انواع مختلف خمیردندان کدامند؟

  یکشنبه، 25 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
انواع مختلف خمیردندان کدامند؟
خمیر دندان‌ها انواع مختلفی دارند. هر نوعی هم برای نیازی خاص فرموله شده‌ است. در ادامه رایج‌ترین انواع خمیر دندان‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

خمیر دندان ها انواع مختلفی دارند. هر نوعی هم برای نیازی خاص فرموله شده است. در ادامه رایج ترین انواع خمیر دندان ها را با هم مرور می کنیم.

سفیدکننده

این نوع خمیر دندان ها برای سفیدترکردن دندان ها پیشنهاد می شوند. خمیر دندان های سفیدکننده برای از بین بردن لک دندان در ترکیبات شان مواد ساینده دارند. منتها اگر به حساسیت دندان دچارید، بهتر است سراغ خمیر دندان های سفیدکننده نروید، چون شاید حساسیت تان را بدتر کنند.دیگر اینکه استفاده درازمدت از خمیر دندان های سفید کننده می تواند موجب ایجاد حساسیت و تخریب مینای دندان شود. خصوصا اگر پرفشار یا با مسواک زبر مسواک بزنید. پس حتما از دندان پزشک تان بپرسید که تا حداکثر چه مدت می توانید از این خمیردندان ها با خیال راحت استفاده کنید.

ضدحساسیت

حساسیت دندان عارضه ای است که دندان ها را موقع مصرف خوراکی های سرد یا گرم و مسواک زدن درد می آورد. اما با این نوع خمیر دندان ها می توان علائم حساسیت دندان را تا حدودی کاهش داد. خمیر دندان های ضدحساسیت در دو مدل عرضه می شوند: مدل های بدون نیاز به نسخه پزشک و مدل های تجویزی.تاثیر استفاده از این خمیر دندان ها فورا ظاهر نمی شود. اگر مدل های بدون نیاز به نسخه را مدتی استفاده کردید و نتیجه نگرفتید، شاید دندان پزشک تان مدل های تجویزی را برایتان نسخه کند. مدل های تجویزی فرمولاسیون قوی تری برای درمان دارند و تنها درصورت صلاحدید پزشک می توانید امتحان شان کنید.

ضدجرم

دندان ها در فاصله هر بار مسواک زدن در معرض لایه ای باکتریایی قرار می گیرند که اگر روی سطح دندان باقی بماند، به مرور سخت و تبدیل به جرم می شود. وقتی پلاک ها تبدیل به جرم شوند، پاک کردن شان از روی سطح دندان کار آسانی نیست. ضمن اینکه موجب بیماری های لثه هم می شوند.خمیر دندان های ضدجرم به جلوگیری از ایجاد رسوبات جرمی کمک می کنند. این نوع خمیر دندان ها معمولا در ترکیبات شان موادی مانند پیروفسفات ها و زینک سیترات به چشم می خورد. این قبیل ترکیبات در کاهش تشکیل رسوبات جرمی مؤثرند.

طبیعی و ارگانیک

برخی دندان پزشکان کل نگر خمیر دندان های طبیعی و ارگانیک را به مراجعان شان پیشنهاد می دهند (دندان پزشکان کل نگر کل وضعیت جسمی و روحی بیمار را برای درمان مدنظر قرار می دهند و توجه ویژه ای به درمان های طبیعی دارند). در خمیر دندان های طبیعی مثلا به جای مواد ساینده شیمیایی از ترکیباتی همچون نمک یا جوش شیرین استفاده می شود.اما اگر به استفاده از این نوع خمیر دندان ها تمایل دارید، بهتر است اول مزایا و معایب شان را در مقایسه با خمیر دندان های معمولی خوب سبک سنگین کنید. خصوصا اینکه خمیردندان های طبیعی و ارگانیک معمولا حاوی فلوراید نیستند، درحالی که اکثریت دندان پزشکان فلوراید را از اجزای ضروری خمیر دندان می دانند.

انواع خمیردندان

1-خمیردندان کودکان

در این نوع از خمیردندان نسبت به سایر خمیردندان ها فلوراید کمتری استفاده شده است.فلوراید باوجود مزایایی که دارد اگر خورده شود مسمومیت های شدیدی ایجاد می کنند و کودکان خطر خوردن خمیردندان حین مسواک زدن را دارند. به همین دلیل برای کودکان از خمیردندانی با فلوراید کمتر استفاده می شود تا حتی در صورت خوردن خمیردندان مسمومیت جدی اتفاق نیفتد.همچنین خمیردندان کودکان (به دلیل حساسیت بیشتر دندان هایشان) حاوی مواد ساینده کمتری نسبت به خمیردندان بزرگ سالان است.

2-خمیردندان مخصوص افراد سیگاری

این نوع خمیردندان به طور خاص مخصوص افرادی که سیگار و یا قلیان می کشند ساخته شده است.افراد سیگاری معمولا بعد از مدتی متوجه می شوند به دلیل مصرف سیگار دهانشان سیاه شده است با گذشت زمان دندان ها دچار لکه های زرد مایل به قهوه ای رنگ می شوند. خمیردندان مخصوص افراد سیگاری معمولا حاوی عناصری است که باعث پاکی و سفیدتر شدن دندان هایشان می شود.

3-خمیردندان های سفیدکننده

به جز سیگار کشیدن عوامل دیگری باعث تیره شدن دندان ها می شود مثل نوشیدن قهوه چایی یا نوشابه. خمیردندان های سفید کننده حاوی مواد ساینده بیشتری هستند و به پاک شدن تیرگی ها و یا لکه ها کمک می کند.

4-خمیردندان مخصوص دندان های حساس

همان جور که در بالا ذکر شد در زبان عامیانه دندان های حساس به مواد سرد و گرم حساس هستند.خمیردندان های مخصوص دندان های حساس حاوی پتاسیم نیترات هستند که می توانند باعث کاهش احساس درد ناشی از این حساسیت شوند.

5-خمیردندان های گیاهی

این انتخاب می تواند برای افرادی که دندان های حساس دارند و به دنبال محصولات گیاهی هستند مفید باشد.شما باید دقت کنید بعضی از خمیردندان های گیاهی حاوی فلوراید نیستند.درحالی که دندان پزشکان همیشه خمیردندان هایی با فلوراید را توصیه می کنند زیرا فلوراید مینای دندان را تقویت می کند.

با دندانپزشک خود در مورد تکنیک های بهداشت دهان و دندان صحبت کنید

خمیردندان مناسب بخشی ضروری و مهم بهداشت دهان و دندان سالم است.با این حال، خمیردندان به تنهایی کافی نیست با توجه به توصیه های دندان پزشکی،مسواک زدن مناسب باید با شستشو دهان و دهان شوی ضد میکروبی همراه باشد.کیت ها یا نخ های سفید کننده دندان، دهانشویهای تجویزی و سایر محصولات ممکن استبرای برخی افراد مناسب باشد. مسواک ها نیز در بسیاری از اشکال و اندازه ها وجود داردو مهم است که بهترین انتخاب را برای دندان هایتان انتخاب کنید. انتخاب خمیر دندان می تواند یک کار دشوار باشد. بسیاری از مارک ها و انواع خمیر دنداندر بازار وجود دارد و بسیاری از ادعاهای تبلیغاتی این است که می تواند راه خود را از طریقسردرگمی دشوار کند. درک واقعیت هایی که در پشت سر می تواند تصمیم خود را که خمیردندان را انتخاب کنید.قبل از خرید خمیر دندان، برچسب را بخوانید.در حالی که اطمینان حاصل کنید که مواد تشکیل دهنده ای که می خواهید،و به مواد تشکیل دهندهنا آشنا نگاه کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار 6 روش فوق العاده برای پرپشت شدن گل حسن یوسف موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی 10 خواص معجزه آسای زردچوبه برای سلامت و شادابی پوست
منتخب روز