فواید آب برنج برای مو

  شنبه، 17 اسفند 1398   زمان مطالعه 5 دقیقه
فواید آب برنج برای مو
آب برنج فواید و خواص بسیاری برای افزایش رشد مو دارد، همچنین روش زنان چینی برای افزایش رشد موی سر بسیار مفید است. آب برنج باعث داشتن مویی نرم، سالم و قوی می شود. مو از پروتئین ساخته شده و آب برنج نیز مملو از پروتئین است. پروتئین برنج در تقویت ساقه مو، پر کردن ترک های مو، و نرم و براق کردن آن ها موثر است.

موی سر بیشتر خانم های ایرانی به دلیل اینکه در طول روز مدت زیادی زیر روسری و شال است، اکسیژن کمی دریافت کرده و این موضوع باعث ضعیف شدن ریشه مو و ریزش آن می شود. یکی از آسان ترین، ارزان ترین و کاربردی ترین راه های بهبود ظاهر و سلامت موی سر، شستن مو با آب برنج است! آب برنج حاوی کربوهیدرات های خاصی است که ریشه های آسیب دیده را به حداقل می رسانند و موجب براق شدن، استحکام و رشد موی سر می شوند.

می توانید یک بار در هفته از آب برنج برای شستشوی مو استفاده کنید یا آن را با شامپو خود مخلوط کرده و از آن برای شستشوی سر استفاده کنید. این ماسک مو موثر را به راحتی در خانه تهیه کنید!

آیا آب برنج برای مو خوب است ؟

بله، برای مو مناسب است. چه چیزی در آن وجود دارد که باعث این اتفاق می شود؟ مطالعات نشان می دهد که آب برنج حاوی اینوسیتول، یک کربوهیدرات است که موهای آسیب دیده را ترمیم می کند.آب برنج همچنین حاوی اسید آمینه است، که باعث تقویت ریشه های مو، افزایش حجم مو و داشتن موهای براق و صاف می شود.آب برنج برای موهای شما بسیار مناسب است. بی خطر و طبیعی است و هیچ عارضه جانبی ندارد و این وضعیت موهای شما را به نحو سالم بهبود می بخشد.

مواد مغذی آب برنج

دانه های برنج حاوی ۷۵ الی ۸۰ درصد نشاسته است. آب برنج نیز، آب نشاسته ای است که پس از خیس کردن و یا پخت و پز برنج باقی می ماند. تصور می شود که آب برنج حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در برنج است. این ویتامین ها عبارتند از: آمینو اسید، ویتامین B، ویتامین E، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها. به گفته محققان، در سالهای ۷۹۴ تا ۱۱۸۵ میلادی زنان ژاپنی موهایی بلند داشتند که برای حفظ سلامتی موهایشان آنها را با آب برنج شستشو می دادند. معادل مدرن این نمونه در ین نیز یافت می شود، زنان Yao که در روستایی در چین به نام Huangluo زندگی می کنند، موهایی با طول ۶ فوت دارند. علاوه بر اندازه باورنکردنی موهای این زنان، گفته می شوند رنگ موهای زنان Yao برای مدت طولانی تری حفظ شده و دیرتر سفید می شود. زنان Yao اندازه و رنگ مو خود را به شستشوی موها با آب برنج ربط می دهند. در سال های اخیر وب سایت های مشاوره زیبایی و تولیدکنندگان محصولات زیبایی به این سنت دست یافته اند. در حال حاضر نیز شستشوی موها با آب برنج در حال گسترش است.

تحقیقات چه می گوید؟

شستشوی مو با آب برنج یک درمان زیبایی سنتی است که در بسیاری از مناطق آسیا محبوب است. بسیاری از مردم آب برنج را به عنوان درمانی موثر برای زیبایی مو می شناسند. مثال های تاریخی و شواهد بی نظیر نشان می دهد که آب برنج می تواند قدرت، بافت و رشد مو را بهبود بخشد، اما بیشتر شواهد علمی در مورد این درمان بی نتیجه است، بنابراین تحقیقات بیشتری برای اثبات فواید استفاده از آب برنج مورد نیاز است. می توانید شستشوی موها با استفاده از آب برنج آب را در خانه امتحان کنید و از خواص احتمالی آن بهره مند شوید.

در مورد آب برنج ساده و آب برنج تخمیر شده - کدامیک موثرتر است؟

به نظر می رسد که آب برنج خیلی ساده است، اما دارای چند تنوع می باشد: در حال حاضر آب برنج ساده و مخمر آب رنج خوب و مفید شناخته شده است. در ادامه مقاله درباره اینکه کدام بهتر است توضیح خواهیم داد:

pH آب برنج ساده از موهای شما بیشتر است. مخمر آب برنج سطوح pH آب را به میزان موهای شما کاهش می دهد و باعث می شود، کوتیکول های مو را می بندد و از این طریق مو را محافظت می کند. مخمر آب برنج، موجب افزایش ویتامین های موجود و سطوح مواد مغذی می شود، که فولیکول مو را تقویت می کنند. این باعث رشد موهای سالم می شود و وضعیت کلی موهای شما را بهبود می بخشد.

همچنین در زمان تخمیر، ماده ای به نام پیترا در آب برنج تشکیل شده است و غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، اسید آمینه و اسیدهای ارگانیک است، همچنین برای ترویج ترمیم سلول و حفظ سلامت پوست و مو موثر است. آب برنج تخمیر شده اسیدی است، و هنگامی که موهای خود را با آن شستشو می کنید، pH موهای شما را ترمیم و متعادل می کند.

استفاده از آب برنج برای مو:

روش اول آب برنج برای مو های حساس :

با خیساندن برنج، آب برنج تهیه کنید

۱) مقداری برنج خریداری کنید. هر نوع برنجی که در خانه داشتید برای این کار می توانید استفاده کنید. اما بهترین گزینه برای این کار برنج سفید یا برنج دانه بلند قهوه ای است.

* ۲/۱ پیمانه برنج را بشویید تا گرد و غبار و آلودگی آن از بین رود.

۲) به برنج ۲-۳ پیمانه آب اضافه کنید و داخل کاسه ای بریزید. کاسه را روی کابینت آشپزخانه بگذارید.

۳) اجازه دهید به مدت ۳۰-۱۵ دقیقه برنج داخل آب خیس بخورد. تا زمانی که رنگ آب شیری یا نیمه مات شود اجازه دهید برنج داخل آب بماند. رنگ شیری آب بیانگر آن است که مقداری از آنزیم های برنج به داخل آب نفوذ کرده است.

* آنزیم یک نوع کربوهیدرات است که موجب می شود ظاهر آب برنج شیری رنگ شود. تحقیقات نشان می دهند که استفاده از آب برنجی که حاوی آنزیم های برنج است به درمان ریزش مو کمک می کند و موجب براق شدن مو نیز می شود.

۴) برنج را از آب جدا کنید. مطمئن شوید که هیچ دانه برنجی داخل آب نمانده باشد.

*یک راه دیگر برای تهیه آب برنج این است که مخلوط آب و برنج را بجوشانید. همان مراحل خیس کردن را ادامه دهید و در انتها آب بیشتری به برنج اضافه کنید و زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد برنج را از آب جدا کنید. قبل از اینکه از آب برنج استفاده کنید، اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شود.

۵) آب برنج را داخل یک ظرف در دار بریزید. حالا می توانید از آن برای موهای خود استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (657 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (92 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان