برای افرادی که از ورزش متنفرند

  یکشنبه، 07 شهریور 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
برای افرادی که از ورزش متنفرند
ورزش کردن باید در برنامه هفتگی همه افراد باشد ولی بعضی از اشخاص از انجام این کار نفرت دارند و دوست ندارند که فعالیت داشته باشند. چنانچه شما هم از آن گروه اشخاص هستید که از ورزش کردن متنفرید؟ جای نگرانی نیست شما میتوانید با انجام این راه حل ها آرام آرام انگيزه خود را برای ورزش زیاد کنید.

دلیل اصلی تنفر مردم از ورزش چیست؟

هفته ای نیست که محققان نتایج تحقیقات خود درباره مزایای ورزش و اینکه چه مقدار ورزش برای سلامتمان مفید است منتشر نکنند. برخی تحقیقات می گویند هفته ای ۳۰ دقیقه کافیست! برخی دیگر هم سخت گیر هستند می گویند اگر می خواهی نتیجه بگیری روزی یک ساعت باید ورزش کنی. منتشر کنندگان چنین مطالبی هدفشان افزایش فعالیت بدنی جامعه و البته ارائه میان برهایی است که مردم بتوانند با کمک آنها به تناسب اندام برسند. اما همه ی آنها یک نکته را نادیده گرفته اند. اگر همه محققان اتفاق نظر دارند که ورزش برای سلامت انسان مفید است و دائم توصیه اش می کنند، چرا طبیعت انسان به صورتی است که دائم دنبال بهانه تراشیدن برای اجتناب از ورزش است؟ اینجاست که سوالی بسیار ارزشمند تر مطرح می شود، چطور می توانیم برنامه ورزشی پیدا کنیم که واقعا از آن لذت ببریم؟ ورزشی که می کنید هرچه می خواهد باشد، ۳۰ دقیقه ای، یک جلسه در هفته، زیر سقف، بیرون در هوای آزاد، نفس بر و با شدت بالا، آرام و آرامش بخش، در طی این چند سالی که مشغول ورزش هستم یک چیز را خوب یاد گرفتم بهترین شیوه برای انجامش این است که خودت بخواهی و از آن لذت ببری.

آیا تنفر از ورزش ژنتیکی است؟

مطالعات انجام شده در دانشگاه ایالتی جرجیا نشان داده است که نفرت از ورزش ممکن است دلایل ژنتیکی داشته باشد. مدیر این تحقیقات در این باره می گوید: مطالعات بر روی افراد خانواده و دوقلوها نشان داده است که 20 تا 60 درصد عادت های انسان ها در فعالیت های فیزیکی ارثی هستند و مسائل ژنتیکی بر این موضوع تاثیرگذار هستند. بررسی ها نشان داده است که مراکزی در سیستم حرکتی مغز وجود دارند که بر گرایش به فعالیت فیزیکی تاثیر دارند و فعالیت نرون هایی در مغز که دوپامین را تنظیم می کنند نقش اساسی در ایجاد انگیزه برای حرکت دارند. بنابراین ژن هایی که دوپامین را تنظیم می کنند در ایجاد نفرت برای انجام ورزش تاثیرگذارند.

به تمرین های ورزشی عادت کنید

در این مورد به ویژه عنصر تفکر را حذف کنید. چنانچه شما بتوانید به ورزش کردن عادت کنید. ورزش کردن بسیار اسان می شود. چنانچه مطمئن نیستید که از کجا آغاز کنید، نکته هایی در مورد عادت کردن به ورزش وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. نخستین کار برای عادت این است که به خودتان تعهد دهید تا به مدت سی روز در یک زمان و مکان خاصی ورزش کنید. از تمرین های سبک آغاز کنید تا متنفر نشوید. در ضمن یادآوری روزانه برای ورزش کردن را از یاد نبرید. پایبند بودن به تعهد بسیار مهم است، اگر بنا به هر علتی یک روز نتوانستید ورزش کنید، حتماً در روزهای آينده این عقب افتادگی را جبران کنید. وسوسه و تردید را از خویش دور کنید، شما پس از سی روز بطور خودکار به ورزش کردن عادت خواهید کرد.

زن ورزشکار

به دنبال ورزش هایی باشید که به آنها علاقه دارید

چنانچه بیش از حد می نشینید، به این معنی نیست که باید سریع دست بکار شوید و دو ماراتون انجام دهید. باید یاد بگیرید که ورزش کردن را چطور به یک سرگرمی جدید تبدیل کنید تا بتوانید از آن لذت ببرید.

  • انجام 20دقیقه حرکات ورزشی در روز

حرکات ورزشی هم چون شنا، دراز و نشست، لانژ و اسکات را انتخاب کنید و در طول روز ۲۰ دقیقه این حرکات را در منزل خویش انجام دهید. برای انجام این حرکات حتماً نیازی به باشگاه رفتن ندارید. انجام این حرکات جریان خون را افزایش می دهد و آماد گی جسمانی را افزایش می دهد.

  • دوچرخه سواری

دوچرخه سواری باعث می شود که عضلات پا فعال شوند و ضربان قلب بالا برود. این ورزش تفریحی است و خسته کننده نیست.

  • طناب زدن

طناب زدن تمرینی اسان و کم فشار است. شما میتوانید این کار را تقریباً در هر جای که فضای کافی برای چرخش طناب را داشته باشد، انجام دهید. تحقیقات نشان داده اند که یک برنامه روزانه ۱۰ دقیقه ای طناب زدن میتواند به اندازه یک برنامه ۳۰ دقیقه ای دویدن نرم و اهسته مؤثر باشد. ارنج های خود را موقع طناب زدن نزدیک بدن و بخش مرکزی بدن را سفت نگه دارید تا تعادل شما موقع پریدن حفظ شود. زمانی که راحت هستید، حرکات پیچیده تری مثل پرش به طرفین یا جایگزینی هر پا در هر پرش را به روتین طناب زدن خود اضافه کنید.

  • حمل بار بالای سر

یکی از تمرینات ساده حمل بار بالای سر است. که شما میتوانید با یک دمبل، وزنه و حتی یک کتاب این تمرین را انجام دهید این تمرین به این شکل است که با دو دست وزنه را تا بالای سر ببرید و پائین بیاورید.

  • دوباره مثل یک بچه باشید

باید به علاقه مندی های دوران بچگی خود فکر کنید. به این فکر کنید که اگر یک بچه در زندگی شما بود، چطور دوران بچگی را برای وی جذاب می کردید. اگر هم فرزند دارید، سعی کنید خودتان را جای کودک قرار دهید و شادی کودکانه را دوباره به خودتان برگردانید. یکی از اقدامات کودکانه فعالیت و جنب و جوش است. انجام حرکات هوازی هم شبیه به همین فعالیت هاست که ضربان قلب را افزایش می دهد و می توانید به راحتی بیرون از باشگاه هم این فعالیت را انجام دهید.

  • ورزش خود را میتوانید به یک بازي تبدیل کنید

تطبیق بدن با یک سری از تمرین ها میتواند کسل کننده باشد. بنابراین شما میتوانید یکسری بازي های انفرادی و یا دست جمعی را جایگزین تمرین های خود کنید. شما همچنين میتوانید با مطالعه مجلات ورزشی و سرچ در اینترنت با انواع تمرین های سبک، سنگین و حتی مزایا و معایبشان اشنا شوید و آن ها را در برنامه ورزشی خویش بگنجانید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (186 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (110 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (104 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (85 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (51 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (34 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (19 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی پارتنرش شد +تصاویر
علیرضا بیرانوند متهم به قتل یک جوان هوادار پرسپولیس شد؟!/ درویش علیه دروازه بان یاغی مدرک رو کرد؟ +سند
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
انتصاب مسئول جدید روابط عمومی انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
اکرم بانو از پرشورها کارت قرمز گرفت / استوری جنجالی و پرحاشیه همسر علیرضا بیرانوند به اجبار از اینستاگرام پاک شد +سند
20 ترفند برای بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه‌های کوچک
چرا مشارکت در چند انتخابات اخیر کم است؟
ماجرای ضرب المثل معروف «ماست را کیسه کردن» چیست؟
مهم‌ترین مطالبات از تیم اقتصادی رئیس جمهوری چیست؟
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....