تمرینات ورزشی برای کاهش خستگی کار با کامپیوتر

  سه شنبه، 31 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
تمرینات ورزشی برای کاهش خستگی کار با کامپیوتر
خستگی و درد معمولاً با استفاده بیش از حد از این عضلات ایجاد می شود اگرچه مقدار بسیار ناچیزی فشار روی ماوس وارد میشود ولی این عضلات برای انجام حرکات کوچک در طی یک دوره زمانی طولانی به استقامت نیاز دارند.

عضلات دست پس از استفاده طولانی و بیش از حد از ماوس رایانه خسته می شوند. افرادی که با رایانه کار می کنند زمان زیادی را صرف تایپ کردن و استفاده از ماوس می کنند.ماوس توسط عضلات فلکسور و اکستانسور ساعد اداره می شود. خستگی و درد معمولاً با استفاده بیش از حد از این عضلات ایجاد می شود اگرچه مقدار بسیار ناچیزی فشار روی ماوس وارد می شود ولی این عضلات برای انجام حرکات کوچک در طی یک دوره زمانی طولانی به استقامت نیاز دارند.

تصویر

درمان خستگی ساعد

برای درمان درد عضلات دست، ماوس رایانه ای را انتخاب کنید که به راحتی در کف دست جا گیرد .ماوس بیش از حد بزرگ یا زیاد کوچک باعث خستگی سریع عضلات ساعد میشود.محل کار ایستگاه کاری است که باید از نظر ارگونومی بدن بطور صحیحی تنظیم شوند. نشستن در یک صندلی قابل تنظیم ارتفاع و قرار دادن ماوس در یک سطح ثابت بطوریکه آرنج را حدود 90درجه خم و مچ دست در یک موقعیت مستقیم قرار گیرد به لحاظ ارگونومی بدن مطلوب است.
بعد از استفاده از ماوس چند بار در روز عضلات ساعد را کشش دهید .کف دست راست را روبه پایین نگه دارید با دست چپ به آرامی مچ دست راست را خم کنید طوریکه انگشتان دست روبه کف اتاق باشند این کشش را به مدت 10ثانیه انجام دهید و سپس با دست چپ تکرار کنید.
بعد از هر یک ساعت در طول استفاده از رایانه پنج دقیقه استراحت کنید تا عضلات ساعد کمتر احساس خستگی کنند.

ورزش های صورت و گردن

بعد از مدتی کار با کامیپوتر ، به جای دیگری نگاه کنید.ابرو ها را به سمت بالا بکشید و همزمان چشم ها را باز و بسته کنید. در صورت تمایل، حین انجام هر یک از حرکاتمی توانید با مراجعه به بهترین وب سایت های پخش صدا و موسیقی آرامش بخش که در انزل وب معرفی کرده ایم ، روند رفع خستگی را تسریع کنید.زبان خود را برای چند ثانیه بیرون بیاورید و این کار را ۳ تا ۵ بار انجام دهید.کمر خود را صاف کنید و لحظاتی به همین شکل بنشینید.گردن خود را تکان دهید و برای ۵ تا ۱۰ ثانیه در هریک از موقعیت های بالا ، پایین و دو جهت چپ و راست نگه دارید.در همین حال دهان خود را باز و بسته کنید و این کار را تا ۱۰ ثانیه بعد ادامه دهید.سپس گردن خود را به سمت چپ متمایل کنید. سعی کنید گوش های شما با شانه هایتان در تماس باشد.این حرکت را برای شانه ی راست انجام دهید و ۳ تا ۵ بار تکرار کنید.سپس در همان حال گردن خود را به سمت چپ و راست به حالت کششی نگه دارید تا احساس آرامش کنید.

ورزش های شانه و بازو

شانه ها را به آرامی به سمت بالا ببریدو این کار را تا ۵ بار تکرار کنید.

با حرکات چرخشی آرام ، شانه هایتان را سمت عقب ببرید و این کار را در جهت مخالف نیز تکرار کنید.

انگشتان خود را مطابق با شکل زیر به همراه شانه ها به سمت بالا بکشید و برای ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید.

دست ها را از پشت حلقه کنید و کمی به سمت عقب بکشید.

همین حرکت را در جهت مخالف و با بازو های کاملا کشیده انجام دهید.

انگشتان خود را پشت سر قرار دهید و سعی کنید همزمان با حرکات خفیف شانه ، با سر به انگشتان فشار بیاورید.

شانه راست را دست مخالف نگه دارید و حالت کششی را اعمال کنید. همین کار را برای شانه ی چپ با دست مخالف انجام دهید.

به آرامی بازوی یک دست را با دست مخالف بگیرید و مقابل سینه با حرکات کششی نرمش دهید.

دست ها و بازو هارا به صورت هماهنگ حرکت دهید و همزمان نفس عمیق بکشید.

نرمش دست ها و انگشتان

انگشت ها را مقابل خود قرار دهید و به صورت مداوم برای ۵ تا ۱۰ ثانیه مشت و سپس بازکنید.

انگشت شصت خود را حول محوری چرخش دهید. مطابق شکل زیر این کار را برای ۵ تا ۱۰ ثانیه و ۳ تا ۵ بار انجام دهید.

کف دست هایتان را به هم فشار دهید و سعی کنید با دست مخالف ، بر دست دیگر نیرو وارد کنید.

با استفاده از یکی از دستان ، دست مخالف را بگیرید و به آرامی خم کنید.همین عمل را در جهت مخالف ، یعنی رو به بالا انجام دهید تا احساس کشش بیشتری کنید.

دست ها را به صورت افقی مقابل خود قرار دهید و سعی کنید با حالت های چرخشی ، خستگی را رفع کنید.

به آرامی مچ دستتان را روی مچ دست مخالف قرار دهید و سعی کنید به هم قفل کنید.

نرمش های پایین تنه و پاها

مقابل سطح صاقی بایستید و سپس با دست موافق ، زانوی خود را نگه دارید. همزمان زانو را به سمت بالا بکشید و تا جایی که ممکن است ، سعی کنید احساس آرامش را با کشش های متوالی در بدن خود ایجاد کنید.

پای خود را روی سطح صاف و ثابت مشابه شکل زیر قرار دهید. همزمان کمر خود را به سمت بالا و پایین حرکت دهید تا کشش را زیر زانو ها احساس کنید.

در مقابل دیوار ، در یا سطوح مشابه بایستید. دستان خود را به سطح دیوار بچسبانید و یکی از پاهای خود را عقب تر از دیگری قرار دهید.همزمان که زانوی شما کمی خم شده است ، به دیوار فشار بیاورید تا کشش را روی بخش های مختلف حس کنید.

روی صندلی بنشینید ، کمر خود را صاف کنید و بدون ذره ای خمیدگی ، یکی از پا ها را به سمت بالا بیاورید. سعی کنید که این فاصله از ۱۰ سانتی متر تجاوز نکند.پا ها را به صورت مسقیم برای ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید.

بعد از انجام حرکت قبلی که در انزل وب معرفی شد، همین نرمش را مجددا تکرار کنید. اما این بار ، انگشتان پا را به جهات مختلف حرکت دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (660 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (74 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (60 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان