسیب های جدی برای شما می شود.

آرام پیش بروید: یوگا ورزش رقابتی نیست. آموزش یوگا را از پایه شروع کنید. ابتدا تکنیک های صحیح تنفس و حفظ تعادل را یاد بگیرید، سپس به حرکات کششی بپردازید.

اگر شما باردار و یا به بیماری خاصی مبتلا هستید: حتما قبل از شروع یوگا با پزشک خود مشورت کنید. پزشک می تواند با توجه به شرایط شما نوع و سطح تمرینات یوگا را به طور مناسب انتخاب نماید.

یوگا جایگزین درمان ها و مراقبت های پزشکی نیست: اگرچه یوگا فواید سلامتی بسیاری دارد و می تواند به عنوان بخشی از برنامه درمانی محسوب شود اما جایگزین مراقبت ها و توصیه های پزشکی نیست.

قبل از هر جلسه بدن خود را گرم کنید : قبل از انجام تمرینات یوگا، بدن را با انجام تمریناتی خوب گرم کنید زیرا عضلات سرد احتمال آسیب را افزایش می دهند.

در انجام تمرینات یوگا محدودیت های خود را بشناسید: قبل از شروع یوگا درباره شرایط فیزیکی و قدرت آن تحقیق کنید. از مربی خود مشاوره بگیرید تا تمرینات مناسب را به شما معرفی نماید.

به پیام های بدن خود توجه کنید: یوگا نباید موجب آسیب شود. اگر درد حس می کنید تمرین را متوقف کنید. در صورت درد قفسه سینه، از حال رفتن و یا سرگیجه، سریع تمرین را قطع کرده و با پزشک مشورت نمایید.
سوال بپرسید: اگر تمرینی را متوجه نشدید، قبل از اینکه خودتان تمرین را انجام دهید، درباره آن از مربی تان سوال کنید.

لباس مناسب بپوشید: برای ورزش یوگا ، لباسی بپوشید که به شما امکان حرکات آزادانه را بدهد.

هنگام انجام تمرینات یوگا به اندازه کافی آب بنوشید: این نکته به ویژه درمورد تمریناتی که در اتاق های گرم و مرطوب انجام می شوند، حائز اهمیت است.

تصویر

مواردی که رعایت آن ها باعث جلوگیری از آسیب دیدگی شما در یوگا می شود

1- گرم کردن

سعی کنید قبل از شروع کلاس زمانی را به گرم کردن خود اختصاص دهید. تنفس خود را کنترل کرده و ریتم آن را بیابید تا بتوانید بین تنفس و انجام حرکات، ارتباط برقرار کنید. گرم کردن خود را با انجام حرکات کششی ملایم شروع کنید تا عضلات شما آماده انجام حرکات دیگر شوند.

2- یادگیری اصول یوگا

بسیاری از سبک های یوگا مانند "یوگا آینگار"، بر تنظیم عضلات و اسکلت بدن تاکید می کنند. یاد بگیرید که چگونه پایه خود را قوی و مستحکم کنید. اگر اصول یوگا را ندانید و هم ترازی شما در حالت ایده آل نباشد خطر آسیب دیدگی شما افزایش پیدا می کند.

3- بازگشت به تنفس

تنفس شما در طول کلاس، حالات ذهنی و فیزیکی شما را نشان می دهد. تنفس شما طولانی و دارای ریتم است یا کم عمق و نا منظم است؟ تنفس یکی از اصول کلیدی در هر ورزشی بخصوص ورزش یوگا می باشد.

4- اصلاح کردن

اگر عضلات پشت ران شما مانند یک دیلم هستند و یا اینکه ماه گذشته بر روی زانوی تان عمل جراحی انجام داده اید، جای هیچ خجالتی نیست، با توجه به توانایی های خود در کار با ابزار و تمرین ها تغییرات مناسب را انجام دهید. هنگامی که احساس کردید چیزی اشتباه است ( انجام آن حرکت به شما لطمه می زند یا اگر نفس شما نا منظم می شود) انجام آن را متوقف کرده، درخواست کمک کنید و یا اینکه بعد از کلاس به دنبال توصیه های استاد خود بروید.

5- انجام تمرینات در خانه

زمان کلاس به سرعت تمام می شود و نمی توانید به اندازه کافی حرکاتی که یاد گرفته اید را انجام دهید. به همین دلیل بهتر است که در خانه خود بر روی کاوش و پالایش خودتان تمرکز کنید. انجام پیوسته تمرینات به شما کمک می کند که در آنها ماهر شده و خطر آسیب دیدگی شما کاهش یاید.

6- قدم به عقب به معنای واقعی کلمه

برای سال های زیادی به عنوان یک هنرآموز یوگا در ردیف جلو قرار می گرفتم تا زمانیکه متوجه شدم که دیدن حرکات از دور، انجام آن را ساده تر کرده و باعث افزایش تمرکز درونی من می شود. پس سعی کنید یک قدم به عقب برگردید تا بهتر متوجه تمرینات شوید.

بزرگترین مانع ما در یوگا، نفس و غرور خودمان است. سعی کنید افکار و جنبه های منفیشخصیت خود را شناخته و برای اصلاح آنها تلاش کنید. هر کس خودش مسئول حفاظت از خود در برابر صدمات خود می باشد. شما می توانید با استفاده از مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم احتمال اینکه در حین انجام یوگا صدمه ببینید را به شدت کاهش دهید. همچنین سعی کنید از راهنمایی های استاد خود و یا افراد با تجربه بهره ببرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (122 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (85 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (72 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (50 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (23 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (19 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (13 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (10 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 7 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز پنجشنبه 7 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 7 تیر 1403
برای بازیگر زن سریال «ستایش» دعا کنید+عکس/ عمل جراحی سنگین تومورِ خانم بازیگر
آموزش انواع کرلی در خانه+عکس
چه کسی می‌خواهد مملکت را اداره کند؟ همین آقای خامنه‌ای...!/پاسخ صریح شهیدجمهور به ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای
سرگردانی دختر 21 ساله در شهر به جرم دختر بودن / پدر و مادرم فقط پسر می‌خواستند ؛ از خانه بیرونم کردند!
برای جلوگیری از نیش «پشه» چه چیزی روی پوستمان بمالیم؟
4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!