9 رژیم لاغری فوری اما خطرناک!

  دوشنبه، 24 تیر 1398   زمان مطالعه 8 دقیقه
9 رژیم لاغری فوری اما خطرناک!
ساعد نیوز: رژیم لاغری فوری ؛ همیشه انسان ها به دنبال رژیم های لاغری سریع بودند. برخی رژیم های غذایی ما را با وعده های غذایی موثر، و ساده فریب می دهند.

همین رژیم گاهی اوقات سبب مشکل برای فرد می شود و حتی شرایط را بدتر از قبل می کند. در این مقاله به معرفی 9 رژیم غذایی که در گذشته و امروز زیاد استقبال می شوند و جز ضرر چیز دیگری ندارند، می پردازیم. حواستان باشد شاید این برنامه ها وعده های شیرینی بدهند اما در نهایت خسارات جبران ناپذیری را برای سلامت بدن به همراه دارند.

1- رژیم لاغری فوری کرم نواری

این نوع رژیم با شروع قرن 20 رواج پیدا کرد. خیلی باید شجاع بود که قرص دارای کرم نواری را خورد اما برخی این کار را کردند و با این کار کرم داخل روده آنها رشد کرده است. این کرم تمام غذاهایی که خورده می شود را استفاده می کند تا فرد به وزن هدف برسد. گفته می شود بعد از اینکه به وزن ایده آل برسید تنهابا قرص ضد انگل می توان کرم را نابود کرد. کرم نواری فوق العاده بزرگ می شود ( به بزرگی 9 متر ). کرم نواری مشکلات وحشتناکی برای سلامت از جمله اسهال، استفراغ، سردرد و حتی صرع به وجود می آورد.

دکتر ارین پالینسکی ( متخصص تغذیه) می گوید این کار حتی اگر نتیجه هم بدهد اصلا همیشگی نیست. این نوع کاهش وزن فوق العاده خطرناک و ناسالم است و حتی کشنده است چون نه تنها منجر به کمبود جدی مواد مغذی در بدن می شود بلکه عوارض دائمی از خود به جای می گذارد. اگر موفق به نابودی انگل شوید بعد مدتی کوتاه دوباره وزن اولیه خود و حتی بیشتر برمی گردید.

تصویر

2- رژیم لاغری فوری هالیوود

جیمی و لری ( سازندگان رژیم هالیوود) مدت زیادی ادعا می کردند به صورت معجزه آسا همانند یک ستاره سبب کاهش وزن می شوند. آنها دست چین کوچکی از شیک ها و کوکی ها را برای فروش گذاشته بودند که باید 24 ساعت یا بیشتر با آن سر می گذراندند و در مدت کوتاهی ( یکی دو روز ) شاهد کاهش وزن یک تا چهار کیلو خواهند بود.

رژیم های غذایی به شدت کم کالری مانند این رژیم بسیار خطرناک است به خصوص زمانی که بیش از چند روز رعایت کنید. دکتر آلیس لیواین (متخصص تغذیه در لس آنجلس) می گوید این رژیم غذایی بدن را در حالت گرسنگی قرار می دهد و بیشتر کاهش وزنی که در چند روز اول تجربه می کنید تنها وزن آبی است که از دست می دهید. همچنین این برنامه سبب عوارضی از جمله اسهال، خستگی، یبوست و تهوع می شود.

اکثریت گرسنگی کشیدن را به معنای کاهش وزن و لاغری می دانند اما این کاملا اشتباه است. رژیم های غذایی موثر خواهند بود که در کنار سفره خانواده از انواع گروه های غذایی استفاده کنید و محدودیت نداشته باشید چون رژیم های سریع عوارض خطرناکی دارند. یادتان باشد با اصول درست غذاخوردن و تغییر سبک زندگی به نتیجه مطلوب خواهید رسید. اگر شما هم دغدغه لاغر شدن و کاهش وزن دارید کد 14 را به شماره پیامکی30006026 جهت مشاوه رایگان ارسال نمایید و یا از طریق ثبت نام در لینک زیر برای همیشه تغذیه سالمی داشته باشید.

تصویر

3- رژیم لاغری فوری غذای بچه

گورو تریسی (مربی ورزشی ستاره های سینما) از این برنامه غذایی برای مشتریان ویژه خود استفاده کرده است. ایده این بود که به جای صبحانه و ناهار یک شیشه غذای پوره شده بچه استفاده شود. در این رژیم غذایی شام نیز وعده کم کالری است. مطمئنا یک نوزاد با این غذای کوچک و پوره شده زندگی می کند اما آیا یک فرد بالغ هم می تواند با شیشه کوچک از این غذا احساس گرسنگی نداشته باشد؟ از هر غذایی اگر مقدار کمی مصرف شود کاهش وزن را به دنبال خواهد داشت اما غذای بچه سبب گرسنگی خواهد شد.

غذای بچه دارای پروتئین و مواد مغذی بود تا بدن دچار کمبود نشود. این برنامه فرد را از خوردن غذای واقعی محروم می کند و اصلا پیروی از آن توصیه نمی شود. بهترین روش برای کاهش وزن بالا بردن مصرف میوه و سبزیجات و پایین آوردن غذاهای پرچرب است.

تصویر

4- رژیم لاغری فوری لوله

اگر می خواهید معنای شدت را بفهمید شما را با رژیم غذایی لوله آشنا می کنیم. رژیم غذایی که به فرد با یک لوله غذا داده می شود. غذا به وسیله لوله به اندازه یک رشته ماکارانی قابل عبور از بینی به فرد داده می شود. بله یک لوله؟! این رژیم برنامه بسیار کم کالری، پروتئین، چربی و بدون کربوهیدرات است.

با پیروی از رژیم فوری لوله بدن به حالت کتوز می رود و چربی خود را با سرعت می سوزاند. در واقع به کمک یک لوله وزن خود را از دست می دهید. این برنامه غذایی فوق العاده کم کالری است و همیشگی نیست. همچنین عوارض ناشی از این رژیم غذایی شامل یبوست، سنگ کلیه، کم آبی بدن، سرگیجه و سردرد می شود. در بیشتر موارد رابطه فرد با غذا کاملا از بین می رود و دیگر میلی به غذاخوردن ندارد.

تصویر

5- رژیم لاغری فوری گرگ نما

از آنجا که وزن آب مانند جزر و مد نوسان پیدا می کند وب سایتی ادعا کرده است که روزه گرفتن در یک روز که ماه کامل ( دلیل نام عجیب این رژیم همین است ) است به پاک سازی سموم و کاهش وزن آب از بدن کمک می کند. با این رژیم تنها در یک روز 3 کیلو وزن کم کنید. روزه گرفتن برای مدتی اصلا برای ما ضرر ندارد اما انگیزه برای این کار نباید کاهش وزن باشد. هیچ توصیه علمی وجود ندارد که بگوید بدن برای سم زدایی نیاز به برنامه غذایی دارد. کلیه به صورت طبیعی دائما در حال سم زدایی از بدن است و نیازی به رژیمی که در آن فقط آب بخوریم، نیست. توصیه می شود در طول روز زیاد آب بنوشید و روزانه 2300 میلی گرم یا کمتر سدیم مصرف کنید. به جای کمک گرفتن از ماه کامل، غذاهای مغذی و سالم را به غذاهای فرآوری شده ترجیح دهید.

تصویر

6- رژیم لاغری فوری لیموناد

رژیم لیموناد برای مدتی رواج زیادی داشت به این دلیل که سریع و ساده مقدار زیادی از وزن را کاهش می دهد. از آنجا که این اکسیر معجزه آسا تنها شامل آب، آب لیمو، فلفل هندی و شربت افرا بود. مواد موجود در این رژیم برای مدتی البته نه خیلی طولانی سبب از دست دادن وزن آب بدن می شد. مشکل اساسی رژیم لیموناد این بود که با شروع به خوردن غذاهای جامد، وزنی که از دست داده بودید و یا حتی بیشتر از قبل باز می گردید. همچنین کاهش وزن در دفعات بعدی سخت تر می شد. چنین رژیم کم کالری سبب از بین رفتن بافت عضلانی و کاهش سرعت سوخت و ساز بدن می شد.

تصویر

7- رژیم لاغری فوری خواب

نظرتان چیست که خیلی آرام چندین وعده غذایی را نادیده بگیریم؟ رژیمی که از آن صحبت می کنیم کم اثرترین رژیمی است که تا به حال درباره آن شنیدید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که با دارو بخوابید و تا چند روز بعد از لاغرتر شدن از خواب بیدار شوید. قادر نبودن به خوردن و آشامیدن به مدت چند روز سبب می شود سرعت سوخت و ساز پایین بیاید و بدن بی آب شود. این تنها بخشی از آسیبی است که این رژیم وارد می کند و استفاده نادرست از داروها به تمام اعضای بدن آسیب جدی وارد می کند که می تواند کشنده باشد.

تصویر

8- رژیم لاغری فوری سوپ کلم

این برنامه که سالها از عمرش می گذرد به سادگی بسیار شدید است! آنچه می خورید را به چند گروه غذایی مشخص که جمعشان در روز از 1000کالری بالاتر نرود محدود می کنید. محدود کردن برنامه غذایی اصلا ایده خوبی نیست. زندگی کردن با سوپ کلم و چند غذای دیگر که در طی یک دوره زمانی اضافه می شوند راه سالمی برای کاهش وزن نیست. سبزیجات در حالی که کالری پایینی دارند حجمشان زیاد است اما اگر فقط سبزیجات بخورید کم کم این مقدار کم از کالری سبب افت سرعت سوخت و ساز بدن می شود. شاید ادامه این برنامه برای طولانی مدت سبب بهبود کمبود پروتئین و اسید چرب های ضروری شود اما سبزیجات باید بخشی از وعده غذایی نه تمام آن باشند.

تصویر

9- رژیم لاغری فوری گریپ فروت

سابقه این رژیم به سال 1930 بر می گردد و هنوز هم مقداری محبوبیت دارد. در این رژیم غذایی باید قبل از خوردن هر چیزی گریپ فروت بخورید و مقدار زیادی آب بنوشید. کربوهیدرات را حذف کنید و پروتئین بدون چربی بخورید تا سریع تر چربی بسوزانید. طرفداران این رژیم غذایی می گویند اگر 10 روز این برنامه را انجام دهید چهار کیلو و نیم وزن کم می کنید. خوردن گریپ فروت به باریک شدن کمر و کاهش وزن کمک می کند. این خاصیت به احتمال زیاد به دلیل گریپ فروت است که وزن آب بدن را کاهش می دهد. این میوه حجم بالا و کالری بسیار کمی دارد که حجم معده را پُر و کالری دریافتی کاهش پیدا می کند اما تا چه زمانی باید قبل از خوردن هر چیز گریپ فروت بخورید؟

تصویر

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
رونمایی از علی تبریزی رقیب مشهدی هادی چوپان با عضله های فولادی/ لقب اسطوره بدنسازی ایران برازندشه (199 نظر) رونمایی از چهره همسر محجبه حسن یزدانی در حرم ثامن الحجج +عکس/ جهان پهلوان جایزه مدال المپیک پاریس را از سلطان خراسان گرفت (182 نظر) شهربانو منصوریان به سجاد غریبی: آقا پاشو بیا باشگاه یه هفته باهات کار کنم اگه نزدی همه رو نترکوندی هر چی خواستی بهم بگو+ویدئو (96 نظر) خلاقیت متفاوت بانوی هنرمند یزدی در طراحی زیبای چهره نورانی رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی به سبک سیاه قلم+عکس (92 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی زهره حمیدی، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی (92 نظر) نگاهی به مدل مانتو کژوال ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده در مراسم تجلیل از بانوان قهرمان المپیک/ هم اسپرت و هم شیک+عکس (72 نظر) نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه (68 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا گچ کار برای رسیدن دستش به سقف +عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس 😂 (59 نظر) حضور بازیگران و فوتبالیست های معروف در مراسم عروسی شیدا خلیق و همسرش+عکس/ از علی بیرانوند و سعید مهری تا نوید محمدزاده و سروش رفیعی (58 نظر) ویدا جوان: من از همسرم خواستگاری کردم و مراسممون توی باغچه کوچیک عمه همسرم بود و ما با آژانس اومدیم به مراسم عقدمون+ویدیو (55 نظر) نیلوفر شهیدی: در پروژه ای مشغول کار بودیم از همسرم خوشم اومد و گفتم قصد ازدواج ندارین خودمم فکرشو نمیکردم اما خواستگاری کردم+عکس (52 نظر) جشن تولد عاشقانه داریوش ارجمند درکنار همسر جوان و کم سن و سالش فرشته یغمایی/ ساده و خلوت در عین حال زیبا و شیک+عکس (52 نظر) شهربانو منصوریان: بحثمون بشه به همسرم حمله ای می کنم که حواسش باشه، پا میزنم و فرار میکنم چون اگه از نزدیک بزنم میزنه زمین منو کشتی گیره+ویدئو (48 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای شاهین رضایی رقیب تبریزی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ آرنولد تبریزی و گرگ پارسی (48 نظر) خلاقیت خنده دار راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پراید حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس🤣 (46 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
مهمترین عوامل در انتخاب کمربند مردانه برای داشتن یک استایل مناسب
قتل دختر 4 ساله به دست مادر سنگدل / رازی که بعد از 11 سال فاش شد
علاقه شدید ناصرالدین شاه به عینک طلا/ روزی که شاه، سوگلی کردستانی اش کور شد! +عکس
فال روزانه امروز چهارشنبه 7 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 7 شهریور 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 7 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز چهارشنبه 7 شهریور 1403+فیلم
فال ابجد روزانه چهارشنبه 7 شهریور 1403
رونمایی از خانه ابدی زهره حمیدی توسط همسرش/ مرحومه میخواست در بی بی سکینه کرج دفن شود امااا...
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است
فوری: برکناری اردشیر انتظاری از دانشگاه به دلیل توهین به مهسا امینی + فیلم
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 7 شهریور 1403
عروس خانوم؛ این اقلام غیرضروری رو از لیست جهیزیه‌ات حذف کن و توی مخارجت کلی صرفه‌جویی کن
بیوگرافی و زندگی خصوصی امیررضا فرامرزی، هاشم سریال از سرنوشت و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی و زندگی خصوصی ناهید مسلمی، بازیگر برنامه جوکر2 و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
پذیرایی ساده رهبر معظم انقلاب از مسعود پزشکیان و اعضای دولتش در بیت رهبری؛ شیرینی خشک با آب معدنی و لیوان یکبار مصرف+عکس/ اقدام هوشمندانه رهبری برای جلوگیری از اسراف غوغای حرکت پای پسر خردسال ووشوکار بر روی استیج یک آمفی تئاتر +فیلم/ اولش خجالت میکشید ولی ببین چه آتیش پاره ای زندگی کردن عجیب یک زن با اسکلت شوهرش / ماجرای عجیب زوجی که 5 فرزندشان را به پرورشگاه سپردند کبوتر تاج‌دار غربی؛ زیباترین کبوتر جهان که 900 میلیون قیمت دارد! +عکس ویدیویی شوکه‌کننده از پرواز زنبور با وجود قطع شدن سر! +ویدئو عنکبوتی که از «چراغ‌قوۀ طبیعی» برای شکار استفاده می‌کند قاب دو نفره دختر حسن روحانی در کنار کیمیا علیزاده؛ یکی ایستاده و یکی نشسته+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم