درمان گرفتگی رگ قلب

  پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
درمان گرفتگی رگ قلب
مردم به یک تصور غلط رایج اعتقاد دارند که شریان های مسدود شده فقط مشکل افراد سالخورده است. اما در بسیاری از موارد تا زمانی که به ۲۰ سالگی خود برسیم ، در حال حاضر گرفتگی هایی در عروق ما وجود دارد. به همین دلیل است که افراد زیادی که مبتلا به این بیماری هستند. شناختن علائم و هشیار بودن بسیار مهم است بنابراین می توانید به موقع به پزشک مراجعه کنید.

درمان تنگی یا انسداد عروق کرونری قلب سه راه دارد:اول درمان طبی (دارو درمانی ) ، دوم درمان اینترونشن غیر تهاجمی ( آنژیوپلاستی و بالون زدن و گذاشتن استنت ) و سوم جراحی باز پیوند عروق کرونری (بای پس عروق کرونری قلب). که مهمترین راه درمان هنوز دارو است.

در دودسته از بیماران، درمان طبی به درمان مداخله ای (آنژیوپلاستی یا جراحی باز قلبی ) ترجیح داده می شود. توجه داشته باشید که پزشکان با سبک و سنگین کردن سود نوع درمان با عوارض احتمالی این تصمیم را می گیرند و خیلی سلیقه ای نبوده و معیار های علمی زیادی دارد وبه شدت بیماری کرونری ، مرحله بیماری، علائم بیمار و فانکشن کلاس بیمار، بیماری های همراه، سن بیمار و… بستگی دارد که از حوصله و توان این مقاله خارج است و صد البته به تصمیم و نظر بیمار هم بستگی دارد.

گروه اول بیماران کم خطر تر که درمان طبی دارویی در انها بهتر از قبول ریسک و خطر جراحی باز قلب یا حتی آنژیوگرافی و سپس بالون زدن و تعبیه استنت (اینترونشن PCI) است .

دسته دوم گروهی بیماران پر خطر برای مداخله که این بیماران برای آنها آنژیوپلاستی و تعبیه استنت و نیز عمل جراحی نامناسبند و علارغم بیماری کرونری قلب پر خطر ، بدلیل ریسک بالای مداخله (آنژیوپلاستی یا جراحی) در این بیماران ، درمان دارویی درمان مناسب خواهد بود. خیلی از بیماران فکر می کنند که اگر عمل نشوند و با درمان دارویی شوند به معنی قطع امید پزشکان بوده و زندگی دیگر تمام شده است در حالیکه اینطور نبوده و پزشکان بر اساس مطالعات قبلی و اندیکاسیون های مشخص علمی، درمان داروئی را برای بیمار مناسبتر از هر مداخله ای میدانند .

درمان خانگی گرفتگی رگ قلب

گرفتگی عروق و رگهای بدن به دلیل تغییر شدت جریان خون و افزایش میزان کلسترول و.. ایجاد می شود. تشخیص و درمان به موقع مسدود شدن عروق قلب در پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی از اهمیت خاصی برخوردار است.

سیر گرفتگی رگ قلب را درمان می کند

سیر یکی از بهترین درمان های طبیعی برای شریان های مسدود شده است. سیر با افزایش قدرت ارتجاعی رگها از گرفتگی آن جلوگیری می کند.با توجه به مطالعه در سال 2007 انجام شده در دانشگاه آلاباما در بیرمنگام ، سیر می تواند تا 72 درصد بیشتر از دارو موجب استراحت و عملکرد روان رگها شود. علاوه بر این ، سیر سطح کلسترول بد را کاهش می دهد و خطر ابتلا به حملات قلبی یا سکته را کاهش می دهد.3 حبه سیر را داخل یک فنجان شیر بجوشانید. اجازه دهید تا شربت به خوبی خنک شود و قبل از خواب بنوشید. مصرف روزانه این معجون برای رفع و درمان گرفتگی رگها بسیار موثر است.

فلفل قرمز درمان گیاهی گرفتگی رگ قلب:

کاپسیسین موجود در فلفل از تجمه LDL یا کلسترول بد خون در رگها جلوگیری می کند.این ماده غذای با کاهش سطح کلسترول بد در خون، که یکی از دلایل اصلی شریانهای مسدود شده را کاهش می دهد. همچنین بهبود گردش خون و خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد.1/2 قاشق چایخوری فلفل قرمز را داخل یک فنجان آب گرم حل کنید و تا چند هفته روزی 2 بار از این معجون بنوشید.

زردچوبه معجزه ای برای رفع گرفتگی رگ های قلب:

زردچوبه ادویه ای که بارها و بارها از ان برای درمان یاد کرده ایم در اینجا نقش درمانی برای رفع گرفتگی رگها را ایفا می کند.کورکومین، جزء اصلی از زردچوبه، دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که از لخته شدن خون جلوگیری می کند و برای سلامت قلب بسیار مفید است.علاوه بر این، عصاره زردچوبه می تواند سطح لیپوپروتئین با چگالی کم ( LDL)، و یا کلسترول "بد" کاهش داده و خطر سکته قلبی را تا حد قابل توجهی از بین ببرد.با اضافه کردن 1 قاشق چای خوری پودر زردچوبه و کمی عسل به یک لیوان شیر گرم معجونی بسازید و با نوشیدن روزانه 1 یا 2 بار مشکل گرفتگی رگ را درمان کنید.همچنین می توانید با استفاده از زردچوبه و زنجبیل در طبخ غذا از گرفتگی رگها جلوگیری کنید.

معجون و شربت لیمو گرفتگی رگ قلب را محو می کند:

لیمو سرشار از ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی است که با بهبود فشار خون منجر به کاهش التهابات عروق می شود. لیمو با کاهش کلسترول خون از گرفتگی عروق جلوگیری می کند.آب 1 عد لیموی متوسط را با کمی عسل و پورد فلفل سیاه در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و روزانه 1 الی 2 بار از این معجون بنوشید.

زنجبیل داروی درمان گرفتگی رگ قلب:

زنجبیل یکی دیگر از درمان موثر برای شریانهای مسدود شده است. ترکیبات فوق العاده موجود در زنجبیل مانع از ایجاد و افزایش کلسترول LDL و گرفتگی عروق بدن به خصوص گرفتگی رگهای قلب می شود.خوردن یک قطعه کوچک از زنجبیل خام با معده خالی روزانه و یا کپسول زنجبیل پس از مشورت با دکتر خود توصیه می شود. 1 قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و اجازه دهید تا 5 دقیقه به حالت دم کشیدن چای باقی بماند. این چای را 2 تا 3 فنجان در روز بنوشید تا رگهای گرفته بدنتان باز شود.

زنجبیل

درمان گرفتگی رگ قلب با دارو

گرفتگی عروق زمانی رخ می دهد که رگ های خونی حاوی اکسیژن و مواد مغذی که از قلب به سمت دیگر شریان های خونی در جریان هستند ضخیم و سفت شوند. معمولا در نتیجه این اتفاق شاهد محدود شدن جریان خون به ارگان ها و بافت های مختلف بدن می شویم.شریان های خونی سالم بدن انعطاف پذیر بوده و خاصیت ارتجاعی خوبی دارند اما با گذر زمان دیواره های آن ها سخت شده و مشکل سفتی شریان ها ایجاد می شود.

نیترات

به بیشتر افراد نیتروگلیسیرین داده می شود که با کاهش فشار خون یا احتمالاً با گشاد شدن عروق ، درد را تسکین می دهد. معمولاً ابتدا به صورت زیر زبانی داده می شود ، سپس به صورت داخل وریدی انجام می شود.نیترات می تواند از قلب درد و درد قفسه سینه جلوگیری کرده و علائم را نیز تسکین دهد. این دارو با شل كردن و گشاد کردن رگهای خونی به قلب کمک می کند ، بنابراین خون رسانی و اکسیژن رسانی را افزایش می دهند.نمونه ای از نیتراتها، ایزوسوربید دینیترات و گلیسیریل تری نیترات است که GTN (قرص های زیر زبانی یا پچ ترانس درمال) نیز نامیده می شوند.عوارض جانبی احتمالی نیترات ها:

  • گرگرفتگی (قرمزی پوست)
  • سرگیجه ، حمله غش ، ضربان قلب سریع
  • سردرد
  • سرخی ، خارش یا احساس سوزش

 دارو 

مورفین

بیشتر افرادی که دچار حمله قلبی شده اند ، ناراحتی و اضطراب شدیدی را تجربه می کنند. مورفین اثر آرام بخشی دارد و باعث کاهش کار قلب می شود. این دارو زمانی تجویز می شود که نیتروگلیسیرین قابل استفاده نباشد یا موثر نباشد. با این حال ، داده های اخیر نشان می دهد که این دارو ممکن است با داروهای ضد پلاکت تداخل داشته و اثربخشی آنها را کاهش دهد و خطر مرگ را افزایش دهد.

مسدود کننده های بتا

از آنجا که کاهش میزان کار قلب به کاهش آسیب بافتی نیز کمک می کند ، معمولاً برای کاهش ضربان قلب ، یک بتا بلاکر داده می شود. کاهش سرعت ، قلب را قادر می سازد تا کمتر کار کند و سطح بافت آسیب دیده را کاهش می دهد.بتا بلاکر ها داروهایی هستند که ماده بتا که مسئول تعداد ضربان قلب هستند را مسدود می کند و باعث می شود که مغز یا سیستم های کنترل قلب ضربان قلب را بالا ببرند و باعث کاهش فعالیت قلب و مراقبت از سلول های آسیب دیده قلب برای محافزت و کاهش صدمات ناشی از سکته قلبی شود.

نمونه هایی از مسدود کننده های بتا ، آسبوتولول ، آتنولول ، بیسوپرولول ، کارودیلول ، متوپرولول ، نبیوولول و پروپرانولول هستند.

مسدود کننده های کانال کلسیم

مسدود كننده هاي كانال كلسيم از تنگ شدن (انقباض) رگ هاي خوني جلوگيري كرده و مي توانند با اسپاسم شريان كرونر مقابله كنند. همه مسدود کننده های کانال کلسیم فشار خون را کاهش می دهند. برخی از این داروها مانند وراپامیل و دیلتیازم نیز ممکن است ضربان قلب را کاهش دهند. این اثر می تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد ، خصوصاً کسانی که نمی توانند بتا بلاکرها را مصرف کنند یا با مصرف نیترات ها خوب نمی شوند.این دارو جدا از جلوگیری از درد قلب و درد قفسه سینه ، برای درمان فشار خون بالا و ضربان های قلب نامنظم(آریتمی قلبی) نیز استفاده می شود.نمونه هایی از مسدود کننده های کانال کلسیم ، آملودیپین ، دیلتیازم ، نیفدیپین و وراپامیل هستند.

رانولازین

رانولازین دارویی است که برای درمان آنژین در افرادی استفاده می شود که علیرغم انجام سایر درمان های ضد آنژین، علائم خود را ادامه می دهند. این مشکل ممکن است در زنان بیشتر از مردان باشد.

مهارکننده های آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین و مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین II

مهارکننده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) و مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین ، می توانند بزرگ شدن قلب را کاهش دهند و احتمال زنده ماندن را برای بسیاری از افراد افزایش دهند. بنابراین ، این داروها معمولاً در چند روز اول پس از حمله قلبی و به مدت نامحدود تجویز می شوند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (164 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (65 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (38 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (36 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (35 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (33 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (33 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (32 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (29 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (29 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (22 نظر) نگاهی به میز ناهار رنگارنگ و نان محلی دستپخت صبا راد برای همسر و مادرشوهرش/ شیک و باکلاس+عکس (22 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بریدن سر زن تهرانی با داس توسط شوهرش / اظهارات عجیب قاتل پس از اعتراف به جنایت
بازگشت قاتل آی‌نور به محل جنایت
فال روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 30 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 30 مرداد 1403 + فیلم
فوت و فن خانه‌داری؛ 6 روش کاربردی برای رسوب گیری سر دوش حمام
روستای تاریخی حیرت انگیز در کردستان؛ خانه های سنگی و پلکانی زیبا به سبک ماسوله و جنگلی با درختان گلابی وحشی
وقتی رهبر معظم انقلاب پول میوه و آجیلی که در هواپیمای مخصوص مسئولان به ایشان داده بودند را پرداخت کردند
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
آموختن موسیقی، راه حلی برای درمان اختلال یادگیری کودکان
ناهید کیانی احساس قلبی اش درباره کیمیا علیزاده را فاش کرد
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!