ساعدنیوز
ساعدنیوز

چرا باید از نوشابه های گازدار استفاده نکنیم؟

  یکشنبه، 30 خرداد 1400   زمان مطالعه 12 دقیقه
چرا باید از نوشابه های گازدار استفاده نکنیم؟
نوشابه‌های گازدار را به‌جرات می‌توان پای ثابت سفره بسیاری از خانواده‌ها دانست. فست‌فودها هم که این سال‌ها طرفداران پروپا قرصی پیدا کرده‌اند، باعث می‌شوند افراد به مصرف نوشابه‌های گازدار روی بیاورند و این موضوع چالش مهمی برای سلامت افراد،بویژه کودکان و نوجوانان، ایجاد کرده است.

نوشابه های گازدار نه تنها فوق العاده برای سلامتتان بد هستند بلکه اعتیاد آور نیز هستند. دلیلش این است که وقتی نوشیدنی های گازدار می خورید حس خوبی برایتان به همراه دارند. اما در کنار این حس خوب، آثار مخربی را برای سلامتی تان به همراه دارند. یکی از مشکلات واضح نوشابه این است که مقدار زیادی شکر در خود دارد . همچنین اینکه موارد رژیمی آن نیز مقدار زیادی کافئین و شیرین کننده مصنوعی دارند. مشکل دیگری نیز وجود دارد که این نوشیدنی ها می توانند روی دندان ها لکه بیندازند و باعث پوسیدگی شان شوند اما این موارد تنها چیزهایی سطحی هستند. مصرف نوشیدنی های قندی می تواند منجر به افزایش خطر بیماری های قلبی مزمن شود. این چیزی است که یکی از تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان داده است.

در این تحقیق افرادی که نوشابه بیشتری مصرف می کردند ۲۰ درصد بیشتر در خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار گرفتند. کافئین موجود در نوشابه آن را برای فرد دلپذیر می کند مخصوصا اگر به دنبال این باشد که خیلی سریع انرژی اش افزایش و خستگی اش از بین برود. اما تحقیقات نشان داده است که: این نوشیدنی ها روی مغز تاثیر می گذارند. یافته ها ثابت کرده اند: استفاده بلند مدت از نوشیدنی های قندی می تواند باعث اختلال در یادگیری، حافظه و مشکلات رفتاری شود. تنها ارگان های داخلی نیستند که تحت تاثیر قند قرار می گیرند، بلکه تحقیقات نشان داده استخوان ها نیز تضعیف می شوند.

لونا ساندون، استادیار تغذیه بالینی مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس می گوید: این می تواند به خاطر فسفر موجود در نوشابه باشد و یا اینکه چنین نوشیدنی جایگزین نوشیدنی های سالم مانند شیر می شوند که سرشار از کلسیم هستند. تحقیقات نشان داده مصرف نوشابه می تواند ظاهرتان را پیرتر کند. همچنین آنهایی که روزانه دو قوطی یا بیشتر نوشابه گازدار مصرف می کنند از دیگران سریعتر پیر می شوند. میان تنه نیز تحت تاثیر نوشابه قرار می گیرد، مخصوصا آن نوشیدنی هایی که مقدار زیادی قند دارند. افزایش حجم میان تنه می تواند منجر به مشکلات بسیار پیچیده تری شود از جمله دیابت نوع ۲ می شود. اینکه نوشابه های بدون قند برایتان ضرری ندارد را باور نکنید. آنهایی که از این نوع نوشیدنی استفاده می کنند همچنان در خطر تحلیل استخوان و پوسیدگی دندان هستند. اگر از سر درد رنج می برید ممکن است مشکل استرس نباشد و نوشابه دلیل اصلی این مشکلتان باشد. دلیلش این است که آسپارتام موجود در این نوشیدنی ها که با سردرد و تشنج در ارتباط است باعث اختلال در الگوی خواب نیز می شود.

جایگزین های نوشابه

متأسفانه فقط با مصرف نکردن نوشابه و مصرف سایر نوشیدنی های شکری، مشکل شما حل نخواهد شد. مجموعه ای از جایگزین ها برای نوشابه وجود دارند که به همان اندازه دارای شکر و کالری اند. به عنوان مثال، نوشیدنی های ورزشی، سالم به نظر می رسند، اما اغلبِ آنها سرشار از کالری اند. مصرف نوشیدنی ورزشی بعد از ورزش، همه ی کالری های سوزانده شده را جبران می کند.

بعضی نوشیدنی های ورزشی حاوی پتاسیم و سدیم اند که برای بدن مفیدند، اما نکته اینجاست که خودتان هم می توانید نوشیدنی ورزشی سالم درست کنید. دو قاشق چای خوری آبلیموی طبیعی را به همراه مقداری نمک و یک لیوان آب، حین تمرین مصرف کنید.

آبمیوه یکی دیگر از نوشیدنی های پرکالری است که مشکل ساز خواهد بود. کالری موجود در آبمیوه ها از قند میوه می آید، اما مصرف آبمیوه به اندازه ی مصرف خود میوه، مفید نیست. در بعضی موارد یک لیوان آبمیوه به اندازه ی یک قوطی نوشابه کالری دارد.

  • آبمیوه های حاوی ارزش غذایی پایین: آب سیب، آب انگور سفید و آب گلابی.
  • آبمیوه های حاوی ارزش غذایی بالا: آب پرتقال، آب انگور سیاه، آب کرنبری، آب گوجه فرنگی و آب سبزیجات.
  • آبمیوه های حاوی شکر پایین: آب گوجه فرنگی و آب سبزیجات.

جایگزین‌های نوشابه

عوارض و مضرات نوشابه

مطالعات متعددی تاثیرات منفی نوشابه را روی وزن ، دندان نشان داده اند. با این حال نوشیدن نوشابه خطرات زیادی دارد. طبق گفته ارومانیتور ، میانگین افراد در ایالات متحده بیش از 126 گرم شکر روزانه مصرف می کنند. این برابر با 25.2 قاشق سوپ خوری، یا معادل نوشیدن کمی بیش از 12 اونس نوشابه است.

ضرر نوشابه

با اینکه مصرف نوشابه در بسیاری از کشورها رو به کاهش است، بسیاری از مردم هر روز نوشابه می نوشند. 21 خطر نوشابه را با شما در این بخش به اشتراک می گذاریم تا حتما آن را مطالعه کرده و با آگاهی کامل مصرف نوشابه را کنار بگذارید.

1. نوشابه می تواند منجر به کاهش عملکرد کلیه شود

در یک مطالعه 11 ساله دانشکده پزشکی هاروارد، بین 3،318 زن، محققان دریافتند نوشابه خطر عملکرد کلیه ها را بالا می برد.

2.نوشابه ریسک ابتلا به دیابت را بالا می برد

میزان بالای شکر در نوشابه باعث فشار پانکراس می شود و به طور بالقوه آن را ترک می کند و نمی تواند نیاز بدن به انسولین را حفظ کند. نوشیدن یک یا دو نوشیدنی قندی روزانه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 25 % افزایش می دهد.

3.قوطی های نوشابه با بی پی ای پوشیده می شود

قوطی نوشابه حاوی (بی پی ای)است، که از بیماری های قلبی گرفته تا چاقی و مشکلات تولید مثل، ارتباط دارد.

4. نوشابه باعث خشکی بدن می شود

کافئین ادرار اور است و تولید ادرار را بیشترمی کند و باعث می شود بیشتر ادرار کنید. وقتی سلول های بدن خشک می شوند، به سختی مواد مغذی را جذب می کنند و همچنین برای بدن دشوار می شود تا مواد زائد را از بین ببرند.

5. نوشابه سرطان زاست ، به همین سادگی

رنگ کاراملی نوشابه با سرطان ها مرتبط است ؛ رنگ قهوه ای مصنوعی در نوشابه فرآیندی شیمیایی است که از شکر سوخته درست نشده است. بوسیله واکنش قند با آمونیاک و سولفیت زیر فشار بالا و دما درست شده است. این واکنش های شیمیایی منجر به شکل گیری 2 - (2 - MI)و 4 (4 - MI)می شوند که در مطالعات انجام شده توسط دولت نشان داد منجر به سرطان ریه، کبد، یا سرطان خون ، تیروئید در موش های آزمایشگاهی می شود.

6. رنگ کاراملی در نوشابه به مسائل عروقی مرتبط است

رئیس قلب ،التهاب در دانشگاه پنسیلوانیا می گوید ارتباطی بین مشکلات عروقی و محصولات حاوی شکر سوخته وجود دارد.

7.نوشابه کالری زیادی دارد

یک بطری 20 اونس نوشابه حاوی 17 قاشق چای خوری شکر و 240 کالری و عاری از هر ارزش غذایی است.متوسط حدود یک ساعت پیاده روی برای سوزاندن 240 کالری در نوشابه 20 اونسی لازم است.

8.نوشابه خطر ابتلا به چاقی را افزایش می دهد

هر نوشابه یا نوشیدنی های قندی که روزانه مصرف می شود احتمال چاقی را بیش از 60 % را افزایش می دهد. نوشیدنی های دیگر به مشکلات سلامتی کودکان نیز مرتبط هستند.

9.نوشابه خطر بیماری های قلبی در مردان را افزایش می دهد

هر نوشابه که روزانه مصرف می شود، خطر بیماری قلبی را تا 20 % در مردان افزایش می دهد.

10.اسید در نوشابه مینای دندان را از بین می برد

آزمون آزمایشگاه در مورد اسیدیته نوشابه نشان می دهد مقدار اسید در نوشابه مینای دندان را از بین می برد. سطح پ هاش در نوشابه می تواند 2.5 باشد

11.نوشابه حاوی مقدار زیادی شکر است :

میانگین 20 اونس نوشابه معادل با 17 قاشق چای خوری شکر است، اما نوشابه برای دندان و سلامت کلی بدن خوب نیست.

12.نوشابه حاوی قندهای مصنوعی است

در حالی که بسیاری از مردم شکر مصنوعی را برای مصرف کالری پایین انتخاب می کنند. قند مصنوعی به بیماری های متعدد از جمله سرطان مرتبط هستند.

13.نوشابه سطح کلسیم را کاهش می دهد

نوشابه ها حاوی فسفریک اسید هستند مقادیر زیادی از کلسیم استخوان را کاهش می دهد. پس از مطالعه چندین هزار مرد و زن، محققان در دانشگاه تافتس، دریافتند زنانی که روزانه 3 یا بیشتر نوشابه می نوشند، تقریبا 4 درصد از تراکم مواد معدنی استخوان را در باسن خود دارند، هر چند که محققان کلسیم و جذب ویتامین د را کنترل می کنند.

14.نوشیدن نوشابه متابولیسم را تغییر می دهد و مانع از کاهش وزن می شود

دکتر هانس -، مدیر گروه ورزش و توان بخشی در دانشگاه بنگور، انگلستان، دریافته است که نوشیدن نوشابه به طور منظم می تواند متابولیسم بدن انسان را تغییر دهد. شرکت کنندگان روزانه 140 گرم شکر مصرف می کنند (که کم تر از دو قوطی نوشابه است). نتایج:متابولیسم آن ها بعد از چهار هفته تغییر کرد و برای آن ها سخت شد که چربی را بسوزانند و وزن کم کنند.

15.نوشیدن بیشتر از یک نوشابه روزانه خطر بیماری قلب ،سندروم متابولیک را افزایش می دهد

دکتر راوی ، نویسنده کتاب مطالعه و مربی پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد می گوید:"اگر بیشتر از یک یا چند نوشیدنی را روزانه می نوشید، ممکن است ریسک توسعه عوامل خطر متابولیک برای بیماری های قلبی را افزایش دهید

16. نوشابه رژیم کاهش وزن شما را مختل می کند

مطالعه در مرکز علوم درمانی دانشگاه تگزاس نشان داد هر چه رژیم غذایی بیشتر شامل نوشابه باشد ریسک اضافه وزن بیشتر می شود.

17. خطر ابتلا به کبد چرب را افزایش می دهد

نوشابه ها و هر نوشیدنی شیرین دیگر به بیماری کبد چرب مرتبط است.

18.نوشابه ها حاوی مهار کننده های قارچی هستند

آن ها بنزوات سدیم یا بنزوات پتاسیم دارند و در تمام نوشابه ها ی مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد شیمیایی توانایی آسیب شدید به دی ان ای در میتوکندری را دارند تا به طور کامل آن را غیر فعال کنند

19.نوشابه ها باعث آسم می شود

نتیجه ی تحقیقات ثابت کرده است مصرف نوشابه باعث آسیب به ریه و افزایش ریسک ابتلا به آسم می شود.

20. نوشابه با سردرد ارتباط دارد

سردرد هم یکی دیگر از عوارض نوشیدن نوشابه است.

21 . فشار خون بالا از عوارض جدی دیگر نوشابه است

از آنجا که یکی از عوارض جانبی رژیم غذایی، افزایش وزن است، فشار خون بالا می تواند از عواقب آن باشد. همچنین شامل مقدار زیادی سدیم است، که می تواند سطح فشار خون را افزایش دهد. تنها در یک قوطی، 57 میلی گرم سدیم وجود دارد.

میزان مصرف کالری های نوشابه در سال

آیا تا حالا میزان کالری نوشابه هایی را که در کل سال مصرف می کنید، حساب کرده اید؟ کمی محاسبه، پرده از حقیقت برخواهد داشت.

  • اگر روزانه ۶ قوطی نوشابه مصرف کنید: روزی ۶۰۰ کالری اضافی دریافت خواهید کرد که در طی سال به عدد ۲۱۹۰۰۰ کالری خواهد رسید.
  • اگر روزانه ۵ قوطی نوشابه مصرف کنید: روزی ۴۸۰ کالری اضافی دریافت خواهید کرد که در طی سال به عدد ۱۷۵۲۰۰ کالری خواهد رسید.
  • اگر روزانه ۴ قوطی نوشابه مصرف کنید: روزی ۳۶۰ کالری اضافی دریافت خواهید کرد که در طی سال به عدد ۱۳۱۴۰۰۰ کالری خواهد رسید.
  • اگر روزانه ۳ قوطی نوشابه مصرف کنید: روزی ۲۴۰ کالری اضافی دریافت خواهید کرد که در طی سال به عدد ۸۷۶۰۰ کالری خواهد رسید.
  • اگر روزانه ۲ قوطی نوشابه مصرف کنید: روزی ۱۹۲ کالری اضافی دریافت خواهید کرد که در طی سال به عدد ۷۰۰۸۰ کالری خواهد رسید.
  • اگر روزانه ۱ قوطی نوشابه مصرف کنید: روزی ۱۴۴ کالری اضافی دریافت خواهید کرد که در طی سال به عدد ۵۲۵۶۰ کالری خواهد رسید.

بحث کالری ها به کنار، موضوع هزینه نیز در میان است. تا حالا فکر کرده اید اگر نوشابه مصرف نکنید، چقدر در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد؟ آیا نمی توانید این پول را صرف خرید کالای دیگری بکنید؟

کاهش وزن و مصرف نکردن نوشابه

وقتی نوشابه مصرف نمی کنید، وزن تان چقدر کم می شود؟ عددهایی که در ادامه مطرح می شوند، سبب افزایش انگیزه شما خواهند شد. البته نباید نوشابه را با کالری دیگری جایگزین کنید.

  • اگر روزانه ۶ قوطی نوشابه ی مصرفی خود را با آب جایگزین کنید، شاهد کاهش ۲۱۹۰۰ کالری یا ۲۷ کیلوگرم وزن در طی سال خواهید بود.
  • اگر روزانه ۵ قوطی نوشابه ی مصرفی خود را با آب جایگزین کنید، شاهد کاهش ۱۷۲۵۰۰ کالری یا ۲۲ کیلوگرم وزن در طی سال خواهید بود.
  • اگر روزانه ۴ قوطی نوشابه ی مصرفی خود را با آب جایگزین کنید، شاهد کاهش ۱۳۱۴۰۰ کالری یا ۱۶ کیلوگرم وزن در طی سال خواهید بود.
  • اگر روزانه ۳ قوطی نوشابه ی مصرفی خود را با آب جایگزین کنید، شاهد کاهش ۸۷۶۰۰ کالری یا ۱۱ کیلوگرم وزن در طی سال خواهید بود.
  • اگر روزانه ۲ قوطی نوشابه ی مصرفی خود را با آب جایگزین کنید، شاهد کاهش ۷۰۰۸۰ کالری یا ۹ کیلوگرم وزن در طی سال خواهید بود.
  • اگر روزانه ۱ قوطی نوشابه ی مصرفی خود را با آب جایگزین کنید، شاهد کاهش ۵۲۵۶۰ کالری یا ۶ کیلوگرم وزن در طی سال خواهید بود.

اگر کالری مصرفیِ روزانه ی خود را حساب کنید، متوجه خواهید شد نوشابه چقدر این مقدار را افزایش خواهد داد، بدون اینکه ارزش غذایی خاصی را اضافه کند.

مصرف نوشابه های رژیمی احتمال چاقی را افزایش می دهد

نوشابه های رژیمی دارای مقدار زیادی شیرین کننده های مصنوعی است که این امر احتمال چاقی و اضافه وزن را افزایش می دهد.نوشابه های رژیمی فاقد قند هستند اما تولیدکنندگان برای طمع دار کردن از شیرین کننده های مصنوعی استفاده می کنند که این امر علاوه بر تغییر ذائقه، عوارض مخربی تری بر سلامت افراد می گذارد.
فرمولاسیون نوشابه های رژیمی همانند نوشابه های معمولی است بنابراین تنها حذف قند نمی تواند عوارض آن را کاهش دهد. به طور کلی نوشابه ها حاوی اسید فسفریک هستند که این ماده موجب کاهش جذب کلسیم موجود در مواد غذایی می شود، هم چنین نوشابه ها به دلیل دارا بودن رنگ های مصنوعی و برخی مواد شیرین کننده احتمال بروز برخی بیماری ها مانند پوکی استخوان، اختلال اعصاب، چاقی و … را افزایش می دهد.به طور کلی نوشابه ها حتی نوشابه های رژیمی حاوی مقدار زیادی کالری هستند که این امر موجب احتمال بروز چاقی و اضافه وزن را افزایش می دهد.
نتایج برخی تحقیقات نشان داده است که مصرف نوشابه های رژیمی بیش از نوشابه های معمولی احتمال چاقی را افزایش می دهد، در تهیه نوشابه های رژیمی از شیرین کننده های مصنوعی استفاده شده که این مواد تمایل فرد را برای مصرف نوشیدنی های طبیعی و سالم مانند دوغ، آبمیوه های طبیعی و سنتی را کاهش می دهد. به افراد توصیه می شود آب، آبمیوه های طبیعی، دوغ و دمنوش های طبیعی را جایگزین نوشابه ها کنند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (275 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (103 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (44 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (41 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (43 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (32 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (22 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (23 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (20 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت+ تاریخچه گشت ارشاد از اول انقلاب تاکنون خلاقیت خنده دار و حواس پرت کن فردی در رانندگی با ماشینی عجیب که سر و تهش برعکس شده+ویدیو/لامصب این معلوم نیست که داره میره یا میاد😂😂 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام در ایران کدام است؟ برای موفق شدن درترید باید این موارد را رعایت کنیم استوری عاشقانه هادی چوپان برای ته تغاری خونه اش/ چقدرم شعرش زیباست+عکس خلاقیت و شگرد هوشمندانه محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان+عکس 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ قیمت هر متر مربع تخته سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟ پیشتازی در قشم در گردشگری روستایی؛ با رزرو تور قشم از این 7 روستا دیدن کنید رونمایی از چهره واقعی و جذاب امین میری، زهرمار خان سریال گیلدخت/ در خیابان اصلاً قابل شناسایی نیست+عکس (عکس) ست جالب و بهاری کت و دامن زرد به سبک مریم اوزرلی / چه خوب ست کرده به رنگ پوستشم میاد (تصاویر) چیدمان شیک و باسلیقه ی گوشه ای از اتاق خواب نرگس محمدی، بازیگر نقش "ستایش" و عروس حشمت فردوس (تصاویر) عجیبت ترین زن جهان با دو لگن و چهار پا که 5 فرزند بدنیا آورد/ نمونه نادری از یک انسان با دو بدن
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده