8 ترفند کلیدی برای داشتن سفری ارزان به ترکیه

  شنبه، 07 بهمن 1402   زمان مطالعه 8 دقیقه
8 ترفند کلیدی برای داشتن سفری ارزان به ترکیه
تمام مردم با هر بودجه ای که دارند می توانند سفر کنند. این که شما چه انتظاری از سفر دارید و می خواهید چه کارهایی را در سفر خود انجام دهید، بسیار روی هزینه های سفرتان تاثیر می گذارد. در این مطلب از ساعد نیوز قصد داریم ترفند هایی به شما عزیزان معرفی کنیم تا سفری ارزان به ترکیه داشته باشید.

شاید مدت‌هاست برای سفر به کشوری در همسایگی ایران، مثل ترکیه، برنامه‌ریزی و پس‌انداز کرده باشید. اما با بالا و پایین شدن نرخ ارز فکر کنید کل برنامه‌های‌تان به هم ریخته و تصمیم بگیرید به سفری داخلی اکتفا کنید. در حالی که با یک برنامه‌ریزی ساده و به کار بستن چند ترفند می‌توانید خیلی ارزانتر از آنچه معمول است به ترکیه سفر کنید. مثلا در مورد تورهای رایگان استانبول خبر دارید؟ آیا می‌دانید چگونه می‌توان از هزینه‌های اقامت در ترکیه کاست؟ به نظرتان سفر در چه فصلی از هزینه‌های سفر به ترکیه می‌کاهد؟ در ادامه با ما باشید تا با هم به این سوالات پاسخ دهیم.


از تورهای رایگان استانبول استفاده کنید


برای کسانی که به دنبال کاهش هزینه‌های سفرشان هستند، وجود گشت ها یا تورهای رایگان خبر خوشحال کننده‌ای است. تصور کنید از مهم‌ترین جاذبه‌های استانبول با همراهی لیدری توانا بازدید می‌کنید و در مقابل نیاز به پرداخت هزینه‌ای ندارید. فقط در صورت تمایل می‌توانید انعام بپردازید. این دسته تورها به تورهای پیاده‌روی شهرت دارند و کم کم در میان گردشگران جا افتاده‌اند. دالاهو نیز تورهای رایگانی در استانبول برگزار می‌کند. اگر به استانبول مدرن علاقه دارید در «تور رایگان تکسیم تا پل گالاتا» و اگر به آثار تاریخی و استانبول سنتی علاقه دارید در « تور رایگان بافت قدیم استانبول» شرکت کنید.

پل گالاتا


سفر کم هزینه و زمینی به ترکیه


یکی از عمده‌ترین هزینه‌های سفر به ترکیه هزینه رفت و آمد به کشور ترکیه است. اخیرا با راه‌اندازی و گسترش اتوبوس و قطار‌های تهران به ترکیه، این مشکل قابل حل شده است. برخی با دیدن قیمت پروازهای ایران به ترکیه شاید قید سفر به این کشور را بزنند. اما با امکان سفر زمینی به ترکیه هزینه‌‌های سفر بسیار کاهش پیدا کرده است. علاوه بر وسایل نقلیه عمومی، ماشین شخصی نیز می‌تواند گزینه دیگری برای سفر ارزان به ترکیه باشد. سفر با ماشین شخصی هم از هزینه‌های سفرتان می‌کاهد و هم آزادی بیشتری خواهید داشت و از زییایی‌های مسیر نهایت استفاده را خواهید برد. اگر با ماشین شخصی‌تان به ترکیه سفر می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم مسیر جنوبی ترکیه را پیش بگیرید و از مناظر ساحلی و دیدن شهرهایی مثل آنتالیا، مارماریس، بدروم و غیره به وجد آیید.

مارماریس

بدروم


خرید پرواز چارتری به مقصد ترکیه


به هر کجا و هر شهر ترکیه که بخواهید سفر کنید و اگر پرواز و سفر هوایی را انتخاب کرده اید، بهترین روش برای داشتن ارزان ترین سفر ترکیه رفتن به سراغ پروازهای چارتری است. هر مسافری می داند که پروازهای چارتری قیمت های بلیط هواپیما ارزان تری به نسبت پرواز سیستمی ارائه می دهد. برای خرید بلیط هواپیما ترکیه بایستی تمام مدارک خود را آماده داشته باشید. چمدان خود را بسته باشید و لوازم سفر را آماده کرده باشید.

زمان سفر خود را بدانید و در نهایت پس از خرید بلیط چارتری استانبول یا هر شهر دیگری در ترکیه، راهی فرودگاه شوید. اگرچه این نوع پروازها، نیاز به آمادگی کامل دارند اما به مسافران این اجازه را می دهند تا هزینه بلیط هواپیمای ترکیه خود را حتی تا نیم بها کاهش دهند و به این شیوه سفری مقرون به صرفه برای ترکیه را تجربه کنند.

پرواز چارتری


ارزان ترین زمان سفر به ترکیه


ترکیه در هر فصلی زیبایی مخصوص به خود را دارد. اما بهار و پاییز را می توان بهترین فصل سفر به این منطقه دانست. شما برای اینکه بتوانید هزینه های سفر خود به این کشور را کاهش دهید باید فصلی را انتخاب کنید که گردشگر کمتری به این منطقه سفر می کند. خلوت ترین فصل برای سفر ارزان به ترکیه اواخر پاییز و فصل زمستان می باشد. در این فصول قیمت همه چیز در ترکیه کاهش پیدا می کند. اقامتگاه ها، هزینه رفت و برگشت و حتی حراج های ترکیه نیز در این فصل ها است.
در این فصل ها آب و هوا برای استفاده از تفریحات ساحلی مناسب است و می توانید از آنها لذت ببرید. اگر مقصد شما در این کشور آنتالیا، بدروم، کاپادوکیه و کوش آداسی است، بهتر است فصل پاییز را برای رفتن به این منطقه انتخاب کنید.

زمستان

پاییز


رزرو هاستل یا هتل های 3 ستاره به جای هتل های 5 ستاره


با کمی تحقیق و جستجوی بیشتر خواهید توانست هتل های 3 ستاره یا هاستل های تمیز و مناسبی را در بیشتر شهرهای ترکیه، برای مدت اقامت و سفر خود انتخاب کنید که به شما در ترتیب دادن ارزان ترین سفر ترکیه کمک کند. استانبول از جمله شهرهای توریستی جهان است که گردشگران و جهانگردان بسیاری را به خود فرا می خواند. به همین دلیل چه در استانبول و چه در دیگر شهرهای توریستی ترکیه، هتل های 3 ستاره و مناسب خوبی پیدا خواهید نمود که ارزان ترین اقامت ها را برای شما فراهم می کنند.

در استانبول حداقل 100 هتل 3 ستاره می توانید پیدا کنید که بهترین خدمات، تمیزترین اتاق ها و بهترین دسترسی ها را به قیمت های ارزان برای مسافران ارائه می دهند.

مشخصات هر یک از این هتل ها را در قسمت رزرو هتل استانبول الی گشت خواهید دید. همچنین دیگر هتل ها و هاستل هایی که تعداد ستاره کمتری دارند، برای انتخاب پیش روی شما خواهند بود و به راحتی در هر شهر ترکیه امکان رزرو آنلاین هتل های ارزان ترکیه را خواهید داشت.

جدای از این اگر می خواهید به سراغ بهترین هتل های استانبول بروید، پیشنهاد می دهیم که امکانات دو هتل 4 ستاره به نام های هتل پورت بسفروس و هتل نوپلدا بسفروس استانبول را ببینید. این دو هتل از همه لحاظ برای اقامت مسافران در این شهر، فوق العاده هستند.

استفاده از سایت هایی مانند کوچ سرفینگ


این گونه سایت ها به جهانگردان و مسافرانی که به صورت هیچ هایکری سفر می کنند، اجازه می دهد تا به صورت رایگان و البته با شرایطی خاص در خانه های اهالی هر شهری در جهان، اقامت داشته باشند. اگر شما از افرادی هستید که ریسک های سفر را می پذیرید و روابط اجتماعی بسیار بالایی دارید یا به دنبال یافتن دوست در هر کشوری هستید می توانید در این سایت ها، درخواست خود را بدهید. قطعا ارزان ترین سفر ترکیه با رایگان بودن مکان اقامت، امکانی است که هر فردی به دنبال آن خواهد بود.

کوچ سرفینگ


غذاهای ارزان و محلی ترکیه


در طول سفر به ترکیه لازم نیست که حتما در رستورانی فانتزی و بسیار رویایی در کنار تنگه بسفروس که غذاهای دریایی گران قیمتی سرو می کنند، غذا سفارش دهید. بهترین راه برای کم کردن هزینه های سفر و داشتن ارزان ترین سفر ترکیه، غذاهای محلی است.

امتحان کردن غذاهای محلی نه تنها شما را بیشتر با آداب و رسوم و فرهنگ مردم ترکیه آشنا می کند بلکه می توانید با کمترین قیمت ها خوشمزه ترین غذاهای ترکیه را امتحان کنید. غذاهای معروف ترکی مانند گوزلمه، پیده، کوفته، کومپیر، مانتی، بورک و حتی انواع دلمه ها را برای سفارش انتخاب کنید.

در ضمن با کمی گشت و گذار در شهرهایی همچون استانبول می توانید ارزان ترین رستوران ها را مانند رستوران های دای پرا، رستوران آنتیوچیا، هالا مانتی، زنجبیل و بسیاری دیگر را بیابید.

جدای از رستوران، یکی از روش ها برای کم کردن هزینه های سفر و داشتن ارزان ترین سفر ترکیه غذاهای خیابانی است. برخلاف نامش، می توانید خوشمزه ترین، سالم ترین و گاهی بهترین غذاهای ترکی را در میان این غذاها پیدا کنید.

بازدید از جاذبه های رایگان ترکیه مانند جشنواره ها و فستیوال ها را هم فراموش نکنید.

رستوران هالا مانتی

کومپییر


سفر کم هزینه به استانبول با وسایل حمل و نقل عمومی


قبلا هم اشاره کردیم که اگر بخواهید برای جابجایی در ترکیه با تاکسی تردد کنید، هزینه‌های سفرتان بسیار افزایش می‌یابد. برای حمل و نقل بهتر است از اتوبوس‌هایی استفاده کنید که گردشگران را به صورت گروهی به دیدن این جاذبه‌ها می‌برند. اگر می‌خواهید به جاذبه‌های اطراف شهرهای معروفی مثل استانبول، ازمیر، کوش آداسی و... سر بزنید بهترین راه شرکت در تورها و گشت‌های گروهی یکروزه تا چند روزه است. مثلا شرکت در تورهای دو روزه کاپادوکیا به نفع‌تان خواهد بود تا اینکه بخواهید با تاکسی راهی این منطقه شوید. بسیاری از این تورها تخفیف‌های خوبی می‌خورند و شرکت در آن‌ها هزینه سفرتان را کاهش می دهد. شما می‌توانید بلیط‌های ارزانی برای تور قونیه نیز در این شهر پیدا کنید و یا همراه با دالاهو از این شهر و مقاصد دیگر نیز لذت ببرید.

حمل و نقل عمومی


خریدی به صرفه در استانبول


گرچه ما در این مطلب قرار است از راه‌ و روش سفر ارزان به استانبول بگوییم و خرید معمولاً جزو فعالیت‌های کم‌هزینه به حساب نمی‌آید، اما در شهری مثل استانبول خریدنکردن کم‌لطفی محسوب می‌شود و بهتر است حالا که این مسافت را طی کرده‌اید، خودتان را از لذت خرید محروم نکنید. با کمی دقت حتی در خرید هم می‌توانید هزینه‌هایتان را کاهش دهید؛ اما چطور؟ مثلاً در استانبول می‌توانید به جای مراکز خرید لوکس به سراغ اوت‌لت های استانبول بروید یا اینکه زمان حراجی‌های شهر را پیش از رفتن جستجو کنید، به‌ویژه اگر تابستان به سفر رفته باشید، چرا که قیمت ها در فصل‌های پر مسافر گران‌تر است.

مرکز خرید


سخن آخر


ممکن است در اطراف شما هم کسانی باشند که عقیده دارند اگر قرار است در سفر هزینه نکنیم، نرفتن بهتر است؛ اما فراموش نکنید تجربه سفر حتی اگر با محدودیت باشد، می‌تواند به‌قدری مهیج و جالب باشد که سختی‌های آن اصلاً به چشمتان نیاید. از طرف دیگر اگر می‌خواهید مثل یک حرفه‌ای سفر کنید و تعداد سفرهایتان را در سال افزایش دهید، باید به طریقی به فکر کاهش هزینه‌ها باشید. برای همین ما در این مطلب از ساعد نیوز سعی کردیم از نکات مختلفی بگوییم که می‌تواند بخشی از هزینه‌ها در سفر به استانبول را کاهش دهد. مسلماً همیشه روش‌های بهتر و جدیدتری برای کم کردن خرج سفر وجود دارد، حالا شما بگویید چطور در استانبول کم خرج بگردیم؟


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (163 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (90 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (80 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (71 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (59 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (53 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (44 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (37 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...