با این ورزش ها بیشترین کالری را بسوزانید

  سه شنبه، 22 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
با این ورزش ها بیشترین کالری را بسوزانید
برای این که با ورزش کالری بسوزانیم وزن کم کنیم باید ورزش را انتخاب کنیم که از آن لذت می‌بریم. برخی از ورزش‌ها هستند که می‌توان آنها را روزانه انجام داد و کالری سوزی بالایی دارند.

دلایل زیادی برای ورزش کردن وجود دارد اما افراد زیادی برای سوزاندن کالری و کاهش وزن ورزش می کنند. برای این که با ورزش کالری بسوزانیم وزن کم کنیم باید ورزش را انتخاب کنیم که از آن لذت می بریم. برخی از ورزش ها هستند که می توان آنها را روزانه انجام داد و کالری سوزی بالایی دارند. ابتدا این مساله را نیز باید در نظر داشت که ورزش به تنهایی باعث کاهش وزن نمی شود و باید رژیم غذایی نیز متناسب باشد. ورزش هایی که کالری سوزی بالایی دارند را در اینجا به شما معرفی می کنیم.

کالری چیست؟

کالری یک نوع واحد اندازه گیری برای انرژی مشابه واحد های اندازه گیری دیگر مثل کیلوگرم است. در حقیقت مقدار مصرف انرژی هنگام انجام یک فعالیت از طریق نسبت سوزاندن کالری محاسبه می شود.

کالری سوزی یعنی چه؟

کالری سوزی فرایندی است که در آن بدن با افزایش متابولیسم به بالاتر از حد نرمال، گرما یا انرژی تولید می کند. پس کالری سوزی با رژیم غذایی به این معنی است که کالری ها در فرایند خوردن غذا، هضم غذا، جذب غذا و مصرف آن سوخته می شوند. توجه به این نکته ضروری است که برای کم کردن یک کیلوگرم از وزنتان، باید ۷۰۰۰ کالری بسوزانید.

رشته های ورزشی که بیشترین کالری را در بدن میسوزانند

طناب زدن:

دلیلی وجود دارد که برخی از بزرگ ترین بوکسور های جهان طناب زدن را انجام می دهند زیرا تمرین پا بشمار می رود و به افزایش ضربان قلب کمک می کند طناب زدن می تواند بالای 1.074کالری را در هرساعت بسوزاند و ورزشی خوب برای کل بدن است حتی چند دقیقه طناب زدن چربی ها را می سوزاند و ضربان قلب را بالا می برد. شما تقریبا هر زمان که بخواهید می توانید این کار را انجام دهید، هر چند که تعداد کمی از ما می توانیم بیش از چند دقیقه آن را کنترل کنیم. بهترین راه زدن 100 طناب و سپس به مدت 60 ثانیه در اطراف و یا در جای خود راه رفتن است اگر بتوانید چند دقیقه بطور متناوب طناب بزنید و راه بروید به طور قابل توجهی کالری خواهید سوزاند.

اسکیت:

اسکیت به صورت متوسط در هر ساعت باعث سوزاند 683 کالری می شود. این میزان کالری سوزی برای افرادی است که به صورت تفریحی و غیر حرفه ای این کار را انجام می دهد.

کوه نوردی:

زمانی که شما با بدنی صاف و با حالتی صحیح ارتفاعی را طی می کنید یعنی شما با یک حالت بدنی عالی در یک فضا با اکسیژن خالص در حال سوزاندن کالری به میزان 650 تا 900 هستید.

فوتبال:

اگر هنوز یک طرفدار دو آتیشه ی این ورزش جذاب هستید بهتر است که خودتان هم جزوی از بازیکنان شوید. فوتبال جزو ورزش های عالی برای سوزاندن کالری است .

با هر ساعت ورزش فوتبال شما 600 تا 900 کالری در بدنتان می سوزانید.

دویدن:

دویدن یکی از ساده ترین تمرینات ورزشی است که انسانها می توانند انجام دهند، عمدتاً به این دلیل که هیچ تجهیزاتی از نظر فنی لازم نیست حتی کفش . از آنجا که نیاز به مقدار جدی انرژی برای حرکت سریع و نیاز زیادی به سیستم قلبی عروقی شما وجود دارد، اکثر ما نمی توانیم اجرا کنیم. بله به همین راحتی حدود 900 تا 1.500 کالری در ساعت بسوزانید. دویدن و پیاده روی سریع یکی از ورزش هایی است که تمام بخش های بدنتان را درگیر می کند و به سوختن کالری و کاهش سایز سرعت می بخشد.

ایروبیک:

ایروبیک می تواند سرگرم کننده و هم به شدت مفید باشد در حالی که ورزش هوازی، بدن و ماهیچه های شما را به چالش می کشد. حرکت های ایروبیک با تاثیرهای بالا به فعالیت هایی اشاره دارد که در آن هر دو پا زمین را ترک می کنند مانند پرش پروانه ، سبک بال زدن و حرکات رقص. این نوع تمرین را می توان با افزودن تجهیزات وزن دار، حفظ سطح شدت بالا و انجام تمرین که به طور خاص بر روی گروههای عضلانی بزرگ مانند ، پاها، قفسه سینه، و کمر تمرین می کند، افزایش داد. اما مهم است که توجه داشته باشید که وقتی با شدت بالا کار می کنید، مدت زمان تمرین کلی کوتاه تر مهم است (به طور ایده آل 20 تا 30 دقیقه طول می کشد).

شنا:

احتمالا شنیده اید که شنا، با وجود تاثیرات کم نسبتا در دسترس همه افراد بدون توجه به سن و یا جراحت، سوختگی های جدی است و این دروغ نیست. شنا شدید یا شدت بالا می تواند بیش از 892 کالری در ساعت برای یک فرد 90 کیلویی بسوزاند. علاوه بر فواید درمانی و تعادل خوب بین قدرت و کاردیو، یکی از مزایای جانبی شنا این است که در آب انجام می شود اما متوسط دمای آب معمولا در حدود 80 درجه ودمای بدن 98 درجه است بنابراین بدن شما برای گرم نگه داشتن تلاش می کند و کالری می سوزاند.

مقدار تقریبی کالری سوزانده شده برای یک مرد 75 کیلویی طبق جدول زیر است:

فعالیت های فیزیکی با سطح متوسط

در 1 ساعت

در 30 دقیقه

کوه نوردی

370

185

دوچرخه سواری (با سرعت کمتر از 10 مایل)

290

145

پیاده روی (با سرعت 5/3 مایل در ساعت)

280

140

دویدن/ پیاده روی سریع (5 مایل در ساعت)

590

295

دوچرخه سواری (سرعت بالای 10 مایل)

590

295

شنا (به صورت آرام با سبک آزاد)

510

255

ایروبیک

480

240


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (10 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان