8 تغییری که در فصل تابستان باید در روتین مراقبت از پوست خود اعمال کنید+عکس

  چهارشنبه، 30 خرداد 1403 ID  کد خبر 393511
8 تغییری که در فصل تابستان باید در روتین مراقبت از پوست خود اعمال کنید+عکس
ساعد نیوز: همیشه کرم یا روغن ضدآفتاب با حداقل اس‌پی‌اف 30 با خود داشته باشید و هر دو تا سه ساعت یک بار آن را تمدید کنید. پشت دست‌ها، پاها، گوش‌ها، و لب‌ها را فراموش نکنید.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز، هوای گرم تابستان مجموعه‌ای از چالش‌های مراقبت از پوست را با خود به همراه دارد و سوالاتی از این قبیل را به وجود می‌آورد که «آیا در هوای 40 درجه و با وجود چرب بودن پوستم هم باید مرطوب‌کننده بزنم؟» از همین رو متخصصان مجموعه‌ای از کارهای ویژه‌ای را که باید در فصل تابستان برای مراقبت از پوست خود انجام دهیم توضیح داده‌اند.

به گفته آنها روتین مراقبت از پوست باید برای همه فصول و هر آب‌وهوایی عملی باشد، اما بد نیست هنگام تغییر فصل از زمستان به تابستان، تغییراتی در برنامه مراقبت از پوست خود اعمال کنید.

به گفته آنها روتین مراقبت از پوست باید برای همه فصول و هر آب‌وهوایی عملی باشد، اما بد نیست هنگام تغییر فصل از زمستان به تابستان، تغییراتی در برنامه مراقبت از پوست خود اعمال کنید.

1. ضدآفتاب، ضدآفتاب، ضدآفتاب

کرم یا روغن ضدآفتاب مهم‌ترین محصول برنامه مراقبت از پوست است که در تمام فصول سال باید استفاده شود. اما در تابستان به‌هیچ‌وجه نباید بدون آن از خانه خارج شوید.

همیشه کرم یا روغن ضدآفتاب با حداقل اس‌پی‌اف 30 با خود داشته باشید و هر دو تا سه ساعت یک بار آن را تمدید کنید. پشت دست‌ها، پاها، گوش‌ها، و لب‌ها را فراموش نکنید.

نصف قاشق چای‌خوری ضدآفتاب برای پوشش خوب صورت و گردن و محافظت در برابر آفتاب کافی است.

2. از محصولات سبک‌تر استفاده کنید

همان‌طور که در تابستان نسبت به زمستان لباس‌های سبک‌تری می‌پوشیم، محصولات پوستی این فصل هم باید به نسبت زمستان سبک‌تر و رقیق‌تر باشند.

بنابراین، اگر در زمستان از پاک‌کننده‌های کرمی یا روغنی برای تمیز کردن صورتتان استفاده می‌کردید، در تابستان بهتر است انواع ژلی یا فومی را امتحان کنید.

3. از مرطوب‌کننده دومنظوره استفاده کنید

استفاده از مرطوب‌کننده‌های مغذی و غلیظ‌ در تابستان ممکن است باعث مسدود شدن منافذ، التهاب و آکنه شود. برای یک روتین مراقبت از پوست سبک‌تر می‌توانید از مرطوب‌کننده‌های حاوی ضدآفتاب استفاده کنید که حداقل محافظت 30 دارند.

به‌خصوص اگر پوست مستعد آکنه یا چربی دارید، با استفاده از مرطوب‌کننده حاوی ضدآفتاب یک مرحله از برنامه مراقبتی پوستتان را حذف می‌کنید و به این ترتیب، پوستی شفاف‌تر و شاداب‌تر خواهید داشت.

4. اما آبرسانی را متوقف نکنید

بهتر است بدانید آن لایه عرق روی پوست صورتتان مرطوب‌کننده محسوب نمی‌شود و با وجود گرما و رطوبت بیشتر هوا در تابستان، همچنان به مرطوب‌کننده پوست نیاز دارید. حتی اگر پوست چربی دارید، حتما بعد از تمیز کردن آن مرطوب‌کننده بزنید.

مرطوب‌کننده لایه شاخی پوست را که خارجی‌ترین لایه پوست است و از آن در مقابل آلاینده‌ها و مواد شیمیایی مضر محافظت می‌کند، بازسازی کرده و از تحریک یا خشکی بیشتر آن جلوگیری می‌کند. اینجا همان‌جایی است که مرطوب‌کننده‌های حاوی ضدآفتاب به کار می‌آیند، زیرا با بافت سبک و لطیفی که دارند، لایه خارجی پوست را بدون ایجاد احساس سنگینی تغذیه می‌کنند.

5. یک سرم ویتامین C خوب بخرید

اگرچه مصرف ویتامین سی برای تمام طول سال عالی است، استفاده از آن در تابستان اهمیت بیشتری دارد. این ویتامین به جلوگیری از لک‌های پوستی (هایپرپیگمنتاسیون) کمک می‌کند، ظاهر خطوط و چروک‌های پوست را بهبود می‌بخشد، و در تولید کلاژن موثر است.

پس از شستشوی صورت با شوینده، چند قطره ویتامین C به صورت بزنید و بعد از آن از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

6. لایه‌برداری را فراموش نکنید

باآنکه متخصصان پوست اغلب توصیه می‌کنند که بیش از حد لایه‌برداری نکنیم، اما به گفته آنها بهتر است در تابستان این توصیه را فراموش کنیم. به خصوص اگر پوست چربی دارید، دفعات لایه‌برداری را افزایش دهید. البته این به این معنی نیست که تمام محصولات پوستی‌تان را اسیدی کنید، بلکه کافی است تعداد دفعات لایه‌برداری در هفته را افزایش دهید.

پدهای آلفا هیدروکسی اسید (AHA) برای باز کردن منافذ مسدودشده و از بین بردن چربی‌هایی که منجر به آکنه می‌شوند توصیه می‌شوند. فقط به یاد داشته باشید که آلفا هیدروکسی اسیدها می‌توانند پوست را به نور حساس‌تر و استفاده از ضد آفتاب را مهم‌تر کنند.

7. زمان حمام را کاهش دهید

فعالیت‌های روزانه نظیر ورزش، وقتگذرانی در ساحل، و تعریق طبیعی تابستان باعث می‌شود که بسیاری از ما بیش از یک بار در روز دوش بگیریم. توصیه متخصصان پوست این است که مدت دوش گرفتن را کاهش دهید و سعی کنید تنها چهار تا پنج دقیقه در حمام بمانید.

دوش گرفتن بیش از حد یا دوش گرفتن با آب داغ می‌تواند به خشکی بیش از حد پوست، التهاب و حتی اگزمای تابستانی منجر شود.

8. مطمئن شوید که از محصولات آرایشی غیرجوش‌زا استفاده می‌کنید

برچسب محصولات آرایشی را بخوانید و فقط آن‌هایی را که عبارت غیر‌جوش‌زا یا غیرکومدون‌زا رویشان نوشته شده برای تابستان انتخاب کنید. این اصطلاح در محصولات پوستی به این نکته اشاره دارد که مواد مسدودکننده منافذ در فرمول آن استفاده نشده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (65 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (53 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (38 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (30 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (24 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (21 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (22 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (17 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (11 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
5 فیلم مهم لیلا حاتمی که حتما باید دید+عکس
جاری‌ حسود زندگی زن جوان را نابود کرد/ عروس یکی‌یکدانه خانواده با خاک یکسان شد
فال ابجد روزانه جمعه 1 تیر 1403
فال روزانه امروز جمعه 1 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 1 تیر ماه 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 1 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 1 تیر 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز جمعه 1 تیر 1403
روایت رهبر معظم انقلاب از روزی که فلک و قصاص شد!
لیست کاملی از بازیگران معروفی که از همسرانشان طلاق گرفتند/ از مهدی پاکدل تا پژمان بازغی و رامبد جوان+عکس
محمد فاضلی سکوت را شکست؛ من رفتنی‌ام، ایران تو بمان
حمله عجیب همراه بیمار داغ دیده به دماغ تکنسین اورژانس/ وقتی موقع رفتن به سرکار شانستو با خودت نمیبری😂
داغ داغ/ قیمت همستر کامبت در صرافی kucoin اعلام شد/ بنظرتون کوبیدن رو شکم همستر اینقدری ارزش داره؟
لیست کامل پرفروش ترین فیلم های سینمای ایران در یک ماه اخیر/ از تمساح خونی جواد عزتی تا مست عشق و سال گربه+عکس
فراری دادن جوانان از سواحل با موسیقی کلاسیک!