آشنایی با رژیم وی بی 6

  پنجشنبه، 12 اسفند 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
آشنایی با رژیم وی بی 6
وی بی 6 به جای جمله ی وگان قبل از 6 استفاده شده که به معنی گیاه خواری و حذف مطلق لبنیات، گوشت و غذای دریایی تا "6" بعدازظهر است. در این قسمت از سایت ساعد نیوز به ویژگی های این رژیم غذای vb6 (وی بی 6)می پردازیم.

وی بی 6 به جای این جمله است:وگان قبل از 6، و همانطور که از نامشان مشخص است، تا 6 بعد از ظهر کاملاً گیاه خواری است، این به معنای هیچ لبنیات، گوشت یا غذای دریایی تا این زمان نیست. اگر می خواهید رژیمتان پایدار بماند؛ در برنامه غذاییتان از عدس، سبزیجات و سویا به عنوان پروتئین استفاده کنید و همچنین به اندازه کافی گردو و تخم کتان را به عنوان جایگزین اسید چرب مصرف کنید.شما می توانید وعده های غذایی و تنقلات را در وعده های منظم، بدون نگرانی در مورد کالری، تا زمانی که آن ها هستند، بخورید، پس از 6 بعد از ظهر، چنین محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید یک شامی را بخورید که خیلی گیاهی نیست.

رژیم غذایی مارک بیتمن

آقای بیتمن یکی از آشپزان و نویسندگان در زمینه سیاست های غذایی است که حدود 25 سال در این زمینه مطلب نوشته است.

وی در57 سالگی متوجه چاقی مفرط خود شده و به پزشک مراجعه می کند، پزشک بیتمن به او گفت که مبتلا به دیابت و 40 پوند اضافه وزن و کلسترولی بالا است، به همین ترتیب به او رژیم گیاه خواری را پیشنهاد کرد.

اقای بیتمن تصمیم گرفت که به طور کلی رژیم خود را تغییر دهد اما برخلاف رژیم های دیگر، تمام محصولات حیوانی را ترک نکند تا مشاهده کند که آیا این روش در روند بهبودی او بدون دارو کمک می کند یاخیر.

وی در کتاب خود به نام«VB6» در مورد این رژیم نوشته است.

رژیم غذایی

مزایای رژیم وی بی 6 در مقابل دیگر رژیم ها

به طور جهانی ، خوردن یک رژیم غذایی با وعده های بیشتر راهکاری برای بهبود سلامتی فرد و کاهش جذب کالری به رسمیت شناخته شده است. در این رژیم شما فقط باید بخشی از زمان را برای گیاه خواری تنظیم کنید که در مقایسه با رژیم های سخت گیرانه تر، گرفتن رژیم بلند مدت را آسان تر می کند.

معایب رژیم غذایی VB6

رژیم گیرنده نمی تواند هرچیزی را که می خواهد پس از ساعت 6 بعدازظهربخورد درواقع باید غذاهایی که دارای چربی ترانس و چربی بلند هستند را از لیست غذاهای خود حذف کند.

اصول رژیم VB6 چیست؟

رژیم غذایی VB6 اساساً به معنی پیروی از یک رژیم غذایی کامل، غنی از سبزیجات، حبوبات و دانه ها است و این روشی عالی برای افزایش مصرف غذای سالم فرد می باشد اگر غذای شب به طور متوسط ادامه داشته باشد، گوشت، ماهی، سبزیجات و کل غذاها عالی است،

با این حال، اگر این رژیم غذایی به عنوان بهانه ای برای پرخوری، شیرینی و کیک برای هر شب استفاده شود، شانس خوبی برای بدست آوردن وزن صحیح خود و حفظ سلامتی بدون استرس نمی باشد.

در رژیم غذایی VB6 چه چیزهایی را می توانم بخورم؟

توصیه می شود در هر جایی که ممکن است شما برای خودتان آشپزی کنید (و به یاد داشته باشید, فقط در طول روز است) چون شما دقیقاً می دانید چه چیزی را می خورید. در متن زیر برخی از انواع مواد غذایی که احتمالاً با آن ها آشنا هستید آورده شده است:

  • سالاد - سبزیجات - میوه ها - دانه ها- حبوبات - برنج - کوینوا - بلغور گندم - نان قهواه ای - شیر یا ماست سویا
  • تخم مرغ - شیر - پنیر - پاستا - محصولات کوورون (که حاوی شیر و تخم مرغ هستند)

گوشت گاو - ماهی - غذاهای دریایی - شکلات

رژیم وی بی 6

رژیم لاغری وی بی 6 چگونه کار می کند؟

رژیم گیرنده ها تنها باید خود را تا زمان خوردن نگه دارند و وعده پاداش در روز بعد میگیرند، این رژیم غذایی یک راه حل عمل گرایانه برای از دست دادن وزن و سالم تر شدن بدن است.

چه چیزی می توانید و چه چیزی نمی توانید بخورید

در برنامه ی 28 روزه، خوردن غذاهای فرآوری شده ازجمله ماکارانی، نان سفید و تنقلات، محصولات حیوانی، برنج سفید و شکر را تا ساعت 6 بعد از ظهر منع است. لیست غذایی که به شما ارائه می دهد شامل بیشتر میوه ها، سبزیجات و سالاد نسبت به مقداری است که قبل از شروع رژیم مصرف می کردید.

با این حال، مصرف غلات کامل، میوه های نشاسته دار و روغن ها، دانه ها، مغزها، حبوبات(عدس، لوبیا) باید در حد اعتدال باشد.

برنامه مذکور لزوما کم چرب نیست اما بیشتر غذاهایی که دارای چربی های سالم برای قلب هستند از جمله آووکادو، روغن زیتون و مغزها را به مقدار دلخواه می خورید.

پس از ساعت 6 بعد از ظهر یا زمان شام، شما می توانید غذاهای مورد علاقه تان را از قبیل گوشت، پنیر، شیرینی ها و حتی الکل، در مقدار محدود میل کنید؛ در غیر این صورت تاثیرگذار نخواهد بود.

با رژیم لاغری وی بی 6 چقدر می توانم وزن کم کنم؟

مارک بیتمن پس از آغاز این برنامه تغذیه جدید،7 کیلو گرم وزن را در ماه اول از دست داد، بعد از چند ماه، او 16 کیلوگرم وزن کم کرد و سبک تر از همیشه بود،از همه بهتر، حالش بهتر شد، کلسترول خونش کم شده بود و احساس سلامتی بیشتری می کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان