آیا چند همسری برای مردان تهرانی جایز است؟!

  شنبه، 04 آبان 1398 ID  کد خبر 48453
آیا چند همسری برای مردان تهرانی جایز است؟!
ساعد نیوز : عضو بنیاد ملی خانواده با اشاره به مسئله لزوم تامین عدالت در صورت تعدد زوجات، به این سؤال پاسخ داد که آیا "چندهمسری" برای مردهای تهرانی جایز و مناسب است؟!

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام "غلامرضا قاسمیان"، عضو بنیاد ملی خانواده در برنامه برنامه بدون توقف با اشاره به آیه دو و سه سوره نساء اظهار کرد: این آیه با ایتام شروع می شود و می فرماید «اموال ایتام را به آنها بدهید و اموال شان را با اموال خود قاطی نکنید که اموال بی ارزش به سمت آنها و اموال با ارزش به سمت خودتان قرار گیرد، این یک گناه بزرگ است.»

وی ادامه داد: حالا افراد این کار را از چه راهی می خواستند انجام دهند، از راه ازدواج؛ در واقع یک راه راحت خوردن اموال یتیمان ازدواج کردن بوده و در ادامه آمده «اگر نمی توانید در مورد ایتام رعایت قسط و عدل کنید از ازدواج با آنها صرف نظر کرده و سراغ زنان دیگر بروید و با دو محدودیت ازدواج کنید یک محدودیت عدد و دیگری اجرای عدالت.»

این استاد دانشگاه اضافه کرد: به دلیل اینکه آن زمان عرب ها تعدد زوجات داشتند، محدودیت چهار تا را گذاشته و دومی محدودیت عدالت و گفته شده اگر می ترسی عدالت را برقرار نکنی از تعدد ازواج بپرهیز، چون این نزدیک ترین راه است برای اینکه منحرف نشوی، به نظر شما این زبان ترویج است یا محدودیت؟ این زبان زبان تجویزی و جلوگیری از انحراف است.

عضو بنیاد ملی خانواده همچنین یادآور شد: برخی از فقها و علمای ما برداشت کردند که اصل در اینجا تک همسری است خوب حالا عدالت چیست؟ منظور از عدالت، عدالت عاطفی است؟ نه، معلوم است که عدالت عاطفی با تمام شرایط ممکن نیست، در این حکم ممکن نیست و لازم هم نیست، عدالتی که در اینجا تجویز شده عدالت در حوزه نفقات و سایر موارد است.

حجت الاسلام قاسمیان در پاسخ به این سؤال که «با این وجود زوج ها دچار آسیب های روحی خواهند شد» گفت: شما این موضوع را تنها در تهران بررسی می کنید؛ در تهران هر کس به من بگوید چنین کاری بکنم، می گویم تهران شرایط این کار را ندارد! اما ما سال70 به مناطق محروم می رفتیم و اصلا در آنجا تعدد زوجات اقدام بدی نبود البته خانم هایی هم که راضی نیستند مجبور نیستند همسر دوم شوند و این موضوع را قبول کنند.

وی با نقل خاطره ای یادآور شد: من جایی داشتم درباره تعدد زوجات صحبت می کردم، خانم ها شروع کردند به اِشکال و اعتراض بعد از اینکه به آنها پاسخ دادم، یک عده دیگر از خانم ها دست بلند کردند گفتند این خانم ها با این سؤال ، توفیق همسر شدن را از ما می گیرند، برای من خیلی عجیب بود که خود خانم ها چنین اعتراضی کردند.

رئیس حوزه علمیه مشکات در پاسخ به این سؤال که «آیا حاکمیت می تواند بر بحث اجرای عدالت در تعدد زوجات نظارت کند» متذکر شد: به نظر من اساسا باید میزان حد و حدود نفوذ حاکمیت در خانواده بررسی شود، یک مسئله ای در غرب هست که اقدامات مداخله جویانه در خانواده زیاد می کنند اما تعاریف شان با فرهنگ ما فرق دارد؛ این اتفاقات در اینجا هم می افتد مثلا دوباره دارند قوانینی به مجلس می برند که متأسفانه مداخله را در زندگی افراد زیاد کند و این را از وظائف حاکمیت بداند که مدام در زندگی خانواده ها مداخله کند.

رئیس حوزه علمیه مشکات تصریح کرد: مثل اینکه می گویند اگر زنی با مردی در خانه دعوا کردند حالا اگر خانم پیش پزشکی رفت و پزشک مطلع شد که این آقا با خانم درگیر شده و خانم ضربه ای دیده، خود این پزشک می تواند برود اقدام مداخله جویانه کرده و از طرف خانم شکایت کند! اینها باید جدی بررسی شود که حاکمیت تا چه میزان اجازه ورود به نظام خانواده را دارد.

وی یادآور شد: غربی ها به خودشان اجازه این مداخلات را می دهند و به همین دلیل، آمار طلاق در آنجا به شدت بالاست؛ متأسفانه بسیاری از مفاهیم و مفهوم سازی های ما نیز به ویژه در حوزه خانواده از غرب الگوبردای شده است و ما هر چقدر هم بگوئیم ما به غرب کاری نداریم، غرب با ما کار دارد و ما امروز در حوزه خانواده با مفاهیمی از جمله طلاق عاطفی یا خانواده تک والدی یعنی فرزندی که پدرش مشخص نباشد و موضوعاتی از این دست روبه رو هستیم که امروز وارد فرهنگ ما نیز شده است!


84 دیدگاه
  دیدگاه ها
ن
4 سال پیش

برید سخنان آیت الله خامنه ای را در خصوص چند همسری بخونید ایشان حتی به شوخی و صحبت کردن آن هم باعث دلسردی خانوم خونه دونستید و مردها را از این کار منع کردند
علی
4 سال پیش

منجلاب ارتباط مرد ها با زنهای متاهله که امثال مخالفین چند همسری دارن عادیش میکنن و اسمشو گذاشتن دوستی اجتماعی . همسر دوم گرفتن دود نداره شما ها دارین با اندیشه های خراب نسل آینده رو بیچاره میکنین.بعدم بعیده این نظر یه مرد باشه
الیاس
4 سال پیش

قبیح چشم چرانی و صیغه های بی چهارچوب و در بسیاری موارد حرامه . همسر دائم گرفتن قبیح نیست مسئولیت پذیریه هر کس توانشو داره بگیره خدا کمکش کنه\r\nپس کنید .حلال خدا رو حرام یا قبیح نکنید خدا نمیبخشه
صادق
5 سال پیش

من به عنوان یه مرد خجالت می کشم از بعضی افراد که اینطور مدافع چند همسرز هستند فردا بچه های مل بزرگ می شن و در این منجلاب می سوزند . با عادی سازی این دودش تد چشم بچه های خوومون می ره .
میثم
5 سال پیش

این مشکل خانومهاست چرا ما مردا باید هزینه یه زندگی دیگه رو بدیم . شما خانومها هم بهتر مدافع هم باشید و به خاطر خودتون زندگی بقیه خانومها رو از هم نپاشید براتون متاسفم براتون .
ناشناس
5 سال پیش

اون خانومی که همسر دوم میشه حداقل رو بدست نمیاره بلکه خیلی بیشتر از حقش می خواد و پاشو از گلیمش دراز تر می کنه که زندگی یکی دیگه از رو نابود کنه . باید که خجالت بکشه .
سارا
5 سال پیش

بله زن اول تا بفهمه مردش زن دوم گرفته میدوه میره دادگاه چون طبق قانون وکالت پیدا میکنه از طرف شوهرش خودشو طلاق بده .این است قانون افتضاح ما.هزاران تا الان این کارو کردن و چون از روی لجبازی با شوهرشون بوده پشیمون شدن . بیایین قانون رو اصلاح کنین . مردا راه خودشونو میرن چه با دور زدن قانون چه پنهانی و الان حریصتر هستند چون از حقشون منع شدن .همه جانبه حرف بزنید . این عرف رو بشکنین . عادی سازی کنید تاانقدر خانواده اول آسیب نبینه . و انقدر به هر دلیلی تفسیر به رای نکنین
سحر
5 سال پیش

پسرها تنوع طلب شدن و خیلی هاشون حاضر به زن گرفتن نیستن چون نمیخوان مسئولیت بپذیرن .از طرفی دخترهای سن بالا و زنهای تنها زیاد شدن .چکار کنن تو این جامعه .چکار کنن با تنهاییهاشون . خیلی ازین خانمها به حداقل ها راضی هستن . باید یه مرجعی یه فکر اساسی و کاربردی بکنه .یکیش اینه که حداقل دوهمسری رو قانونی کنن . ودر کنارش به راهکارهای دیگه فکر کنن . اینکار باید قانونی درست بشه . و آموزشها و اطلاع رسانیهای درستی به همسران اول داده بشه .واجازه ندن خیلی آسیب ببینن و بدونن دنیا به آخر نرسیده و اونو یه عیب نبینن برای خودشون و زندگیشونو خراب نکنن
ناشناس
5 سال پیش

مساله ابن نیست که این سخص چه کارهایی انجام میده . مهم پاسخیه که اون لحظه دا ده به این معنی که برای فرد متاهل قبیحه که بخواد به شخص دبگه ای ابراز محبت کنه . و این حتی در جوامع دیگه هم صدق میکنه پس برای ما که دم از اسلام و انسانیت می زنیم خیلی قبیح تره که اینطور بی محابا از بی مهری به همسر اول بزنیم و به دنبال دل خودمون بریم .
ناشناس
5 سال پیش

این آقایی که شما زدیش تو سر مسلمونا هزارتا ...کاری پشت پرده داره شک نکن .انقدر ظاهر بینانه به موضوعات نگاه نکنیم . مردی که زن دوم گرفت ...کار نیست . زنهای اول لطفا با خودخواهیتون کنار بیاین
ناشناس
5 سال پیش

انسان واقعی تقوا پیشه می کنه شما چکار داری حراجستونه یا نه . سرت به زنوگی خودت باشه . خیلی چیزها تو جامعه هست . پس برو معتادشو . برو دزد سو . چون امکانش تو جامعه هست . شما زندگی خودتو به نحو صحیح انجام بده طوری که افراد خانواده ات راضی باسن . اگه ادمها اینقدر خودخواه نبودن و انسان بودن اوضاع جامعه بهتر می شد . شما در قبال افراد خانواده ات مسئولی نه اون کسی که مجرده . اون فرد مجرد هم خدا داره و مطمئنا مشکلاتشو خودش حل می کنه .
ناشناس
5 سال پیش

طرف با بچه اس رفته کلاسهای چند همسری . از بچه هاشون خجالت نمی کشن با این افکار شومشون .
ناشناس
5 سال پیش

ساعد نیوز: به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از عصر ایران، شاهزاده \"هری\" نوه ملکه بریتانیا در جریان دیدار ماه گذشته خود از ژاپن به همراه همسرش\"مگان مارکل\"، در بازدید از مدرسه ای در توکیو، در برابر توجه و ابراز علاقه دختران نوجوان دبیرستانی به او ، حلقه خود را به آنها نشان داد تا آنها را متوجه متاهل بودن، خود بکند.\r\nحالا این شخص رو مقایسه کنید با آقایان به ظاهر مسلمان که از اسلام فقط با امتیازات منحصر به فرد اون آشنا هستتد و هیچ اهمیتی به احساسات و عواطف انسانی نمی دن . ایا همسر اول چوب خشکه که شمابری دوم و سوم بگیری .
ناشناس
5 سال پیش

نرود میخ آهنین در سنگ
ناشناس
5 سال پیش

اگه شما زنهای حسود نبودین انقدر زن بی سرپرست که برای کمترین دستمزد دارن تو بدترین جاها کار میکنن نداشتیم .\r\nاگه مرداتون شرایطشو دارن و تقاضا میکنن بذارید بگیرن نترسید . وگرنه بدهکار میمونین وجواب خدارو نمیتونید بدید
ناشناس
5 سال پیش

آفرین به شما همسر توانا انشاالله شوهر شما همسر دوم نمیگیره . ما داریم میگیم وقتی لازم شد و شرایطش بود لطفا چشماتونو نبندین و لج بازی کنین یا خدای نکرده زندگیتونو بهم بریزین .حقشونه. وحق شمام هست که با آرامش به زندگیتون با بچه های قشنگتون ادامه بدین .هیچی نمیشه
ناشناس
5 سال پیش

پیشنهادات شما درصورت لزوم بررسی و قطعا وانجام میشه .\r\nهمسر دوم در صورت ایجاد شرایط و لزوم باید اختیار بشه . واگر کسی مانع بشه ملعونه\r\nهر چند وقتی الان حراجستونه\" دور از جون خانمهای عفیفه\" کسی زن دوم نمیگیره مگر مردی جوانمرد واقعی باشه
ناشناس
5 سال پیش

سجاد(ع) در تبیین حقوق زن به این اصول و اهداف اشاره کرده و می فرماید: حق زن آن است که بدانی خداوند او را مایه آرامش و آسایش و همدم و پرستار تو قرار داده است، همچنین بر هر یک از شما واجب است که خداوند را به خاطر وجود دیگری ستایش کند و بداند که او نعمتی است که خداوند ارزانی داشته و واجب است که با نعمت خداوندی رفتار نیک داشته باشد و او را گرامی بدارد و با او سازگاری کند و هر چند حق تو بر زنت بیشتر است و فرمان پذیری از تو، در هرچه دوست می داری یا نمی پسندی، تا آنجا که گناه نباشد، بر او لازم تر است، در هر حال او این حق را دارد که از تو مهربانی ببیند و از همدمی تو برخوردار شود و حق دارد که در برآوردن کامی که به ناچار باید برآورده شود، آرامش و آسایشش تامین شود و این حقی بس بزرگ است و هیچ نیرو و توانی جز به خداوند نیست. (تحف العقول، ص 261)
ناشناس
5 سال پیش

پیامبر(ص) درباره مسئولیت های متقابل همسران می فرماید: مرد، سرپرست خانواده است و درباره آنان از او سؤال می شود و زن، سرپرست خانه شوهرش و فرزندان اوست و درباره آنان از وی سؤال می شود. (صحیح بخاری، ج 3، ص 125)
ناشناس
5 سال پیش

و شوهر باید کاری کنند که هر دو از یکدیگر راضی باشند. امام علی(ع) درباره رفتار و سیره خود و فاطمه(س) می فرماید: به خدا سوگند که هرگز بر فاطمه(س) غضب نکردم و او را به کاری مجبور نساختم، تا آنکه خداوند عزوجل او را به نزد خویش برد و او نیز مرا خشمگین نساخت و هرگز برخلاف خواست من عمل نکرد و من هرگاه به او نگاه می کردم، غصه ها و اندوه هایم برطرف می شد. (کشف الغمه، ج 1، ص 363
ناشناس
5 سال پیش

پیامبر(ص) همچنین می فرماید که مرد می بایست غذایی که همسرش دوست دارد بخواهد و آن را میل کند تا این گونه صفا و صمیمیت میان آنان افزایش یابد. ایشان می فرماید: المومن یاکل بشهوه اهله، المنافق یاکل اهله بشهوته؛ انسان با ایمان مطابق میل و رغبت خانواده اش غذا می خورد، ولی منافق میل و رغبت خود را به خانواده اش تحمیل می کند
ناشناس
5 سال پیش

اونی که مسئولیت پذیر و تواناست زن خانواده است که بعنوان اولین نفر مردی رو قبول می کنه و بهش اعتماد می کنه و برای زندگیش کم نمی ذاره و با همه مشکلات سعی می کنه بچه هاش رو ازنظر عاطفی حمایت کنه . نه مردی که با داشتن یه زن که احتیاج به حمایت عاطفی داره می خود بره یه زن دیگه بگیره .
ناشناس
5 سال پیش

نه نظر شما خیلی اندیشمندانه است . شما مردا بهتره برید با ربات ازدواج کنید که اگه خواستید یه ربات دیگه بگیرید ناراحت نشه . این خیلی منصفانه است .
سعید
5 سال پیش

نظریه شما اثبات نشدست و با بدبینی و لج بازی کامل بیان شده.\r\nاین موضوعات نیاز به اظهار نظرهای اندیشمندانه و عالمانه دارد
ناشناس
5 سال پیش

ادعایی ندارم .حداقل میدونم خداوند کسانی رو که قرآن رو جزء جزء و پاره پاره کردند و اون بخشش که به نفعشونه پذیزفتن و به بخشهای دیگش بی توجه بودن لعنت فرستاده ..حواسمون باشه ازون دسته نباشیم. شماهم که دم از تقوا میزنین باین فکر کنین که تهمت ناروا زدن نابخشودنیه
فاطمه
5 سال پیش

من واقعا نمیدونم چرا این اقایون شرایط زمانی کهاین حکم اومد رو نمیگن ... خو اول اینکه اصل در تک همسریه ... دومااین قانون در زمان خودش عالی بود چون بحث مرگ و زندگی بود... زنان به حمایت بیشتر مردا احتیاج داشتن و اصلا هم بحث اینکه علاقه هست یا نه اولش مطرح نبوده چون نیاز های اولیشون حتی حق حیاتشون زیر سوال بود و ... اسلام برای ازدواج در اون زمان محدودیت گذاشت تا حرمسرا درست نکنن و از این نظر اتفاقا خوب هم بود.‌.‌ در ضمن زنان هم نمیشستن برای شوهر مردشون سالها عزا بگیرن اکثرشون بعد زمان عدشون ازدواج میکردن چون جنگ هم بود زود میمردن مردا و یهو میدیدی خانومی حتی پنج بار هم شوهر کرده و کار بدی هم نبوده ... ولی باید توجه داشت این قانون خوب بوووود الان نیست چون کلا شرایط و فهم و شعور زن و مردا با اون زمان صد و هشتاد درجه فرق کرده .‌‌‌.‌. الان اکثرا کسی زن دوم نمیشه چون کمترین احتیاجاتش رو نداره بلکه از روی هوس و طمع اتفاق میفته و وقتی که اینقدر جامعه پیشرفت کرده واقعا احتیاجی به این کار نیست ... بعضی از احکام باید به روزرسانی شن مثل بلاد کبیره اقای خمینی یا مکروه اعلان کردن تعدد زوجات توسط رهبری چون به جامعه الان صدق نمیونه زمانه پیشرفت کرده
ناشناس
5 سال پیش

دو تا پیشنهاد برای شما که خیلی با این مساله موافقید مطرحه یکی اینکه موقع ازدواج با همسر اولتون بگین که قصد ازدواج مجدد هم دارید ببینبم کسی حاضر به ازدواج با شما میشه . دوم اینکه حتما برای پدرتون هم زن دوم بگیریت داشتن زن بابا هم خیلی خوبه .
ناشناس
5 سال پیش

خوب بهتره اول برای تست برای پدرهدتون رن دوم بگیرید ببینیم داشتن زن بابا هم به همون خوبی داستن زن دوم هست یا نه .
ناشناس
5 سال پیش

شما هر وقت خواستی زن بگیری به زنت بگو قصد داری زن دوم بگیری ببینیم کی حاضره باهات ازدواج کنه .
ناشناس
5 سال پیش

اون موقع روی آقایون رو کی کم کنه؟!!!!
سعید
5 سال پیش

به به خانمهای محترم جمع شدین دور هم دارین همو تایید میکنید و حرف حق رو انکار میکنید.همیشه همینه لشکر حق در اقلیت هستن و یا سکوت میکنن .\r\nبابا جان هر مردی هم دوسنداره دوتا زن داشته باشه بعضی مردها توانشو دارن و دلشونم میخواد و حقشونه !در چهار چوب بذارین به حقشون برسن و یه خانمی هم سرو سامان بدن این دیگه دادو بیداد نداره .رو منطقهاتون کار کنین .نیاز بوده که خدا تو قرآن اشاره کرده هی دنبال نفی این مسآله نباشید.حاج آقا قدمهاتون استوار دلو جراتت عالی .خدا کنه این خانمها ترورت نکنن.
ناشناس
5 سال پیش

ازدواج متعددمانع فساد نمیشه شاید هم هوسرانی بیشتر بشه هیج دوتازنی باهم خوش نیستند بیخود تبلیغ نکنید مگرطرف خیلی خیلی بدبخت باشه تن به این ذلت بده
نگار
5 سال پیش

شما مردها و اون حاج اقاهایی که دلتون برای دخترا و خانم هایی که ازدواج نکردند میسوزه، هستند کلی پسر مجرد که به خاطر وضعیت اقتصادی ازدواج نمی کنند.\r\nراست می گید، کمک کنید اون ها ازدواج کنن
شیرین زبان
5 سال پیش

داشتن چند همسرخیلی هم خوب است رو زن ها کم میشود
ناشناس
5 سال پیش

دقیقا مگر ماها شیعه و پیرو امامان نیستیم، پس تعدد زوج خیلی هم امر پسندیه ای باید باشه
ناشناس
5 سال پیش

اونی که یه زن داره و چشمش می چرخه مطمئن باش با دو تا زن داشتن بیشتر چشمش می چرخه .
ناشناس
5 سال پیش

اگر شما مسلمونید و از حقوقتون در اسلام دفاع می کنید خداوند در درجه اول می که تقوا پیشه کنید . به نامحرم نگاه نکنید . چشمانتون رو پاک نگه دارید . پس چطور چشم می چرخونید و طلب از حقوق مسامانی می کنید . شما مسلمان نیستید .
س
5 سال پیش

زنهات هم مثل خودت مسخره آن.حتما یه چیزی کم دارن نقطه ضعفی چیزی
ناشناس
5 سال پیش

یعنی ما برای اینکه تقابل خودمون با غرب رو نشون بدیم و به خاطر زیاده خواهی یک سری افراد که در هر صورت احساس مسئولیت ندارند . باید به عهد جاهلیت برگردیم .
ناشناس
5 سال پیش

احسنت این شد حرف حساب و درست ومنطقی شیر مادرت حلالت
مجید
5 سال پیش

خجالت بکش با این چرت و پرت هایی که تحویل مردم میدی. خودت حاضری ناموست با یه نفر دیگه ازدواج کنه که اینو میگی؟؟ زن=مدد
سحر
5 سال پیش

خاک عالم برسرشون که اینجور موضوع هارو راجع بهش بحث میکنن
ناشناس
5 سال پیش

دقیقااااااااا👌👌👌👌👌👌👌👌👌
میم
5 سال پیش

اگر راست میگید ی کاری کنید بی زنا زن بگیرن \r\nاونا رو ول کردن چسبیدن ب تعدد زوجات\r\nهمه کارای مملکت ما اینطوریه\r\nاینطوری مشکلات و حل میکنن
ناشناس
5 سال پیش

اصلا مطمئن نباشین عشق و محبت همسرتون الانم کامل مال خودتون باشه!!!.خفت اونجاست که شوهرتون از ترس شما بره گناه کنه یا بدون چهار چوب صد نفرو صیغه کنه یا دائم چشمش بچرخه.چرا؟ چون شما و امثال شما از حداقل حقوقشون محرومشون کردین و باز هم تاکید میکنم بخاطر خود خواهی و حسادت . مردی که زنی رو به عقد دائم درآورد چه یکی چه بیشتر مسئولیت پذیر و تواناست خدا به مالش و عاطفش برکت بده .
بماند
5 سال پیش

خاک تو سرت یابو این حرفا چیه فقط مونده چند همسری اونم ول بده بین مردم تا وضع از اینی ک هست بدتر بشه فقط خاک
ناشناس
5 سال پیش

بهتره این نظریات احمقانه رو برا خودت وخانوادت تجویز کنی مردم فهیم این آب وخاک نیازی به این اراجیف ندارن .
ناشناس
5 سال پیش

منظور من عربهای اطراف خلیج فارس هستن خوش تیپ خودت رو به اون در نزن بی انصاف نه عربهای خودمون خبرنداری که جلوی چشم من و شما از توی همین خلیج فارس بهترین دخترهای ایرانی رو برای اونها قاچاق می کنن واین از بی غیرتی ما مردهای ایرانیه که این اتفاقها میفته. من نوکرهرجا عرب ایرانیه هستم . حالا فهمیدی .
ناشناس
5 سال پیش

حتی در مورد داروی تخصصی پزشکی هم خود شخص خیلی زود متوجه تاثیر اون به بدنش می شه که اگه دارو خوب باشه سلامتی شخص حاصل می شه و اگه دارو بد باشه حال مریض وخیم می شه . پس فرد مریض هم می تونه در مورد اون نظر بده .
ناشناس
5 سال پیش

برخی افراد حتی به بچه های خودشون هم اهمیتی نمی دهند فقط به فکر خود و هوای نفس خودشون هستند .
Maede
5 سال پیش

واقعا متاسفم براتون که همچین نظری دارین.\r\nزنای تاهل دست از حسادت و خودخواهی بردارن؟؟؟\r\nمگه همه چی پوله؟؟ یک زن واقعا حتی حق اینم نداره که همه عشق و محبت و توجه شوهرش برای خودش باشه؟؟؟ چرا باید با یکی دیگه شوهرشو تقسیم کنه؟؟؟ چرا باید به همچین خفتی تن بده و جیکشم درنیاد بشینه زندگیشو کنه؟؟؟ انقدر به زن نگاه جنسی دارین اقایون؟؟؟؟ فکر میکنین چون مردین قدرت دستتونه و همه کار میتونین بکنین؟؟؟!!!
ناشناس
5 سال پیش

پس اگه زنهای شما هم رفتند و با کس دیگه ای رابطه برقرار کردن ناراحت نباشید . ابن موضوع در جو امع دیگه هم وجود داره .
صالح صالحی
5 سال پیش

من متوجه نشدم یعنی جنابعالی می فرمائید زن کتک بخورد ولی حاکمیت هیچ دخالتی نکند که خانواده از هم نپاشد یک مادر ضربه مغزی چگونه می تواند فرزندان سالمی تربیت کند؟!!!
صالح صالحی
5 سال پیش

من متوجه نشدم یعنی جنابعالی می فرمائید زن کتک بخورد ولی حاکمیت هیچ دخالتی نکند که خانواده از هم نپاشد یک مادر ضربه مغزی چگونه می تواند فرزندان سالمی تربیت کند؟!!!
دلپاک
5 سال پیش

مسخرس ...زن دوم سر و سامان بگیره...زن اولیه با بچه هاش دربدر بشن...عدالته واقعن؟
ناشناس
5 سال پیش

باعث تاسفه که بنیاد ملی خانواده به جای تحکیم خانواده به ریشه کن کردن خانواده اقدام می کنه .
محمد
5 سال پیش

با این افکار پوسیده دیگه چه نیازی به دشمن داریم... هی میگید دشمن خانواده رو هدف قرار داده که در راس مادر هست.. هی میگید فیلم های شبکه های بیگانه...آخه یه نگاهی به خودتون بندازید این شمایید که دارید خانواده رو از هم میپاشونید..زن فقط یکی..
من یک انسانم
5 سال پیش

واقعا متاسفم برای این جامعه هر جامعه قصد رشد و پیشرفت به جلو رو داره ولی جامعه ما اصرار به برگشت به عقب ، اونم هم چه به عهد اعراب
Ali
5 سال پیش

امامان و پیامبران ماهم این سنت را داشتن هیچ ایرادی ندارد فقط خانمها باید کم توقع باشند وگرنه الان هم مشکلی برای نفقه پرداختن نیس
حسین
5 سال پیش

دیدگاه من اینست که فرموده خدا رو گوش کنیم هرچی قرآن میگه بخاطر اینکه خدا صلاح بندگانش رو میخواد وازهمه دلسوز تره بله وقتی یک زن شوهر داره مثل یک آدمیه که پول داره راحته کیفشم می‌کنه اما یک نفر دیگه که نداره باید بمیره پس چرا این همه کارهای خیر انجام میدیم برای نجات آدما زنی که سنش رفته بالا چقدر می‌تونه از نظر جنسی یا عاطفی تحمل کنه خودشما چندروز اگه از شوهرت جدا بشی چقدر آسیب می بینی پس عقلانی و دلسوزانه فکر کنید چرا بهترین دخترهای تهرانی زیر بغل عربها باشند تقصیر شما زنهایه که شوهر دارید شبها راحت می‌خوابید ولی اونها توی خیابونا به فساد کشیده میشن پس حرف خدا رو حلقه گوشتون بکنید زیرا ممکنه همین فردا شوهرت بمیره بعد تا آخر عمرت بدون شوهر زندگی کن بعد بگو عجب عدالتیه من که دارم بدون شوهر کیف میکنم.
ناشناس
5 سال پیش

هاتمخانم یا اقای بی ادب عربها نه هوس بازن ونه پول دوست هنرپیشه های ایرانی که هرروز ازدواج میکنن وهرروز طلاق میدن وهرروز بایکی میپرن هم عربن اگرعرب زن دوم اختیار کنه درکنارش هم زندگی رو حفظ میکنه ولی وای به حال هنرپیشه هایی که ازروی هوس عاشق بی بندوبارینچقدر هم چندشن برای مثال دیگه ازعربها استفاده نکنید که خیلی جا دارید تا بتونید مثلشون زندگی کنیدالبته خیلی چیزها رو هم ازشون یاد گرفتید
محمود
5 سال پیش

چه اشکالی دارد من دو تا زن دارم خیلی هم با هم خوش هستند یکی مهندس هست و دیگری خانه دار ، دوشب پیش این یکی هستم دوشب پیش دومی ، چرا اینقدر مشکل فکر میکنید خداوند زنان را به گونه ای خلق کرده است که این موضوع را قبول خواهند کرد‌.
سالار
5 سال پیش

مرد با جنم و با اقتدار دیگه نداریم که وضع اقتصادیشم خوب باشه و از قانون جرات کنه زن دوم بگیره چون دادگاهها پر شده از افرادی که ادعای دفاع از حقوق زن دارن و قانون متاسفانه زن اول رو به طلاق سوق میده.آهای مردای ترسو بلند بشین از حق خودتون دفاع کنید و جامعه رو از ...کاری نجات بدین .\r\nالبته که زن دوم حق مردای بزرگیه که احساس مسئولیت دارن و میتونن بدون اینکه حقی رو ضایع کنن زندگی خانواده هاشونو تامین کنن.چشم چرانی و صیغه های کوتاه مدت بی چهارچوب دوست اجتماعی و..... خب راحتتره که الان دمشون گرم سر بفلک کشیده .\r\nخانمای متاهل لطفا دست از خود خواهی و حسادت بردارید
ناشناس
5 سال پیش

غلط زیادی کرده اونی که بحثشو گذاشته اون برا خودش جاده رو آسفالت میکنه حاجی دلش هوایی شده روش نمیشه به زنش بگه!!!!
م. ب
5 سال پیش

تو دلت دو سه تا زن میخواد قران بیچاره رو چرا میندازی وسط؟؟
هانی
5 سال پیش

واقعا برای این قانون متاسفم.من خودم قربانی هستم و شوهرم بدون اجازه من رفت و یه زن دیگه گرفت و وقتی به دادگاه و قانون مراجعه کردم انگار نه انگار که این اقا رفته و بدون اجازه من زن دوم گرفته و من در سن ۲۰سالگی طلاق گرفتم و در میان این همه مردشل کمر روزی صد هزار بار طلب مرگ از خدا مبکردم.ولی خداروشکر الان با یه انسان کامل ازدواج کردم و هرگز قبول نمیکنم کسی رو که در حق زنش بخواهد با گرفتن زن دوم (خیانت)همچین جفایی رو بکند.متاسفم برای این قانون
ناشناس
5 سال پیش

تورو خدا ازاين مقالات خنده دار نذاريد!
احسان
5 سال پیش

به گمان من مهمان برنامه شأنیت لازم برای بحث در این موضوع را از لحاظ فقهی دارا نیستند. مضافا بر این که از اساس باید این موضوعات در مجامع تخصصی مطرح بشه
عزیز
5 سال پیش

شاهد ادعای عدم صحت مطرح کردن این موضوع در بین عامه، تحلیل افرادی است که پیرامون این موضوع نظر گذاشته اند. دقت کنید حتی ترجمه آیات دقیق نیست
محسن
5 سال پیش

در پاسخ به: نپسندیدم .
مطرح کردن این موضوع در بین مردم مانند این می‌ماند که یک داروی تخصصی پزشکی را در میان مردم مطرح کنیم و آنان نظر بدند.\r\nچه قدر نظراتشون برا یه متخصص خنده دار است...
ابراهیم
5 سال پیش

آیا افرادی که تبلیغ چند همسری می‌نمایند واقعاً برای دختران خودشان همین بلا بیاید رضایت قلبی دارند جایی که به ضرر ما باشد غرب را میگوییم اگر غرب بد است چرا ما از علم و صنعت و ماشین و ...غیره آنها استفاده می‌کنیم ..
حسن
5 سال پیش

همچنین چیزی در سوره نسا وجود ندارد مراجعه کنید
ناشناس
5 سال پیش

همه ی مشکلات کشورحل شدموندچندهمسرداری مردا
رضا
5 سال پیش

اگر مرد بتونه دو تا خودرو را همزمان رانندگی کنه میتونه زن دومم بگیره...................
مهلا
5 سال پیش

تعدد زوجات فقط بهانه ای هست که مردا به راحتی به هوس بازیشون برسن
ناشناس
5 سال پیش

نپسندیدم . \r\nباور نمی کنم که خداوند تنها از منظر اقتصادی به این مورد توجه کردا باشند . و همچنین از لحظ انسانی حق و حقوق همسر اول مطرح است نه قبول کردن همسر دوم . همینطور با این وصف بنیاد خانواده اول کلا نابود می شود . بهتر است توجه به خانواده اول بین مردم فرهنگ سازی شود .
ناشناس
5 سال پیش

نپسندیدم .
من
5 سال پیش

متاسفم برای جامعه ای که دم از امام زمان و آمادگی ظهور و امثالهم میزند و بالادستیان فرهنگش نقشه راهشان برگشت به فرهنگ جاهلیته.مگر نه اینکه در آخرالزمان مردم در اوج بلوغ عقلانی هستند و با ظهور امام زمان این بلوغ هدایت و تکامل نهاییشو پیدا میکنه.چرا با تفسیر به رای هاتون قصد برگشت دارید؟؟؟همونطور که قرآن شراب رو مرحله به مرحله ممنوع کرد. ظرفیت جامعه درمورد این موضوع نمیتونست یک باره ممنوع شدنش رو برببتابه.درمورد چندهمسری که دیگه خیلی بیشتر اجین شده بود با زندگی مردم.غرض ممنوع کردن نبوده ولی مذموم شدن ضمنی اون در قرآن مرحله ابوده اول محدود کردن زن عقدی به چهارتا و بعد اعلام اینکه کدوم راه برای شما بهتره! در حقیقت این امر واگذار به یک روال طبیعی رشدی بشر شد مااگنون در آخرالزمان رسیدیم به اینجا که جاهلیت عجب رسم نیکویی داشته و ماغفلت کردیم که تبدیل به امر مکروه شده و ما دوباره باید زندش کنیم!!کنیز و غلام هم جزء زندگی بوده ما در زمان ائمه هم داشتیم و در احکام دین که مثلا برای کفاره روزه خواری فلان قدر بنده آزاد کردن قراردادند...روال جامعه بوده و برای حذفش نیاز به زمانهای طولانی بوده!!!... آیه ای هم مبنی بر ذم یا حرمتش نداریم چرا انقدر اصرار بر بازگشت؟؟؟\r\nحقیقت اینه در دوره ای هستیم که جوانها بدلایل نقصانهای اقتصادی و فرهنگی بزور به مسولیت زندگی تن میدن و سن و سال دارها بیشتر و بیشتر مشتاق!!این سریال طنز تلخ روزگار ماست مادری و پدربزرگی که غافل از حال جوانهاشون و سروسامون دادن اونها بدنبال احقاق حقوق حقه شان هستند و مادری که خودش تنها زندگی میکنه دخترش بیماره و برای همسر دخترش زن دوم میگیره و ادعاهم میکنه من خیلی عاقلم که چون دخترمو کسی دیگه نمیگرفت گذاشتم با همین شوهرش بمونه.و نفهمه که چرا دخترش باهاش قهره!! که داره زجرکشش میکنه که چه عذابیه براش و چقد تنهاتره زنی که هوو داره!!!!که مادرشوهر ستایش با لالاییهاش برای ازدواج مجدد و تنهایی و فلان و بیسار خودش چرا خوابش نبرده؟! و ایضاً خانم بزرگ!.سریال آبکی، میزگرد آبکی تر برای توجیه .و سیاست های پنهان در اصل برای نابودی جایگاه آموزه های دین در نظر جامعه...العاقل و فی الاشاره
ز.ل
5 سال پیش

بمیر بابا همین امثال شما هستند که باعث میشن کینه و انتقام در دل زنها بوجود بیاد و به بچه هاشون منتقل بشه و سرآخر یکسری آدم عقده ای و کینه توز و انتقام جو و فاسد و قاتل وارد جامعه میشن\r\nیه زن دیگه رو وارد زندگی یه زن و بچه هاش میکنید که مثلا یه انسان رو از ابتذال و گناه نجات بدید پس زن اول و بچه هاش چی میشن وقتی راضی نباشه کل زندگی بهم میریزه\r\nچطور بحث مهریه میشه سریع طبق شرایط طرف، قسط بندیش میکنید اینم با توجه به زمانه نظر بدید کدوم زنی حاظره سایه یه زن دیگه رو تو زندگیش تحمل کنه هر کی از ته دلش راضیه بسم الله خلایق هرچه لایق\r\nاین قانون فقط بدرد مردای شل کمر میخوره که با دیدن یه زن نامحرم آب از لب و لوچه شون آویزون میشه\r\nدر مورد بعضی سنن و قوانین عقل حکم میده نه قرآن یا سخنانی که چه بسا توسط عرب هوس باز و مال پرست تحریف شده\r\nالبته و صد البته بحث ائمه اطهار جداست
طاهری
5 سال پیش

من برنامه را دیدم ربطش به عنوان شما چه ارتباطی پیدا می کرد که نوشته اید چند همسری مناسب شهرهایی مثل تهران است یا نه؟!
ناشناس
5 سال پیش

لعنت‌به‌شما‌که‌خانواده‌رااز‌هم‌میپاشین
علی
5 سال پیش

در سوره نسا آمده اگر بیش از یک زن بگیرید ستمگر هستید و عدالت را رعایت نکرده اید. و در جایی دیگر از قرآن فرموده اگه زن دوم میخواهید بگیرید باید با رضایت زن اول باشد.پس قرآن را برای کافر کردن و قبول نداشتن قرآن برای زنان تبدیل نکنید که مجازاتتان به زودی با خداست مگر ما چند سال زندگی در دنیای فانی میکنیم.لطفا ضد حرف پروردگارمان ننویسید و قانون وضع نکنید که مجازاتتان به زودی با خداست
افسانه
5 سال پیش

زمان‌ گذشته دیگه گذشت الان آقایان قادر به نفقه تنها همسر خود هم نیستند چه رسد به چند همسر خیلی از خانم‌ها مخارج خانواده را تامین می‌کنند پس می‌توانند چند شوهر داشته باشند اگر عدالت است پس این هم صحيح است
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد
دیگران می‌خوانند   
اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو نوه های ناز و زیبای زری خوشکام از دخترش لیلا حاتمی، بانوی اصیل و باکلاس سینمای ایران+عکس فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 رونالدو و جورجینا در ساحل دریای‌سرخ+ عکس تغییرچهره زمین تا آسمون برادر ناتنی جومونگ بعد 18 سال در جشن تولد دخترش+عکس اقدام تحسین برانگیز شهرداری شیراز در زیباسازی شهر با درختان خشکیده/ هنر یعنی این! +عکس آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی آخرین دورهمی 4 نفره خانواده نسرین مقانلو قبل از فوت پسرش در رستوران به صرف شام+عکس/ و قابی که توسط خانم بازیگر ثبت شد برخورد متواضعانه و جالب مجید واشقانی با یک دختر بچه که کیک خودش رو به آقای بازیگر داد+ویدیو/ ماشین لاکچری آقازاده هفت سر اژدها رو دیدین؟ نگاهی به مراسم عروسی زری خوشکام و علی حاتمی، پدر و مادر هنرمند لیلا حاتمی+عکس/ روح هر دوشون شاد و یادشون گرامی صبحانه ساده و بدون تجملات آیت الله هاشمی رفسنجانی روی میزناهار خوری همراه با مادر و پسرانشان+ عکس/ فقط چای و سنگگ طعنه خنده دار نیما شعبان‌نژاد به عکاسان در یک مراسم برای ژست گرفتن کنار هدیه بازوند+ویدئو/ مگه زن و شوهری اومدیم شباهت باورنکردنی و جالب نرگس محمدی به برادر چشم رنگیش در این سلفی دلنشین خواهر برادری+عکس سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری حضور رهبر معظم انقلاب در آرامگاه سعدی در شیراز+ویدیو/ رهبری فرهنگ دوست و علاقمند به شعر علت نیامدن شهاب حسینی در اکران مست عشق چه بود+ویدئو ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش! (عکس) تصاویری از ظاهر امروزی دختران مهران مدیری و فاطمه گودرزی در سریال دردسرهای والدین / چقدر بزرگ شدن ... دو وزنه‌بردار ایرانی با هم ازدواج کردند +‌ عکس تواضع و فروتنی حسن یزدانی قهرمان کشتی در حضور رئیس جمهور + عکس اولین عکسی که مهران غفوریان با دخترش هانا گرفت / تصویر جالب اولین روز بابا شدن آقای بازیگر (عکس) بازیگر «آمنهوتپ سوم» سریال یوسف پیامبر بعد 20 سال در کنار جمشید هاشم پور (فیلم) رفتار جالب جواد عزتی با کوچکترین دختر طرفدارش / محبوب و مردمی مثل جواد عزتی پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند فیلم لحظه شروع سیلاب در بلوار نماز مشهد را ببینید /آب، این‌گونه سیل شد نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش عکس‌های «یانگوم» در کنار پدر و مادر واقعی‌اش به مناسبت «روز والدین» آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش
آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان
مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ...
ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم
پشت پا زدن به حقوق 10 هزار یورویی ؛ دکتر طناز بحری از آمستردام تا زابل + فیلم
کشف عجیب‌ترین پرترۀ «ناپلئون» با قدمت 200 سال روی یک در چوبی+ تصاویر