زندگی تجملاتی و ریخت و پاش های فرح و خاندان پهلوی به روایت عکاس فرانسوی + عکس

  چهارشنبه، 26 بهمن 1401   زمان مطالعه 2 دقیقه
زندگی تجملاتی و ریخت و پاش های فرح و خاندان پهلوی به روایت عکاس فرانسوی + عکس
ساعد نیوز: آرشیو عکس های خاندان پهلوی در کاخ نیاوران و سفرهایشان را مشاهده می کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرادید، خبرگزاری آلمان عکس‌های قدیمی در آرشیو خود را به‌ طور مرتب دیجیتالیزه می‌کند. هوگو واسال، عکاس فرانسوی سال‌ها خانواده سلطنتی ایران را همراهی و از آن‌ها عکسبرداری کرده است. تاریخ دیده نشده ایران در این گزارش تصویری است که دویچه‌وله فارسی منتشر کرده است:

عکس فرح دیبا و علیرضا پهلوی را در محوطه کاخ نیاوران نشان می‌دهد که در اواخر آوریل سال 1970 برداشته شده است.

خاندان پهلوی

خانواده سلطنتی سال 1972 در کاخ نیاوران

خاندان پهلوی

علیرضا پهلوی در جشن تولد چهار سالگی‌اش در روز 28 آوریل سال 1970 یک جرثقیل که با باطری حرکت می‌کند هدیه گرفته است. محمدرضا پهلوی در حال آزمایش و کنترل نحوه کار این اسباب‌بازی است.

خاندان پهلوی

جشن تولد چهار سالگی علیرضا در کاخ نیاوران. شاه برای خاموش کردن شمع‌ها به علیرضا کمک می‌کند.

خاندان پهلوی

لیلا پهلوی یک ساله با دماغ پدرش بازی می‌کند. این عکس در ماه مه سال 1971 در محوطه کاخ نیاوران برداشته شده است. «دماغ بزرگ شاه» دستمایه مبارزات ضد سلطنتی نیز بود.

خاندان پهلوی

تعطیلات تابستانی فرح دیبا و علیرضا پهلوی در ساحل نوشهر در ژوئیه سال 1969.

خاندان پهلوی

آب‌تنی محمدرضا شاه پهلوی و فرزندان در تعطیلات تابستانی در نوشهر سال 1970

خاندان پهلوی

بازی محمدرضا شاه با دخترش فرحناز. عکس مربوط به ماه ژوئیه سال 1970 در سال نوشهر است.

خاندان پهلوی

ژانویه سال 1968 سفر رسمی محمدرضا شاه پهلوی به تایلند. هوگو واسال در این سفر نیز پادشاه ایران و همسرش را همراهی کرد و تصاویر این سفر را به ثبت رساند.

خاندان پهلوی

محمدرضا پهلوی، فرح دیبا به همراه فرزندان فرحناز، علیرضا، رضا و لیلا در محوطه کاخ نیاوران. عکس مربوط به سال 1972 است.

خاندان پهلوی

خانواده سلطنتی تعطیلات زمستانی سال 74-1973 را در سوئیس گذراند. عکس رضا پهلوی، فرح دیبا و فرزندان قبل از عزیمت به پیست اسکی.

خاندان پهلوی

آوریل سال 1970، کاخ نیاوران. فرح پهلوی و نوزادش لیلا در کنار محمدرضا پهلوی.

خاندان پهلوی

فرح پهلوی در اواخر ماه آوریل سال 1970 با لباس پیشاهنگی از پایگاه دختران پیشاهنگ بازدید می‌کند.

خاندان پهلوی

اوایل سال 1971 در تعطیلات زمستانی در سوئیس. لیلا تازه چهار دست و پا به راه افتاده است. فرحناز و علیرضا در کنار فرح دیبا و رضا در جلوی تصویر هنگام بازی با لیلا.

خاندان پهلوی

یک گروه دانش‌آموزی در محوطه کاخ نیاوران در حضور محمدرضا پهلوی و فرح دیبا به اجرای تئا‌تر پرداخته است. پس از آن فرح دیبا جوایز هنرمندان را به آنان اهدا کرد. (عکس ماه مه سال 1975)

خاندان پهلوی

خانواده سلطنتی در تعطیلات تابستانی نوشهر. (عکس: ژوئیه سال 1972)

خاندان پهلوی

سفر والری ژیسکاردستن، رئیس‌جمهور فرانسه در اکتبر سال 1976 به تهران. عبور کالسکه سلطنتی از خیابان‌های شهر در میان استقبال مردم.

خاندان پهلوی


6 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
1 سال پیش

در پاسخ به: شاه بی غیرت
مرگبرشاه ظالم
Next
1 سال پیش

تشکر بابت عکسها
بازدیدکننده
1 سال پیش

واقعا خدا این خاندان رو لعنت کنه
روح اله دولاح
1 سال پیش

با سلام و عرض ادب خدمت رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای عزیز فرمانده دلها خدایا بحق غریبی امام حسین قسمت میدم که دوران سیاه و تاریک پهلوی های گرگ صفت در این مملکت تکرار نشود مردم سرزمینم ایران داشتند از گرسنگی و ببدبختی جان می دادند ولی شاه بیعشور و گرگ صفت مملکت داشت به مستی و عیش و نوش می پرداخت ما ملت جمهوری اسلامی ایران با انقلابمان به رفاه اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و سیاسی رسیدیم و با دیدن این تصاویر حالم از این سلسله پهلوی های گرگ صفت بهم خورد بله ما دوران پهلوی های گرگ صفت هیچ چیز غیر از خ
علیرضا
1 سال پیش

لعنت.خدابرشاه.وخاندان.منفورش.وامریکاودست.نشاندهای.انها
بازدیدکننده
1 سال پیش

شاه بی غیرت
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (556 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (145 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (45 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان