ساعدنیوز
ساعدنیوز

بررسی امکانات و مشخصات خودروی بی ام و 3.0 CSL مدل ۲۰۲۳

  چهارشنبه، 16 آذر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
بررسی امکانات و مشخصات خودروی بی ام و 3.0 CSL مدل ۲۰۲۳
ب ام و از اسپرت خاص خود با نام کامل 2023 BMW 3.0 CSL رونمایی کرده است. در ادامه مشخصات و امکانات این خودرو را بررسی می کنیم.

بی ام و سرانجام از مدل مورد انتظار ۳.۰CSL رونمایی کرده است. این خودرو مدلی تولید محدود بر اساس M4 است که از بدنه ای کاملاً بازطراحی شده با الهام از CSL دهه ۷۰ بهره می برد.به مناسبت پنجاهمین سالگرد ب ام و M، از این خودرو فقط ۵۰ دستگاه ساخته می شود. این کوپهٔ تولیدی محدود دنباله روی کانسپت ۳.۰CSL Hommage سال ۲۰۱۵ است اما طراحی آن برای تولید تعدیل شده است.

خودروی جدید دو نفره از کمپانی بی ام و با نام BMW 3.0 CSL که الهام گرفته شده از مدل ۱۹۷۰ است و نمونه کامل یک خودروی مسابقه ای است که لذت رانندگی را دوچندان می کند. این خودرو با هدف یک ماشین مسابقه ای قرار است به خط تولید برسد و البته تمامی اصول طراحی آن مانند یک خودروی اسپرت و البته کلاسیک همراه به وزنی سبک، موتور شش سیلندر مستقیم، گیربکس دستی مستقیم و دیفرانسیل عقب است. در ادامه به مشخصات فنی بی ام و ۳٫۰ CSL 2023 همراه با ویژگی ها و امکانات برجسته این مدل جدید از ب ام و خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی بی ام و 3.0 CSL مدل ۲۰۲۳

در مورد مشخصات فنی که در ب ام و ۳٫۰ CSL 2023 می توان به موتور شش سیلندر قدرتمند آن اشاره کرد که به جزء این مدل در یک مدل رسمی بی ام و ام نیز به کار رفته است. از آن زمان، موتور شش سیلندر مستقیم با M Power دستخوش پیشرفت چشمگیری شده است.موتورهایی با همین طرح در اوایل سال ۱۹۷۸ در بی ام و M1 با قدرت ۲۰۴ کیلووات ۲۷۷ اسب بخار و در نسل دوم BMW M5 از سال ۱۹۹۱با قدرت ۲۵۰ کیلووات ۳۴۰ اسب بخار داشتند. نسل پنجم BMW M3 در سال ۲۰۱۴ با ۶ موتور مستقیم ۳۱۷ کیلووات۴۳۱ اسب بخار با فناوری M TwinPower Turbo نیز تولید شدند.

نسخه سیستم درایو با فناوری M TwinPower Turbo که بیشتر برای BMW 3.0 CSL توسعه یافته است، حداکثر توان خروجی ۴۱۲ کیلووات ۵۶۰ اسب بخار را دارد. رکورد جدید مدل های شش سیلندر مستقیم از BMW M GmbH که به تایید مسیرهای شهری و جاده ای نیز رسیده اند و موتور آن حداکثر گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر را تولید می کند که با ارائه توان خطی تا حداکثر سرعت ۷۲۰۰ دقیقه در ۱ می تواند عملکرد خود را نشان دهد.بی ام و جدید برای انتقال قدرت خود از یک موتور شش سیلندر مستقیم با یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی استفاده می کنند که لازم به ذکر است بدانید، اهرم گیربکس برای این مدل به شکل انحصاری تولید شده است و یکی از مدل گیربکس های لوکس این برند خودروسازی به شمار می رود.

مشخصات کلی بی ام و 3.0 CSL مدل ۲۰۲۳

نوع موتور خودرو

خطی بنزینی

حجم موتور

۳ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۶ / ۲۴

تنفس موتور

توربو دوقلو

قدرت

۵۵۲ اسب بخار

گشتاور

۵۵۰ نیوتن.متر

گیربکس

دستی ۶ سرعته

محور محرک

دیفرانسیل عقب

شتاب

۳.۵ ثانیه

سرعت

۳۱۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۱۵ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

کوپه

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های بی ام و 3.0 CSL مدل ۲۰۲۳

طول

۴۷۹۳ میلیمتر

عرض

۱۹۲۰ میلیمتر

ارتفاع

۱۳۸۷ میلیمتر

فاصله محورها

۲۸۵۷ میلیمتر

وزن خالص

۱۶۰۰ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۲ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۳۴۰ لیتر

حجم مخزن سوخت

—–

قطر رینگ

۲۰ اینچ (جلو)

۲۱ اینچ (عقب)

آپشن ها و امکانات بی ام و 3.0 CSL مدل ۲۰۲۳

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

ندارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه های کنترلی فرمان

دارد

گرم کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

ندارد

صندلی برقی سرنشین جلو

ندارد

گرم کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

ندارد

طراحی ظاهری بی ام و 3.0 CSL مدل ۲۰۲۳

چراغ های جلو با تم زردرنگ و چراغ های عقب لیزری از M4 CSL گرفته شده اند اما نمای متفاوتی دارند و تا حدودی توسط گلگیرهای برجسته جلو و عقب تحت الشعاع قرار گرفته اند.در اینجا همچنین از جلوپنجرهٔ بحث برانگیز M4 خبری نیست و جای آن را جلوپنجرهٔ آلومینیومی جدیدی گرفته است. از این ماده برای کاپوت و درب صندوق هم استفاده شده و قطعات فیبر کربنی تقویت شده با پلاستیک نیز در تمام قسمت های بدنه به کار رفته است. منبع های اگزوز نیز از تیتانیوم ساخته شده اند. بارزترین ویژگی طراحی ۳.۰CS اما بال بزرگ عقب و اسپویلر روی سقف است که به مدل E9 3.0CS3.0CSL Batmobile اشاره دارد.

طراحان بی ام و همچنین خم هافمیستر که در M4 معمولی وجود نداشت را در اینجا ایجاد کرده اند. لیوری (طرح رنگ آمیزی بدنه) زیبای مسابقه ای این خودرو با رنگ سفید آلپاین از طریق فرایند رنگ آمیزی خاصی به صورت دستی صورت می گیرد که ۶۷۰۰ ساعت زمان می برد؛ و درنهایت، رینگ های آلیاژی طلایی رنگ ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب هم با لاستیک های سفارشی میشلن پوشیده شده اند.

داخل خودرو از M4 گرفته شده ولی طراحان با تودوزی مشکی آلکانترا و تریم های فیبر کربنی مات سعی در ایجاد فضای کمی متمایزی داشته اند. صندلی عقب هم حذف شده و جای آن را محفظه ای با فضای اختصاصی جهت قرار دادن دو کلاه ایمنی گرفته است. صندلی های کربنی اسپرت M نشان ۳.۰CS دارند و شمارهٔ تولید خودرو روی داشبورد به چشم می خورد. همچنین به منظور کاهش وزن، ب ام و عایق های صدا را کمتر کرده است. یکی دیگر از ویژگی های منحصربه فرد کابین ۳.۰CS نیز دسته دندهٔ گیربکس دستی با نمای کلاسیک است.

بی ام و 3.0 CSL مدل ۲۰۲۳

طراحی داخلی بی ام و 3.0 CSL مدل ۲۰۲۳

در نگاه اول، طرح کابین بی ام و ۳.۰ CSL به دلیل شباهت زیاد با M4 CSL شاید در چشم ماشین بازها نو و تازه نباشد، با این حال دارای ویژگی های منحصربه فردی است.داخل کابین فقط ۲ صندلی برای راننده و سرنشین جلو وجود دارد و صندلی های عقب حذف شده تا خودرو وزن کمتری پیدا کند. به جای صندلی های عقب، فضایی برای قرار دادن وسایل و دو جایگاه مخصوص برای کلاه ایمنی در نظر گرفته شده است.

صندلی های بی ام و 3.0 CSL از نوع اسپرت M Carbon و روکش آلکانتارا هستند. شیب و ارتفاع صندلی ها قابل تنظیم است، اما این کار با باز و بسته کردن پیچ ها و اتصالات صورت می گیرد. صندلی ها را می توان با استفاده از یک اهرم به جلو و عقب حرکت داد و همچنین پشت سری ها نیز قابل تنظیم است.

روکش فرمان نیز از جنس آلکانتارا است و داخل کابین قطعات کربنی مات به کار رفته. برای تزریق هیجان به راننده و سرنشین، عایق های صوتی داخل کابین کم شده و تزیینات رودری ها از نوع CFRP است. دکمه قرمز رنگ استارت استاپ، دوخت صندلی ها و قطعات رنگی، فضای داخلی بی ام و 3.0 CSL را از تیرگی خالص خارجی کرده. دسته دنده سفید رنگ در وسط فضای تیره توجه را به خود جلب می کند که تعداد دنده ها و همین طور عدد 50 روی آن حکاکی شده و یادآور روزهای اولیه بی ام و M دهه ۷۰ میلادی است.داخل کابین می توانیم کنترل چرخشی iDrive و تعداد خاص تولیدی این خودرو را که به صورت #00/50 روی داشبرد درج شده، ببینیم.در حالت عادی، فضای صندوق عقب بی ام و 3.0 CSL باید همان ۳۴۰ لیتر مدل M4 CSL باشد، اما با توجه به طراحی خاص، احتمالا فرق می کند.

داخل کابین بی ام و 3.0 CSL مدل ۲۰۲۳

بی ام و 3.0 CSL؛ بازگشت اسطوره

بی ام و M پنجاهمین سالگرد خود را جشن گرفت و به همین مناسبت مدل های مختلفی را عرضه کرد. اما گل سرسبد برنامه های جشن تولد M، خودرو خاص بی ام و 3.0 CSL است که جذابیت، زیبایی و عملکرد را یک جا جمع کرده. البته خرید خودرو خاص آلمانی کار سختی است، چرا که فقط ۵۰ دستگاه از آن ساخته و با قیمت ۷۸۰ هزار دلار به فروش می رسد. لامبورگینی اونتادور اولتیمائه و مرسدس AMG GT بلک سریز شباهت هایی با ۳.۰ CSL دارند، اما آنقدر خاص نیستند که بتوانند پای به پای آن بیایند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (270 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (114 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (52 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (33 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (26 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (16 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (12 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (10 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (9 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (8 نظر) تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش (8 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: با خنده سه تا قله رو فتح کردم از صدا و سیما تلویزیونو گرفتم از آیت الله گلپایگانی قم رو گرفتم و از رهبر پول رو گرفتم +ویدئو😂👌 (7 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال ابجد روزانه جمعه 21 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 21 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 21 اردیبهشت 1403+فیلم پدرانه های عاشقانه رامبد جوان برای دختر زیبایش نوردخت کوچولو/ شباهت بی حد و اندازه پرنسس ناز آقای بازیگر به مادرش+عکس خلاقیت فرازمینی و خنده دار پدر ایرانی در ثبت عکس آتلیه ای فرزندش با فرش 3 بعدی+عکس/ مرد حسابی با این ایده آتلیه های شهر رو بیکار کردی😂 سردار آزمون و شجاع خلیل زاده اتوبوس تیم ملی را به هم ریختند+ فیلم/ تو تازه عروس منی !! سرکارگذاشتن تاریخی حامد سلطانی و لیلا اوتادی توسط نعیمه نظام دوست روی آنتن زنده/ چقدر خانم بازیگر باحال و خوش خنده‌اس+ویدیو لوپوس چیست؟ خلاقیت منحصربفرد یک راننده برای رهایی از گیر افتادن در برف بدون زنجیر چرخ حماسه آفرید+ ویدئو/مرد حسابی چه مغزی داری تولید آب مقطر در ایران – شرکت آب باران (ویدئو) خوانندگی محشر و فوق العاده پسر نجار با آهنگ همایون شجریان در برنامه صدا تو!/تنها صدایی که اشک کیایی رو درآورد😍 ابتکار منحصربفرد و جالب جوان ایرانی در تزئین دسته گل خواستگاری برای دختر موردعلاقه اش با شیرکاکائو+عکس/ گویا عروس خانوم عاشق این نوشیدنی پرطرفداره (عکس) سفر به ایران قدیم؛ این زن با لباس و آرایش مردانه دزدی می‌کرد ترکی صحبت کردن جالب ابراهیم رئیسی در بین مردم اردبیل+ویدیو/ لهجه دلنشین آقای رئیس جمهور (عکس) دو چهره مشهور استقلال در یک قاب؛ ناصرحجازی و قلعه نویی آن هم با ریش خلاقیت جذاب و هوشمندانه راننده اسنپ برای فروش صنایع دستی زیبایش داخل ماشین/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (عکس) اتفاقی عجیب حین انجام ایمپلنت / دندانپزشک پیچ ایمپلنت را در مغز بیمار فرو کرد! (ویدئو) خوانندگی باورنکردنی و شوکه کننده پوتین در برنامه استعدایابی؛ صداش چقدر محشره/ واکنش داوران موقع دیدن رییس جمهور خیلی جالبه واکنش جالب کمند امیرسلیمانی به ازدواج برادرش +عکس راهنمای کامل استعلام قیمت سهام عدالت غنیمت جنگی اسرائیلی هدیه به محمود احمدی نژاد توسط چهره مطرح سیاسی دنیا+عکس واکنش خنده دار حامد آهنگی به پخش آهنگ شاد عربی با جیغ و داد مردم همراه شد/ فقط حرکت آخرش😂+فیلم صحبت های خنده دار رشید اصفهانی: میگه برای بلند شدن قدم رفتم یه ماه والیبال بازی کردم بعدش مربی اخراجم کرد که آبشارو از زیر تور میزنی😅 +فیلم (فیلم) ماجرای لُری حرف زدن هم تیمی‌های بیرانوند در بلژیک / فکر کنم یکسال دیگه تو بلژیک میموند، لُری زبان رسمیشون می شد! ابتکار جالب و بی مثال پسربچه اهوازی در ساخت بیلیارد با آجر نصفه روی خاک+عکس/ این بزرگ بشه حتما مهندس میشه خلاقیت خنده دار علی صادقی برای پول قرض گرفتن از حامد آهنگی/ چقدر هوشمندانه بود😂👌+فیلم طراحی کارت عروسی خلاقانه و جالب یک زوج با رسم مراحل مختلف تا رسیدن به مرحله ازدواج+ عکس/ رسما هفت خوان رستم رو طی کردن (تصاویر) تغییر چهره عجیب «ملکه مونجونگ» سریال جواهری در قصر بعد 20 سال صدای جادویی پسر ناصر عبداللهی با خاطره انگیز ترین ترانه پدرش+ ویدئو/چه خوب میخونه... (عکس) شاید نمی‌دانستید که علی دایی آنجا حضور داشت! رونمایی رضا صادقی از سبک جالب دیکته گفتنش برای ویانا کوچولو/ چه بابای کار درستی+ویدئو (فیلم) توهین خنده دار و بانمک دختر رامبد جوان به پدرش در حضور نگار جواهریان/ حامد آهنگی غش کرد از خنده😂 نصرالله رادش: علی حاتمی گفت تو اکبر عبدی را میزاری تو جیب کوچیکت/ مهرجویی بلد نبود با رضا شفیعی جم کار کند+ویدیو نگاهی به دکوراسیون جدید خانه ستاره معصومی همسر سابق مهدی قایدی بعد از طلاق/چه سر سبز و باکلاس+ عکس شوخی بامزه هومن سیدی با دختر موطلایی و چشم رنگی نگار جواهریان/ ای خدا چه دختر خوشگلی+فیلم (عکس) استایل کژوال و مدلینگ علیرضا بیرانوند / ماشالا، اکرم بانو باید برای شوهر سوپر مدلش اسفند دود کنه! حضور غافلگیرانه علی پروین در برنامه پرطرفدار صداتو+ویدیو/ فقط تشویق های بی وقفه تماشاگران و استقبالشان از سلطان فوتبال رونمایی از مرد مازندرانی که 26 زن و 135 فرزند داشت/ خانواده پرجمعیت او روزانه 50 کیلو برنج مصرف میکردند+عکس حماسه ای دیگر از یک عمه/ نوزاد 5 ماهه گلستانی بر اثر شکستن قلنج فلج شد+عکس ابتکار تحسین برانگیز شهرداری تبریز در تبدیل درختان خشکیده محوطه ائل گلی به مجسمه‌هایی زیبا و دیدنی+عکس
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه جمعه 21 اردیبهشت 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 21 اردیبهشت ماه 1403
(عکس) سفر به ایران قدیم؛ این زن با لباس و آرایش مردانه دزدی می‌کرد
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 21 اردیبهشت 1403+فیلم
(عکس) اتفاقی عجیب حین انجام ایمپلنت / دندانپزشک پیچ ایمپلنت را در مغز بیمار فرو کرد!
رونمایی از مرد مازندرانی که 26 زن و 135 فرزند داشت/ خانواده پرجمعیت او روزانه 50 کیلو برنج مصرف میکردند+عکس
حماسه ای دیگر از یک عمه/ نوزاد 5 ماهه گلستانی بر اثر شکستن قلنج فلج شد+عکس
این مرد پولدار و عجیب 1171 فرزند داشت/ قصر بزرگ و مجللی که برای همسرانش ساخت!+عکس
دانلود آهنگ جدید «عشق است» علی عبدالمالکی+فیلم/ حال دل تموم عاشقارو عشق است...
دانلود آهنگ جدید «حقیقت» مصطفی راغب +فیلم/ عزیزم عاشقی دل پاکی میخواد... گذشتن از خطر بی باکی میخواد...
حرمسرای شاهان قاجار چگونه پُر از زن می‌شد
(عکس) افشای سند هزینه‌های فرح پهلوی برای تزئینات توالتش! / خرج از جیب مردم برای توالت خانم ملکه، همینقدر دردناک!
واکنش شوکه کننده دختر بروس‌لی به اصطلاح ایرانیِ "دنبال قاتل بروس‌لی می‌گردی؟"
3 راهکار بی‌نظیر برای حل مشکل چسبیدن کیک به قالب و قابلمه/ با دونستن این روش ها دیگه کیکت خراب نمیشه
این زن تهرانی همزمان 2 شوهر و 2 خانه داشت / هر 2 مرد سند ازدواج داشتند!