16 خاصیت درمانی چای سفید و مضرات آن

  شنبه، 29 تیر 1398   زمان مطالعه 12 دقیقه
16 خاصیت درمانی چای سفید و مضرات آن
چای سفید نوعی چای است که از جوانه‌ها و گلبرگ‌های تازه گیاه چای به دست می‌آید. برخی خواص چای سفید را می‌توان کاهش خطر ابتلا به سرطان، رفع اختلالات قلب و عروق و بهبود سلامت دهان دانست. چای سفید دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد پیری است و مصرف آن به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. ب ما همراه باشید تا با سایر خواص چای سفید آشنا شویم.

چای سفید در حدود ۵۰۰۰ سال پیش در کشور چین و به صورت کاملا تصادفی کشف شد. به این گونه که وقتی امپراتور شن نونگدر حال گذر از ناحیه ای در خارج از شهر بود، ناگهان احساس تشنگی کرد؛ بنابراین برای وی آب جوشیده حاضر کردند. متاسفانه (یا بهتر بگوییم، خوشبختانه) چند برگ چای سفید به طور تصادفی در ظرف آب جوش می افتد، و به آن طعمی متفاوت و دوست داشتنی می دهد. امپراتور به سرعت از این نوشیدنی خاص خوش اش می آید و از ساکنان آن منطقه می خواهد در مورد منشا این برگ خاص تحقیق کنند. و به این ترتیب، چای سفید پا به عرصه ی هستی می گذارد! چای سبز و چای سیاه نیز همانند چای سفید از گیاه Camellia sinensis تهیه می شوند؛ اما روش های مختلف فراوری این گیاه باعث می شود که طعم و خواص آن ها متفاوت باشد. در روند آماده سازی چای سفید، کمترین میزان فراوری و دست کاری انسانی صورت می گیرد و به همین دلیل نیز آنتی اکسیدان های فراوانی در این نوع چای وجود دارد.چای سفید از گیاه Camellia sinensis تهیه می شود. قبل از اینکه این گیاه به رشد کامل برسد و زمانی که برگ ها و جوانه های آن به رنگِ سفید هستند، از ساقه ی گیاه چیده می شوند. ازجمله خواص چای سفید می توان به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، مقابله با پیری پوست (جوان ماندن پوست) و کاهش وزن اشاره کرد. دکتر Sthalekar متخصص پوست می گوید: چای سفید بومی چین (استان فوجیان)، شرق نپال، تایلند شرقی، تایوان، سریلانکا و هند است و «سودمندتر از سایر چای ها است.» این چای نقطه مقابل اثرات منفی است که آلودگی های محیط زیست و سموم در بدن و ذهن ما ایجاد می کنند. چای سفید کمک می کند که جوان تر به نظر برسید، احساس خوبی داشته باشید و بیماری های مزمن را از خود دور کنید. در واقع مثل یک نفس جادویی عمل می کند! همراه ما باشید، در این نوشته به بررسی خواص چای سفید و فواید آن برای بهبود و حفظ سلامتی بدن می پردازیم.

خواص درمانی، بهداشتی و زیبایی چای سفید

1. جوان سازی پوست صورت

چای سفید به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد به کاهش رادیکال های آزادبدن کمک کرده و با رفع چین و چروک باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

2. ضد آفتاب طبیعی

در یک مطالعه، دانشمندان کشف کردند که مالیدن عصاره چای سفید به پوست به دلیل مقادیر بالای پلی فنول هایی که دارد باعث محافظت در برابر اشعه های مضر نور خورشید شده و خطر ابتلا به آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

3. تقویت و افزایش رشد مو

گفته می شود که چای سفید به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد به تقویت فولیکول ها کمک کرده، خطر ابتلا به ریزش مو را کاهش داده و باعث افزایش رشد آن ها می شود.

تصویر

4. سلامت دهان و دندان

مقادیر بالای ترکیباتی مانند پلی فنول ها و تانن موجود در چای سفید با جلوگیری از رشد باکتری ها در دهان و تشکیل پلاک بر روی دندان ها، خطر ابتلا به پوسیدگی دندان را کاهش می دهد. همچنین تحقیقات نشان می دهد که فلوراید طبیعی موجود در چای سفیدبه سلامت دهان و دندان کمک می کند.

5. لاغری و کاهش وزن

چای سبز یکی از مؤثرترین نوشیدنی های چربی سوز محسوب می شود؛ اما باید بدانید که چای سفید نیز می تواند به همان اندازه در چربی سوزی مؤثر باشد. میزان کافئین و اپی گالوکاتچین گالات (نوعی کاتچین) در هر دو چای به یک میزان است. وجود این ترکیب در چای سبز به سوزاندن چربی کمک می کند. تعامل و برهم کنش این دو ترکیب باعث می شود که تأثیر آنها افزایش یابد. مطالعات آزمایشگاهی نشان دادند که عصاره ی چای سفید می تواند فرایند شکستن چربی را تحریک کند و از شکل گیری سلول های چربی جدید جلوگیری کند؛ این حالت به دلیلِ وجود اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) ایجاد می شود. بررسی های دیگر نشان می دهند که چای سفید می تواند در افزایش سوخت و ساز بدن به میزان ۴ تا ۵ درصد مؤثر باشد؛ این میزان برابر است با سوختن ۷۰ تا ۱۰۰ کالری در روز. ازآنجایی که چای سفید محبوبیت زیادی ندارد، مطالعات بیشتری درباره ی تأثیر آن بر کاهش وزن انجام نشده است. بنابراین برای اثبات این خاصیت چای سفید باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

6. سرطان

چای سفید دارای ترکیباتی است که می تواند در جریان مقابله با سرطان مؤثر باشد. سرطان دومین عامل مرگ و میر در بسیاری از کشورهاست. خوشبختانه بسیاری از مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که چای سفید می تواند خاصیت ضدسرطانی داشته باشد. در یکی از این مطالعات مشخص شد که عصاره ی چای سفید می تواند در ازبین بردن سلول سرطانی در چند نوع از سرطان ریه مؤثر باشد. بررسی های بیشتر نشان داد که عصاره ی این چای می تواند رشد سلول های مربوط به سرطان روده بزرگ را سرکوب و از گسترش آنها جلوگیری کند. آنتی اکسیدان های موجود در عصاره ی چای سفید همچنین مانع از آسیب مولکول های مضر به سلول های سالم می شوند. البته برای اثبات خاصیت ضدسرطانی چای سفید باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

7. افزایش باروری

مطالعات متعدد نشان داده است که چای سفید به افزایش باروری به ویژه در مردان کمک می کند؛ در یک بررسی حیوانی در پرتغال مشخص شده که چای سفید از آسیب اکسیداتیو بیضه ناشی از رادیکال های آزاد بدن جلوگیری می کند و باعث حفظ کیفیت اسپرم و بهبود حرکت آن ها می شود.

8. بهبود سلامت مغز

تحقیقات نشان می دهد که چای سفید ممکن است به دلیل مقادیر بالای کاتچین که دارد به بهبود سلامت مغز کمک کند؛ مطالعات آزمایشگاهی در دانشگاه سان خوزه اسپانیا در سال 2011 نشان داد که عصاره چای سفید به طور موثر سلول های مغزی را در مقابل استرس اکسیداتیو محافظت می کند. چای سفید همچنین حاوی آنتی اکسیدان هاست که می تواند به بهبود عملکرد شناختی در سالمندان کمک کند و خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری های آلزایمر و پارکینسون را در آن ها کاهش دهد.

9. کلسترول خون و قلب

برخی مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که به کاهش کلسترول خون بالا (به ویژه کلسترول بد خون یا LDL) کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی ا کاهش می دهد. مقادیر بالای پلی فنول های موجود در چای سفید به کاهش التهاب مزمن بدن کمک کرده و با تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود وضعیت رگ های خونی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

تصویر

10. کاهش مقاومت به انسولین

انسولین هورمون فوق العاده مهمی است که مواد مغذی را از جریان خون به سلول ها منتقل کند تا بعدا استفاده کند. در برخی افراد سلول های بدن پاسخ مناسبی به انسولین نمی دهند بنابراین جذب گلوکز دچار مشکل شده و قند خون افزایش می یابد به این مشکل مقاومت به انسولین گفته می شود. متاسفانه، مقاومت به انسولین خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و سندرم متابولیک را افزایش می دهد. مطالعات متعدد نشان می دهد که چای سفید به دلیل مقادیر بالای پلی فنول هایی که دارد مقاومت به انسولین را کاهش داده و خطر ابتلا به افزایش قند خون را از بین می برد.

