وزن شما چه تاثیری بر شخصیت تان دارد؟

  چهارشنبه، 26 تیر 1398   زمان مطالعه 5 دقیقه
وزن شما چه تاثیری بر شخصیت تان دارد؟
ساعد نیوز: اگر فردی اهل مهمانی رفتن، کتاب خواندن، شب زنده داری و یا هر نوع فعالیت دیگری هستید باید بدانید شخصیت شما،  تا حدود زیادی روی وزنتان و اینکه چگونه وزن کم می کنید تاثیر دارد. از این راهنما استفاده کنید تا نوع شخصیت خود را بشناسید و با استفاده از مشخصات خود، به کاهش وزنتان کمک کنید.

اگر فردی عجول هستید

در تحقیقی معروف در سال 1972 محققان، آزمایشی روی چند کودک انجام دادند. به کودک دو انتخاب داده می شد، اول اینکه یک شکلات را بدون معطلی بگیرد و یا اینکه 15 دقیقه صبر کند و بعد دو شکلات بگیرد. آن دسته از کودکانی که صبر می کردند تا سهم بیشتری بگیرند، بعدها در تصمیماتشان نیز موفق تر بودند. توانایی داشتن صبر و تحمل در کاهش وزن نیز موثر است.

افراد می توانند دو نوع باشند: یک شکلاتی یا دو شکلاتی. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، احتمال دارد بیشتر نزدیک به گروه اول باشید. از بین بردن وسوسه خیلی موثر است. سبد خرید خود را با غذاهای بی ارزش پر نکنید و هنگام استراحت مواظب پرخوری های غیر ارادی باشید.

تصویر

اگر فردی مطمئن هستید

همیشه وقت شناس هستید و کارها را بر اساس قانون انجام می دهید؟ این اخلاق نشان می دهد وظیفه شناس هستید. نوعی ویژگی که استفاده از یک برنامه غذایی و یا ورزشی را آسان می کند. وظیفه شناس باشید یا خیر، یک مورد هست که علیه شما کار می کند.

آن این است که وقتی برنامه ی غذایی استفاده می کنید، همه فکرتان باز هم روی غذا است و این مشکل آفرین است. راه حل این است که برای خود، یک روتین درست کنید نه اینکه برنامه ای تنها مخصوص وزن کم کردن داشته باشید. باید درست غذا خوردن را برای خودتان عادت کنید نه اجبار.

تصویر

اگر نوسانات خلقی دارید

روش زندگی، تعیین کننده نوع اخلاق است. اگر فردی احساساتی هستید، همه چیز برای شما یا خیلی خوب است یا خیلی بد. برخی افراد، احساساتی که می شوند شروع به خوردن می کنند و هرچه بیشتر احساساتی شوند بیشتر به دنبال غذا می روند. در واقع هرچه هیجانی تر شوید، نیاز به عکس العمل بیشتری پیدا می کنید و خوردن نیز یک نوع عکس العمل است.

برای اینکه گرفتار چنین حالاتی نشوید، بالا و پایین های احساسی خود را بشناسید. سعی کنید در چنین مواقعی عکس العمل سالمی داشته باشید. مثلا با یکی از دوستان خود تماس بگیرید و صحبت کنید و یا با کار کردن، خود را آرام کنید.

تصویر

اگر فردی آرام هستید

افرادی که بیشتر دوست دارند تنها باشند و یا وقت خود را با کتاب یا چیز دیگری بگذرانند. شاید در رژیم موفق تر باشند. معمولا درون گرایان کمتر عجول هستند و با ملاحظه هستند و به همین دلیل تصمیماتی منطقی تر می گیرند.

درون گرایان بهتر یک برنامه غذایی و ورزشی را با کیفیت پیش می برند. هر دوی این برنامه ها نیازمند خودداری است که برای افراد عجول سخت است. این گونه افراد باید سعی کنند برای مواقعی که قدرت اراده شان مورد امتحان قرار می گیرد، خود را آماده کنند. مثلا اگر می خواهید به مهمانی بروید، سعی کنید از قبل میان وعده ای سالم بخورید تا بعد دچار هوس های غذایی نشوید.

تصویر

اگر فردی خوش گذرانید

افرادی که معمولا دوستان زیادی دارند و زیاد به مهمانی می روند، بیشتر در خطر اضافه وزن هستند. چون برخی هیجانات باعث تمایل بیشتر به خوردن غذاهای پرکالری می شود. البته بودن در کنار فامیل یا دوستان و داشتن اوقاتی خوش با آن ها اصلا بد نیست و به سلامت روان و همچنین بدن کمک می کند. اما اینگونه شخصیت ها باید برای خود محدودیت هایی در مورد غذا قرار دهند تا بتوانند سالم زندگی کنند و دچار اضافه وزن نشوند.

تصویر

اگر فردی هستید که اغلب به خود سخت می گیرد

افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند، معمولا با هر اشتباه واکنشی بسیار منفی نشان می دهند. اما افراد با اعتماد بنفس اگر اشتباهی مرتکب شوند، قسم می خورند که دیگر چنین اشتباهی نکنند و دوباره ادامه می دهند. اگر از آن دسته افراد هستید که خیلی به خود سخت می گیرند. بعد از یک اشتباه در برنامه غذایی بیشتر این امکان وجود دارد که به پرخوری ادامه دهید. باید بیاموزید که خود را ببخشید و بهترین دوست خود باشید.

تصویر

اگر جغد شب هستید

بیدار ماندن تا دیر وقت، عادتی شایع است که خیلی از ما درگیر آن هستیم. تحقیقاتی که در دانشگاه پنسیلوانیا انجام گرفته، نشان می دهد افرادی که تا ساعت 4 صبح بیدار می مانند، معمولا 550 کالری اضافه غذا استفاده می کنند که این میزان کالری مربوط به شب بیداری های آنان است. البته این زیاده روی به همان ساعات ختم نمی شود و در طول روز نیز ادامه دارد.

تصویر

اگر سحر خیز هستید

در یک تحقیق ثابت شده است افرادی که صبح زود از خواب بیدار می شوند، کمتر در خطر اضافه وزن هستند. حتی اگر با سایر افراد در یک ساعت مشخص خوابیده باشند.این آزمایش روی کودکان هم انجام شد و نتایج بسیار مشابه به آزمایشی بود که روی افراد بالغ انجام شده بود.

اگر دوست دارید سحرخیز باشید اما دیر می خوابید، دچار کمبود خواب می شوید. پس سعی کنید زودتر بخوابید تا خوابتان تنظیم شود. پزشکان به افراد بالغ توصیه می کنند 7 تا 9 ساعت بخوابند.

تصویر

اگر فردی خود محور هستید

کمی خود محور بودن هنگام اجرای رژیم غذایی، زیاد هم چیز بدی نیست. معمولا افراد خود محور منافع خود را در نظر می گیرند که این اخلاق کمک می کند بیشتر به فکر سلامتی خود باشند و انتخاب های سالمی داشته باشند.

در مقابل، افراد تعارفی همیشه در راضی نگه داشتن دیگران تاکید دارند و در پایان روز، خود را خالی از انرژی می یابند. همین اخلاق، باعث انتخاب های ضعیف غذایی می شود. اگر تعارفی هستید، سعی کنید کمی خود خواه باشید روی چیزی که می خواهید تاکید کنید و احساس گناه نکنید. مثلا به جای اینکه ورزش کردن را برای ملاقات دوستان کنسل کنید، به آنها هم پیشنهاد دهید به شما ملحق شوند.

تصویر

اگر خوش خلق هستید

افرادی که خوش خلق هستند، نسبت به افراد زودرنج در کاهش وزن موفق تر هستند. البته در بعضی موارد نه همه ی افراد. معمولا کسانی که خلق و خوی خوبی دارند، دوست ندارند شکست بخورند و همچنین از شکست دیگران نیز می ترسند. همین استرس عاملی بازدارنده دربرابر مواردی است که رژیم را برهم می زند.

تصویر

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
رونمایی از علی تبریزی رقیب مشهدی هادی چوپان با عضله های فولادی/ لقب اسطوره بدنسازی ایران برازندشه (199 نظر) رونمایی از چهره همسر محجبه حسن یزدانی در حرم ثامن الحجج +عکس/ جهان پهلوان جایزه مدال المپیک پاریس را از سلطان خراسان گرفت (182 نظر) شهربانو منصوریان به سجاد غریبی: آقا پاشو بیا باشگاه یه هفته باهات کار کنم اگه نزدی همه رو نترکوندی هر چی خواستی بهم بگو+ویدئو (96 نظر) خلاقیت متفاوت بانوی هنرمند یزدی در طراحی زیبای چهره نورانی رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی به سبک سیاه قلم+عکس (92 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی زهره حمیدی، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی (92 نظر) نگاهی به مدل مانتو کژوال ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده در مراسم تجلیل از بانوان قهرمان المپیک/ هم اسپرت و هم شیک+عکس (72 نظر) نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه (68 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا گچ کار برای رسیدن دستش به سقف +عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس 😂 (59 نظر) حضور بازیگران و فوتبالیست های معروف در مراسم عروسی شیدا خلیق و همسرش+عکس/ از علی بیرانوند و سعید مهری تا نوید محمدزاده و سروش رفیعی (58 نظر) ویدا جوان: من از همسرم خواستگاری کردم و مراسممون توی باغچه کوچیک عمه همسرم بود و ما با آژانس اومدیم به مراسم عقدمون+ویدیو (55 نظر) نیلوفر شهیدی: در پروژه ای مشغول کار بودیم از همسرم خوشم اومد و گفتم قصد ازدواج ندارین خودمم فکرشو نمیکردم اما خواستگاری کردم+عکس (52 نظر) جشن تولد عاشقانه داریوش ارجمند درکنار همسر جوان و کم سن و سالش فرشته یغمایی/ ساده و خلوت در عین حال زیبا و شیک+عکس (52 نظر) شهربانو منصوریان: بحثمون بشه به همسرم حمله ای می کنم که حواسش باشه، پا میزنم و فرار میکنم چون اگه از نزدیک بزنم میزنه زمین منو کشتی گیره+ویدئو (48 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای شاهین رضایی رقیب تبریزی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ آرنولد تبریزی و گرگ پارسی (48 نظر) خلاقیت خنده دار راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پراید حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس🤣 (46 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
مهمترین عوامل در انتخاب کمربند مردانه برای داشتن یک استایل مناسب
قتل دختر 4 ساله به دست مادر سنگدل / رازی که بعد از 11 سال فاش شد
علاقه شدید ناصرالدین شاه به عینک طلا/ روزی که شاه، سوگلی کردستانی اش کور شد! +عکس
فال روزانه امروز چهارشنبه 7 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 7 شهریور 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 7 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز چهارشنبه 7 شهریور 1403+فیلم
فال ابجد روزانه چهارشنبه 7 شهریور 1403
رونمایی از خانه ابدی زهره حمیدی توسط همسرش/ مرحومه میخواست در بی بی سکینه کرج دفن شود امااا...
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است
فوری: برکناری اردشیر انتظاری از دانشگاه به دلیل توهین به مهسا امینی + فیلم
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 7 شهریور 1403
عروس خانوم؛ این اقلام غیرضروری رو از لیست جهیزیه‌ات حذف کن و توی مخارجت کلی صرفه‌جویی کن
بیوگرافی و زندگی خصوصی امیررضا فرامرزی، هاشم سریال از سرنوشت و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی و زندگی خصوصی ناهید مسلمی، بازیگر برنامه جوکر2 و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
پذیرایی ساده رهبر معظم انقلاب از مسعود پزشکیان و اعضای دولتش در بیت رهبری؛ شیرینی خشک با آب معدنی و لیوان یکبار مصرف+عکس/ اقدام هوشمندانه رهبری برای جلوگیری از اسراف غوغای حرکت پای پسر خردسال ووشوکار بر روی استیج یک آمفی تئاتر +فیلم/ اولش خجالت میکشید ولی ببین چه آتیش پاره ای زندگی کردن عجیب یک زن با اسکلت شوهرش / ماجرای عجیب زوجی که 5 فرزندشان را به پرورشگاه سپردند کبوتر تاج‌دار غربی؛ زیباترین کبوتر جهان که 900 میلیون قیمت دارد! +عکس ویدیویی شوکه‌کننده از پرواز زنبور با وجود قطع شدن سر! +ویدئو عنکبوتی که از «چراغ‌قوۀ طبیعی» برای شکار استفاده می‌کند قاب دو نفره دختر حسن روحانی در کنار کیمیا علیزاده؛ یکی ایستاده و یکی نشسته+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم