فواید و مزایای ورزش تنیس

  چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
فواید و مزایای ورزش تنیس
تنیس به دلیل تحرک زیادی که دارد، برای بدن تمامی افراد و با هر سن و سالی میتواند مفید باشد و  در رشد و سلامتی آن شخص موثر می باشد.

تنیس برای سلامت بدن و افزایش طول عمر

تحریک حرکت دست

در بازی تنیس، همیشه مجبورید که به دنبال توپ بدوید و به آن ضربه بزنید. در واقع امکانش نیست که بدون هیچ حرکت و جنب و جوشی بتوانید تنیس بازی کنید. این ورزش به قدرت بدنی بالایی نیاز دارد. چون که دسته تنیس نسبتا سنگین است.

علاوه بر آن، توپ تنیس جهش های بسیار زیادی می کند و گاهی اوقات مجبورید که فاصله های بسیار زیادی را برای ضربه زدن به آن بدوید. تنیس یکی از فوق العاده ترین تمرین ها برای محرک حرکت ماهیچه است، مخصوصا برای کودکان. این ورزش استقامت شما را نیز افزایش می دهد و می توان آن را به ورزش هایی مثل بدمینتون تشبیه کرد.

فعالیت زیاد در حین بازی

این بازی شما را مجبور به حرکت در جهات مختلفی می کند و باید هر کاری بکنید که توپ به زمین نیافتد پس هر فاصله ای را برای به دست آوردن توپ طی خواهید کرد و با این کار توانایی دویدن شما نیز افزایش پیدا می کند.

زیبایی اندام

اگر به بدن ها و استایل افراد معروف در ورزش تنیس نگاه کنید، متوجه این موضع می شوید که تنیس کمک زیادی به اندام مناسب و متعادل می کند. بدن شما به اندازه کافی با این ورزش لاغر و ماهیچه ای می شود که همین امر باعث افزایش سلامتی و تناسب بیشتر اندام می شود.

حرکت های مختلف بدن در طول بازی به شما کمک می کند که چربی و کالری زیادی را بسوزانید و بتوانید متابولیسم خود را بهبود ببخشید و بنابراین اگر به دنبال یک ورزش برای تناسب اندام بیشتر هستید، می توانید به تنیس هم فکر کنید.

تصویر

بهبود عملکرد مغز

تنیس از آن دسته ورزش هایی است که می تواند اتصالات عصبی بیشتری را در مغز ایجاد کند و علت آن هم این است که فرد در طول بازی از مغزش برای پیدا کردن توپ و دنبال کردن آن کمک می کند. همین امر باعث می شود که مغز و ذهن شما هوشیارتر از همیشه عمل کند و این کار باعث می شود که در دوران پیری نیز ذهن قوی نیز داشته باشید.

کاهش خطر مرگ

مطالعه ای توسط دانشمندان انجام شده که نشان می دهد که ورزش های تنیس و بدمینتون می تواند به طرز عجیبی در کاهش خطرات مرگ تا 50 درصد موثر باشد پس اگر مایلید که با ورزش طول عمر و سلامتی خود را افزایش دهید، حتما تنیس را جزء گزینه های خود قرار دهید.

از بین بردن خطر بیماری های دیابتی

با تنیس بازی کردن، چربی های ناسالم به مقدار زیادی از بدن خارج می شود که این امر باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت می شود و در حقیقت این وزش می تواند برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند، مناسب باشد.

کاهش پوکی استخوان

تنیس می تواند سلامت و قدرت استخوان ها را افزایش دهد در واقع تراکم استخوان شما با این ورزش بالا می رود. ورزش تنیس اگر به طور مداوم انجام شود، خطر پوکی استخوان را از بین می برد و تا 30 سالگی توده استخوانی فرد به حداکثر خود می رسد.

چابکی بالا

به دلیل ماهیت این بازیافراد می توانند با این ورزش، حرکات تند و سریعی داشته باشند و این ورزش انعطاف و سرعت شما را افزایش می دهد به طوری که می توانید در کوتاه ترین زمان، مسافت طولانی را طی کنید.

تصویر

دیگر فواید ورزش تنیس

سوزاندن چربی های بدن، افزایش هماهنگی چشم و دست و جذب ویتامین D از جمله فواید ورزش تنیس برای بدن هستند.

تنیس ورزشی راکتی است که انجام آن می تواند به افزایش قدرت و استقامت عضلات کمک کند. این ورزش به صورت سینگل (بین دو نفر) و دوبل (بین دو تیم دو نفره) انجام می شود.

ورزش تنیس فواید مختلفی دارد که پنج فایده اصلی آن عبارتند از:

1- تنیس به شما کمک می کند تا چربی های بدن را بسوزانید. در هر 45 دقیقه تمرین تنیس حدود 600 کالری سوزانده می شود. تنیس کارایی قلبی – عروقی بدن را افزایش می دهد زیرا در این ورزش اعضای بدن تحرک زیادی دارند.

2- تنیس شامل حرکات کوتاه مدت و شدید است. در این ورزش فرد حرکات شدیدی انجام می دهد و در میان آنها استراحت های چند ثانیه ای دارد. این نوع حرکات به ماهیچه ها اکسیژن رسانی کافی را انجام می دهد و به افزایش انرژی و استقامت کمک می کند.

3- تنیس ورزش جانبی خوبی برای ورزشکاران حرفه ای در دیگر رشته هاست. این ورزش شامل تمامی حرکاتی است که در ورزش های دیگر وجود دارند.

4- حرکات در ورزش تنیس به یادگیری مهارت های حرکتی و افزایش هماهنگی چشم و دست کمک می کند.

5- تنیس بیشتر در فضای باز انجام می شود. انجام تنیس در زمین های سر باز باعث گرفتن ویتامین D از آفتاب می شود. به علاوه شرکت در باشگاه های تنیس باعث برقراری ارتباط و شناخت افراد جدید می شود. تنیس را می توان در تمام سنین انجام داد. بنابراین هیچ وقت برای شروع تنیس دیر نیست.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار
منتخب روز