فواید جسمی و روحی بغل کردن همسر

  یکشنبه، 17 اسفند 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
فواید جسمی و روحی بغل کردن همسر
در مجموع، نگاه عاشقانه و استفاده از جمله‌های محبت آمیز و بدرقه و استقبال از همسر در موقعیت های مختلف، در کنار آغوشی امن و مهربان سبب تحکیم رابطه شما خواهد شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، این سوال که “چرا آغوش گرفتن یکدیگر اهمیت دارد” مانند این است که بپرسیم چرا باید آب نوشید. در واقع همانطور که آب ما را زنده نگه می دارد و هیچ انسانی نمیتواند بدون دریافت آب زنده بماند، در آغوش کشیدن نیز ما را زنده نگه می دارد، به برقرای و دوام رابطه کمک می کند و مشکلات و ناامیدی های روز را از بین می برد.

متخصصین حوزه روابط انسانی طی مطالعات مختلف روی تاثیر تماس و لمس بر کیفیت روابط عنوان نموده اند که برقراری تماس فیزیکی باعث ایجاد حس اعتماد و صداقت متقابل در افراد میشود. همچنین در مطالعه ای موردی بر روی نوزادانی که در پرورشگاه زندگی می کردند و هرگز لمس نشده بودند، مرگ بر اثر بیماری بنام Marasmus گزارش شد.

نام این بیماری از یک کلمه یونانی به معنای هدر رفتن منشا گرفته و در واقع بیان گر حالتی است که فرد دچار کمبود تماس فیزیکی با سایرین بوده و در اثر اختلالات و عفونت های پوستی و دستگاه گوارش و نهایتا ضعف بیش از حد قوای سیستم ایمنی دچار مرگ میشود.

آثار در آغوش گرفتن همسر بر روح و روان

1- کمک در انتقال عواطف

در آغوش گرفتن کمک می کند احساسات خود را به گونه ای بیان کنیم که کلمات از بیان آن عاجزند. دنیل فرشی، روانشناس و روانپزشک می گوید: “لمس، اولین حس ما در رحم است و قبل از هر حواس دیگری به تکمیل می شود.” در نتیجه، لمس های بین فردی مانند در آغوش گرفتن، نقش مهمی در هم زیستی عاطفی دارد و باعث تکامل رابطه در بین زوجین نیز می شود. همسرتان را هر روز در بَر بگیرید و عشق و علاقه خود را از این طریق نیز به او ابراز کنید. بغل کردن یکی از ساده ترین راه ها برای نشان دادن علاقه است. تا جایی که امکان دارد، همسرتان را در بر بگیرید تا به هم یادآوری کنید یکدیگر را دوست دارید!

2- کاهش استرس و اضطراب

در بَر گرفتن همسرتان باعث می شود که اعتماد به نفس شما افزایش پیدا کند. افزایش اعتماد به نفس کمک می کند تا بتوانید از عهده مسئولیت های اجتماعی و خانوادگی برآیید. یک تحقیق نشان داد افرادی که معمولاً موقع صحبت کردن در جمع استرس می گیرند، اگر به مدت تنها 20 ثانیه همسر خود را در آغوش بگیرند، استرس شان کاهش پیدا می کند. به طور کلی، همسرانی که به یکدیگر ابراز محبت می کنند، در مقایسه با افرادی که هیچ تماس جسمی ندارند، ضربان قلب کمتری دارند.

3- ایجاد ثبات عاطفی در ذهن

بغل کردن همسرتان باعث می شود تا بحران ها و احساسات متغیری که در ذهن دارید از بین برود و به یک ثبات احساسی برسید. مجموعه ای از مطالعات حاکی از آن است که افرادی که مستعد ترس از مرگ و میر هستند، از طریق لمس بین فردی، از جمله در آغوش گرفتن همسرشان، احساس امنیت و آرامش کنند.

4- از بین بردن خلاء های احساسی مانند تنهایی

در آغوش گرفتن، احساس تنهایی ما را کمرنگ می کند. گاه مشغلات زندگی باعث می شود که بسیاری از زوجین فراموش کنند که شریک زندگی شان نیاز به توجه و محبت دارد. با وجود مشغله های فراوان، یک در آغوش گرفتن ساده، تأثیرات بسیار زیادی بر زندگی شما می گذارد. تنهایی و انزوا تخریب کننده است؛ زیرا می تواند احساس افسردگی را تحریک کند یا تعمیق بخشد. اکسی توسین که گاهی اوقات هورمون اجتماعی نامیده می شود، با در آغوش گرفتنی که همراه با محبت باشد، قابل ترشح است. این هورمون احساس شادی را در بین زوجین ایجاد می کند و بیانگر این است که”من حواسم به تو هست”!

5- از بین برنده ناراحتی ها و بازگشت به آرامش

در آغوش گرفتن به شما کمک می کند تا درگیری ها و اختلافات به وجود آمده در روابط خود را کنترل کنید. همچنین به از بین بردن احساسات بد کمک می کند. دفعه بعد که با همسرتان دعوا کردید، بدون یک آغوش گرم و توافق آمیز موقعیت را ترک نکنید!

6- رابطه جنسی موفقیت آمیز

در آغوش گرفتن می تواند به بوسه منجر شود و بوسیدن با عشق، لحظات صمیمی تری برای شما به ارمغان آورد. از طرف دیگر، کمک می کند تا بی میلی جنسی زوجین کم شود. این موضوع به ویژه در مورد بانوان بیشتر صدق می کند. یکی از دلایل سرد مزاجی در زنان عدم توجه عاطفی شوهر است. بنابراین، به عنوان یک مرد، با بغل کردن و ابراز علاقه صادقانه به همسرتان، به زندگی مشترک و جنسی تان جنب و جوش تری ببخشید.

در آغوش گرفتن همسر هنگام خواب

در آغوش گرفتن و نوازش همسرتان هنگام خواب، کمک می کند تا زودتر و با آرامش بیشتری به خواب بروید. همین امر بر کیفیت خواب شما و در نهایت، سلامتی روان و جسم تان می افزاید. بر اساس تحقیقی که توسط مرکز بهداشت زنان برمن در شیکاگو انجام شد، آغوش شبانه و لمس فیزیکی در هنگام خواب، سبب بهبود کیفیت رابطه زناشویی می گردد.

در آغوش گرفتن، به ویژه در شب، انتقال معانی زیبایی به شریک زندگی یا عزیزتان دارد؛ اینکه از او مراقبت می کنید و حامی او هستید. در آغوش گرفتن هنگام خواب سبب می شود تا از تنش یا اصطکاک در یک رابطه بکاهید یا از مشاجرات ادامه دار کم کند. دکتر کیت کندریک، یکی از کسانی که در این مطالعه در دانشگاه کمبریج شرکت داشت گفت: “مزیت بزرگ نوازش این است که برخلاف رابطه جنسی، شما می توانید آن را در هر مکان و هر زمان انجام دهید و زمان خواب یکی از بهترین زمان هایی است که می توانید این کار را انجام دهید. زیرا با تعدیل هورمون های ذهنی شما، توازن را در بدن تان ایجاد می کند و شما می توانید روز بعد را با انرژی و شادمانی بیشتری آغاز کنید.

نقش در آغوش گرفتن همسر در سلامت جسمانی

1- محافظت در برابر بیماری ها

مطالعات روانشناسی نشان داده است که بین دریافت آغوش و سیستم ایمنی بدن، ارتباط مستقیم وجود دارد. به طور خلاصه، این مطالعه انواع بیماری ها و عفونت هایی را که به دلیل استرس و افزایش سطح کورتیزول در معرض ابتلا به آنها قرار دارید، مورد بررسی قرار داد. محققان دریافتند افرادی که بطور مکرر بغل کردن را تجربه می کنند، کمتر بیمار می شوند و حتی اگر بیمار شوند علائم آنها شدت کمتری دارد.

2- کاهش میزان کورتیزول در بدن

استرس سبب ترشح میزان قابل توجهی از هورمون کورتیزول در بدن شود و بر آثار منفی بر جسم می گذارد. استرس می تواند باعث ریزش مو و یا لک افتادن در ناخن های شما شود. در آغوش گرفتن همسر، باعث می شود که سلول های مغز شما به تولید هورمون توکسین بپردازند و پیامدهای فیزیولوژیکی ناشی از واکنش های استرس زا را از بین ببرند.

3- افزایش تولید آنتی توکسین

در بغل گرفتن به طور طبیعی، سطح اکسی توسین را افزایش می دهد. اکسی توسین هورمونی است که به دلیل ارتباط با جنبه های مهم روابط مانند اعتماد و فداکاری، غالباً به عنوان “هورمون نوازش” لقب می گیرد. درآغوش گرفتن یکی از فعالیت هایی است که به طور طبیعی، اکسی توسین ها را در مغز شما آزاد می کند. به این ترتیب، به شما کمک می کند روابط بین فردی بهتری برقرار کرده و آن را تقویت کنید. افزایش مقدار اکسی توسین با سلامت بهتر قلب نیز همراه است و سلامت جسمی شما و همسرتان را ارتقاء می بخشد.

4- کاهش دردها از آثار در آغوش گرفتن همسر

بغل کردن، خود نوعی تسکین درد است. دکتر فهاد بشیر، از متخصصان معروف دانشگاه تورنتو می گوید: در آغوش گرفتن می تواند به روش های مختلفی درد را کاهش دهد. اولین مورد، ترشح اندورفین است که مسیرهای درد را مسدود می کند. دوم اینکه با بهبود گردش خون، جای زخم را زودتر از بین می برد.

5- تنظیم خواب

وقتی هر روز همسرتان بغل می کنید، تماس بدنی بی کلامی که از این طریق ایجاد می شود، به او کمک می کند خواب بهتری داشته باشد. خواب بهتر خود با مزایای دیگری، از جمله رابطه جنسی بهتر همراه است. همچنین استرس تان کم می شود. آرامش و استرس کمتر خواب بهتر و با کیفیت تر به شما هدیه می دهد.

ثواب در آغوش گرفتن همسر

رفتار مناسب با همسر و محبت به او، همواره از سفارشات ائمه بوده است و آیات و احادیث بسیاری در این باره وجود دارد.

پیامبر عزیز خدا می فرمایند: هر قدر ایمان بنده زیاد شود، محبت [وی] به همسرش نیز زیاد می گردد.

همچنین می فرمایند: هرگاه شخصی به چهره همسرش و همسرش به چهره او بنگرد، خداوند به آن دو با نگاه مهرآمیز می نگرد و هر گاه دست یکدیگر را بگیرند، گناهان آن دو، از لای انگشتان شان فرو می ریزد.

امام صادق (ع) به نقل از پیامبر (ص) می فرمایند: گفتار مرد به زن که «من تو را دوست دارم» هیچگاه از قلب زن خارج نمی شود.

حضرت علی (ع): زن معشوقه است هر کسی زن گرفت پس باید او را در آغوش بگیرد.

در قرآن آمده است: او کسی است که برایتان از جنس خودتان همسری آفرید تا به وسیله آن آرامش بگیرید.

چنانچه از آیات و روایات بر می آید، داشتن رفتاری نیکو با همسر، باعث ثواب و پاداش در آخرت و رضایت خداوند از زوجین می شود. این محبت می تواند کلامی و یا رفتاری باشد و با روش های مختلف نشان داده شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) تصویری از صندلی خالی شهید امیرعبداللهیان در کلاس درس او در دانشگاه تهران (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
زندگی خلبان گنبدی پرواز «شهدای خدمت» در کلام بستگان+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم ادای احترام نظامی دختر شهید خلبان سید طاهر مصطفوی به تابوت پدرش / گر پدر نیست، تفنگ پدری هست هنوز اولین عکس از جمیله علم الهدی پس از شهادت سید ابراهیم رییسی +عکس حضور بدون تشریفات سید میثم خامنه‌ای در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش دعایی که رهبر انقلاب برای شهید سیدابراهیم رئیسی خواندند+ فیلم ورود هواپیماهای هیات‌های خارجی به فرودگاه مهرآباد+ویدئو (فیلم) آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای نوه‌های دختری شهید رئیسی / تسکینی برای قلب داغدیده دخترانش ... آماده‌سازی خانه ابدی شهید آیت‌الله آل‌هاشم در تبریز +فیلم حال منقلب برادر شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در مراسم تشییع+فیلم کدام فرزند رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش حضور داشت؟+ عکس جدیدترین تصویر از برادران رئیس جمهور شهید+عکس توصیف حاج منصور ارضی از پیکر شهید رئیسی؛ مثل حضرت علی اکبر شده بود گفتم چجوری تو را بشورم! +ویدئو جواب رئوفانه و قابل تامل ابراهیم رئیسی به اظهارات فردی از مخالفان ایشان+ویدیو/ سعه صدر رو دیدین؟ حضور همسر و خانواده داغدار شهید مالک رحمتی در مراسم تشییع +ویدئو/ عجب رسمیه رسم زمونه... جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی عکس‌ جالب و کمتر دیده شده از شهید آیت الله آل‌هاشم؛ در حال خرید نان+عکس تصویری تلخ از لباس پرواز سرهنگ بهروز قدیمی از شهدای کادر پروازی+عکس تصویری خاص از وداع یادگار امام سید حسن خمینی با شهید سید ابراهیم رئیسی +عکس خوش‌آمد گویی پیرمرد ترک‌زبان به رئیس‌جمهور+ویدئو/ برای مردم این منطقه دوستی و محبت آوردی (عکس) تصویری تلخ از گریه آجودان مخصوص شهید رئیسی در مراسم تشییع او شعار یک توریست خارجی در مراسم تشییع شهدای خدمت+ویدئو (ویدیو) دختران شهید رئیسی و سردار سلیمانی در مراسم تشییع سید ابراهیم رئیسی این حرکت شهید امیر عبداللهیان اعراب را به تحسین واداشت/کاربران عرب این فیلم را جهانی کردند+ویدیو عکس قدیمی و کمتر دیده شده از خوش و بش شهید رئیسی و مرحوم هاشمی رفسنجانی دست‌نوشته جالب یکی تهرانی در وصف شهید رئیسی در مراسم تشییع: خیلی سوختیم که چرا...؟ فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... گریه های آیت الله علم الهدی در زمان نماز خواندن بر پیکر شهید رئیسی و همراهانش +عکس وداع جانسوز خانواده امیر عبداللهیان با پیکر وزیر خارجه فقید ایران+ویدیو انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو آروزی متفاوت و زیبای یک دختر بچه در مراسم تشییع رئیس جمهور عکس خوابیدن 3 دختربچه خسته در تشییع پیکر رییس جمهور شهید و همراهانش رئیس مجلس دومای روسیه وارد تهران شد +ویدئو آخرین عکس از رییس جمهور شهید قبل از پرواز آسمانی برای تشییع پیکرت همین یک عکس کافیست ...+عکس/ جهان گریست با این قاب (تصویر) کدام یک از مقامات به مراسم تشییع رئیس جمهور آمدند؟ شعری که شهید ابراهیم رئیسی آن را دوست داشت+ویدیو (ویدئو) بغض آیت الله علم‌الهدی در مراسم تشییع پیکر دامادش شهید سید ابراهیم رئیسی آخرین نماز شهید رئیسی و آیت الله آل هاشم و استاندار جوان در یک روستا پیش از شهادت+عکس
تیتر امروز   
جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی
رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم
اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای
واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور
اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد
توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران
نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع)
آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان
پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی
حواشی داغ امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد!