دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / رژیم غذایی /

چربی سوزی در خواب با مصرف چای اولانگ 

چهارشنبه، 14 دی 1401
چای اولانگ به نوعی از چای گفته می‌شود که در اثر اکسیداسیون ناقص برگه‌های چای به دست می آید. این چای خاصیت چربی سوزی دارد. همراه ساعد نیوز باشید تا با خواص چربی سوزی و کاهش وزن این چای آشنا شویم.

نوشیدن چای در حال حاضر بخشی از فرهنگ و سنت در سراسر دنیا شده است، حتی مردم انگلیس اصطلاح "زمان چای" را پیدا کردند زیرا نوشیدن چای بخشی از فعالیت های اجتماعی آنها است. در ژاپن، آنها مراسم چای خود را دارند که از هزار سال پیش به عنوان بخشی از آیین سنتی خود انجام می دادند. با این حال، امروزه مردم با ترکیب فرهنگ و سنت هایشان، فعالیت نوشیدن چای را به منظور یک هدف دارویی قرار داده اند. چای اولانگ چای سنتی چینی است که از گیاه کاملیا سیننسیس گرفته می شود. از این گیاه برای درست کردن چای سیاه و سبز نیز استفاده می شود. میزان اکسیده شدن چای اولانگ چیزی بین چای سیاه و سبز است. چای اولانگ حاوی مقدار زیادی مواد مغذی و ترکیبات بیواکتیو از جمله فلوراید، آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها است.

فواید چای اولانگ

  • پیشگیری از پیری پوست
  • پیشگیری از بیماری های قلبی و فشارخون بالا
  • تسکین استرس های فیزیکی و ذهنی
  • بهبود عملکردهای ذهنی و حفظ هشیاری
  • ضدعفونی کننده، پاک کننده غیر سمی و ضد عرق
  • درمان اختلالات هضمی و گوارشی
  • تقویت سیستم ایمنی و بهبود اختلالات التهابی

خواص چای اولانگ برای لاغری

  • افزایش عملکرد سلول های چربی: سلول های چربی برای تولید انرژی ضروری هستند. اما سلول های چربی استفاده نشده دلایل افزایش وزن هستند. عواملی که باعث ایجاد سلولهای چربی بلا استفاده می شوند مقدار زیادی دارند اما چای حلوائی باعث کاهش یا از بین بردن این عوامل می شود تا سلول های چربی بتوانند بهینه عمل کنند.
  • کنترل متابولیسیم بدن: سوخت و ساز سالم به این معنی است که تمام قسمت های بدن از جمله جذب مواد مغذی عملکرد بهینه دارند. اگر مواد مغذی بهینه جذب نشوند، افزایش وزن تأثیر مستقیم آن است. مصرف چای اوولانگ به طور منظم می تواند به کنترل متابولیسم بدن کمک کند.
  • کاهش خطر چاقی: راحت شدن از چاقی به اندازه بدست آوردن وزن ساده نیست. چاقی شرایطی است که بدن دیگر قادر به کنترل سلول های اضافی چربی در بدن نیست. برای کاهش خطر چاقی توصیه می شود به طور مرتب چای اولانگ بنوشید البته بعد از مشورت با پزشک.
  • کاهش وزن طبیعی: اگر در حال حاضر در برنامه کاهش وزن هستید، فراموش نکنید که چای اولانگ را به عنوان نوشیدنی روزانه خود قرار دهید. با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و پلی فنول که می توانند آنزیم های خاصی را برای تقویت عملکرد سلول های چربی بهینه کنند، به یک راه حل طبیعی برای کاهش وزن تبدیل می شوند.

عوارض چای اولانگ

چای اولانگ یک چای سالم و خوب به نظر می رسد، ولی مصرف بیش از اندازه آن برای سلامتی مضر است، چرا که دارای کافئین است و می تواند باعث ایجاد بیماری های مختلف نظیر اضطراب، سردرد، بی خوابی، تپش قلب و فشار خون بالا شود. فلاونوئیدهای موجود در این چای به آهن های خوراکی گیاهی چسبیده و مانع از جذب این ماده در دستگاه گوارش می شود. اگر می خواهد دچار کمبود آهن نشوید، بهتر است از مصرف زیاد چای اولانگ خودداری کنید. برای کسانی که معده ضعیف دارند، مصرف بیش از حد چای اوولانگ می تواند منجر به اسهال و برخی مشکلات گوارشی شود.

سخن آخر

مصرف چای اولانگ به مقدار زیاد چربی در خون شما را افزایش داده همچنین می تواند باعث سردرگمی و ضربان قلب نامنظم شود. از افزودن شکر یا سایر مواد پر چرب به چای خود اجتناب کنید، زیرا این کار باعث می شود کالری بیشتری داشته باشد. در این مدت از یک رژیم غذایی کم کلسترول و ورزش به صورت سه بار در هفته پیروی کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله !
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
سابمیت مقاله چیست؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
گام به گام مراحل چاپ کتاب
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی