افرادی که کمبود وزن دارند مجاز به ورزش کردن هستند ؟

  پنجشنبه، 18 شهریور 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
افرادی که کمبود وزن دارند مجاز به ورزش کردن هستند ؟
هر تمرین شما، باید بین ۸ تا ۱۲ تکرار داشته باشد. همچنین تکرار جلسات تمرینی‌تان نیز باید روی برنامه باشد، بدین ترتیب که پس از هر جلسه، حداقل باید ۴۸ ساعت به بدنتان استراحت بدهید. بدین ترتیب، به عضلاتتان زمان کافی خواهید داد تا استراحت کنند و ریکاور شوند.

آیا لاغرها هم باید ورزش کنند؟

اینکه آیا لاغر ها باید ورزش کنند یا نه به سیستم بدنی آنها بستگی دارد. بعضی از افراد لاغر متابولیسم بالایی دارند و در تمام طول زندگی شان همچنان لاغر باقی می مانند. این مسئله بین عموم مردم جا افتاده است، که ورزش به کسانی پیشنهاد می شود که چاق هستند و می خواهند به تناسب اندام برسند. بنابراین مردم فکر می کنند افراد لاغر دیگر نیاز به ورزش کردن ندارند. در صورتی که هم افراد لاغر و هم افرادی که تغذیه سالمی دارند و می توانند وزن خود را متعادل نگه دارند، همگی باید برای یک ورزش مرتب و روزانه وقت بگذارند.

فواید ورزش برای افراد لاغر

در دنیای رسانه ها، جایی که کاهش وزن، یعنی همه چیز، سخت است که باور کنیم بعضی ها هم نیازمند افزایش وزن هستند. ترکیبی از تمرین های ورزشی مناسب، و افزایش کالری صحیح، می تواند به شخصی که کمبود وزن دارد کمک کند تا به وزن سلامت برسد. با این حال، نباید بیماری های سوء تغذیه یا بی اشتهایی عصبی که وقتی کمبود وزن، شدید می شود، نام آن ها به میان می آید را، با کمبود وزن اشتباه گرفت. بعضی ها، چه مرد و چه زن، به طور طبیعی لاغرتر از بقیه هستند. و برای بسیاری از آنها، افزایش وزن می تواند مانند کاهش وزن، چالش بر انگیز باشد.

  • کاهش خطر بیماری ها و ویروسها

ورزش سیستم ایمنی بدن را که در مقابل ویروسها و بیماری ها و عفونت ها بسیار آسیب پذیر است بالا می برد.
ورزش می تواند خطر بیماری های قلبی، فشارخون بالا، کلسترول بالا، سکته مغزی، دیابت و بسیاری از سرطان ها را کاهش دهد.

  • ایجاد نشاط و انرژی بیشتر

ممکن است در طول انجام ورزش و بعد از آن مقداری احساس خستگی داشته باشید، ولی ورزش مرتب کمک می کند بهتر بخوابید و انرژی بیشتری در طول روز برای انجام کارهای روزانه خود داشته باشید.

  • بالا بردن قدرت بدنی و استقامت

افراد لاغر همیشه افرادی سالم و همچنین قوی نیستند. ولی ورزش می تواند قدرت و استقامت بدنی را در افراد لاغر بالا برده و برای انجام کارهای روزانه کمتر خستگی را به همراه خواهد داشت.
اگر به طور مرتب ورزش کنید، قدرت بدنی شما بالاتر رفته و می توانید اجسام سنگین را به راحتی بلند کنید.
همچنین برای انجام کارها و فعالیت های خارج از منزل مثل، خرید، پیاده روی، ورزش و غیره توان بدنی بالاتری خواهید داشت.

  • از بین بردن اضطراب و افسردگی و استرس

معمولا لاغرها اگر بیشتر از افراد دیگر در معرض اضطراب و افسردگی نباشند، کمتر از آنها نیستند. ورزش مقاومت بدن را در برابر مشکلات روحی و اضطراب و استرس و افسردگی بالا می برد.
در مغز هنگام ورزش، اندروفین های آزاد می شود که با ناراحتی و اضطراب مقابله می کنند.
معمولاً در افرادی که ورزش مرتب و روزانه دارند، خواب بهتر و سیستم ایمنی قوی تری وجود دارد، که آنها را در برابر مسائل روحی بیمه می کند.

  • پیشگیری از اضافه وزن

وقتی که در دوران جوانی ورزش منظم و روزانه دارید، در سنین بالاتر احتمال اینکه دچار افزایش وزن شوید بسیار کم است و بعضی از افراد لاغر در جوانی متابولیسم بالایی دارند، ولی با بالا رفتن سنشان از سرعت متابولیسم بدن کم شده و به تدریج دچار اضافه وزن میشوند. ورزش روتین و مناسب به پیشگیری از چاقی این افراد در سنین بالاتر کمک می کند.

عوارض لاغری چیست؟

همانطور که چاقی عوارض دارد، لاغری هم مشکلات خاص خود را دارد و همین دلیل افراد لاغر هم برای درمان لاغری زیاد از حد باید ورزش کنند. افراد لاغر هم مانند افراد چاق و دنبال یک اندام زیبا و متناسب هستند. لاغری در مردان باعث دیابت و ناباروری در آنها می شود. لاغری در زنان نیز باعث سقط جنین، نارسایی های ریوی قطع شدن قاعدگی و شکستگی استخوان در دوران میانسالی را به دنبال دارد. افسردگی در افراد لاغر هم زیاد دیده می شود. پوکی استخوان، کم خونی، احساس خستگی دائم، کاهش مقاومت بدن در مقابل عفونت ها و ویروس ها دیر خوب شدن زخم ها و مشکلات روحی در افراد لاغر زیاد دیده می شود. البته باید این را نیز مدنظر داشت که فعالیت های روزمره و ورزش افراد لاغر متفاوت است. پزشکان نیز با انجام فعالیت بیش از حد ورزش در افراد لاغر مخالف هستند، زیرا باعث سوختن کالری بیشتری در این افراد شده که منجر به لاغری بیش از حد آنها می شود. ولی تمرینات ورزشی مناسب و اصولی باعث می شود تا جذب مواد غذایی در این افراد بالا برود.

افراد دارای کمبود وزن

به طور کلی، دو دسته از افراد تحت دسته بندی افراد دارای کمبود وزن قرار می گیرند. بعضی ها هستند که سالمند، اما به نسبت قدشان، کمبود وزن دارند. بعضی ها هم هستند که بخاطر شدت کمبود وزنشان، دچار بیماری هایی جدی شده اند. به نظر انجمن ورزش آمریکا، آنهایی که به شدت دچار کمبود وزن هستند، در خطر ابتلا به بیماری های تنفسی، سل، اختلالات گوارشی، و برخی از سرطان ها قرار دارند، و در مورد خانم ها هم احتمال ناباروری یا بدنیا آوردن نوزادی ناسالم افزایش می یابد. به اشخاصی که در هر کدام از این دو دسته قرار دارند توصیه می کنیم تا برای شروع هرگونه فعالیت ورزشی، با پزشک خود مشورت نمایند.

مصرف کالری برای افراد کمبود وزن

بنظر ساده می رسد، کالری های دریافتی آنهایی هستند که از طریق غذا مصرف می شوند، و کالری های خروجی هم آنهایی که از طریق فعالیت سوزانده می شوند. با این حال برای خیلی ها این معادله ی ساده، به مراتب پیچیده تر است. فردی که کمبود وزن دارد، باید بر روی وعده های غذایی بیشتری در طول روز تمرکز کند. مثلا، بجای همان حالت همگانی سه وعده در روز، باید وعده های غذایی اش را با ترکیبی از میان وعده ها، به پنج یا شش وعده در روز برساند. با این وجود، زمانی که مصرف کالری تان را افزایش می دهید، خیلی مهم است که کالری مازاد را از طریق مواد غذایی سالم تامین کنید. برای افزایش وزن، باید روزانه بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری بیشتر از اندازه ی مورد نیازتان مصرف نمایید.

تمرین با وزنه برای افراد کمبود وزن

جدای از مصرف مقداری کالری بیشتر از آنچه می سوزانید، باید روی تمرین با وزنه هم، برای تقویت استخوان ها و پروراندن عضلاتتان توجه داشته باشید. به واسطه ی تمرینات بدنسازی، خواهید توانست تا توده ی عضلانی به بدنتان اضافه کنید. به نظر کالج پزشکی ورزشی آمریکا، افراد بزرگسالی که با وزنه تمرین نمی کنند، در هر دهه از عمرشان به واسطه ی پروسه ی افزایش سن، ۲ تا ۳ کیلوگرم از عضلاتشان را از دست خواهند داد. از اینرو، برای فردی که کمبود وزن دارد، نه تنها تمرین با وزنه کمک خواهد کرد تا افزایش وزن سالمی داشته باشد، بلکه از فرایند عضله سوزی وی نیز جلوگیری خواهد کرد. توصیه می کنیم که یک مربی حرفه ای و صاحب مدرک برایتان یک روتین ورزشی شامل ۸ تا ۱۰ تمرین، که کل گروه های عضلانی بزرگتان را درگیر می کند، تدوین نماید. هر تمرین شما، باید بین ۸ تا ۱۲ تکرار داشته باشد. همچنین تکرار جلسات تمرینی تان نیز باید روی برنامه باشد، بدین ترتیب که پس از هر جلسه، حداقل باید ۴۸ ساعت به بدنتان استراحت بدهید. بدین ترتیب، به عضلاتتان زمان کافی خواهید داد تا استراحت کنند و ریکاور شوند.

تمرین با وزنه

فعالیت های هوازی برای افراد کمبود وزن

اشخاص متعددی، فعالیت های هوازی را صرفا مرتبط با کاهش وزن می دانند. اما زمانی که به درستی انجامش دهید، حتی در فرایند افزایش وزن هم به شما کمک خواهد کرد. خیلی مهم است که در برنامه ی ورزشی فردی که کمبود وزن دارد، تمرینات هوازی هم وجود داشته باشد، چرا که مزایای سلامتی همچون تقویت قلب، و افزایش تراکم استخوان دارد. هدفتان را باید ترکیب تمرینات بدنسازی با روزی ۳۰ دقیقه تمرین هوازی، سه تا پنج روز در هفته قرار دهید. حواستان باشد که در برنامه ی ورزشی تان زیاده روی نکنید، چرا که هدف اصلی شما افزایش وزن است


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم پرچم گنبد حرم رضوی به رنگ سیاه درآمد+عکس
دیگران می‌خوانند   
خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403 دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله ترکی صحبت کردن جالب سیدابراهیم رئیسی با لهجه ای شیرین و دلنشین در بین مردم اردبیل+ویدیو پوشش متفاوت و رسمی ابراهیم رئیسی در دوران جوانی+عکس کدام دولتمردان بزرگ جهان با سانحه هوایی درگذشتند؟+عکس کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی» آخرین دیدار سید ابراهیم رئیسی با پهلوان مازندرانی پیش از شهادت+عکس نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو عرض ارادت سرتیم حفاظت سیدابراهیم رئیسی به رهبر معظم انقلاب+عکس/ بادیگاردی که تا آخرین لحظه کنار رئیس جمهوری بود! لحظه اعلام خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی توسط المیرا شریفی‌مقدم/ رئیس جمهموری که با شهادت ماندگار شد+ویدیو تصویری جگرخراش از فرزند سردار شهید موسوی، سرتیم حفاظت رئیس جمهور+عکس بغض برادر شهید آل هاشم؛ امام جمعه تبریز روی آنتن زنده شبکه سه +ویدئو برف روبی مخلصانه و بدون ریای سیدابراهیم رئیسی در حرم امام رضا(ع)+عکس فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403 مصاحبه اختصاصی ساعدنیوز با علیرضا منادی: دو سید بزرگوار در قلب مردم جای داشتند+ویدیو حضور بی نظیر و خودجوش مردم انقلابی تبریز در شام غریبان شهدای خدمت به شکل دسته های عزاداری فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 گفتگو با سردار عباسقلیزاده فرمانده سپاه عاشورا در شام غریبان شهدای خدمت/ اندوه و ناراحتی فرمانده و بغض صدایش دلگیر است+ فیلم فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم گفتگو اختصاصی ساعدنیوز با سید محمد حسن آل هاشم برادر امام جمعه شهید تبریز در شام غریبان شهدای خدمت +ویدئو میز عزای ساده و بدون تجملات شهدای خدمت در تبریز+عکس/روحشان شاد و یادشان گرامی... عزاداری شام غریبان شهدای خدمت در مصلی تبریز +ویدئو فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403 تسلیت متفاوت المیرا شریفی مقدم پس از شهادت رئیس جمهور و همراهانشان+عکس تصاویری از آخرین حضور شهید رئیسی در جمع مردم، سی دقیقه پیش از شهادت +ویدئو معرفی مهمترین تکنیک ها و تمرین های افزایش خلاقیت خرید عمده لوازم آرایشی ارزان گفتگو با نماینده رهبر انقلاب در سپاه عاشورا: مردم عاشق بودند دلباخته شهید آیت الله آل هاشم بودند...+ویدئو زندگی شخصی و خصوصی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی + فیلم سخنرانی و شعر ترکی ایشان آغاز مراسم شام غریبان شهدای خدمت در تبریز+ویدئو رمزگشایی از موفقیت "تجارتخانه" در بازارهای صادراتی نگاهی به خانه پدری ساده و بدون تجملات آیت الله آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز+عکس تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی فردا در قم عرض ارادت مردم به مالک رحمتی استاندار محبوب و جوان تبریز در راهپیمایی خانوادگی این شهید راه خدمت+ ویدیو خاطره متفاوت یک استاد از امام جمعه شهید تبریز/ راز محبوبیتش در تبریز را من به خوبی می‌فهمم+عکس بغض‌ها و گریه‌های خسروپناه روی آنتن زنده؛ بعدا می‌فهمیم چه کسی را از دست دادیم شهید حسین امیرعبداللهیان: زرنگی نکنید، صف را رعایت کنید، شهادت نوبت ماست +عکس بخش‌هایی از سخنان منتشرنشدۀ شهید آیت‌الله آل‌هاشم در حضور رهبر انقلاب/سلام اولسون سنه ای سرویلردن باش اولان رهبر...
تیتر امروز   
دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله
فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم
خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی
کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی»
فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403
تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی فردا در قم
خاطره متفاوت یک استاد از امام جمعه شهید تبریز/ راز محبوبیتش در تبریز را من به خوبی می‌فهمم+عکس
واکنش وحید شمسایی به خبر شهادت رئیس جمهور و همراهانشان
پیشنهاد خاکسپاری خادم الرضا(ع) در جوار حرم امام رضا(ع) +عکس/گلستان را به آتش می کشد داغ تو ابراهیم...
شهادت یک ورزشکار در حادثه بالگرد رئیس جمهور
زندگی شخصی و خصوصی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی + فیلم سخنرانی و شعر ترکی ایشان