11. پوکی استخوان

مقادیر بالای کاتچین های موجود در چای سفید با کاهش رادیکال های آزاد بدن و خطر ابتلا به التهاب مزمن که دو عامل مهم در ابتلا به پوکی استخوان هستند، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.

12. بدنسازی

چای سفید حاوی مقادیر بالای ال تیانین (یک آمینو اسید که باعث افزایش هوشیاری شده و مانند یک آرام بخش طبیعی عمل می کند) و مقادیری کافئین می باشد که به افزایش سطح انرژی و هوشیاری در بدنسازان و ورزشکاران کمک می کند. همچنین ال تیانین موجود در چای سفید باعث افزایش تولید سروتونین و دوپامین در مغز می شود که به بهبود خلق و خو کمک کرده و باعث کاهش استرس، اضطراب و افسردگی می شود.

13. کلیه

یک مطالعه در سال 2015 در لهستان نشان می دهد که مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و کاتچین موجود در چای سفید به سم زدایی کلیه ها کمک کرده و خطر ابتلا به نارسایی کلیوی را کاهش می دهند. یک مطالعه در چین بر روی موش صحرایی نشان داده که کاتچین ها می توانند سنگ کلیه را درمان کنند.

14. کبد

مطالعات در چین نشان داده که کاتچین های موجود در چای سفید خطر ابتلا به هپاتیت را کاهش می دهند. یک مطالعه در آمریکا نشان داده که کاتچین ها به دلیل خواص ضد ویروسی که دارند خطر ابتلا به بیماری کبدی از جمله هپاتیت B را کاهش می دهند. توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف چای سفید به دلیل مقادیر بالای کاتچین می تواند باعث سمی شدن کبد شود به همین دلیل توصیه می شود که قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

15. کم کاری تیروئید

یک مطالعه در هند نشان می دهد که کاتچین های موجود در چای سفید خطر ابتلا به بیماری هیپوتیروئیدیسم یا کم کاری تیروئید را کاهش می دهد.

16. حفاظت در برابر پارکینسون و آلزایمر

پلی فنول هایی مثل اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) که در چای سفید به فراوانی یافت می شوند، می توانند خطر ابتلا و گسترش بیماری پارکینسون و بیماری آلزایمر را کاهش دهند. دانشمندان درنتیجه ی مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی دریافتند که اپی گالوکاتچین گالات می تواند رادیکال های آزاد را سرکوب کند و التهاب را کاهش دهد. این پلی فنول در مجموع، تأثیر عوامل مخرب دیگری را که در بروز این بیماری ها مؤثر هستند کاهش می دهد. برای مثال، مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که اپی گالوکاتچین گالات می تواند مانع از توده و انبوه شدن پروتئین ها شود. پیچیدن و توده شدن پروتئین ها یکی از عوامل ابتلا به پارکینسون و آلزایمر به شمار می رود؛ چراکه این حالت به افزایش التهاب و آسیب سلول های مغزی منجر می شود. مطالعات انسانی زیادی انجام شده که تأثیر نوشیدن چای سفید بر کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون را اثبات می کند. برای مثال، دانشمندان با بررسی هشت مطالعه ی مختلف که با حضور ۵۶۰۰ نفر انجام شده، به این نتیجه رسیدند که خطر ابتلا به پارکینسون در افرادی که چای می نوشند، ۱۵ درصد کمتر از افرادی است که به نوشیدن چای عادت ندارند. بررسی ۲۶ مطالعه و ۵۲۵۰۰ نفر نشان می دهد که نوشیدن چای به صورت روزانه می تواند خطر ابتلا به اختلالات مغزی مثل آلزایمر را تا ۳۵ درصد کاهش دهد.

17. مقابله با پوکی استخوان

یکی دیگر از خواص چای سفید این است که می تواند در مقابله با پوکی استخوان مؤثر باشد. این بیماری که اکثرا افراد مسن را تحت تأثیر قرار می دهد، می تواند به آسیب و کاهش کیفیت زندگی افراد منجر شود. مطالعات نشان داده اند که رادیکال های آزاد و التهاب مزمن می توانند خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش دهند. این عوامل می توانند سلول های مؤثر در رشد استخوان ها را سرکوب و درعوض، سلول های تضعیف کننده ی استخوان را تقویت کنند. اما کاتچین های موجود در چای سفید با سرکوب سلول های تضعیف کننده، با این عوامل مخرب مقابله می کنند. میزان کاتچین ها در چای سفید، بیشتر از چای سبز و سیاه است.

عوارض و مضرات چای سفید

با این که چای سفید به طور کلی به دلیل وجود مقدار کافئین اندک و خواص بالای غذایی تقریبا بی خطر به نظر می رسد، ولی هم چنان ممکن است برخی مصرف کنندگان را با اندکی مشکل مواجه کند. برخی از مشکلات مربوط به مصرف چای سفید از قرار زیر هستند:
با این که همه می دانیم میزان کافئین در چای سفید اندک است، ولی به هر صورت در ترکیبات این چای کافئین وجود دارد. به علاوه، چای سفیدی که از برگ های جوان این گیاه تولید می شود در مقایسه با چای سفیدی که از برگ های کهنه تر این گیاه به وجود می آید، حاوی مقدار بیش تری کافئین است. گاهی اوقات، سطح کافئین موجود در چای سفید حتی ممکن است از چای سبز نیز بیش تر شود.
کافئین می تواند باعث ایجاد اختلالات زیادی در سبک زندگی و سلامت افراد شود؛ از جمله ی این اختلالات می توان به بی خوابی، عصبانیت، بی قراری، سرگیجه، و تاثیراتی دیگر بر دستگاه عصبی مرکزی اشاره کرد. عصاره ی چای سفید، در صورت زیاده روی در مصرف، می تواند حتی باعث ایجاد مشکلات گوارشی شود؛ پس حتما مراقب باشید در نوشیدن چای سفید زیاده روی نکنید!
چای سفید سرشار از فلاونوئیدها است که می توانند آهن غیر هِم را در خود نگه دارند؛ و از این طریق، از جذب آهن در بدن تا ۷۰ درصد جلوگیری می کنند. بنابراین، برای اجتناب از این مشکل، توصیه می شود چای سفید را پیش از غذا یا هم زمان با مصرف مکمل های آهن نوش جان کنید.

طرز تهیه چای سفید

چای سفید هم مانند انواع دیگر چای حاوی مقادیر کافئین می باشد به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند که زنان باردار و شیرده در مصرف آن احتیاط کنند.
مواد لازم:
۲ قاشق چای خوری برگ چای سفید
۱ فنجان آب
شیرین کننده به انتخاب خودتان (اختیاری)
نحوه ی درست کردن چای سفید:
۱. آب را به اندازه ای حرارت دهید که به دمای ۷۵ تا ۸۵ درجه ی سانتی گراد (یا ۱۷۰ تا ۱۸۶ درجه ی فارنهایت) برسد.
۲. پیش از افزودن برگ های چای، آب را از روی حرارت بردارید و چند دقیقه ای صبر کنید.
۳. برگ های چای سفید در مقایسه با دیگر انواع چای آن چنان فشرده و متراکم نیستند. از این رو، برای درست کردن یک فنجان چای باید دو قاشق چای خوری از برگ های چای سفید را در آب بریزید.
۴. اجازه دهید چای حدود ۵ تا ۸ دقیق (و حتی بیش تر، بسته به غلظت دلخواه تان) به همان حالت بماند و دم بکشد.
۵. چای را صاف کنید و در فنجان بریزید.۶. در صورت تمایل می توانید انواع شیرین کننده های دلخواه تان را به چای بیفزایید. چای سفیدتان حاضر است!


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (153 نظر) 17 اُمین سال تولد امیررضا فرامرزی پسر بچه شیطون سریال « از سرنوشت یک »/ این همه تغییر چهره بعد از 5 سال خیلی جالبه (117 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (83 نظر) نگاهی به تالار عروسی آقا رضا گلزار و آیسان آقاخانی با جزئیات چشم نوازش از کارت دعوت تا گیفت عروسی در گرمدره کرج/ اینجا برای پادشاه عربستان هم قفله+عکس (82 نظر) خلاقیت بی نظیر زوج شاهرودی برای حمایت از سگ ها در سطح شهر حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست. (75 نظر) نگاهی به جشن تولد رسول خادم در کنار کودکان بی سرپرست / کتاب گینس ، ثبت کن نام پهلوان مان را که رکورد مردانگی را شکست 👏 (72 نظر) نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه (70 نظر) خلاقیت خنده دار چوپان خوش ذوق با طراحی صندلی چرخ دار برای الاغ حماسه آفرید +عکس/هنر نزد ایرانیان است و بس (54 نظر) لحظه اهدای مدال برنز المپیک 2016 ریودوژانیرو به تکواندوکار بااستعداد کرجی +فیلم (50 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (49 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای شاهین رضایی رقیب تبریزی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ آرنولد تبریزی و گرگ پارسی (46 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (41 نظر) هنر آشپزی مینا مختاری گل کرد؛ کیک خانگی با تزئین تمشک و آلبالو+عکس/ بهرام رادان با یه تیکه جواهر ازدواج کرده👌 (38 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (35 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (34 نظر)
تیتر امروز   
ویدیو/ ماریا رکورد گینس را شکست! پیرترین زن جهان در 117 سالگی در گذشت و رکورد گینس را جابجا کرد
فال قهوه با نشان روز جمعه 2 شهریور ماه 1403
فال ابجد روزانه جمعه 2 شهریور 1403
فال حافظ با تفسیر روز جمعه 2 شهریور 1403 + فیلم
مزایا و فواید بچه داشتن برای سلامت جسم و روان که هرگز به ذهنتان هم نمی‌رسد؛ از فعال شدن کودک درون تا تشویقی برای پس‌انداز
مروری بر سریال‌هایی که تمام شدند و تکیه کلام‌هایی که ماندند+عکس/ وارد شدن عباراتی مثل "واس ماس"، "میزنم تو مختا" و "پ ن پ" به ادبیات محاوره‌ای مردم با این فیلم ها بود
تصاویری از مجموعه عروسکهای یک دهه شصتی/ از عروسکی همه‌ چشمشون دنبالش بود تا عروسک بی‌تربیت معروف
(تصاویر)وفادارترین مردم به نوشابه کوکاکولا در ناسالم ترین شهر جهان/مکزیک ؛ نوزادان در این شهر به جای شیر نوشابه می نوشند!
(تصاویر) حقایق بحث بر انگیز ونیز ایتالیا در تاریخ!/ بررسی رایج ترین اشتباه درباره این شهر اسرار آمیز توریستی!+تاریخچه
خانه‌داری یک کدبانو؛ ترفندهای جذاب و کاربردی برای پاک کردن لاک از روی لباس
(تصاویر)دیواره نگار 500 ساله ی «موعظۀ دجّال»؛شاهکار عظیم و ماندگار در کلیسای ایتالیایی
(ویدیو) تعجب هادی ساعی از فنی که ساخته خودش بود و مبینا نعمت زاده وسط مسابقات حساس المپیک در ثانیه های آخر زد/گفتم حتما مهره های کمرش جابجا شد
توهین زشت مورایس به غذای ایرانی و خنده‌های تمام نشدنی عادل فردوسی پور/ الفاظ مبتذل به معنای واقعی
(ویدئو) اجرای آهنگ “دیگه دیره” سینا شعبانخانی در اختتامیه جشنواره فیلم و عکس “با انرژی“ به یاد زنده یاد تورج شعبانخانی / دریافت لوح از دست لیندا کیانی
تصاویر زیرخاکی و دهه شصتی علی دایی و رضا رشید پور در روزنامه / یکی از نشانه های لاکچری بودن تو دهه 60 چاپ عکس تو روزنامه بود👍😁
منتخب روز   
قاب دو نفره دختر حسن روحانی در کنار کیمیا علیزاده؛ یکی ایستاده و یکی نشسته+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان