ساعدنیوز
ساعدنیوز

درمان گودی کمر با حرکات اصلاحی

  شنبه، 19 مهر 1399   زمان مطالعه 11 دقیقه
درمان گودی کمر با حرکات اصلاحی
گودی کمر یا لوردوز به معنی افزایش تقعر ستون مهره کمری است. ستون مهره از روی هم قرار گرفتن ۷ مهره گردنی و در پایین آن ها ۱۲ مهره سینه های و در پایین آن ها ۵ مهره کمری و سپس مهره خاجی و دنبالچه ای تشکیل شده است.

لردوز یا گودی کمر انحنای بیش از حد درونی کمر است که بعضاً به آن پشت تابدار نیز گفته می شود. این بیماری در هر سنی بروز می کند و در کودکان و خانم های جوان شایع تر است. این بیماری ممکن است در خانم ها در دوران بارداری و بعد از آن یا در افرادی که مدت زمان طولانی می نشینند رخ دهد. گودی کمر می تواند علائمی مانند کمردرد و مشکلات عصبی را ایجاد کند و با بیماری های جدی تر مانند اسپوندیلولیستزیس همراه باشد. در برخی افراد، گودی کمر ناشی از وضعیت نامناسب لگن است. وقتی که لگن خیلی به جلو خم شود، بر انحنای قسمت تحتانی کمر تأثیر می گذارد و باعث گودی کمر می شود. مقدار کمی گودی کمر طبیعی است اما انحنای بیش از حد می تواند با گذشت زمان مشکلاتی را ایجاد کند. گودی کمر اغلب به دلیل عدم تعادل بین عضلات اطراف استخوان لگن رخ می دهد. عضلات ضعیفی که برای بلند کردن پا به جلو (فلکسورهای مفصل ران) همراه با عضلات محکمی که برای قوس دادن به پشت (عضلات اکستنسور کمر) استفاده می شود، می تواند باعث افزایش شیب لگن شود و حرکت کمر را محدود کند. یک مطالعه نشان داد که تقویت عضلات باسن، همسترینگ و عضلات شکمی می تواند در کشیدن لگن به تراز صحیح و بهبود گودی کمر کمک کند. این امر می تواند به کاهش درد، افزایش عملکرد و بهبود توانایی در انجام فعالیت های روزمره کمک کند.

عوامل موثر در ایجاد گودی کمر

از مهمترین عوامل بر هم زننده قوس طبیعی کمر وجود یک شکم بزرگ است که موجب زیاد شدن انحنای کمری می شود و برای جبران این حالت، ستون فقرات مجبور است که انحنا و تحدب را در ناحیه پشتی بیشتر کند و گودی زیاد کمر، قوز شدن بیشتر پشت می شود و حتی این امر می تواند در موارد طولانی تر سبب زیاد شدن انحنای گردن هم بشود. از طرف دیگر هم افراد لاغرهم ممکن است به دلیل ضعف در عضلات شکمی گودی کمر برایشان ایجاد شود. طرز صحیح نشستن هم که موجب حفظ حالت طبیعی ستون فقرات می شود و در نتیجه عضلات هر قسمت مجبور نیستند که برای جبران وضعیت غلط نشستن یا ایستادن ما کار بیشتری بکنند و در نتیجه ان دچار اسپاسم و خستگی و گرفتگی شوند. راستای کل بدن هم در این مهم نقش دارد یعنی کف پا، باسن، پشت و کتف شما هم باید در وضعیت صحیح و راستای طبیعی خود قرار بگیرند تا احساس راحتی و راستای صحیح ستون فقرات داسته باشید اگر پای شما آویزان باشد این امر موجب خستگی و درد در کف پا پشت ساق می شود و لین حالت به افزایش گودی کمر کمک می کند. اگر کتف ما به صندلی که روی ان نشسته ایم نچسبد، سر به ناخوداگاه به حالت جلو می افتد و در نتیجه ان خستگی، گرفتگی در عضلات گردن و سوزش در کتف و پشت ما ایجاد می شود. نشستن طولانی مدت در حالت قوسی و هلالی شکل به ستون مهره ها شکل داده و به خصوص اگر فرد در سنین پاین تر و سنین رشد این شکل بنشیند، اینحالت ناصحیح ستون مهره ها به صورت دایمی ایجاد می شود عضله های ما در هر سنی که باشیم حداقل می توانند بیست و پنج درصد قدرت خود را تقویت دارند اما اگر در کودکی عضله های ما شکل درست و محکم و خوبی به خود بگیرند و انحناهای طبیعی بدن در وضعیت اصولی و صحیح خود رشد کنند ستون فقرات شکل صحیح به خود می گیرد. اگر در سنین پایین کودکان بد بنشینند مهره ها بدشکل شده که میتواند در آینده علت کمر درد شود. در میانسالی اگر بخواهید عضله خود را قوی کنند نیازمند صرف نیروی زیاد و ورزش زیاد و البته بازدهی بسیار کمتر به نسبت دوران کودکی هستند.

ورزش های مخصوص برای درمان و رفع گودی و قوس کمر

کشش کمر

کشش کمر و ناحیه لگن تمرین مناسبی برای شروع محسوب می گردد. برای کشش کمر به سادگی می توانید به پشت دراز کشیده و زانوهای خود را به سمت قفسه سینه بکشید. شما می توانید پشت پا و یا زانوهای خود را گرفته و بیشتر به سمت عقب بکشید تا کشش افزایش یابد. نفس عمیقی کشیده و به مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه این حالت را نگه دارید.

کشش عضله خم کننده ران

برای کشش عضله خم کننده ران (فلکسور) بر روی زمین زانو بزنید (در صورت تمایل برای راحتی بیشتر می توانید یک بالش یا حوله تاشده را در زیر زانوی خود قرار دهید) زانوی راست خود را بالا آورده و زانوی چپ را در پایین قرار دهید. بدون آنکه پای خود را تغییر دهید، لگن و باسن خود را به سمت جلو آورید تا احساس کشش ملایمی در ران چپ خود حس کنید، اجازه ندهید کمر شما دچار انحنا و قوس شود. برای افزایش کشش، دست چپ خود را به سمت بالا آورده و به سمت راست متمایل کنید. این حالت را به مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه نگه دارید و سپس همین حرکت را با پای مخالف انجام دهید. این تمرین را روزانه حداقل دو بار در روز انجام دهید.

حرکت کرانچ شکم

تقویت عضلات شکم مرحله بعدی است. تمرین کرانچ راه کار بسیار مناسبی در این خصوص محسوب می شود. به پشت روی زمین دراز بکشید. پاهای خود را مستقیم بالا آورده و یا زانوهای خود را در مقابل خم کنید. لگن شما به سمت عقب و کمر بر روی زمین قرار داشته باشد. اگر زانوی خود را خم کنید، این تمرین برای شما ساده تر خواهد شد. دست های خود را به صورت متقاطع بر روی قفسه سینه قرار دهید، به آرامی کمر خود را تا ۳۰ درجه از روی زمین باند کرده و به آرامی به موقعیت قبلی بازگردید. با ده بار تکرار شروع کرده و تعداد تکرارها را به ۳۰ یا بیشتر برسانید.

تمرین چرخش لگن بر روی توپ ورزشی

این تمرین کمک می کند تا به موقعیت لگن خودآگاهی پیداکرده و عضلات شکمی و عضلات بازکننده پشت بدن نیز تقویت و تحت کشش قرار بگیرند. عضلات درگیر در طی این تمرین عبارت اند از: ماهیچه راست شکمی (رکتوس)، ماهیچه سرینی بزرگ (گلوتئوس ماکسیموس) و ماهیچه های راست کننده ستون مهره ها.

  • روی یک توپ ورزشی بنشینید، پاهای خود را کمی بیشتر از عرض شانه ها از هم جدا کرده، شانه ها را به سمت عقب ببرید، ستون فقرات خود را صاف و تراز نمایید. توپی را انتخاب کنید که هنگام قرارگیری کف پای شما بر زمین، زانوهایتان زاویه ای ۹۰ درجه ای داشته باشند.
  • لگن خود را چرخانده و به کمک انقباض عضلات شکم، کمر خود را به سمت پایین متمایل کنید. در این حالت شما باید تلاش کنید تا استخوان شرم گاهی خود را به ناف نزدیک نمایید. این حالت را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید.
  • سپس لگن خود را در جهت مخالف برکت داده و در ناحیه کمر یک قوس ایجاد نمایید. در طی این حالت شما باید تلاش کنید که استخوان دنبالچه خود را به به سمت بالا و خارج بچرخانید. به مدت ۳۰ ثانیه این حالت را نگه دارید.
  • به صورت متناوب این تمرین را ۱۰ بار تکرار نمایید.
  • این تمرین را در روز در طی سه ست کامل اجرا نمایید.

تمرین حالت حشره مرده

این تمرین با تقویت عضلات هسته ای به صورت پویا کمک می کند تا ستون فقرات در طول حرکات پا و دست ها باثبات و پایدار باقی بماند. این تمرین بر روی تقویت ماهیچه عرضی شکم متمرکز است که برای تثبیت و پایداری ستون فقرات بسیار ضروری است. عضلات درگیر در این تمرین عبارت اند از: ماهیچه عرضی شکم، ماهیچه چندپاره (multifidus)، دیافراگم و عضلات خم کننده لگن.

  • به پشت دراز بکشید، ستون فقرات شما باید صاف و تراز باشد. لگن و زانوی خود را در زاویه ۹۰ درجه ای قرار دهید. کف دست های خود را کمی بالاتر از زانو برای ران های خود قرار داده و فشار دهید.
  • عضلات شکم خود را به سمت ستون فقرات منقبض کرده، سپس دست و پای راست خود را بکشید به نحوی که تقریباً با سطح زمین موازی گردند. هم زمان با حرکت دست و پای خود، نیم تنه و ستون فقرات خود را به طور کامل پایدار و ثابت نگه دارید.
  • به موقعیت شروع بازگشته و با پای مخالف تمرین را تکرار کنید.

کشش لگن

این تمرین می تواند قدرت و ثبات عضلات ناحیه کمر و لگن را افزایش دهد و قوس کمر را نیز کاهش دهد. عضلات درگیر عبارت اند از: ماهیچه سرینی بزرگ (گلوتئوس ماکسیموس)، عضله همسترینگ و ماهیچه های راست کننده ستون مهره ها. به روی صورت روی زمین دراز کشیده و یک بالش را در زیر ناحیه پایینی شکم و لگن قرار دهید. زانوی خود را از زمین بلند کرده و به مدت ده ثانیه نگه دارید. قبل و در طول حرکت بروی سفت شدن و منقبض کردن عضله سرینی خود متمرکز شوید. در طول انجام تمرین ستون فقرات و لگن خود را ثابت نگه دارید. پای خود را به روی زمین باز گردانیده و با پای مخالف نیز تا ده بار تکرار این حرکت را انجام دهید.

حلقه کردن ماهیچه همسترینگ

همسترینگ گروهی از عضلات بزرگی هستند که در پشت ران واقع شده اند. تقویت و افزایش انعطاف پذیری عضلات همسترینگ می تواند به تراز شدن لگن کمک نماید. عضلات درگیر در این تمرین عبارت انداز: همسترینگ (ماهیچه نیم وتری، ماهیچه نیم غشایی و عضلات دو سر ران)، ماهیچه های ساق پا (گاسترو) و جلو ران (عضله خیاطه، ماهیچه نواری و ماهیچه گودی زانویی)

  • یک باند کششی را در اطراف دستگیره در و یا یک شیء محکم ببندید.
  • بر روی شکم دراز کشیده و یک یا هر دو پای خود را از دستگیره در دور نمایید.
  • طرف دیگر باند کشی را به دور مچ پای خود ببندید.
  • زانوی خود را خم کرده به نحوی که پای شما به سمت باسن نزدیک شود.
  • سعی کنید فقط عضلات پای خود را در این تمرین درگیر کنید و عضلات دیگر را ثابت نگه دارید. شما باید حرکت پشت ران خود را احساس نمایید.
  • ۱۵ بار حرکت را تکرار کرده و سپس با پای مخالف تکرار نمایید.
  • این تمرین را برای هر پا در سه ست انجام دهید.

حرکت ددلیفت تک پا

عضلات همسترینگ و باسن باید تقویت گردند. شما می توانید این کار را به صورت هم زمان با انجام حرکت ددلیفت تک پا انجام دهید. همچنین در این تمرین عضلات شکم نیز تحت تأثیر قرار می گیرند، چراکه هنگام ایستادن باید تعادل شما توسط آن ها حفظ گردد. روی پای راست خود بایستید و پای دیگر را به سمت عقب بلند نمایید. دست چپ خود را بر روی باسن قرار داده و درحالی که از کمر خم می شوید سعی کنید با دست راست زمین را لمس نمایید. اجازه دهید پای چپ در پشت شما تحت کشش قرار بگیرد. با نوک انگشتان خود زمین را لمس کرده و به کمک لگن و باسن خود دوباره در حالت ایستاده قرار بگیرید. این ورزش برای گودی کمر می تواند مناسب باشد.

  • عضله سرینی و همسترینگ شما هنگام برگشتن به حالت ایستاده به شما کمک خواهند نمود.
  • ۱۰ بار با پای راست این حرکت را انجام داده و سپس ۱۰ بار نیز با پای چپ تکرار نمایید.
  • دو الی سه ست تمرین را انجام دهید.
  • شما می توانید با نگه داشتن یک دمبل در دست خود، شدت تمرین را افزایش دهید.

چند پیشنهاد ساده برای پیشگیری و کاهش گودی کمر

در زمان نشستن، کف پا را صاف بر روی زمین قرار دهید، صندلی خود را تنظیم کنید و در صورت نیاز از یک بالشتک کوچک برای پُر کردن فضای خالی پشت کمرتان استفاده کنید.
وقتی ایستاده اید، یک پا را مستقیم روی زمین و دیگری را روی یک پله، چهار پایه و یا هر چیز مشابه، در سطحی کمی بالاتر از پای دیگر قرار دهید. این کار حمایت کمرتان را افزایش خواهد داد.
درست خوابیدن بهترین حالت برای خوابیدن، وضعیت صورت و شکم رو به بالا است، در حالی که بالشی زیر زانوها قرار گیرد، اما در صورتی که تمایل دارید بر روی شکم بخوابید حتما بالشی زیر شکم خود قرار دهید.

توجه داشته باشید که پوشیدن کفش پاشنه بلندموجب افزایش گودی کمرتان خواهند شد. از تقویت عضلات شکم، باسن و کمر غافل نباشید.قوس کمر تا بیش از ۹۰درصد با شنا کردن بهبود می یابد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (80 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (47 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (29 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر)
دیگران می‌خوانند   
همایِ پایتخت دوباره مادر شد؟ / عکس باور نکردنی از ریما رامین فر با نوزاد دختر در بغلش معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! شام خانوادگی فریبا نادری، پری سیمای ستایش در یک رستوران اصیل ایرانی/ مثل همیشه با اصالت+ عکس این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! رونمایی از عاشقانه های محمدرضا علیمردانی بائو سریال پایتخت و همسرش/ به پای هم پیر بشید (ویدئو) کشف اسرار کهکشان / سفری علمی به ناشناخته‌های راه شیری (تصویر) به این میگن فرهنگ‌سازی ترک سیگار! تغییر چهره باورنکردنی امیر جعفری که اصلا قابل شناسایی نیست+ عکس (ویدئو) انفجار رنگ‌ها در حباب‌های پلاستیکی / نقاشی خلاقانه با سرنگ و پلاستیک! (تصاویر) با جاده‌ی مرگ آشنا شوید! تماشای فوتبال با تلویزیون خانگی پشت ماشین 206 توسط دو جوان خوش ذوق شیرازی در زیر باران+ویدیو/ چه کِیفی میکنن😍 (ویدئو) با این معلم کاربلد در سه دقیقه شاهنامه را یاد بگیرید! رونمایی از برادر قدبلند و خوشتیپ ریما رامین فر، همای پایتخت +ویدئو/یکی از یکی معروف تر... رونمایی از خواهر کپی برابر اصل نعیمه نظام دوست/ انگار یه سیبو از وسط نصفش کردن😳+عکس (تصویر) راز سمت تاریک ماه فاش شد! نگاهی به اتاق خواب بارانا دختر علیرضا بیرانوند و اکرم بانو/چه دکوراسیون شیکی داره +فیلم زمین زیر پای مدارس سست است! شباهت بی حد و اندازه صهبا شرافتی، روناک نون خ به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی+ویدیو/ روحش شاد تذکر جدی رهبر معظم انقلاب به یک مادر تُرک زبان+ویدیو/ توی خونه با بچه هاتون ترکی صحبت کنین فارسی رو در مدرسه یاد میگیرن (عکس)نادرترین اتفاقی که به ذهن هیچ کس خطور نمیکنه!!/به دنیا آمدن نوزادی با دم 12 سانتی متری مردی که در ماشین‌های پارک‌شده را قفل می‌کند! / وقتی مرزهای انسانیت جا به جا می شود (ویدئو) خنده دارترین عاقبت فرار از زندان در ونزوئلا/ باورتون نمیشه زندانیها بعد از همه تلاشهاشون واسه فرار از کجا سردرآوردند🤣 (فیلم) کشف دیوانه وارترین چیزهایی که جنگل ها به خودشون دیدند / دنیا رفته رفته ترسناکتر میشه! 😱 (عکس) شوخ طبیعی استادانه ی راننده ماشین قدیمی در تیکه انداختن به ماشین های لوکس و به روز😂 چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (عکس) عجیب و غریب ترین خانه های جهان / چجوری به ذهنشون رسیده همچین خونه هایی بسازن! ایول! ( ویدئو) شوخی بانمک و شنیدنی بهنام تشکر و امید حاجیلی با جواد خیابانی/ بهش میگن جواد بلا! البته جواد بلا هم خوب از پسشون براومد😄 لطفاً کمی با مستأجرت مهربان باش+عکس اقتدار معلمان دهه شصت یا دانش‌آموزان دهه نود؟ / برخورد پیمان معادی با معلم دهه شصتی در سریال افعی تهران درست بود؟ جزئیات مرگ تلخ «ماهی جان» مادر کازرونی که به خاطر نجات یک پیرمرد سیل نفسش را برید+فیلم تفریحات لاکچری دیاکو پسر مو فرفری سپهر حیدری و آرام بانو/ همیشه به شادی و خوشی+ عکس چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟+عکس عکس لو رفته از منزل شیک و لوکس نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش/چه هارمونی رنگ و گل های زیبایی! (عکس) کودکی و نوجوانی متفاوت امین میری، زهرمارخان سریال گیلدخت با تیپ کیوت/ مگه این همه تغییرممکنه؟ شوفرهایی که خواننده شدند +فیلم (فیلم) شرایط باورنکردنی و وحشتناک مردم کره شمالی که پنهانی توسط یک توریست ضبط شده است!! / زندگی با این شرایط از جهنم هم بدتره وقتی نجم الدین شریعتی قبر خودش رو توی بهشت زهرا میشوره+ویدیو/ چه حس عجیب و غریبیه! (فیلم) کشف حیرت آور انسان 475 هزار ساله در غار قلعه کرد / پیدایش رد انسان اولیه در ایران
تیتر امروز   
معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! (ویدئو) کشف اسرار کهکشان / سفری علمی به ناشناخته‌های راه شیری (تصویر) به این میگن فرهنگ‌سازی ترک سیگار! (ویدئو) انفجار رنگ‌ها در حباب‌های پلاستیکی / نقاشی خلاقانه با سرنگ و پلاستیک! (تصاویر) با جاده‌ی مرگ آشنا شوید! (ویدئو) با این معلم کاربلد در سه دقیقه شاهنامه را یاد بگیرید! (تصویر) راز سمت تاریک ماه فاش شد! زمین زیر پای مدارس سست است! مردی که در ماشین‌های پارک‌شده را قفل می‌کند! / وقتی مرزهای انسانیت جا به جا می شود لطفاً کمی با مستأجرت مهربان باش+عکس اقتدار معلمان دهه شصت یا دانش‌آموزان دهه نود؟ / برخورد پیمان معادی با معلم دهه شصتی در سریال افعی تهران درست بود؟ جزئیات مرگ تلخ «ماهی جان» مادر کازرونی که به خاطر نجات یک پیرمرد سیل نفسش را برید+فیلم چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟+عکس
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...