ساعدنیوز
ساعدنیوز

بررسی امکانات و آپشن ‌های خودروی رنو کولیوس

  سه شنبه، 13 مهر 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
بررسی امکانات و آپشن ‌های خودروی رنو کولیوس
یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندهای حال حاضر دنیا و همچنین بازار ایران رنو‌کولئوس نام دارد که از سال ۲۰۰۶ به بازار وارد شد. رنو‌کولئوس که حاصل ده‌ها تجربه شرکت خودروسازی فرانسوی رنو است، یک شاسی‌بلند کامپکت است که توانسته بسیاری از رقبای همرده را پشت سر بگذارد. ما در این مطلب امکانات و آپشن های این خودرو را بررسی میکنیم. با ما همراه باشید.

رنو کولیوس یک شاسی بلند سایز متوسط فرانسوی است که در حال حاضر در نسل دوم به تولید می رسد. این نسل از کولئوس در سال 2016 در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد و در سال 2017 توسط نگین خودرو وارد بازار کشورمان شد.کولئوس با کیفیت بالای خود توانست به پرفروش ترین خودرو وارداتی تبدیل شود. به این ترتیب رنو کولیوس حرف های زیادی برای گفتن دارد و باید گفت این موفقیت بی دلیل نیست. طراحی ظاهری جذاب، سواری باکیفیت و آپشن های فراوان از دلایل موفقیت کولیوس هستند به علاوه اینکه بازار خرید و فروش آن مناسب است.کولیوس در حال حاضر رقبایی چون فولکس واگن تیگوان، تویوتا راوفور، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو را در مقابل دارد ولی باتوجه به قیمت و سایر موارد، یکی از باارزش ترین ها در کلاس خود محسوب می شود.

آپشن های رنو کولیوس

شرکت نگین خودرو در سال 1395 کولئوس را به بازار ایران معرفی کرد. نسل های اولیه کولئوس نیز در بازار ایران حاضر بودند، ولی نتوانستند چندان مورد توجه قرار بگیرد. کولئوس نسل جدید توانست به فروش موفقی در بازار ایران دست یابد و به یکی از پرفروش ترین شاسی بلندهای وارداتی بازار تبدیل شود. در ادامه آپشن ها و امکانات این خودروی لوکس فرانسوی را معرفی میکنیم.

  • سیستم مالتی مدیا rlink و سیستم صوتی bose

برند BOSE یکی از نام های شناخته شده در صنعت تجهیزات صوتی است و برخی خودروسازان نیز از تجهیزات این شرکت برای سیستم صوتی اتومبیل های خود استفاده می کنند. خوشبختانه سیستم صوتی BOSE در رنو کولئوس نیز به کار گرفته شده است. این سیستم با استفاده از 13 بلندگو، موسیقی های مورد علاقه شما را با کیفیت فوق العاده ای پخش می کند.

تمام ویژگی های سیستم چندرسانه ای رنو کولیوس به همین جا ختم نمی شود، چرا که خودروساز فرانسوی این محصول را به سامانه R-LINK2 مجهز کرده که نرم افزاری برای استفاده در محصولات رنو است. تمامی تنظیمات مرتبط با سیستم های رفاهی داشبورد از طریق سامانه R-link2 قابل دسترسی و تنظیم هستند که از جمله آن ها می توان به بلوتوث، رادیو، سیستم پخش و دستیارهای کمکی راننده اشاره کرد.

  • سنسور 360 به همراه دوبین عقب

یکی دیگر از آپشن های رنو کولیوس سنسور 360 به همراه دوربین عقب است. با دارا بودن طولی بیش از 4.5 متر، از اکثر خودروهای موجود در خیابان های ایران بزرگتر است. استفاده از خطوط مختلف در طراحی این خودرو و ملاحظات مرتبط با ایمنی بدنه نیز سبب شده تا نقاط کور مختلفی برای راننده ایجاد شوند. رنو برای برطرف کردن این نقص، کولئوس را به انبوهی از سنسورها و دوربین ها مجهز کرده است و بنابراین راننده می تواند تسلط مناسبی بر زوایا مختلف کولئوس داشته باشد.سنسورهای پارک جلو و عقب (360 درجه) راننده را در پارک کردن خودرو یاری می کنند، اما درصورتی که راننده به دقت بیشتری موقع پارک کردن خودرو نیاز داشته باشد، دوربین پارک عقب به همراه نشانگر خطوط کمکی یاری رسان وی خواهند بود.

داخل کابین رنو کولیوس

  • رادار نقاط کور

از دیگر آپشن های رنو کولیوس می توان به سیستم تشخیص نقاط کور اشاره کرد که اغلب با نام BSM شناخته می شود. زمانی که خودرویی به نقطه کور دید راننده وارد شود، چراغ هایی که روی آینه های جانبی قرار دارند، روشن شده و به همراه یک اخطار صوتی، راننده را از وجود خطرات احتمالی آگاه می سازند. برخلاف آنچه که به نظر می رسد، این سیستم می تواند تأثیر بسزایی در کاهش تصادفات جاده ای داشته باشد. برای فعال سازی سیستم تشخیص نقطه کور در رنو کولئوس باید از طریق سیستم مالتی مدیای خودرو منوی Vehicle و سپس Drivig assistance را انتخاب کرده و سپس آن را فعال کنید.

  • کنترل حرکت در سربالایی

رنو کولیوس یک کراس اوور با قابلیت آفرود است که از ترکیب موتور تنفس طبیعی به همراه گیربکس اتوماتیک CVT بهره می برد. بنابراین انتظار می رود که هنگام آغاز حرکت در سربالایی با تاخیری چند لحظه ای روبرو شویم که این تاخیر ناشی از درگیر شدن گیربکس و ارسال قدرت به چرخ ها است. به همین دلیل رنو این خودرو را به سیستم کنترل ایستایی در سربالایی یا HAC مجهز کرده است. این سیستم برای لحظاتی کوتاه خودرو را در حالت ایستا متوقف می کند و مانع از لغزش آن به سمت پایین می شود. در این زمان کوتاه گیربکس فرصت دارد تا با چرخ ها و موتور درگیر شود و عمل انتقال قدرت را انجام دهد.

  • سانروف برقی پانورامیک

حضور گسترده خودروهای کره ای طی دو دهه اخیر سبب شده تا مشتریان ایرانی به دو آپشن سانروف و سقف پانوراما علاقمند شوند. در حال حاضر اتومبیل های اندکی در بازار ایران به طور همزمان این دو آپشن را ارائه می دهند که رنو کولئوس یکی از آن ها است.سقف رنو کولیوس به طور کامل از شیشه تشکیل شده است که بسته به خواسته خود، می توانید اجازه دهید نور به داخل کابین وارد شود یا خیر. همچنین این سقف قابلیت باز شدن دارد و عملکرد همزمان سقف پانوراما به همراه سانروف را در کولئوس شاهد هستیم.

  • سیستم کمکی پارک یا Easy Park Assist

سیستم کمکی پارک یکی دیگر از آپشن های رنو کولیوس است که از فناوری رادار، دوربین ها و سنسورها استفاده می کند. سیستم پارک خودکار رنو کولئوس قادر به انجام چهار حرکت است که شامل پارک دوبله، پارک قائم، پارک مورب و بیرون آمدن از پارک دوبله می شود و شما می توانید پس از فعال شدن این سیستم یکی از آن ها را از روی صفحه نمایشگر رنو کولئوس انتخاب کنید.

این قابلیت به راننده اجازه می دهد که بتواند در بهترین حالت ممکن، خودرو را پارک کند. هنگامی که در توقف کامل هستید یا با سرعت کمتر از 30 کیلومتر رانندگی می کنید، می توانید از روی کنسول مرکزی با فشردن کلیدی که روی آن عکس فرمان و حرف P نوشته شده، این آپشن را فعال کنید. در این حالت سنسورها شروع به کار کرده و تعیین می کنند که آیا فضای پارک در اندازه معقول است یا خیر و ماشین به چه میزان توانایی مانور دارد. در صورت مناسب بودن محل پارکینگ، حرف P در صفحه نمایش خودرو نمایش داده می شود. سپس دنده عقب را درگیر کنید، فرمان را رها کرده و از دستور العمل های نمایش داده شده در صفحه نمایش چند منظوره را پیروی کنید.

  • دیفرانسیل 3 حالته

همان طور که در چند قسمت مقاله به این مساله اشاره کردیم، رنو کولئوس توانایی عبور از معابر خارج جاده ای را دارد. با این حال به دلیل کاهش استهلاک خودرو، نیازی نیست که سیستم چهارچرخ محرک در تمامی اوقات روشن باشد. رنو برای کولیوس سه حالت مختلف انتقال قدرت به دیفرانسیل های جلو و عقب خودرو را در نظر گرفته است که راننده می تواند با توجه به نیازمندی خود، یکی از حالات را انتخاب کند.

دیفرانسیل کولیوس در سه حالت قابل تنظیم است که این سه حالت عبارتند از تک دیفرانسیل یا 2WD، اتوماتیک یا AUTO و قفل دیفرانسیل یا LOCK. بدیهی است که حالت آخر تنها زمان عبور از معابر سخت خارج جاده ای مفید خواهد بود و برای استفاده معمولی توصیه نمی شود. در حالت اتوماتیک این کامپیوتر ماشین است که تصمیم می گیرد چه مقدار قدرت به هر کدام از چرخ ها ارسال شود. در نهایت حالت تک دیفرانسیل تنها قدرت را به چرخ های جلو ارسال می کند و برای استفاده روزمره مفید است.

 رنو کولیوس

  • درب صندوق برقی با ریموت و سنسور پا (صندوق هوشمند)

اگر تبلیغات خودروهای امروزی را مشاهده کرده باشید، حتما مشاهده کرده اید که افراد بدون دخالت دست قادر به باز کردن درب صندوق خودرو خواهند بود. این آپشن در رنو کولیوس نیز تعبیه شده و شما می توانید با حرکت پا، درب صندوق برقی این خودرو را بگشائید. بسته شدن در نیز تنها با فشار یک دکمه امکان پذیر است و به هیچ گونه فعالیت فیزیکی برای باز کردن یا بستن در قسمت بار نیاز نخواهید داشت.

  • گرمکن و سردکن صندلی

استفاده از سیستم های تهویه در صندلی اتومبیل، یکی از آپشن های متداول خودروهای مدرن است و رنو نیز کراس اوور سایز متوسط خود را به این ویژگی مجهز کرده است. صندلی های جلو در رنو کولئوس مجهز به گرمکن و سردکن هستند که در صورت نیاز قادر خواهید بود از آن ها استفاده کنید. همچنین تمامی صندلی ها در کولئوس به روکش چرمی خاکستری یا قهوه ای مجهز شده اند.

سایر آپشن های رنو کولیوس

  • کروز کنترل
  • کنترل کشش و پایداری
  • سنسور باران
  • سنسور فشار باد تایر
  • ترمز پارک برقی
  • دی لایت و اتولایت
  • تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور
  • چراغ چرخشی
  • آینه عقب الکتروکرومیک

کولئوس، نمادی از تغییر رویکرد فرانسوی ها

در پایان مقاله ” آپشن های رنو کولیوس ” باید بگوییم که خودروسازان فرانسوی در طول چند دهه گذشته، مشغول ساخت خودروهای اقتصادی و خوش قیمت بوده اند. سدان ها و هاچ بک های اقتصادی بسیاری توسط خودروسازان فرانسوی به تولید رسیده است که برخی از آن ها همچون پژو 206 یا رنو 5 را در کشورمان شاهد بوده ایم. با این حال در ابتدای قرن 21 ام، صنایع خودروسازی فرانسه تصمیم گرفتند تا با تغییر رویه وارد بازی بزرگان شوند.

نسخه ای از رنو کولئوس که در این مطلب به آن پرداختیم، مربوط به نسل دوم این خودرو است که در فاصله سال های 2017 تا 2018 وارد بازار کشورمان شد و به سرعت توجه مشتریان ایرانی را به خود جلب کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که نسل اول کولئوس توسط پارس خودرو به بازار ایران عرضه شده بود اما به دلیل ظاهر نه چندان جذاب نتوانست به موفقیت دست یابد. چنین رخدادی به خوبی ثابت می کند که تغییر رویکرد خودروسازان فرانسوی و تولید خودروهای جذاب و مجهز، چقدر در جلب نظر مشتریان و مصرف کنندگان موثر بوده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (273 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (115 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (52 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (34 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (26 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (21 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (17 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (13 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش (11 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (10 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (10 نظر) امکانات هوش پرون اتاق میکاپ اشرافی فرح پهلوی در کاخ نیاوران /کاش اینقد که به فکر بَزَک دوزَک بود به فکر مردمم بود +عکس (9 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (8 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تنها جایی از کره زمین که نمیتوان تخم مرغ آب پز کرد عذرخواهی یکتا ناصر از منوچهر هادی +جزئیات تغییر چهره و استایل سلمان سریال جیران در سالهای اخیر/ مهدی پاکدل در 44 سالگی واقعا شیک و جذاب است+عکس (عکس) استقبال گرم از محمود احمدی نژاد در دانشگاه لودوویکای / استایل رسمی و به روز رئیس جمهور اسبق در مجارستان خلاقیت زیبا و فانتزی یک مادر ایرانی با پختن نان خرسی شکل در خانه/ آشپزباشی فقط خودتی خانوم هنرمند+عکس (عکس) آزاده مهدیزاده، نامزد ساسان در سریال فاصله ها در کنار نقی معمولی پایتخت در فوتوکال فیلم قسم به کارگردانی محسن تنابنده / چقدر چهره شون عوض شده ... فال انبیاء روزانه جمعه 21 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) عاشقانه های مریم کاویانی، مرضیه سریال فاصله ها با تنها پناه این روزهای زندگیش / عشقتون پایدار ... غوغای صدای بهشتی و جادویی یک کارگر ایرانی با آهنگ شجریان/ همه رو مات و مبهوت گذاشت+ویدیو بهترین روش شستن اصولی میوه نوبرانه بهاری و پرطرفدار/ ماندگاری بالای سموم روی توت فرنگی تبریک متفاوت و منحصر به فرد کمند امیرسلیمانی برای عروسی برادرش/ عروس چقدر قشنگه+عکس (عکس) ژست های عکاسی عجیب ویدا جوان، بازیگر نقش هدیه در سریال پژمان در یک پمپ بنزین متروکه! / حالا چرا پمپ بنزین؟! تصاویر تکان‌دهنده از تیراندازی مرگبار در عروسی؛ جشن به عزا تبدیل شد+ویدیو نوشته جالب یخچال خانه میثم مطیعی در اطاعت از امر مقام معظم رهبری+عکس روایت بامزه محمد اصغری، کارشناس هواشناسیِ خوش تیپ تلویزیون از ماجرای خواستگاری عاشقانه و متفاوت از همسرش+ویدیو/ شوخی شوخی جدی شده نگاهی به خونه زندگی عمارت گونه و لاکچری علیرام نورایی+ویدیو/ خونه نگو کاخ بگو دوقلوهای به هم چسبیده ای که شبیه عنکبوت هستند!+ویدئو/فقط نحوه دوش گرفتنشون رو ببین! همه ثروتمندان ایران را یک‌جا می‌خرم! /مردی با انگشتر 200 میلیارد تومانی!+عکس فال روزانه امروز جمعه 21 اردیبهشت ماه 1403 استوری عاشقانه شهره سلطانی برای همسرش+عکس خلاقیت خنده دار یک کشاورز برای مراقبت از محصولات مزرعه اش حماسه آفرید+ ویدئو فال شمع روزانه امروز جمعه 21 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 21 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 21 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 21 اردیبهشت 1403+فیلم پدرانه های عاشقانه رامبد جوان برای دختر زیبایش نوردخت کوچولو/ شباهت بی حد و اندازه پرنسس ناز آقای بازیگر به مادرش+عکس خلاقیت فرازمینی و خنده دار پدر ایرانی در ثبت عکس آتلیه ای فرزندش با فرش 3 بعدی+عکس/ مرد حسابی با این ایده آتلیه های شهر رو بیکار کردی😂 سردار آزمون و شجاع خلیل زاده اتوبوس تیم ملی را به هم ریختند+ فیلم/ تو تازه عروس منی !! سرکارگذاشتن تاریخی حامد سلطانی و لیلا اوتادی توسط نعیمه نظام دوست روی آنتن زنده/ چقدر خانم بازیگر باحال و خوش خنده‌اس+ویدیو لوپوس چیست؟ خلاقیت منحصربفرد یک راننده برای رهایی از گیر افتادن در برف بدون زنجیر چرخ حماسه آفرید+ ویدئو/مرد حسابی چه مغزی داری تولید آب مقطر در ایران – شرکت آب باران (ویدئو) خوانندگی محشر و فوق العاده پسر نجار با آهنگ همایون شجریان در برنامه صدا تو!/تنها صدایی که اشک کیایی رو درآورد😍 ابتکار منحصربفرد و جالب جوان ایرانی در تزئین دسته گل خواستگاری برای دختر موردعلاقه اش با شیرکاکائو+عکس/ گویا عروس خانوم عاشق این نوشیدنی پرطرفداره (عکس) سفر به ایران قدیم؛ این زن با لباس و آرایش مردانه دزدی می‌کرد ترکی صحبت کردن جالب ابراهیم رئیسی در بین مردم اردبیل+ویدیو/ لهجه دلنشین آقای رئیس جمهور (عکس) دو چهره مشهور استقلال در یک قاب؛ ناصرحجازی و قلعه نویی آن هم با ریش خلاقیت جذاب و هوشمندانه راننده اسنپ برای فروش صنایع دستی زیبایش داخل ماشین/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (عکس) اتفاقی عجیب حین انجام ایمپلنت / دندانپزشک پیچ ایمپلنت را در مغز بیمار فرو کرد! (ویدئو) خوانندگی باورنکردنی و شوکه کننده پوتین در برنامه استعدایابی/ واکنش داوران موقع دیدن رییس جمهور خیلی جالبه
تیتر امروز   
تنها جایی از کره زمین که نمیتوان تخم مرغ آب پز کرد
عذرخواهی یکتا ناصر از منوچهر هادی +جزئیات
تبریک متفاوت و منحصر به فرد کمند امیرسلیمانی برای عروسی برادرش/ عروس چقدر قشنگه+عکس
بهترین روش شستن اصولی میوه نوبرانه بهاری و پرطرفدار/ ماندگاری بالای سموم روی توت فرنگی
همه ثروتمندان ایران را یک‌جا می‌خرم! /مردی با انگشتر 200 میلیارد تومانی!+عکس
فال روزانه امروز جمعه 21 اردیبهشت ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 21 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه جمعه 21 اردیبهشت 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 21 اردیبهشت ماه 1403
(عکس) سفر به ایران قدیم؛ این زن با لباس و آرایش مردانه دزدی می‌کرد
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 21 اردیبهشت 1403+فیلم
(عکس) اتفاقی عجیب حین انجام ایمپلنت / دندانپزشک پیچ ایمپلنت را در مغز بیمار فرو کرد!
فال انبیاء روزانه جمعه 21 اردیبهشت ماه 1403
رونمایی از مرد مازندرانی که 26 زن و 135 فرزند داشت/ خانواده پرجمعیت او روزانه 50 کیلو برنج مصرف میکردند+عکس
حماسه ای دیگر از یک عمه/ نوزاد 5 ماهه گلستانی بر اثر شکستن قلنج فلج شد+عکس