چگونه در اینستاگرام تماس صوتی بگیریم؟

  یکشنبه، 11 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه در اینستاگرام تماس صوتی بگیریم؟
قابلیت تماس تصویری با یک آپدیت جدید به اپلیکیشن نسخه اندروید و iOS اینستاگرام اضافه شده است. اگر می‌خواهید از قابلیت تماس تصویری اینستاگرام استفاده کنید، ادامه این مطلب را بخوانید.

چگونه تماس تصویری در اینستاگرام را پیکربندی کنیم؟

شما نمی توانید از ویژگی تماس تصویری اینستاگرام از طریق وب استفاده کنید و در نتیجه به برنامه مخصوص این شبکه اجتماعی که برای دستگاه های اندرویدی و iOS منتشر شده است نیاز دارید.

1. در اولین گام برنامه اینستاگرام را روی گوشی اندرویدی یا iOS نصب کرده و آن را اجرا کنید.

تصویر

2. پس از ورود به حساب کاربری، آیکون paper airplane که شبیه به یک هواپیمای کاغذی در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد را لمس کنید. آیکونی که دسترسی به پیام های مستقیم را امکان پذیر می کند.

تصویر

3. اکنون صفحه گفت وگو (conversation) را باز کنید. در صفحه فوق باید یکی از مخاطبینی که قصد دارید با او تماس تصویری برقرار کنید را انتخاب کنید.

تصویر

4. در صفحه چت آیکون video camera که در گوشه بالای صفحه قرار دارد را لمس کنید.

تصویر

با انتخاب مخاطب اعلانی برای او یا افرادی که درون چت گروهی قرار دارند ارسال می شود که به آن ها اجازه می دهد در تماس تصویری حضور داشته باشند. هر زمان تصمیم گرفتید تماس تصویری را خاتمه دهید کافی است آیکون قرمز رنگ تلفن را لمس کنید.

ساخت یک گفت وگوی کاملا جدید و ایجاد تماس تصویری در اینستاگرام

شما می توانید یک تماس تصویری را به شکل کاملا جدید با افراد مختلف آغاز کنید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

1. آیکون هواپیمای کاغذی (paper airplane) را لمس کنید.

2. آیکون دوربین ویدویی (video camera) را لمس کنید.

تصویر

3. مخاطبینی که در نظر دارید در تماس تصویری قرار بگیرند را با لمس دایره ای که روبروی نام آن ها قرار دارد انتخاب کنید.

تصویر

پیامی برای آن ها ارسال می شود که پس از تایید از سوی مخاطب تماس تصویری آغاز می شود. همچنین اینستاگرام پیام you started a video chat with (Users) را به شما می دهد که اعلام می دارد چت ویدویی آغاز شده است.

چگونه تماس تصویری را برای دسترسی به ویژگی چند وظیفگی کوچک کنیم؟

اگر دوست دارید در مدت زمانی که تماس تصویری را برقرار کرده اید به کارهای دیگری نیز رسیدگی کنید، باید چت ویدویی را در قالب پنجره ای کوچک در گوشه صفحه قرار دهید. برای کوچک و پنجره ای کردن تماس تصویری، زمانی که صفحه چت به صورت تمام صفحه است، آیکونی که به شکل دو مربع در گوشه بالای سمت چپ صفحه قرار دارد را لمس کنید.

تصویر

با این کار پنجره چت به کمینه و حالت شناور تبدیل شده و به شما اجازه می دهد به راحتی آن را جابه جا کنید. برای این منظور باید پنجره را لمس و کمی آن را نگه دارید و آن را در مکانی که دوست دارید قرار دهید.

مواردی که به آن ها اشاره شد، جزء کارهای اولیه و پایه ای در برقراری تماس تصویری در ایسنتاگرام هستند. اکنون اجازه دهید به سراغ جزییات بیشتر و دقیق تر برویم.

گزینه های کاربردی تر و پیشرفته تر تماس تصویری اینستاگرام

در این جا گزینه های کاربردی جالب توجهی در ارتباط با تماس تصویری اینستاگرام وجود دارد که باعث شده است عملکردی شبیه به اسکایپ داشته باشد. برای شروع اجازه دهید با سوییچ تنها صدا (audio only) کار را آغاز کنیم. زمانی که سوییچ فوق فعال شود، به شکل موقت تماس تصویری به وضعیت تنها چت صوتی تبدیل می شود. در برخی موارد این ویژگی کاربردی واقعا به کار می آید.

تصویر

همچنین دکمه ای برای روشن یا خاموش کردن میکروفون نیز وجود دارد.

چه اتفاقی می افتد اگر تماس تصویری شما از طرف مخاطب دریافت نشود؟

اگر سعی کنید با مخاطبی تماس تصویری برقرار کنید که آنلاین نیست، به گونه ای که در شکل زیر نشان داده شده است، اینستاگرام با نمایش پیغام عدم پاسخ گویی این مسئله را به شما اعلام می کند. در چنین شرایطی لزومی ندارد تا برای پاسخ گویی از طرف مقابل به انتظار بنشینید.

تصویر

حل مشکل اعلان ها

یکی از مشکلاتی که کاربران در زمان به کارگیری تماس تصویری اینستاگرام با آن روبرو هستند به اعلان ها باز می گردد. گاهی اوقات پیام ملحق شدن (join) به تماس تصویری به درستی نشان داده نمی شود و در نتیجه مخاطب از وجود این مسئله با خبر نمی شود تا تماس تصویری را آغاز کند. برای این مشکل راهکار ساده ای وجود دارد. برای حل این مشکل باید به تنظیمات اعلان های اینستاگرام باید مراجعه کنید. آیکون پروفایل که در گوشه پایین سمت راست قرار دارد را لمس کنید.

تصویر

اکنون آیکونی که به شکل سه خط افقی در بالای صفحه نشان داده شده است را لمس کنید.

تصویر

اکنون گزینه Settings را لمس کنید تا صفحه تنظیمات ظاهر شود

تصویر

گزینه اعلان ها (Notification) را لمس کنید.

تصویر

در صفحه ظاهر شده گزینه direct messages را از بخش Push Notification Section لمس کنید.

تصویر

گزینه From Everyone را در بخش Video Chats Section انتخاب کنید تا وضعیت نمایش اعلان ها برای افراد فعال شود.

تصویر

اکنون می توانید مطمئن شوید که هر زمان فردی شما را به یک تماس تصویری دعوت کرد اعلان مربوطه را مشاهده خواهید کرد.

لازم به توضیح است که هر شخصی که از طریق Instagram DM یا همان اینستاگرام مستقیم با شما ارتباط برقرار کرده قادر است شما را به تماس تصویری دعوت کند. اگر تمایلی ندارید تا چنین دعوتی را قبول کنید باید کاربر را بلاک کرده یا بی صدا کردن (Mute) پیام های مستقیم از جانب کاربر را انتخاب کنید. گزینه اول کمی دور از ادب است و پیشنهاد نمی کنیم چنین کاری را انجام دهید، زیرا برقراری ارتباط با فردی که بلاک شده کار چندان ساده ای نیست.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (112 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (58 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (57 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (48 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (43 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (16 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (16 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (11 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رهبر معظم انقلاب: وقتی من زندان بودم همسرم مریض بوده، بی‌پول بوده، سختی فراوان کشیده اما به من چیزی نمی‌گفت
تابستان و نوشیدنی‌های خنک: آب بهتر است یا شربت؟!
تفاوت گوشی ویتنام و چین چیست: کدام مونتاژ ارزش خرید دارد؟
(عکس) رونمایی از عروسک خوشگل المپیک 2024 پاریس/ چه رنگ جذابی داره + تصاویر کارخانه تولید کننده عروسک المپیک
(عکس) میز عسلی های سنگی و گلدان بسیار خوشرنگ خانه بهرام رادان و همسرش، مینا مختاری/ تاثیر حیرت‌انگیز اکسسوری‌های آبی رنگ درخانه‌ای با مبلمانی به رنگ خنثی
یکی از شاهکار های دانش آموز دوازدهمی در امتحانات نهایی!/ نمراتی که حتی بالای 7 هم نمیشوند!
(عکس) ست کت‌و‌شلوار با طرح شلوغ ولی خوشرنگ سپیده بزمی‌پور، همسر باکلاس شاهرخ استخری، در یک مکان خاص با دکوراسیون شاهانه
(عکس) تزئین میز عزای سعید راد با شمع، گل‌های سفید و حلوای رول‌شده در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه
خداحافظی غم‌انگیز نوه‌ی فوتبالیست سعید راد، آدام همتی، با پدربزرگ هنرمندش با یک عکس بسیار زیبا
(عکس) کد مورس همستر 3 مرداد+ آموزش دریافت یک میلیون سکه رایگان در برنامه فقط تا ساعت 22 چهارشنبه 3 مرداد
(تصاویر) حضور بازیگران و چهره‌های شاخص سینما و موسیقی در مراسم عروسی خواهر پزشک پوریا پورسرخ/ ولی عروس‌خانم خوش‌خنده اصلا و ابدا شبیه برادر هنرمندش نیست که نیست
یاسر جبرائیلی در گفتگو با تابناک: درباره فیلترینگ نظری ندارم!
(تصاویر)رمانتیک ترین حیوانات دنیا در جنگ عشق و عاشقی نظیر ندارند!/ با این 10 حیوان عاشق پیشه آشنا شوید
افشای کامل نام متهمان اصلی فساد در فوتبال خبرساز شد/ نام یک مجری معروف تلویزیونی در لیست همه را حیرت زده کرد
(تصاویر) 10 پدیده‌ی شگفت‌انگیز جهان که مشابهش در ایران وجود دارد/ منحصربفردترین جاذبه‌های کشورهای مختلف دنیا در یکجا
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....