7 نسخه خانگی برای درمان سفیدی زبان

  یکشنبه، 25 اسفند 1398   زمان مطالعه 3 دقیقه
7 نسخه خانگی برای درمان سفیدی زبان
کاندیدیازیس یا همان سفیدی زبان و دهان می تواند براثر التهاب و عفونت پرزهای چشایی در سطح زبان ایجاد شود ، اختلال و مشکلی که باید جدی گرفته و به سرعت درمان شود.

تا به حال به این دقت کرده اید که چرا وقتی برای هر بیماری و مشکلی به پزشک مراجعه کرده اید او زبان و دهان شما را معاینه کرده است ؟ متخصصات رنگ زبان را نشانه ای از سلامت تلقی می کنند، به خصوص وقتی که در کودکان، زبان دچار نوعی بیماری قارچی به نام برفک می شود، یا در بزرگسالان زمانی که رنگ و بافت سطحی زبان به دلیل رعایت نکردن بهداشت یا استعمال سیگار و مواد مخدر دچار تغییراتی می شود.سفیدی زبان می تواند در اثر التهاب و عفونت پرزهای چشایی در سطح زبان ایجاد شود.قرار گرفتن باقیمانده غذاها، باکتری ها و سلول های مرده در بین پرزهای چشایی ملتهب باعث سفیدی زبان می شود ، مشکلی که بسیاری آن را تجربه می کنند.

7 نسخه خانگی و طبیعی برای درمان سفیدی زبان

زرد چوبه

زردچوبه بدلیل خاصیت آنتی باکتریایی که دارد در درمان برفک و بوی دهان موثر است . برای این منظور نصف قاشق چای خوری زرد چوبه را با مقداری آب لیمو ترکیب کنید تا حالت خمیری پیداکند بعد زبان را بااین خمیر 2 تا 3 دقیقه مسواک کنید و با آب گرم بشویید اینکار را 3 تا 5 روز روزی یکبار انجام دهید ، می توانید این مواد را قرقره نیز کنید. همچنین می توانید نصف قاشق چای خوری زرد چوبه را در 1فنجان آب ترکیب و روزی دو بار قرقره کنید.

نمک غلیظ

نمک یکی از نسخه های طبیعی برای درمان برفک زبان است وبه عنوان یک زداینده طبیعی برای ازبین بردن سلول های مرده و ذره های کثیف که روی زبان تجمع پیداکرده اند عمل می کند همچنین خاصیت ضدعفونی کنندگی نمک باکتری هایی که موجب بوی بد می شود را ازبین میبرد.
بری درمان سفیدی زبان باید :مقداری نمک را روی زبان بریزید و با مسواک به آرامی 1 دقیقه روی آن بکشید و با آب گرم بشویید این کار را روزی 2 بار انجام دهید، البته قرقره هم می توانید بکنید. یک فنجان آب گرم و 1قاشق چایخوری نمک را با هم ترکیب و حل کنید و سپس قرقره کنید این کار را چند بار درهفته انجام دهید تا به مرور سفیدی زبان رفع شود.

سیر و روغن زیتون

سیر با داشتن ماده ای به نام آلیسین می تواند قارچ های خطرناک ایجاد شده در سطح زبان را مانند قارچ کاندیدا آلبیکانس از بین ببرد. برای اینکار م ی توانید برای بهبودی خود حبه های سیر را خرد کرده و همراه با روغن زیتون روزانه مصرف کنید.

گیاه چریش

از گیاه چریش به دلیل داشتن خواص ضد قارچی و باکتریایی برای رفع سفید روی زبان استفاده می شود این گیاه یک تصفیه کننده خون می باشد و سموم را از بدن دفع می کند. برگ های چریش را با آب روی حرارت بگذارید تا بجوشد و آب آن نصف شود، از محلول بعد از خنک شدن برای قرقره استفاده کنید و سپس دهان را با آب گرم شستشو دهید. روزی دو بار تا چند هفته این کار را انجام دهید.

روغن درخت چای

خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد. روغن درخت چای را درون لیوان آب ولرم بریزید و محلول را در دهان بچرخانید و دور بریزید، روزی 2 تا 3 بار این عمل را تکرار کنید حتما موثر خواهد بود.

جوش شیرین و لیمو

لایه برداری از سطح زبان و کنترل PH دهان توسط اسیدهای خنثی کننده از خواص جوش شیرین است به منظور درمان سفیدی زبان در طب سنتی جوش شیرین را انتخاب کنید چرا که ویژگی مهار استرپتوکوکوس جهش یافته را در بزاق دهان داراست. یک قاشق چای خوری جوش شیرین را همراه با آب لیمو مخلوط کرده تا حالت خمیری پیدا کند آن را روی مسواک مالیده و سطح زبان و دندان ها را مسواک کنید.

ماست

ماست سفید طبیعی برفک دهان را از بین میبرد چون حاوی پروبیوتیک است و قارچ را کاهش میدهد ، برای ازبین بردن برفک باید روزانه 125 میلی لیتر ماست بخورید با انجام اینکار وضعیت سلامت زبان رابهبود بخشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (649 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (568 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (127 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (31 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...