افزیش طول عمر انسان با ورزش

  یکشنبه، 07 شهریور 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
افزیش طول عمر انسان با ورزش
ورزش را به یاد داشته باشید برای این که ورزش به افزیش طول عمر انسان کمکی می کند. انجام ورزش های ساده مانند پیاده روی سریع یا دویدن میتواند باعث افزایش امید به زندگی شود.

مرز بین مرگ و حیات؛ دانشمندان از خطرات زندگی کم تحرک می گویند

فوایدی که ورزش در افزایش طول عمر انسان دارد بر هیچکس پوشیده نیست اما این موضوع که چه نوع ورزشی و با چه شدت و دوره تناوبی می تواند چنین تأثیری را از خود نشان دهد سوال همیشگی متخصصان بوده است. حالا در تحقیقی جدید نتایج جالبی به دست آمده که نشان می دهد هر مقدار ورزش می تواند ریسک مرگ زودرس را کاهش دهد. این تحقیق که در نروژ انجام شده در مورد عواقب نشستن های طولانی مدت در روز هم هشدار داده و از ارتباط آن با مرگ و میر صحبت می کند. محققان داده هایی که از پیش در مورد سبک زندگی های ساکن، فعالیت بدنی و مرگ وجود داشت را مورد بررسی قرار دادند که شامل اطلاعات بیش از ۳۶ هزار بزرگسال بالای ۴۰ سال می شد. با پیگیری وضعیت این افراد محققان دریافتند که بیش از ۲۱۰۰ نفر از شرکت کنندگان آزمایش در بازه زمانی تحقیقات در گذشته اند. آن ها فاکتورهای مختلف موثر بر مرگ این افراد را به حساب آورده و متوجه شدند که هر سطح از فعالیت های فیزیکی شامل فعالیت های ساده ای مثل راه رفتن آرام یا جاروبرقی کشیدن هم به کاهش ریسک مرگ زودهنگام منجر شده است. علاوه بر این در تحقیق مذکور ذکر شده که به چه نوع فعالیت هایی ورزش اطلاق می شود. بر همین اساس از دویدن آهسته گرفته تا چمن زنی و آشپزی و شستن ظرف ها می تواند جزو فعالیت های مثبت به حساب بیاید. در واقع محققان دریافتند که افرادی با ۵ ساعت فعالیت سبک روزانه یا ۲۴ دقیقه ورزش در معرض ریسک پایینتری قرار دارند. با این حال هشداری هم برای افرادی که ساعات زیادی از روز را در حالت نشسته به سر می برند ارائه شده است. محققان دریافتند که ساکن بودن برای ۹.۵ ساعت یا بیشتر در روز ریسک مرگ را از لحاظ آماری بسیار بالا می برد. به این ترتیب کارمندان باید با اختصاص زمان های کوتاهی به فعالیت سبک با این ریسک مقابله کنند.

سالمندان ورزشکار

تمرین های ضروری که دانشمندان برای طول عمر بیشتر پیشنهاد می دهند

سلامت نعمتی است که تنها یک بار در زندگی به ما داده می شود و این وظیفه ما است که از سلامتیمان مراقبت کنیم و هرچقدر که بیشتر مراقب سلامتی خود باشید، می توانید فعالیت های شاد طولانی تر و تاثیرگزارتری را انجام دهید، حال در این قسمت از ورزش و تناسب اندام نمناک می توانید با اطلاعات داده شده، سن بدن خود را آزمایش کنید و با راه کارهای پیشنهاد شده سلامت خود را افزایش دهید.

ورزش طول عمر

خم کردن بدن ساده ترین ورزش طول عمر است

در واقع تنها کاری که باید انجام دهید خم شدن است به طوریکه انگشتان دستتان به پاهایتان نزدیک شود اما اول از هر چیز سن بدنتان را بسنجید و بعد به سراغ تمرینات بروید.

ارتباط ورزش و افزایش طول عمر

انجام فعالیت های فیزیکی مانند پیاده روی سریع یا دویدن به مدت حداقل یک ساعت در روز میتواند باعث از بین رفتن ریسک مرگ ناشی از نشستن ۸ ساعت یا بیشتر در روز شود.به گفته پژوهشگران، عدم فعالیت فیزیکی با افزایش ریسک ابتلا به بیماری قلبی ، دیابت و همینطور بعضی سرطان ها مرتبط بوده و عامل پیدایش بیش از ۵ میلیون مورد مرگ در سال است. مطالعات نشان داده است که دویدن به کاهش چشمگیر از کلسترول در بدن کمک می کند. کلسترول اضافی در خون علت اصلی بیماری های قلبی عروقی است و دویدن سبب تولید سلول های لیپوپروتئین با چگالی بالا می شود و به حفظ تعادل مناسب کلسترول در خون کمک می کند و علاوه براین ، دویدن قلب شما را تمرین میدهد و آنرا با هر ضربه بزرگ تر و قدرتمند تر می کند و این کار میتواند از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری کند و بنابراین به زندگی طولانی تر کمک خواهد کرد. می دانیم که صبح سر کار می روید و پس از تاریک شدن هوا برمی گردید. در چنین شرایطی انتظار نداریم که پس از تمام شدن کارتان سری به باشگاه محله تان بزنید و ورزش کنید. ما تنها از شما می خواهیم پایان هفته ها و برای یک بار در هفته، قدری بدوید. دیلی میل از زبان محققان دانمارکی نوشته است که دویدن به مدت یک ساعت در هفته طول عمر انسان را 6سال بیشتر می کند. بررسی های محققان نشان می دهد دویدن اهسته یا متوسط به مدت یک یا دو ساعت در هفته طول عمر مردان را 2/6سال بیشتر و عمر زنان را 6/5سال طولانی تر می کند. محققان می گویند همین میزان دویدن خطر مرگ زودرس را تا 44درصد کاهش می دهد.

25 دقیقه پیاده روی روزانه داشته باشید

مطالعات نشان داده است که دویدن به کاهش قابل توجهی از کلسترول در بدن کمک می کند. اگر محل کارتان به خانه تان نزدیک است، با یک تیر دو نشان بزنید و پیاده به خانه برگردید. با این کار نه تنها هزینه رفت وآمد تان را پائین می آورید، بلکه 7سال هم به عمرتان اضافه می کنید. به نوشته هلث، محققان معتقدند هر روز پیاده روی کردن، حتی اگر 25دقیقه به طول بینجامد، سبب طول عمر می شود. به گفته آن ها 25دقیقه راه رفتن سریع روزانه شاید تأثير خارق العاده ای روی کاهش وزن و آب شدن چربی های دور کمر شما نداشته باشد و تنها کمی لاغرتان کند ولی طول عمرتان را بین سه تا هفت سال بیشتر می کند. بررسی های آن ها نشان می دهد که تنها 20دقیقه پیاده روی روزانه میزان مرگ ومیر را در اشخاص با وزن متناسب و حتی در افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند را 20درصد کاهش می دهد. چنانچه امکانش را دارید، برای 20 تا 30دقیقه در روز هم که شده، ورزش کنید. درست است که هفته ای یک بار دویدن و روزی نیم ساعت پیاده رفتن عمر شما را طولانی می کند ولی محققان می گویند چنانچه تنها 30دقیقه زمان ثابت را به ورزش کردن اختصاص دهید، عمرتان 15سال طولانی تر می شود. به نوشته رویترز، محققان بر این باورند که چنانچه هفته ای چهار بار به مدت 20 تا 30دقیقه با فعالیت متوسط ورزش کنید، عمرتان 15سال طولانی تر می شود.

ورزش کردن

ورزش به کاهش وزن کمک می کند

ورزش میزان کالری بدن را افزایش می دهد. چربی بدن را میتوان با انجام ورزش منظم کاهش داد. بنابراین، برای کاهش وزن علاوه بر محدود کردن مصرف غذا انجام ورزش حیاتی و ضروری است.

ورزش از چاقی جلوگیری می کند

بر اساس مطالعه ای که دکتر پیتر وود، نویسنده کتاب« تغذیه کالیفرنیا و برنامه ورزشی» از دانشکده پزشکی دانشگاه اسنتفورد انجام داده است، اشخاص بسیار فعال روزانه در حدود 600 کالری بیش از افرادی که زندگی ساکن و کم تحرک دارند مصرف می کنند، ولی وزن شان حدوداً 20 درصد کم تر است. در حدود 15 ساعت پس از انجام ورزش های سنگین، بدن دایماً با نرخی بالاتر از هنگامی که شخص ورزش انجام نمی دهد به سوختن کالری می پردازد. ثابت شده است که انجام ورزش های جسمی سبک موجب چاقی کمتر و کاهش سطح کلسترول خون می شود.

ورزش استرس را از بین می برد

برای رفع استرس ورزش کنید برای این که انجام ورزش منظم نقش مهمی در مبارزه با استرس ایفا می کند. ورزش آسایش و ارامش روحی و روانی را علاوه بر سلامتی جسمی و روحی برای انسان بهمراه دارد. ورزش سطوح هورمون ها را در خون تغيير داده و میتواند بتا- اندورفین( مواد شیمیایی که بر مغز اثر می گذارند) بدن انسان را بالا ببرد. ورزش همینطور حسی از موفقیت را به شخص می دهد و در نتیجه احساس نامیدی را در وی از بین می برد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص
دیگران می‌خوانند   
راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار 6 روش فوق العاده برای پرپشت شدن گل حسن یوسف موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی 10 خواص معجزه آسای زردچوبه برای سلامت و شادابی پوست پست عاشقانه علی سرابی برای همسرش مارال بنی آدم و کامنت معنادار سحر دولتشاهی+عکس آموزش کشیدن مرحله به مرحله خط چشم برای تازه کارها واکنش های جالب کودک یک ساله ای که برای اولین بار دنیا را دید! از ذوقش بغضم ترکید+ ویدئو تصویری زیرخاکی از مهدی قایدی در سال 1386 سکانس خاطره انگیزی که مادر لیلا حاتمی نقش همسر امیر کبیر را ایفا کرد/ روحش شاد+فیلم رونمایی شاهرخ استخری از چهره جدید و سبیل دارش+عکس/ و سبیلی که اصلا به آقای بازیگر نمیاد! رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست ماجرای هانیه غلامی و علیرضا طلیسچی/ دختران جوان با فحش سرازیر شدند! گریه های بهنوش طباطبایی به یاد پدرش آتیلا پسیانی: من بعد رفتنش یتیم شدم+فیلم حمل بار دریایی و هوایی: پرکاربرد ترین روش های حمل و نقل بین المللی خرید میز جلو مبلی چوبی جدید در سایت دکورال تصویر جالب از کودکی مهدی طارمی در زنگ ورزش مدرسه+ عکس چرا لباس فرم می پوشیم؟ جدید ترین و ترسناک ترین تصویر از سیاهی آسمان مشهد در نیمه روز/ سیل هولناک در راه است محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ میدونستید کسی که کاشت ناخن رو مد کرد یه آقا بوده؟ وقتی سالهاست مردی ولی ناخنکارا از ایده تو پول درمیارن+فیلم آهنگ جدید و البته خیابانی بنیامین‌به نام فاتح‌ شدم+ویدئو رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد! غالب بودن رنگ سفید در دکوراسیون خانه آرامش بخش و دلنشین لیلا حاتمی+عکس/ چقدر خاص و متفاوته👌 درگیری شدید حامد بهداد برای گرفتن سلفی بی‌موقع یک هوادار در مراسم ختم زری خوشکام/ لیلا حاتمی پا درمیانی کرد! عشق عمیق این پسر 19 ساله به پیرزن 76 ساله میلیاردر به ازدواج ختم شد! +عکس استایل و شلوار عجیب محمدرضا گلزار در حین اجرای مسابقه!+ عکس ترانه خوانی عجیب بنیامین بهادری در کوچه های تاریک تهران/ بنیامین بهادری از ماتریکس خارج شد😂+فیلم میز غذای خوشمزه جورجینا با استیک و میگو/ از رژیم هم خبری نیست+عکس میز غذای مفصل و رنگارنگ همایون شجریان و دخترش و سحر دولتشاهی در رستورانی خارج از ایران+عکس/ این همه غذا برا 3 نفر!؟ میز کار شلوغ و پلوغ مریم معصومی با خوراکی های خوشمزه+عکس سکوت ارسطو درباره حذف سارا نیکا از پایتخت 7 شکست! +عکس چهره بهت زده و غمگین لیلا حاتمی و همسر و دخترش با مشاهده دفن باارزش‌ترین فرد زندگیشان+عکس/ روحش شاد رونمایی از ورژن کیوت سریال پایتخت با شخصیت های عروسکی/ نقی معمولی لگو شد+فیلم رونمایی مونا کرمی همسر سپند امیرسلیمانی از لباس عروس شیک و دست دوزش/ ایشالا خوشبخت باشین+ویدیو جورجینا رودریگز با جدایی از رونالدو صاحب این چیزها می‌شود!! ترفندهای یک آرایش مناسب و سریع برای محل کار
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد!
عشق عمیق این پسر 19 ساله به پیرزن 76 ساله میلیاردر به ازدواج ختم شد! +عکس
جورجینا رودریگز با جدایی از رونالدو صاحب این چیزها می‌شود!!
پست مشکوک منوچهر هادی درباره یکتا ناصر ؟! +عکس
(ویدئو) آهنگ جدید "میخانه " حمید هیراد +لینک دانلود و متن آهنگ/تو مرا پیرم کردی ز جهان سیرم کردی...
این زن در آذربایجان غربی پسر 7 ماهه و دختر 6 ساله اش را به قتل رساند +عکس
تنبیه بدنی ؛ زخم‌های عمیق بزرگسالان دیروز بر روان بزرگسالان امروز
چرا نمایندگان موافقت رهبر انقلاب و مراجع تقلید را با مصوبه تعطیلی شنبه اعلام کردند؟ / دور زدن قانون یا تحت فشار گذاشتن شورای نگهبان؟!
بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
به من فحاشی کنید به پرسپولیس نه؛ کجا بودید وقتی دایی به چلسی و میلان گل زد؟
گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش / یخچال کله قندی 270ساله در حوالی پایتخت
نحوه عجیب قرار دادن واگن‌های مترو کرج با شکافتن سقف تونل+فیلم
متلاشی شدن یک شبکه شیطان پرستی در شهرستان شهریار تهران
قبر‌های لاکچری و مجلل جولان می‌دهند
منتخب روز