ساعدنیوز
ساعدنیوز

چرا trx برای بانوان بهترین ورزش است؟

  دوشنبه، 18 مهر 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
چرا trx برای بانوان بهترین ورزش است؟
از فواید ورزش trx برای بانوان باید به کاهش وزن، فرم دهی و تناسب اندام اشاره کرد. صد‌ها تمرین مفید و کارامد تنها با استفاده از کش‌های trx قابل انجام است. در ادامه ساعدنیوز بصورت مفصل فواید ورزش تی آر اکس پرداخته است. همراه ما باشید.

امروزه بیش از هر زمان دیگری زنان به دنبال تناسب اندام از طریق رژیم غذایی و ورزش کردن هستند. انجام ورزش های سخت که نیاز به تجهیزات خاص و رفتن به باشگاه دارد، شاید در نگاه اول جذاب و انگیزه بخش باشد، اما با گذشت زمان تبدیل به باری بر روی دوشتان می شود. از این رو، تمرینات ورزشی که قادر به انجام آن ها در خانه و با کمترین امکانات باشید، در اولویت قرار دارد. تمرینات TRX برای بانوان (تی آر ایکس) بهترین روش برای سوزاندن کالری، ساختن عضلات و افزایش تعادل و توان بدنی است. اگر هدف شما از ورزش کردن، افزایش توان بدنی، قدرت، انعطاف پذیری، تعادل، استقامت یا کاهش وزن است، TRX همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

پوستر انجام ورزش تی آر اکس

ورزش TRX چیست؟

اگر به تازگی باشگاه رفته باشید، حتما تسمه هایی زرد و مشکی دیده اید که در اطراف سالن ورزشی (از دیوار و سقف) آویزان شده اند و از خود سؤال کرده اید که از این باندها و قلاب ها برای چه ورزشی استفاده می شود؟ این تسمه ها ابزار TRX هستند. TRX مخفف Total-Body Resistant eXercise که در آن تمریناتی براساس مقاومت بدن در برابر وزن انجام می شود. تمرینات TRX برای به چالش کشیدن هر یک از اندام های بدن، به ویژه مرکز ثقل، به کار گرفته می شود. در هر یک از تمرینات، بخشی از بدن هنگام استفاده از تسمه برای حفظ تعادل، در هوا معلق می ماند. این تمرین ها موجب افزایش قدرت بدنی و استقامت می شود.

مزایای TRX برای زنان چیست؟

TRX برای بانوان فواید و مزایای ویژه ای دارد که موجب برتری آن در مقایسه با سایر ورزش ها می شود:

  • تمرینات TRX تمام بدن را درگیر می کند، کالری و چربی های اضافی را می سوزاند، بدین ترتیب شما را به اندام ایده آل تان نزدیک می کند. این تمرینات نه تنها چربی های بدن را کاهش می دهد، بلکه به حفظ سلامتی و استقامت بدن نیز کمک می کند.
  • انجام تمرینات TRX از نظر اقتصادی به صرفه است، زیرا نیازی به تجهیزات و دستگاه های ورزشی ندارد. تنها چیزی که بدان نیاز دارید، کش یا باند TRX است. بدین ترتیب با هزینه اندکی می توانید فعالیت ورزشی کارآمد و مؤثری داشته باشید.
  • تمرینات TRX به شما توانایی کنترل قدرت و مقاومت بدنی را می دهد. در این تمرین ها می توانید به سادگی، موقعیت بدن تان را تغییر دهید یا شدت فعالیت را کم یا زیاد کنید. به همین دلیل تمرینات TRX برای هر فردی در سطحی از آمادگی جسمانی مناسب است.
  • تمرینات TRX را می توانید بدون استفاده از دستکش یا کفش ورزشی انجام دهید. نیازی به حضور در باشگاه یا سالن ورزشی ندارید. تنها کافی است کش را به درب اتاق آویزان کنید و تمرینات خود را آغاز کنید.
  • TRX وزرشی موثر و کارآمد است که موجب هماهنگ سازی عصب و عضله، بالا بردن تعادل ذهنی و فیزیکی، استقامت و انعطاف پذیری می شود.

TRX چه اندام هایی را درگیر می کند؟

  • مرکز بدن (مرکز ثقل): مهم نیست که چه نوع تمریناتی را در TRX انجام می دهید، تقریباً تمامی آن ها مرکز ثقل بدن را به چالش می کشند.
  • دست ها: در بسیاری از تمرینات TRX دست ها، بازو ها و نیم تنه بالای بدن درگیر می شوند.
  • پاها: تقریباً در تمامی تمرینات TRX از پا ها استفاده می شود.
  • عضلات سرین: عضلات سرین در بیشتر تمرینات درگیر می شوند و حرکات خاصی برای هدف قرار دادن عضلات باسن وجود دارد.
  • کمر: عضلات کمر تمام مدت در تمرینات TRX به چالش کشیده می شوند.
  • TRX موجب چربی سوزی به میزان ۱۶۰۰ کالری در مدت ۵۰ تا ۷۰ دقیقه می شود.

چه نکاتی در انجام تمرینات TRX برای بانوان باید رعایت شود؟

  • قبل از شروع تمرینات TRX به خوبی بدنتان را گرم کنید. گرم شدن بدن پیش از شروع تمرینات ورزشی، احتمال آسیب دیدگی در حین تمرین را کاهش می دهد.
  • پیش از شروع تمرینات، اطمینان حاصل کنید که کش به درستی به درب، دیوار یا سقف بسته شده است.
  • کفش و لباس مناسب بپوشید که امکان حرکت آزاد بدن را فراهم کند.
  • می توانید با دور شدن از نقطه لنگر، شدت تمرین را افزایش دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که بدن شما به درستی تراز شده تا همه اندام هایتان را درگیر کند.
  • فشاری بیشتر از حد توانایی تان به خود وارد نکنید! اگر احساس خستگی کردید، کمی استراحت کنید!
  • برای جلوگیری از آسیب دیدگی از تماس مستقیم کش TRX با پوست خودداری کنید.

انجام تمرینات TRX چه خطراتی دارد؟

  • TRX ورزشی نسبتا شدید است، از این رو برای همه توصیه نمی شود؛ بنابراین بایستی سطحی از تناسب اندام و آمادگی جسمانی را داشته باشید تا از ساده ترین تمرینات TRX بیشترین بهره را ببرید، بدون اینکه سلامتی تان به خطر بیفتد.
  • اگر مبتدی هستید، حضور یک مربی در هنگام انجام تمرینات لازم است تا تکنیک به درستی اعمال شود و از بروز آسیب دیدگی جلوگیری شود.
  • بهتر است در ابتدا به دنبال تمرین های آهسته و ساده تر بروید. همچنین پیش از شروع تمرینات TRX، یک فعالیت هوازی خوب مانند پیاده روی داشته باشید.
  • اگر مشکل پزشکی، بیماری، درد و مشکلات تعادل دارید، پیش از شروع تمرینات TRX نظر پزشکتان را جویا شوید
  • افراد دیابتی، با صلاحدید پزشک، بایستی قند خون خود را قبل، حین و بعد از هر تمرین بررسی کنند.
  • افراد مبتلا به بیماری قلبی، قبل از شروع TRX یا هر برنامه ورزشی دیگری، باید با پزشک خود مشورت کنند.
  • در صورت آسیب دیدگی زانو یا کمر، آرتروز یا هر مشکل جسمی دیگری، انجام TRX جز با نظر پزشک توصیه نمی شود.
  • انجام تمرینات TRX در سه ماهه سوم بارداری توصیه نمی شود. در ابتدای بارداری نیز بایستی نظر پزشک متخصص را جویا شوید تا خطری سلامتی جنین را تهدید نکند.

آیا تمرینات TRX موجب کاهش وزن می شود؟

تمرین TRX باعث افزایش قابل توجه سوخت و ساز بدن می شود. از این رو به پایین آمدن درصد چربی بدن کمک بسیاری می کند. تحقیقات نشان می دهد افرادی که TRX را در برنامه کاهش وزن خود قرار می دهند، ۳۵ تا ۴۵ ٪ بیشتر از افرادی که تنها رژیم غذایی را دنبال می کنند، وزن کم می کنند؛ بنابراین اگر قصد کاهش وزن دارید، بهتر است با نظر پزشک و مربی متخصص تمرینات TRX را در کنار رژیم غذایی خود، انجام دهید تا زودتر به نتیجه دلخواه برسید.

TRX یا بدن سازی؟

برای انتخاب میان TRX و بدنسازی بایستی هدف تان از ورزش کردن و امکانات مورد نیازتان را بررسی کنید. در نظر گرفتن نکات زیر موجب می شود که تصمیم بهتری بگیرید.

  • انجام تمرینات TRX موجب لاغری، فرم دهی و افزایش تعادل بدن می شود
  • انجام تمرینات بدنسازی موجب عضله سازی، حجیم شدن اندام ها و افزایش قدرت و استفامت بدنی می شود.
بدن سازی TRX
تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز وزنه، دمبل، دستگاه های بدنسازی کش یا باند
حضور در باشگاه حضور در باشگاه لازم است نیازی به حضور در باشگاه نیست
لباس و کفش مخصوص پوشیدن لباس و کفش مخصوص لازم است نیازی به پوشیدن لباس و کفش مخصوص نیست
حضور مربی حضور مربی لازم است

حضور مربی لازم نیست

بنابراین با توجه به اینکه بانوان عزیز قصد حجیم کردن عضلات را ندارند و صرفا به دنبال تناسب اندام هستند ورزش تی آر ایکس نسبت به ورزش بدنسازی بسیار مفید تر است. زیرا در ورزش بدنسازی و کار با دستگاه هدف حجیم و درشت کردن عضلات میباشد در صورتی که رشته تی آر ایکس متمرکز بر فرم دهی و چربی سوزی میباشد.

پوستر انجام ورزش تی آر اکس

امیدوارم از محتوای ورزش درمانی نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به ورزش علاقمند هستند و در عین حال به سلامتی و تناسب اندام خود اهمیت میدهند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش دنیای ورزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
1 سال پیش

کی گفته تی آرایکس به مربی نیازنداره؟؟!! هرورزشی بدون مربی وتذکرات اصولیشون باعث آسیب میشه
پربحث های هفته   
سوژه شدن موجودی حساب هوش پران مشتری مغازه موبایل فروشی+عکس/ تا حالا این همه عدد رو کنار هم ندیده بودم که امروز دیدم🙄 (641 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (409 نظر) مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (391 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (253 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (244 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (201 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (200 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (177 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (159 نظر) حضور علی دایی در رستوران شیک فریبا نادری به صرف افطار+عکس/ ذوق و خوشحالی خانم بازیگر از حضور شهریار ایران در رستورانش (160 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (145 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (139 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (130 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (128 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک برند خارجی در اختراع کیف برای نون بربری/ مشکل حمل و نقل بربری هم حل شد خدارو شکر😂+عکس (130 نظر)
دیگران می‌خوانند   
هنرنمایی و انتقاد ایرج نوذری از تغییر لحن برخی افراد در آنتن زنده+ویدئو/ فقط خنده های المیرا شریفی مقدم😂 حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم عقد مهدی هاشمی فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی+عکس/ خجالتی بودن داماد در تصویر مشهوده پیشنهادات وسوسه برانگیز مریم رجوی و مسعود رجوی به اسرا چه بود؟ (عکس) پاسخ خنده دار دانش آموز به سوال ادبیات در ورقه امتحانی/ کاش کتابو یه ورق میزدی!! عیدی دادن ناصرالدین شاه سوژه شد /هیچ وقت آن‌قدر شاهزاده ندیده بودیم! خلاقیت خنده دار یک بانوی اهل فن ایرانی در استفاده کاربردی از دریل حماسه آفرید/ هم کدبانو هم فنی +عکس خلاقیت منحصربفرد در طراحی راه پله با الهام از میوه ها/ چشم نمیشه ازشون برداشت + عکس تصویری از پسر شهاب حسینی بازیگر قباد در سریال شهرزاد که از خودش بزرگتر است/به شهاب حسینی نمیخوره پسری به این بزرگی داشته باشه (ویدئو) تجربهٔ شیرین مرگ در کودکی و دیدن رنگ‌هایی از جنس نور/ استاد محمود فرشچیان در برنامهٔ زندگی پس از زندگی روایت می‌کند بیوگرافی و زندگینامۀ دکتر آذر اندامی باکتری‌شناس و کاشف واکسن شبه وبای التور در ایران نگاهی به چیدمان شیک هفت سین کریم باقری اسطوره فوتبال/ چه خونه زندگی داره+عکس خوانندگی بی‌نظیر شرکت کننده خوش صدای صداتو با آهنگ اصیل ایرانی/ چقدر فوق العاده سنتور میرنه+ویدیو جشن تولد ساده و خلوت بهرام افشاری بهتاش سریال پایتخت درکنار نوید محمدزاده و رفیق فابش+عکس (فیلم) خلاقیت جالب و جنجالی راننده اسنپ در محیط داخلی خودرو که غوغا کرده!/راننده خوش ذوق! (عکس) عاشقانه شاهرخ استخری و همسرش در ایام عید/ این دو زوج جنجالی هرروز جوان‌تر از دیروز می‌شوند! (عکس) پریناز ایزدیار بازیگر نقش جیران ناصرالدین شاه با این عکس‌های زیبا نوروز را جشن گرفت! سفره های مجلل افطاری و سحری شاه خوش اشتهای قاجار برای درباریان و همسرانش/ چلو کباب و آبگوشت و ...+عکس نوشته قشنگ و تحسین برانگیز روی شیشه یک مغازه‌ بستنی فروشی جلب توجه کرد!!/بزرگ منشی و خوب بودن به دارایی انسان نیست به قلب مهربان و بخشندگی اوست! افطاری ساده و خوشمزه ستاره سادات قطبی مجری پرانرژی در ماه رمضان+عکس خلاقیت خنده دار و حماسه ساز یک متورسوار ایرانی برای حمل بار/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس رونمایی از عکس سرعقد حامد آهنگی و خانومش لحظه انداختن حلقه ازدواج / از اولش هم انقدر خوش خنده بوده😂 تهران گردی رضا قوچان نژاد، شوهر خواهر خوشتیپ و باکلاس ساره بیات همراه با پسرش+عکس (فیلم) افطاری ساده و صمیمی در بیت رهبری و پذیرایی دوستانه رهبر معظم انقلاب از مهمانان/ یک لقمه نان با دل خوش بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی (عکس) چیدمان مبلمان استیل و سلطنتی خونه وریا غفوری و همسر چشم رنگی اش در یک جشن تولد عاشقانه/ ماشالا چقدر به هم میان😍 آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات دیزاین شیک کیک حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل با یک عکس عاشقانه برای سالگرد ازدواجشان+عکس بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند (عکس) ابتکار خنده دار جوان ایرانی در پیوند موفقیت آمیز درب بازکن نوشابه به در ماشین/ سلطان مدیریت بحران😂👌 پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات (عکس) خلاقیت خنده دار یک ایرانی در نصب شیر آب روشویی به پراید/ لامصب از مغزش بهینه استفاده کرده😂 انتشار اولین عکس از رهبر معظم انقلاب با لباس محلی سیستان و بلوچستان 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار خانه تاریخی حیرت انگیز در گود چهک شهر بهبهان + تصاویر توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاسخ جالب رهبر انقلاب به طلبه‌ای که از ایشان افطاری می‌خواست +فیلم/ما کجاییم در این بحر تفکّر ... پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد
تیتر امروز   
آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد حواشی داغ امروز جمعه 10 فروردین 1403 / یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش برای دختر هلندی! 4 بازیگر فوت شده‌یِ سریال خانه به دوش پس از پایان فیلمبرداری+عکس/ روحشون شاد و یادشون گرامی پیشنهادات وسوسه برانگیز مریم رجوی و مسعود رجوی به اسرا چه بود؟ عیدی دادن ناصرالدین شاه سوژه شد /هیچ وقت آن‌قدر شاهزاده ندیده بودیم! بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی جلوه‌گری فرح دیبا با چادر توری در حرم امام رضا/اقدامات ریاکارانه برای بهره برداری سیاسی از دین!