آشنایی با ماساژ شیاتسو و فواید آن

  دوشنبه، 30 تیر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
آشنایی با ماساژ شیاتسو و فواید آن
ماساژ شیاتسو یک نوع ماساژ ژاپنی است که از طب سوزنی الهام گرفته شده است و می تواند مشکلاتی مثل استرس و میگرن و دردهای قاعدگی را درمان کند.

ماساژ شیاتسو در ژاپن به وجود آمد، اما همچنین دارای برخی از اجزا پزشکی سنتی چینی نیز می باشد. آنچه که شیاتسو را جدا می کند، این است که در طول این ماساژ، فشار متوسطی به مناطق آسیب دیده وارد می شود ؛ ماساژ شیاتسو یا همان طب فشاری مخصوص ژاپنی ها با استفاده از انگشت شست، کف دست و آرنج صورت می گیرد.

ماساژ شیاتسو

فشار با استفاده از انگشت شست با نکات طب سوزنی از طب سنتی چینی نشات گرفته است. مشت زدن، کشش و روش های دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرند، اما به میزان کمتر که فوایدی قابل توجه دارد.

ماساژ شیاتسو چطور انجام می شود؟

جلسه ماساژ شیاتسو در یک اتاق بزرگ و خالی انجام می شود شما نیازی به لباس ندارید، اما باید لباس راحتی بپوشید که بدنتان را جمع و منقبض نکند. به طور معمول، شما روی زمین یا روی یک تشک تاتامی قرار خواهید گرفت. می توانید به موسیقی گوش دهید یا درمان را در سکوت دریافت کنید.

هنگامی که به طور صحیح بخوابید، ماساژ دهنده آنچه را که "چی" شناخته می شود را اجرا می کند، که شامل چرخاندن انرژی در بدن شما است این امر باعث می شود آنها از هرگونه مشکل و بیماری احتمالی آگاهی یابند ، سپس روی مناطقی که به درمان نیاز دارند فشار وارد می کنند.

فواید ماساژ شیاتسو چیست؟

چگونه ماساژ شیاتسو می تواند به سلامت بدن کمک کند و تاثیرگذار باشد؟

این یک عمل حرفه ای پیشگیرانه پزشکی است زیرا ماساژ، سیستم ایمنی بدن و قدرت های شفا دهنده طبیعی بدن را تحریک می کند. همچنین یک توازن یکپارچه بین بدن و ذهن شما ایجاد می کند. برخی از بیماری هایی که ماساژ شیاتسو می تواند درمان کند، عبارتند از:

  • مشکلات کمر
  • سردرد و میگرن
  • تحرک کمتر
  • درد مزمن و حاد
  • درد قاعدگی
  • آسیب های ورزشی
  • افسردگی
  • استرس

اثرات ماساژ شیاتسو:

درد یا عصبانیت یک پاسخ طبیعی بدن شما است که در آن عدم تعادل وجود دارد. در ابتدا، ممکن است احساس ناخوشایندی خاصی داشته باشید، مانند اختلال در خواب، سردرد، یا نیاز به استفاده از حمام بیشتر اینها به خاطر اثرات پر انرژی و فیزیکی ماساژ شیاتسو است با این حال، پس از چند جلسه بدن شما به آن عادت خواهد کرد سپس، اثرات مفیدش ظاهر خواهد شد.

هنگامی که این اتفاق می افتد، تعادل بین انرژی حیاتی و بدن شما پیدا خواهد شد پس ایده خوبی است که جلسات ماساژ شیاتسو را ادامه دهید به این دلیل که شما تنها با یک جلسه، نتیجه مطلوبی را به دست نخواهید آورد. شیاتسو هیچ اثر مضری بر بدن ندارد، زیرا از هیچ مواد شیمیایی در آن استفاده نمی شود.

تصویر

خواص و ویژگی های دیگر ماساژ شیاتسو:

زین شیاتسو شبیه طب سوزنی است، اما بدون سوزن و بدون تاثیر و زدن مستقیم بر نقاط خاص. طب سوزنی تنها زمانی کار می کند که سوزن به بیمار زده شود در مقابلش، شیاتسو موجب جذب انرژی از طریق کار فیزیکی در عضلات و مفاصل می شود و انعطاف پذیری و چرخش بیشتری را به همراه می آورد.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که طب سوزنی به طور کلی اثرات قویتری نسبت به شیاتسو دارد، زیرا سوزن دقیق تر است و کاری میکند تا انرژی را بهتر آزاد کند. به طور خلاصه، این یک درمان شرقی بسیار مفید است که از خودتان احساس خوبی داشت، زیرا تمام قسمت های بدن را متعادل می کند و تنش را آزاد می کند.

برخی از مزایای شگفت انگیز این نوع ماساژ شامل این واقعیت است که:

  1. تکنیکی عالی برای زنان باردار است زیرا انسداد در لگن و باسن را برمیدارد، موجب بهبود تحرک بهتر تولد می شود.
  2. به شدت برای مشکلات کمر، سیاتیک و سایر درد های کمر توصیه می شود.
  3. برای افرادی که دارای عضلات بسیار قوی هستند، توصیه می شوند، زیرا مانع از انسداد عضلات می شود و می توان به راحتی از طریق شیاتسو عضلات را نرم کرد.
  4. برای درمان مشکلات احتباس مایعات، درد پا و درد عضلانی خوب است.
  5. یک راه عالی برای یادآوری به بیمارانی است که اکثر بیماری هایشان ناشی از استرس خارجی است و اینکه ذهن آرام همیشه مترادف با بدن متعادل می باشد.
  6. به عنوان یک درمان جایگزین، تحقیقات کمی درباره علم شیاتسو وجود دارد.
  7. این ،بدان معنی است که مطالعات اندکی می تواند تضمین کند که روی بیماران موثر می باشد.
  8. بهترین حامیان، بیمارانی هستند که خودشان این درمان را تجربه کرده اند.

اصلی ترین و مهمترین مزیت و فواید ماساژ شیاتسو چیست؟

1. انرژی درمانی اساس ماساژ شیاتسو

یکی از اصلی ترین فواید ماساژ شیاتسو ساطع کردن انرژی در کل بدن است.

ماساژور شیاتسو کسی است که با تبحر و مهارتی که در اینکار دارد بر روی برخی از اعضای بدن فشاری را وارد می کند.

با اینکار انرژی که در آن بخش ذخیره شده به دیگر بخش های بدن ساطع می شود.

زمانیکه انرژی در کل بدن ساطع می شود درد بهبود یافته و بدن به مراتب احساس بهتری خواهد داشت.

ماساژور در این روش از فنون خاص و تکنیک های ضربه ای، با استفاده از انگشت شصت و یا آرنج و کف دست است، بهره می گیرد.

ماساژور شیاتسو بر روی نواحی مشخصی از بدن فشار وارد می کند و اینکار باعث انشعاب انرژی در کل بدن می شود.

از این رو بعد از یک الی دو جلسه از ماساژ شیاتسو به خوبی فواید آن را درک خواهید کرد.

۲- از بین بردن درد کمر

همانطور که می دانید این روزها کمر درد و دردهای مفصلی یکی از دغدغه های افراد است.

کمر درد یکی از دردهای مزمن است که فرد را برای مدتی از کار و زندگی می اندازد.

متاسفانه استفاده از قرص های مسکن نه تنها درد را از ریشه درمان نمی کند، بلکه عوارض بعد از مصرف آن می تواند مشکلات دیگری را برای فرد ایجاد کند.

در این نوع ماساژ با آزادسازی انرژی از نواحی کمر، باسن و لگن درد کاهش می یابد.

ماساژ شیاتسو برای افرادیکه از درد سیاتیک هم رنج می برند نقش مهمی در بهبود آنها خواهد داشت.

همچنین این نوع ماساژ برای زمان بارداری هم روشی بسیار کاربردی است و باعث راحتی در تولد نوزاد می شود.

۳- از بین بردن دردهای میگرنی با ماساژور شیاتسو

میگرن و سردردهای تنشی این روزها افراد زیادی را درگیر کرده است و بدون شک شما هم آن را تجربه کرده اید.

جالب است بدانید: یکی از مهمترین فواید ماساژ شیاتسو از بین بردن دردهای میگرنی و سردردهای شدید و مزمن است.

در این روش ماساژور با ایجاد حرکت هایی در نواحی مختلف بدن انرژی ذخیره شده را رها می کند و موجب درمان سردردهای شدید می شود.

به صراحت می توان گفت: ماساژ شیاتسو یکی از سالم ترین روش هایی است که برای درمان سردرد به کار گرفته می شود.

همچنین این روش از مصرف بی رویه مسکن ها که فقط و فقط عوارض به همراه دارند جلوگیری می کند و در کوتاهترین زمان سردردهای مزمن را درمان می کند.

۴- با ماساژ شیاتسو از دردهای قاعدگی خلاص شوید

ماساژ درمانی یکی از بهترین روش ها برای خلاصی از دردهای قاعدگی است.

ماساژور شیاتسو با بهره گیری از فنون خاص و ضربه ای به خوبی می داند چطور شما را از دردهای قاعدگی خلاص کند.

بانوان بسیاری این درد را تحمل می کنند و در بیشتر مواقع سعی می کنند از مسکن برای درمان و تسکین دادن استفاده کنند.

استفاده از قرص های مسکن ممکن است کمی درد را تسکین دهد منتها خطرات دیگری هم برایتان خواهد داشت.

در این ماساژ ژاپنی با استفاده از کف دست، آرنج و انگشت شصت بر روی نواحی شکم و بخش های دیگری از بدن که انرژی زیادی را در خود انباشه کرده است درد

کاهش و درمان می شود و شما احساس خوبی خواهید داشت

۵- با استرس و اضطراب خداحافظی کنید!

ماساژ شیاتسو در میان ماساژهای دیگر یکی از کاربردی ترین روش ها برای از بین بردن تنش های روزانه است.

استرس و اضطراب چه در محیط کار و چه در محیط خانه سبب می شود بدن آرامش لازم را نداشته و در نهایت دردهای عضلانی و سردرد های شدید به سراغتان بیاید.

یکی از مزیت های این نوع ماساژ از بین بردن استرس و اضطراب است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (599 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (557 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (127 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (31 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...