آکروتیری سانتورینی و جاذبه های آن!

  سه شنبه، 26 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
آکروتیری سانتورینی و جاذبه های آن!
آکروتیری سانتورینی یکی از صد‌ها مکان تاریخی در کشور باستانی یونان است که از مقاصد گردشگری در نظر گرفته می‌شود. سالانه عده زیادی از علاقمندان به تاریخ و باستان‌شناسی به یونان سفر می‌کنند که کسب اطلاعات درباره این مکان‌ها قبل از سفر برای آن‌ها ضروری است. اگر شما هم قصد سفر به یونان را دارید در این مقاله با ساعد نیوز همراه باشید .

نزدیک روستای آکروتیری (Akrotíri) در 12 کیلومتری جنوب غربی فیرا، سکونتگاه باستانی آکروتیری زیر گدازه‌های خارج شده در قرن 16 قبل از میلاد سوزانده شد. حفاری‌ها شنان داده‌اند سانتورینی قبل از این انفجار آتشفشانی منطقه‌ای پر رونق و مرفه بود و احتمالا مردم آن از طریق کشتیرانی و تجارت گذران زندگی می‌کردند. ارتباط این جزیره با شمال آفریقا را می‌توان از طریق نقش برجسته‌هایی نتیجه گرفت که خانه‌ها را با آن تزئین کرده‌اند. (اغلب این نقش برجسته‌ها امروزه در موزه باستان‌شناسی ملی در آتن قرار دارند). به هر حال آکروتیری پس از چند سال بسته بودن، به صورت عمومی در سال 2012 بازگشایی شد. خرابه‌های به جا مانده شدیدا محافظت می‌شود. خیابان‌ها، بناها، پله کان‌ها و حتی طبقه‌ی دوم ساختمان‌ها هم هنوز قابل مشاهده‌اند. در نزدیکی این مکان نیز می‌توان ساحل سرخ را زیر یک دیوار سنگی قرمز رنگ پیدا کرد که زیبایی آن هر بازدیدکننده‌ای را به تحسین وا می‌دارد. اگر روزی به سانتورینی سفر کردید، به هیچ وجه بازدید از این مکان را فراموش نکنید.

آکروتیری نام منطقه ای دوردست در جنوب شرقی جزیره سانتورینی است. آکروتیری در فاصله بین سالهای 2000 تا 3000 پیش از میلاد از جمله شهرهای مترقی یونان محسوب میشده است. این شهر در آن زمان محل سکونت مینوآن ها بوده که بواسطه هنر، معماری، تجارت و کشاورزی در جهان شهرت داشتند. به دنبال فوران آتشفشان این شهر به مدت دو قرن خالی از سکنه باقی ماند تا اینکه جزیره مجدداا خنک شده و زمینه برای رشد گیاهان و زندگی جانوران فراهم گردید.

 آکروتیری سانتورینی

آکروتیری –Akrotiri– یکی از مهم ترین و معروفترین سایت های باستان شناسی در جزیره سانتورینی محسوب می شود. این مکان نخستین بار در سال 1860 میلادی در زمان حفر کانال سوئز که کارگران به دنبال خاکسترهای آتشفشانی بودند، مورد توجه عموم قرار گرفت. پس از آن، مجموعه ای از حفاری های باستان شناسی موفقیت آمیز توسط تیمی به سرپرستی پروفسور سیریدون ماریناتوس از سال 1967 تا 2005 میلادی تحت حمایت دانشگاه آتندر این مکان صورت گرفت. این شهر از مهمترین جاهای دیدنی یونان و دیدنی های سانتورینی است. آکروتیری یونان در سال 1450 پیش از میلاد در اثر فوران آتشفشان از بین رفت. امروزه حفاری های باستان شناسی در این مکان در حال انجام بوده و باستان شناسان در تلاشند تا به کشف واقعیات بیشتری درباره این شهر باستانی دست یابند. حفاری های انجام شده با توجه به شواهد بدست آمده از خرابه های قلعه مستحکم ونیزی ها مشخص کرده اند که آکروتیری شهر آکروپولیس را دربرگرفته بوده است. در این بین گردشگران می توانند از دو کلیسای باستانی در آکروتیری به نام های تریادا و ایپاپاندی تو سوتریوس نیز دیدن کنند.در قسمت خلیج کوچک این منطقه، هتل های سنتی و رستوران هایی وجود دارد. بناهای سه طبقه ای که در آکروتیری دیده می شوند، بواسطه نقاشی های دیواری و سبک معماری شان از اهمیت قابل توجهی برخوردارند. در موزه محلی باستان شناسی تیرا می توان از نزدیک به این نقاشی ها نگاه کرد. این نقاشی ها همراه با برخی وسایل دیگر زندگی ذهنیتی از برتری فرهنگی آکروتیری باستانی را به نمایش می گذارند.

آکروتیری سانتورینی یک سکونتگاه مینوی حفظ شده را نشان می‌دهد که در اثر فوران آتشفشانی عظیم در قرن هفدهم قبل از میلاد ویران شده است. این مکان حدود چهار هکتار مساحت دارد و شامل ساختمان ‌ها، خیابان‌‌ها و میدان‌‌های مختلفی است که زمانی شهر باستانی را تشکیل می‌‌دادند. به طور کلی آکروتیری سانتورینی یک نگاه اجمالی منحصر به فرد به گذشته را ارائه می‌دهد و برای هر کسی که علاقه‌مند به تمدن‌های باستانی یا تاریخ است می‌تواند جذاب باشد.

 آکروتیری سانتورینی

بررسی اطلاعات گردشگری آکروتیری سانتورینی

بعد از آشنایی با آکروتیری سانتورینی، هر توریست قبل از بازدید نیاز به اطلاعات گردشگری درباره مکان مورد نظر دارد. از این رو در این جا یک چک لیست برای توریست‌ها قرار داده می‌شود تا قبل از سفر و بازدید اطلاعات کامل درباره آکروتیری سانتورینی داشته باشند.

سایت هر روز هفته در تاریخ 1 نوامبر تا 31 مارچ از ساعت 8:30 تا 15:30 و در 1 آوریل تا 31 اکتبر از ساعت 8 تا 20 برای عموم قابل بازدید است. بلیط نیز در تابستان به قیمت 12 یورو و در زمستان 6 یورو فروخته می‌شود که می‌توان به صورت اینترنتی یا حضوری در محل آن را خریداری کرد‌.

به محض ورود توریست‌ها به آکروتیری سانتورینی، آن‌ها ملزم به تماشای یک ویدیوی آموزنده کوتاه هستند که دربار تاریخچه سایت است‌. شما می‌توانید یک راهنمای گردشگری برای خود بگیرید یا از راهنمای صوتی استفاده کنید. البته خود سایت باستان‌شناسی به خوبی سازماندهی شده تا بتوانید از آن راحت بازدید کنید‌.

 آکروتیری سانتورینی

حمل و نقل از آتن به سانتورینی

اگر برای سفر به یونان اقامت شما در آتن است، می‌توانید از طریق هوایی یا دریایی به سانتورینی رفته و از آکروتیری سانتورینی بازدید کنید. سفر هوایی از آتن به سانتورینی فقط 45 دقیقه زمان می‌برد. سفر با کشتی حدود 5 تا 7 ساعت زمان می‌برد و از بندر پیرئوس در آتن به آتینیوس در سانتورینی می‌روید. با این حال پرواز مستقیم از تهران به سانتورینی وجود ندارد و شما در هر صورت باید از آتن به سانتورینی بروید.

در سانتورینی حمل و نقل با استفاده از اتوبوس، تاکسی و ماشین‌های اجاره‌ای انجام می‌شود. پیشنهاد می‌دهیم بخاطر شرایط صخره‌ای جزیره، از رانندگی پرهیز کرده و از وسایل حمل و نقل عمومی یا پیاده روی استفاده کنید.

خلاصه

آکروتیری یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین سایت‌های باستان‌شناسی در جزیره سانتورینی کشور یونان است. این مکان نخستین بار در سال 1860 میلادی در زمان حفر کانال سوئز که کارگران به دنبال خاکسترهای آتشفشانی بودند، مورد توجه عموم قرار گرفت. پس از آن، مجموعه‌ای از حفاری‌های باستان‌شناسی موفقیت‌آمیز توسط تیمی به سرپرستی پروفسور سیریدون ماریناتوس از سال 1967 تا 2005 میلادی تحت حمایت دانشگاه آتن در این مکان صورت گرفت. این شهر از مهم‌ترین جاهای دیدنی یونان و دیدنی‌های سانتورینی است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (511 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (264 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (119 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (63 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (18 نظر) حال خوش بهاره رهنما با چشمان گریان بعد از زیارت امام حسین(ع) در بین الحرمین+عکس/ قبول باشه (16 نظر) میزبانی سیدمحمد خاتمی از مسعود پزشکیان و فرزندان و نوه هایش در ضیافتی به صرف افطاری +عکس (18 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد