ساعدنیوز
ساعدنیوز

بارفیکس در رفع انحرافات ستون مهره ها چه تاثیری دارد؟

  چهارشنبه، 19 بهمن 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
بارفیکس در رفع انحرافات ستون مهره ها چه تاثیری دارد؟
از ورزش‌هايي که سبب بهبود سلامت ستون فقرات مي‌شود آويزان شدن از بارفيکس است که ‎عضو انجمن پزشکان ورزشي ايران معتقد است آويزان شدن از بارفيکس فشار را از روي ديسک بين‌مهره‌اي برمي‌دارد و سبب رفع خستگي به دليل کشش عضلات مي‌شود. در ادامه ساعدنیوز به چگونگی رفع انحرافات ستون فقرات به وسیله بارفیکس خواهد پرداخت. همراه ما باشید تا از این مطالب بهره گیرید.

آشنایی با ستون فقرات

ستون فقرات یا ستون مهره ها از قاعده جمجمه تا لگن امتداد دارد و مانند ستونی عمل می کند که وزن بدن را نگه می دارد و از نخاع محافظت می کند. سه قوس طبیعی در ستون فقرات وجود دارد که باعث می شود نمای جانبی ستون فقرات شکلی S مانند داشته باشد. این انحناها وزن بدن را به طور یکنواخت توزیع می کند و کمک می کند تا ستون فقرات فشار فراوانی را تحمل کند. ستون فقرات از مجموعه استخوان هایی به نام مهره تشکیل می شود که مانند آجرهایی روی یکدیگر قرار دارند و لایه های محافظی به نام دیسک که خاصیت ضربه گیری دارند، بین آنها قرار گرفته اند. ستون فقرات به سه ناحیه اصلی زیر تقسیم می شود:

  • مهره های گردنی: ناحیه گردنی بالاترین بخش ستون فقرات است. این ناحیه از هفت مهره تشکیل می شود که از بالا به پایین با نام های C1 تا C7 نامگذاری می شوند. دو مهره اول ناحیه گردنی تکان دادن گردن را ممکن می سازد. مهره C1 یا مهره اطلسی که مانند اطلس افسانه ای تمام دنیا را نگه می دارد، بین جمجمه و بقیه ستون فقرات قرار دارد. مهره C2 که مهره آسه یا محوری نیز گفته می شود، زائده ای استخوانی به نام زائده دندانی دارد که درون حفره ای در مهره اطلس قرار می گیرد و چرخاندن گردن را امکان پذیر می سازد. نخستین انحنای ستون فقرات در ناحیه گردنی قرار دارد. این انحنا قوس رو به داخل خفیفی شبیه به حرف C دارد؛ این قوس رو به داخل انحنای لوردوتیک گفته می شود.
  • مهره های صدری: دوازده مهره (T1 تا T12) در ناحیه قفسه سینه یا ناحیه صدری وجود دارد. دنده ها در ناحیه مهره های صدری به ستون فقرات متصل می شوند. انحنای مهره های صدری مانند حرف C برعکس رو به بیرون است و این قوس انحنای کیفوتیک گفته می شود.
  • مهره های کمری: بخش کمری ستون فقرات معمولاً از پنج مهره L1 تا L5 تشکیل می شود؛ البته برخی افراد دارای شش مهره کمری هستند. مهره های کمری که به مهره های صدری و لگن متصل می شوند، بخش اعظم وزن بدن را تحمل می کنند و بلندترین مهره های ستون فقرات هستند. انحنای مهره های کمری رو به داخل است و انحنای لوردوتیک گفته می شود.

استخوان بزرگی به نام ساکروم یا استخوان خاجی زیر مهره های کمری قرار دارد. استخوان خاجی در اصل از چند مهره تشکیل می شود که هنگام رشد جنین در رحم به هم جوش می خورند. استخوان خاجی قاعده ستون فقرات و پشت لگن را تشکیل می دهد. استخوان کوچکی به نام دنبالچه زیر استخوان خاجی قرار دارد، دنبالچه نیز از به هم جوش خوردن چند استخوان کوچکتر در دوران رشد جنین به وجود می آید. ستون فقرات را می توان براساس اجزای تشکیل دهنده آن به استخوان ها و مفصل ها، دیسک ها، عصب ها و بافت های نرم (رباط، تاندون و عضله) تقسیم بندی کرد.

اهمیت حالت اندامی صحیح

حالت اندامی صحیح باعث می شود که به روشی راه برویم، بایستیم، بنشینیم و بخوابیم که هنگام حرکت کردن و فعالیت های تحمل وزن حداقل فشار و کشش به رباط ها و عضلات نگهدارنده ستون فقرات وارد شود. حالت اندامی صحیح از مزایای زیر برخوردار است:

  • باعث می شود که استخوان ها و مفاصل در وضعیت هم ترازی صحیح قرار بگیرد و در نتیجه از عضلاتمان به روش صحیح استفاده کنیم. به این ترتیب وزن کمتری به سطوح مفصلی وارد می شود و احتمال ابتلا به آرتریت فرسایشی و درد مفصلی کمتر می شود.
  • فشار کمتری به رباط هایی که مفاصل ستون فقرات را کنار یکدیگر نگه می دارد، وارد می شود و در نتیجه خطر آسیب دیدگی به حداقل می رسد.
  • عملکرد عضلات بهبود می یابد، در نتیجه بدن انرژی کمتری مصرف می کند و از خستگی عضلانی پیشگیری می شود.
  • حالت اندامی صحیح از فشار و کشش عضلانی شدید، اختلال های ناشی از استفاده بیش از حد و حتی کمردرد و درد عضلانی جلوگیری می کند.

قدرت و انعطاف پذیری کافی عضلات و توانایی حرکتی عادی مفاصل ستون فقرات و دیگر ناحیه های بدن برای حفظ حالت اندامی صحیح ضروری است. همچنین لازم است عضلات دو طرف ستون فقرات که نقش موثری در حفظ حالت اندامی دارند، عملکردی موثر و متعادل داشته باشند. به علاوه افراد باید به عادت های اندامی خود در خانه و محل کار توجه کنند و وضعیت اندامیشان را در صورت لزوم اصلاح کنند. حالت اندامی نامناسب باعث می شود که فشار و کشش بیش از اندازه ای به عضلات وارد شود و حتی وقتی عضلات را برای مدت های طولانی در وضعیت خاص نگه می داریم، عضلات به مرور شل و ضعیف می شود. برای مثال افرادی که ساعت های طولانی در محل کارشان از کمر رو به جلو خم می شوند، دچار چنین مشکلاتی می شوند و عضلاتشان مستعد آسیب دیدگی و کمردرد می شود. عامل های متعددی در ایجاد حالت اندامی نامناسب نقش دارد که استرس، چاقی، بارداری، ضعیف بودن عضلات، انقباض و خشکی شدید عضلات و پوشیدن کفش پاشنه بلند از شایع ترین این عامل ها به شمار می آیند. به علاوه کاهش انعطاف پذیری، محیط کار نامناسب، حالت اندامی اشتباه هنگام کار کردن و عادت های ایستادن و نشستن ناسالم می تواند منجر به شکل گیری حالت اندامی نامناسب شود.

انواع انحراف ستون فقرات

ستون فقرات از استخوان های کوچکی به نام مهره تشکیل می شود که روی یکدیگر قرار دارند. ستون فقرات سالم از نمای جانبی دارای انحنایی ملایم است. این انحناها در جذب فشار مربوط به جاذبه و حرکت به بدن کمک می کنند. در حالت ایده آل وقتی از پشت به ستون فقرات نگاه می کنیم، باید ستون فقرات را به صورت خط صافی ببینیم که در وسط پشت بدن امتداد دارد. اما وقتی ناهنجاری های ستون فقرات بروز می یابد، انحناهای طبیعی ستون فقرات تشدید می شود یا بی نظمی هایی مشاهده می شود ـ این بدشکلی ها در قالب سه اختلال گوژپشتی، اسکولیوز و لوردوز مشاهده می شود.

پوستر انحراف ستون فقرات

کیفوز

کیفوز، گوژپشتی یا قوزپشتی به انحنای شدید ستون فقرات در بخش فوقانی پشت بدن گفته می شود. این اختلال در خانم های مسن “قوز بیوه زن” گفته می شود. ناحیه صدری ستون فقرات معمولاً یک انحنای طبیعی جزئی دارد. انحنای ستون فقرات در بخش بالا و پایین ستون فقرات و گردن به نگه داشتن وزن سر و جذب ضربه کمک می کند. اگر قوس ستون فقرات بیش از حد طبیعی باشد، مشکل گوژپشتی پیش می آید. قوز واضحی در بالای پشت بدن بیماران مبتلا به کیفوز دیده می شود. بخش فوقانی پشت بدن در بیماران مبتلا به کیفوز برجسته و گرد است. کیفوز فشار روی ستون فقرات را افزایش می دهد و به درد دامن می زند. چنانچه فشار قوز ستون فقرات به ریه ها وارد شود، کیفوز می تواند عامل مشکلات تنفسی هم بشود.

علت قوز کمر

کیفوز در تمام گروه های سنی مشاهده می شود. چنانچه حالت اندامی نامناسب علت ایجاد قوز باشد، از گوژپشتی با اصطلاح کیفوز وضعیتی یاد می شود. دیگر علل احتمالی گوژپشتی عبارت است از:

  • بیماری شوئرمن: علت ابتلا به این بیماری مشخص نیست. بیماری شوئرمن در کودکان مشاهده می شود.
  • آرتریت و دیگر اختلال های فرسایشی استخوانی
  • آسیب دیدن ستون فقرات
  • پوکی استخوان
  • بالا رفتن سن
  • ضعف عضلات بخش فوقانی پشت بدن
  • سرخوردگی دیسک
  • عفونت ستون فقرات
  • تومور

رفع انحرافات ستون فقرات به وسیله ی بارفیکس

شیوه صحیح نشستن، ایستادن و خوابیدن و همچنین داشتن ماهیچه های اسکلتی قوی در حفط انحنای طبیعی ستون فقرات بسیار حایز اهمیت است. وزن بالای بدن ، عضلات ضعیف و برخی عوامل دیگر می تواند راستای طبیعی و انحنای ستون فقرات را بر هم بزند. اگر ستون مهره ها در راستای خودش نباشد، سبب برخی ناهنجاری های اسکلتی مثل گودی کمر (لوردوز کمری) و انحنا در گردن (لوردوز گردنی)، گوژپشتی(کیفوز)، انحراف ستون فقرات به چپ یا راست (اسکولیوز) خواهد شد. داشتن شکم بزرگ سبب گودی کمر و درد در این ناحیه می شود، اضافه وزن و داشتن شکم بزرگ سبب گودی کمر و فشار زیاد به ستون مهره ها می شود. از جمله ورزش هایی که سبب بهبود سلامت ستون فقرات می شود، آویزان شدن از بارفیکس است که در رفع انحراف ستون فقرات تاثیر بسزایی دارد و سبب می شود مهره ها در یک راستا قرار بگیرند. البته این کار باید روزی ۳ مرتبه و هر دفعه ۱۰ تا ۳۰ ثانیه صورت بگیرد. آویزان شدن از بارفیکس فشار را از روی دیسک بین مهره ای برمی دارد و همچنین باعث رفع خستگی به دلیل کشش عضلات خواهد شد. انجام حرکت گهواره بدن جمع برای فیله ها و گودی کمر بسیار مناسب است. به این ترتیب که پاها را خم کرده و با دست محکم در بغل می گیریم، سپس مانند گهواره بالا و پایین می رویم. حرکت پل یکی دیگر از حرکات مفید برای گودی کمر است. برای انجام این کار ابتدا روی زمین می خوابیم، پاها را جمع و کمر و باسن را از زمین بلند می کنیم در این حرکت سر و شانه ها روی زمین قرار دارند. بین ۱۰ الی ۳۰ ثانیه مکث سپس خیلی آهسته مهره به مهره کمر را به زمین نزدیک می کنیم و سپس عضلات شکم را منقبض کرده و کمر را به زمین فشار می دهیم. در حرکت بعد شانه ها را مستقیم به سمت بالا می کشیم و کمی مکث می کنیم و سپس به حالت اولیه باز می گردیم. این کار را در سه ست ۱۵ تکراری می توان انجام داد. یعنی به شکم روی زمین می خوابیم، دست و پای مخالف را از زمین بلند می کنیم کمی مکث و سپس دست و پای بعدی، به تناوب این کار را انجام می دهیم. سه ست ۱۰ تکراری جهت تقویت فیله های کمری مناسب است. ابتدا هر دو زانو و کف هر دو دست خود را روی زمین بگذارید. اجازه بدهید شکم شما به پایین بیفتد و کمر به طرف پایین قوس بردارد. ۵ ثانیه در این حالت مانده و سپس دوباره کمر خود را صاف کنید و ۵ ثانیه در همین حال بمانید. ۳ بار و هر بار ۱۰ مرتبه این کار را انجام دهید. به طوری که به پشت بخوابید، زانوها را خم کرده و کف پاها را روی زمین قرار دهید. درحالی که شانه های خود را به طور ثابت و بدون حرکت روی زمین نگه داشته اید، به آرامی زانوهای خود را تا آنجا که می توانید به سمت چپ خم کنید، سپس به آرامی زانوهای خود را تا آنجا که می توانید به راست خم کنید.

پوستر بارفیکس رفتن

بنابراین با استفاده از مطالب فوق میتوانید بدون عمل جراحی سخت، انحرافات ستون مهره هایتان را تا حد امکان کاهش دهید. امیدوارم از محتوای ورزش درمانی نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به ورزش علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش دنیای ورزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (456 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (271 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (242 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (196 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (192 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (88 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (54 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (49 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (43 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (40 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (40 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (34 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (32 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (28 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به طراحی خلاقانه ماکت فیگور علی دایی /چه بامزه ساخته شده +عکس سورپرایز علی دایی توسط مردم عادی در روز تولدش/ چه خوشحال شد اسطوره +فیلم رونمایی رضا گلزار از برادرزاده ناز و بانمکش/ ماشاءالله خانوم کوچولو چقدر خوشگل و ماهه+عکس نگاهی به حیاط باصفا و سرسبز خانه مجتبی میرزاجانپور والیبالیست نامی کشورمان/ حیاط نگو باگو بهشت بگو +عکس فال شمع روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز شنبه 8 اردیبهشت 1403 + فیلم تغییر چهره هوش پران هیوبوی سریال افسانه جومونگ بعد از 18 سال+عکس نگاهی به ماشین آنتیک و هوش پران شهاب حسینی/ سوپراستار ایران عاشق این کادیلاک خفن است+ویدیو خلاقیت یک ساله چند زندانی به ظاهر باهوش برای فرار از زندان حماسه ساز شد/ خسته نباشین واقعا+ویدیو رونمایی از شوهر باکلاس و خوشتیپ فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس رونمایی از تیپ و استایل شیک و امروزی مجید یاسر؛ بهنام سریال نون خ/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست+عکس جشن تولد ساده و خلوت ماشاالله وروایی، عمو کاووس 74 ساله سریال نون خ در گوشه شیک خونه‌اش+عکس رونمایی از عجیب الخلقه‌ترین سگ های دنیا/ از موهای کراتینه شده تا پوست ماکارونی شکل+عکس رونمایی از شغل دوم و باکلاس ابوالفضل پورعرب، حشمت سریال شهرزاد+عکس تصاویری از چیدمان دکورهای خاص خانه بهرام رادان و مینا مختاری و آینه چشم نواز روی دیوار/ چای در کنار این دسته گل زیبا قطعا لذت بخشه! ایده تاثیرگذار یک راننده تاکسی برای بهتر کردن حال مسافرها/ چقدر خوش بحال مسافرهاشه! ماجرا عاشق شدن سوسن پرور روی پشت بام خانه/ رفته تیرچراغ برق رو بترکونه عاشق شده🤣 4 عارضه مخرب مصرف خودسرانه ویتامین دی / اگر تو هم خودسر ویتامین D مصرف میکنی این مطلب برای توست! این قلعه ایرانی در قزوین زمانی تحت نظر میمون اداره می‌شد+عکس ویدئو وحشتناکی از غارت گنجینه ارزشمند جیرفت در جنوب کرمان/ گنجینه ای که بدست قاچاقچیان از وطن ما خارج شد برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (ویدئو) روش‌های نوین محسن تنابنده، نقی سریال "پایتخت" برای انتخاب بازیگر / تو دستشویی رحمان و رحیم رو انتخاب کرد 😂 (عکس) صندلی خاص بهاره افشاری، بیتای سریال "فاصله ها"، که برادرش واسش طراحی کرده/ بیشتر تخت پادشاهی مدرنه عکس خانواده 3 نفره حدیث میرامینی در کنار همسر و پسر بانمکش/ چه ژستی هم گرفتن😎 (عکس) خواهر ناز رحمان و رحیم سریال پایتخت / موهاش مثل داداشاش فرفریه! عکس تازه منتشر شده از نعیمه نظام دوست در کنار سه خواهر و مادرش/ هرسه خواهر کپی همند، فقط نعیمه شبیه هیچکدوم نیستا 7 عکس مشهور از لحظه دلخراش اعدام در طول تاریخ با شیوه های متفاوت/ میدانید علت اعدام این افراد چه بود؟ (ویدئو) لحظه اشکبار خداحافظی شهاب حسینی و هانده ارچل در سینمایی "مست عشق"/ سکانس فیلم (ویدئو) ایده غافلگیرکننده عروس و داماد جوان، جشن عروسی را به عزا تبدیل کرد😔/ اگه دلشو نداری، نبین! (عکس قدیمی) تغییر جنسیت اولین پسر ایرانی رسانه ای شد آخرین وضعیت 6 مرزبان ایرانی که توسط طالبان بازداشت شدند خلاقیت تحسین برانگیز یک خانم معلم دلسوز برای دانش آموز بیمارش/ دست مریزاد واقعا+عکس تست هوش / این خانواده چند فرزند دارد؟ تصاویر جالب و شکارشده از کنکور سال 1403/ از نوشته خلاقانه روی تخته تا مدل موی متفاوت شرکت کننده پسر به سبک پایتخت (ویدئو) ترکیب هندسه با بازی مافیا، واقعاً چه می‌کنه جواد خیابانی!/ بهرنگ علوی تمام تلاششو می‌کنه که از خنده منفجر نشه😂 (تصویر) دانستنی‌های عجیب اما واقعی (29)
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز شنبه 8 اردیبهشت 1403 + فیلم این قلعه ایرانی در قزوین زمانی تحت نظر میمون اداره می‌شد+عکس 4 عارضه مخرب مصرف خودسرانه ویتامین دی / اگر تو هم خودسر ویتامین D مصرف میکنی این مطلب برای توست! برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس آخرین وضعیت 6 مرزبان ایرانی که توسط طالبان بازداشت شدند یک خبر خوش برای کنکوری هایی که در سیل گیر کردند اولین تصاویر از دانشجویان پزشکی دارالفنون در دوران قاجار/ تدریس عملی در خانه بیماران انجام می‌شد! آوازخوانی زیبا و دلنشین منوچهر هادی برای دخترش/ حواشی داغ امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم