با همسر منزوی خود چگونه رفتار کنیم

  شنبه، 22 خرداد 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
با همسر منزوی خود چگونه رفتار کنیم
اگر همسر شما فردی منزوی و گوشه گیر است شما باید با رفتارهای صحیح و برخورد مناسب اعتماد به نفس همسرتان را افزایش دهید تا این مشکل او را رفع کنید.

همسران منزوی

بعضی از افراد چندان علاقمند به معاشرت با دیگران نیستند. حتی برای بازدید از اقوام خودشان هم باید هزینه کرد. مشکلشان کم حوصلگی و یا شاید انزواطلبی است. ترجیح می دهند اوقات فراغتشان را به تلویزیون زل بزنند، مطالعه کنند، بخوابند یا به هر شکلی خودشان باشند و خلوت تنهایی و این واقعا برای همسر و فرزندانشان مسئله آزار دهنده ای است. البته اینها بعضا محاسن دیگری هم دارند. مثلا مهمان گریز هم هستند. اگر چه ممکن است از ترشرویی با مهمان بپزهیزند، اما گرم هم نمی گیرند تا زودتر رفع زحمت شده و کمتر تکرار شود!

برای حل مشکلات باید مبارزه کرد مبارزه ای بدون خشونت، توهین، و آزار. بلکه باید زحمت کشید تا فرد منزوی از درونگرایی به برونگرایی راهنمایی شود.

به او اعتماد به نفس دهید

اگر همسرتان درونگرا و گوشه گیر است و اعتماد به نفس کافی برای آمدن به مهمانی را ندارد ، قبل از اینکه قراری برای به مهمانی رفتن بگذارید ، به او پیام بدهید که من دوست دارم در مهمانی شرکت کنم اما هر مهمانی ای فقط با بودن تو خوش است چرا که تو دارای ویژگی های خاصی هستی که من به وجودت می بالم . اینگونه شما به همسرتان اعتماد به نفسی تزریق خواهید کرد که آمدن به مهمانی را برای او راحت تر می کند.

تصویر

به همسرتان محبت کنید

اگر دوست دارید همسرتان همراه شما شود ، به جای دعوا و عصبانیت از گوشه گیری او با محبت و آرامش با او رفتار نمایید تا کم کم همسرتان به خاطر جلب محبت بیشتر شما ، گوشه گیری و تنهایی را رها کند و با شما همراه شود.

همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید

هیچگاه برای همراه شدن همسرتان و ترک عادت گوشه گیری و منزوی بودن او را با افراد دیگر مقایسه نکنید ، این کار سبب می شود که همسر شما اعتماد به نفس خود را از دست بدهد و تنهایی را به بودن در جمع ترجیح دهد.

او را دوستانه درک کنید

اگر دارای همسری گوشه گیر و منزوی هستید او را دوستانه درک کنید تا اضطراب او کاهش یابد . مثلا زمانی که مهمان دعوت کرده اید ، به او کمک کنید وقبل از حضور مهمان ها هرچه می توانید با آماده کردن شرایط و تأیید کردن کارهای خوب او خیالش را راحت کنید تا اضطراب او کاهش یابد.

تصویر

با یکدیگر گفتگو کنید

با یکدیگر درباره تفاوت ها و علائقتان گفتگو کنید البته گفتگو کردن هم باید در شرایطی باشد که هیچ یک قصد سرزنش کردن، تحمیل عقاید، مقایسه کردن و تحقیر کردن یکدیگر را نداشته باشید زیرا اگر در گفتگو، کنترل گری پیش بیایید طرف مقابل مقاومتش بالا می رود و می خواهد آن وضعیت را ادامه دهد.

به حریم خصوصی اش احترام بگذارید

اگر همسر شما گاهی اوقات میل به تنهایی دارد ، او را اندکی تنها بگذارید و و اجازه دهید وقتی عصبانی، دلخور یا گرفتار است کمی با خودش تنها باشد. این کار شما باعث می شود ، او نیز به شما احترام بگذارد و حرفتان موثرتر شود.

غرور او را حفظ کنید

همسرتان را مردی قابل افتخار بدانید و همیشه و در همه حال غرور مردانه اش را حفظ کنید. حفظ غرور مردانه همسرتان او را از اصرار و لجبازی روی عادت منزوی بودنش دور نگه می دارد.

تصویر

نگویید که در جمع حرف بزن

همسرتان را مجبور نکنید که در جمع حرف بزند، بلکه دنبال کشف توانایی های منحصربه فرد همسرتان باشید تا او هم حرفی برای گفتن داشته باشد. با محبت و رفتار خود می توانید کاری کنید که همسر گوشه گیر شما قدرت ابراز خود در جمع را داشته باشد.

ریشه انزوا رابیابید

برای اینکه شما بتوانید بهترین رفتار را در مقابل همسرتان داشته باشید باید علت منزوی بودن او را بیابید . از علت های گرایش به تنهایی و منزوی شدن ، روش تربیت والدین، خُلق و ژنتیک خانوادگی، اعتماد به نفس و مهارت های خود فرد، ترس از تمسخر، داشتن اضطراب، هماهنگ نبودن سطح فرد با جمع اطراف می باشد.

تصویر

ممکن است همسرتان بیمار باشد

اگر همسرتان تنهایی را ترجیح می دهد اما معمولا می تواند درصورت لزوم به بیان احساساتش بپردازد. رودربایستی با دیگران و ناراحتی از حضور در جمع، جریان معمول و اصلی زندگی اش را به هم نریخته است و می تواند «نه» بگوید، نظراتش را بیان کند ، او فردی منزوی است اما انزوای او بیمار گونه نیست.

اما اگر همسر شما میلی به ارتباط با شما و خانواده تان ندارد و از ارتباط با شما لذت نمی برد ، همیشه فعالیت های انفرادی را انتخاب می کند، ا ز هیچ فعالیت و شادی ای لذت نمی برد و تشویق و اعتراض دیگران برایش تفاوتی نمی کند و همیشه سرد و بی اعتنا به اتفاق های اطراف است ، انزوای او بیمار گونه است و باید به پزشک مراجعه نماید


12 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
3 سال پیش

سلام عمل چیو انجام میدی؟
بازدیدکننده
3 سال پیش

سلام خدا نکنه چرا مگه بهش کم محلی میکنی؟
مریم
3 سال پیش

من شوهرم وقتی که مردم شایدمنو ببینه چون ی ادم کاملا مریص هستش خیلی میگم بریم مشاوره ولی نمیاد
بازدیدکننده
3 سال پیش

اگه رابطه ی اجتماعی درست رو بلد باشیم هیچ وقت از جمع فرارنمی کنیم
ناشناس
3 سال پیش

سخت در اشتباهی انسان موجودی اجتماعی هستش و...‌.. آدم بهتره بیشتر تو جمع باشه و......
بازدیدکننده
3 سال پیش

موافقم گ، منم دقیقا همین جوری فکر میکنم، بخاطر همین همیشه تنهام،
بازدیدکننده
3 سال پیش

🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄😤😤😤😤😤
پرنسس
3 سال پیش

خـوـبـ بـوـد. من هنوز ازدواج نکردم ولی موقعی که ازدواج کردم این عمل رو انجام میدم
بازدیدکننده
3 سال پیش

منم باهات موافقم
بازدیدکننده
3 سال پیش

سلام منم دوست ندارم تواجتماع باشم وترسط افورادحقیق مدام تحقیربشم پس ترجیع میدم که انزوا طلب باشم چوم زبون همه نیش داره...
بهمن
3 سال پیش

رورگار،روزگارخوبی نیست،اجتماعی مساوی اشتباهی،منزوی بودن بهتره ازآدمهایی که مریضت کنن،وسلام
بهمن
3 سال پیش

درستش هم همینه،توزندگی اگرمیخواهین پیشرفت کنین سلام علیکتان رابامردم بسیارضعیف کنین،اجتماعی مساوی اشتباهی،روزگار خوبی نیست،همه گرگ هم شدن،جامعه متاسفانه جامعه بدی شده،وسلام.
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (540 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (421 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (203 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (121 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (121 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (6 نظر) (عکس) گریه های تلخ نسرین مرادی، فریده سریال نون خ در روز تشییع پیکر همسر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی (4 نظر)
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 15 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 15 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 15 تیر 1403 + فیلم
پزشکی قانونی پس از 5 سال نظر داد: مرد همسرکش، جنون دارد
فال ابجد روزانه جمعه 15 تیر 1403
نام واقعی الهام حمیدی که اصلش زیباتر است/ خانم بازیگر یک عمر اشتباه خودش را معرفی کرد
مهمترین مساله پیش روی نهمین رئیس جمهوری ایران چیست؟
رشد مشارکت به سود پزشکیان است یا جلیلی؟
همسر رهبر معظم انقلاب: من خواهر آقای هاشمی رفسنجانی هستم/ترفند خلاقانه رهبر و همسرشان برای دیدن هاشمی رفسنجانی در زندان سیاسی
بتول خانم یک تنه آمار مشارکت روستا را بالا برد / رای‌های خاموشی که در مغازه کوچکش زنده کرد
عجیب ترین تابستانی که با برف و یخبندان آغاز شد! برف و سرمای تابستان 3 نفر را کشت
جشن فارغ‌التحصیلی پزشکان آینده کنار امام رضا(ع) + فیلم و عکس
رونمایی از فونت اختصاصی دانشگاه شریف با هدف ارتقای هویت بصری
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...