چند نکته پیرامون کاهش وزن افراد شاغل

  شنبه، 12 تیر 1400   زمان مطالعه 12 دقیقه
چند نکته پیرامون کاهش وزن افراد شاغل
اگر آماده کردن ناهار، شام و مرتب رفتن به باشگاه کارهایی است که همیشه انجامشان نمی دهید پس روی برنامه ریزی برای کاهش وزن نیز زیاد حساب نکنید. کاهش وزن سالم نیازمند تعهد زمانی است اما به لطف شغلتان بیشتر روز را مجبورید بنشینید و برای تهیه غذا نیز به سراغ فست فود ها می روید.

کاهش وزن برای خیلی ها پیچیده و خسته کننده به نظر می رسد. باید دقیقا حساب مقدار مصرف کالری روزانه را داشته باشیم، مرتب به باشگاه برویم یا مکمل های چربی سوز مصرف کنیم. درسته این ها کمی پیچیده و خسته کننده هستند اما نیازی نیست که حتما انجام شوند.

هدف ما در زندگی این نیست که خودمان را غرق شمارس کالری ها کنیم و تمام وقتمان را صرف رفتن به باشگاه کنیم. با این اوصاف ممکن است از زندگی لذت زیادی نبرید و ذهن و احساستان تاثیر منفی از آن بگیرند. بنابراین وقتی زندگی شادی نداشته باشید کاهش وزن چه ارزشی دارد؟

بهترین راه کم کردن وزن مصرف نکردن مواد غذایی شیرین و پرچرب است. تنها با اندکی تغییر در رژیم غذایی روزانه خود، مصرف قهوه بدون خامه و شکر، مصرف خرما یا توت و کشمش به جای قند و شیرینی، استفاده از شکلات تلخ به جای شکلات های شیرین، پرهیز از مصرف کیک، شیرینی و انواع مربا و در عوض مصرف نان های سبوس دار دارای غلات مغذی برای بدن می توانید تا درصد بالایی از چربی های اضافی در ناحیه شکم خود را از بین ببرید.اصلاح الگوی خواب هم، یکی دیگر از راهکارهای لاغری و کاهش وزن در افرادی است که زمان کافی برای ورزش کردن و پیاده روی ندارند، برای این کارباید هر شب حداقل بین ۷ الی ۸ ساعت استراحت در ساعت معین داشته باشید تا بدن فرصت کافی برای از بین بردن سموم، ترمیم بافت ها و ماهیچه سازی داشته باشد.تنظیم ساعت بیولوژیک می تواند باعث افزایش هوشیاری در طول روز و کاهش احساس گرسنگی و به دنبال آن مصرف خوراکی های بیش از حد مجاز روزانه می شود.

مصرف میوه هم یکی دیگر از روش های لاغری و کاهش وزن در افراد است، میوه هایی مانند موز، سیب، کیوی، پرتقال و نارنگی وبه طور کلی میوه های مرتبط با هر فصل از سال می توانند برای لاغری و کاهش تمایل به مصرف خوراکی های شیرین مورد استفاده قرار بگیرند، حتی بو کردن برخی از میوه ها نیز می تواند باعث احساس سیری کاذب و بی علاقگی به مصرف خوراکی شود، کارشناسان توصیه می کنند افراد روی میز کار خود یا در خانه عود یا روغن هایی مانند روغن درخت چای در ظرف های شیشه ای نگهداری کنند زیرا استشمام بوی این مواد باعث کاهش اشتها می شود.مصرف خوراکی هایی مانند کلم بروکلی، کرفس، اسفناج و آووکادو نیزدر طول روز می تواند برای کاهش اشتها و تامین مواد مغذی و ضروری بدن بسیار مفید باشد.یکی از مواردی که سبب چاقی در افراد شاغل می شود شرکت در نشست ها یا سمینارها یا مهمانی های کاری است که باعث ناپرهیزی و برهم خوردن رژیم غذایی و بروز چاقی در افراد می شود، کارشناسان توصیه می کنند افراد از خوراکی های سالم و سبک در این مهمانی ها استفاده کنند و برای کاهش تمایل به مصرف غذا قبل از آن سوپ یا سیب مصرف کنند زیرا باعث احساس سیری و کاهش اشتها می شود.

رعایت چند نکته برای کاهش وزن در افراد پرمشغله

کاهش وزن افراد پرمشغله و بی حوصله اصلا کار ساده ای نیست! در واقع اگر قصد داشته باشید لاغر شوید و وزن کم کنید، مجبورید یک برنامه غذایی اختصاصی برای خودتان در نظر بگیرید و در نتیجه برای خودتان به صورت جدا از افراد خانواده آشپزی کنید و مواد غذایی مورد نیاز برای رژیم لاغری تان را تهیه کنید.

اما خبر خوب این است که اگر فرد پرمشغله ای هستید و فرصت چندانی برای این کارها ندارید با در پیش گرفتن این چند توصیه به راحتی می توانید وزن تان را کنترل و کم کنید.

۱- رژیم لاغری برای کارمندان ؛ طرز فکر همه یا هیچ را کنار بگذارید

دکتر جف کاتولا( استادیار بهداشت و علوم ورزش در دانشگاه ویک فارست) می گوید هر گام کوچکی که به سمت سبک زندگی سالمتر برمی دارید مهم است. بیشتر مردم فکر می کنند باید روزی یک ساعت به باشگاه بروند یا برنامه غذایی سرشار از غذاهای فوق العاده داشته باشند و وقتی به این سطح نمی رسند تسلیم می شوند و دست از تلاش بر می دارند. به جای اینکه به کل روز به عنوان موفقیت یا شکست نگاه کنید، در نظر داشته باشید که هر انتخابی که می کنید یک فرصت است تا در مسیر سالم گام بردارید چون یک روز به باشگاه نرفتید دلیل نمی شود که به مقدار کالری دریافتی تان بی توجه شوید و هرچه خواستید بخورید.

۲- رژیم لاغری برای کارمندان ؛ کمتر غذا بخورید

برای کاهش وزن مجبور نیستید حتما غذای مخصوص به خودتان یا غذایی متفاوت میل کنید. تنها کافیست کمتر غذا بخورید و کمتر غذا خوردن هم به معنای بیشتر وقت گذاشتن یا بیشتر هزینه کردن نیست. بیشتر مردم در طول روز بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری نیاز دارند، اگر بخواهند از راهی سالم و قابل تحمل وزن کم کنند، خوردن وعده های کوچک و ناخنک نزدن به غذا بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی در طول روز است. اگر شما هم کارمند هستید و روزانه بیش از ۸ ساعت کار می کنید پیشنهاد می کنم کد ۱۴ را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۲۶ ارسال کنید تا به صورت رایگان یاد بگیرید چه مواد غذایی همراه خود داشته باشید که دچار افزایش وزن، افت قند و مشکلات دیگر نشوید. یادتان باشید تغذیه مناسب باعث بازدهی بیشتر کار می شود.

۳- رژیم لاغری برای کارمندان ؛ وعده هایتان را حذف نکنید

بعد از اینکه توصیه کردیم وعده های کوچک بخوریم این شاید برخلاف آن توصیه باشد که بگوییم وعده ها را جا نندازید. اما افرادی که بسیار پر مشغله هستند ممکن است در طول روز این مشکل را داشته باشند. دکتر جسیکا بارتفیلد( استادیار بالینی در مرکز دانشگاه لویولا برای جراحی متابولیک و مراقبت از چاقی ) می گوید به همین دلیل است که نخوردن غذا بیش از چهار یا پنج ساعت باعث می شود سوخت و ساز بدن کند شود، این روند هورمون ها و سطح انسولین را تحت تاثیر قرار می دهد و زمانی هم که می خواهید غذا بخورید باعث انتخاب ضعیف غذایی می شود. بسیاری از بیماران دارای اضافه وزن، افراد پرخوری نیستند اما الگوی غذا خوردنشان بسیار نامنظم شده است. آنها صبح یک فنجان قهوه می خورند و بعد تا ساعت ها هیچ غذایی مصرف نمی کنند. کلید رهایی از این بی نظمی این است که روزانه سه وعده غذا و مقداری میان وعده برای خود در نظر بگیرند.

۴- رژیم لاغری برای کارمندان؛ تحرک بیشتری داشته باشید

۳۰ تا ۶۰ دقیقه وقت کنار گذاشتن برای ورزش ایده آل است، اما بدون قرار گرفتن در حالت ایده آل ورزشی هم کالری بسیاری می سوزانید. در واقع هیچ اشکالی ندارد که هفته ای ۱۵۰ دقیقه فعالیت را به حرکات سریع و کوتاه تقسیم کنید. اگر پنج روز در هفته ۱۰ دقیقه صبح، ۱۰ دقیقه ظهر و ۱۰ دقیقه شب فعالیت ورزشی داشته باشید به هدف خود می رسید. دکتر کاتولا به بیمارانش می گوید به سوزاندن کالری مانند ذخیره کردن پول فکر کنند. ما کارهای کوچک زیادی انجام می دهیم تا در هزینه ها صرفه جویی کنیم ورزش کردن هم همین طور است، چند بار دراز و نشست و چند قدم بیشتر در محل کار یا خانه و … باعث می شود میزان سوزاندن کالری بیشتر و بیشتر شود البته اگر این کارها را مرتب انجام دهیم. از آنجا که یکجا نشینی آسیب های زیادی به بدن وارد می کند، تحرک هر چند هم که کم باشد می تواند تا حدودی نیازهای ورزشی یک کارمند را تامین کند. این تحرک ممکن است در حد چند حرکت کششی کوتاه باشد. اکثر کارمندان به خاطر نشستنهای طولانی، از گردن درد و دست درد رنج میبرند . این ویدئو می تواند تا حدودی در کاهش این دردها به شما کمک کند.

۵- رژیم لاغری برای کارمندان؛ از جایگزین های غذایی مناسب استفاده کنید

همانطور که کاتولا به بیمارانش گفت به کالری سوزاندن مانند پول ذخیره کردن فکر کنند، به آنها توصیه کرد به انتخاب غذاها نیز به همان شکل فکر کنند. برداشتن پنیر از روی همبرگر یا جایگزین کردن خردل به جای مایونز کارهای کوچکی است که بدون گرفتن وقت باعث کاهش مصرف کالری در طول روز می شود. به نوشیدنی های روزانه خود نیز چنین فکرکنید، فقط به غذاهای جامد محدود نشوید، به جای نوشابه از آب معدنی هایی که طعم لیمو دارند استفاده کنید، در قهوه و چای خود مقداری کمتر از همیشه شکر استفاده کنید، همین کارهای کوچک هر سال چند کیلو از وزن را کم می کند. حتما بخوانید: نکات لاغری ؛ ۱۵۱ نکته طلایی برای لاغری و کاهش وزن

۶- رژیم لاغری برای کارمندان؛ وقتی می توانید بایستید ننشینید

عادت به نشستن زیاد برای قلب، مغز و برای دور کمرتان خوب نیست. مقداری از زمان های نشسته ی خود را به ایستاده ( پیاده روی، بپر بپر کردن، ورزش ) تغییر دهید تا کمک کند کالری بسوزانید. شاید این کار به خودی خود زیاد به کاهش وزن منجر نشود اما برای ثابت نگه داشتن وزنی که کم کردید بسیار مفید است. ایستادن در حالی که کار می کنید به نظر زیاد کاربردی نمی آید به خصوص اگر از کامپیوتر استفاده می کنید و دفتری که در آن کار می کنید میز ایستاده نداشته باشد. اما زمان های دیگری در طول روز هست که از جای خود بلند شوید. وقتی سوار مترو یا اتوبوس هستید، وقتی با تلفن صحبت می کنید و خیلی موارد دیگر که با کمی توجه از آنها استفاده می کنید.

۷- رژیم لاغری برای کارمندان ؛ خواب کافی داشته باشید

وقتی به نظر می آید در روز به اندازه وقت برای خواب نداریم یا صبح ها خیلی زود بیدار شویم و شب ها تا دیر وقت بیدار بمانیم تا کارها انجام شوند، مخصوصا اگر بخواهیم در کنار همه کارهای روزانه ورزش هم انجام دهیم. اگر نتوانید به اندازه بخوابید این روش برعکس عمل می کند و باعث می شود بدن درست عمل نکند. اگر سعی می کنید عادات خود را عوض کنید و با کمتر خوردن و بیشتر حرکت کردن وزن کم کنید، با خوابیدن به اندازه احتمال رسیدن به این هدف تقویت می شود. با کم خوابیدن ممکن است برای انجام ورزش ها انرژی کم بیاورید و یا هوس غذاهای قندی و پرچرب کنید که باعث می شوند بیدار بمانید اما این خوراکی ها میان تنه را بزرگ و بزرگتر می کنند.

۸- رژیم لاغری برای کارمندان ؛ تعطیلات آخر هفته را مدیریت کنید

حتی اگر شغلتان نیازمند گذاشتن وقت بسیاری باشد، خوشبختانه آخر هفته های تعطیل را دارید تا از آنها استفاده کنید، پس از قبل برنامه ریزی کنید. با اینکه بیشتر ما برنامه ای فشرده داریم اما با این حال بیشتر برنامه ها قابل پیش بینی هستند. از این ویژگی استفاده کنید و زمان هایی را برای خرید غذاهای سالم اختصاص دهید، مقداری شام و ناهار برای طول هفته آماده کنید و تصمیم بگیرید هر روز چه چیزی بخورید. در روزهای تعطیل بیشتر از روزهایی که سرکار می روید ورزش کنید، اگردر آخر هفته ها ۱۲۰ دقیقه ورزش کنید در طول هفته برای پر کردن ۱۵۰ دقیقه زمان زیادی لازم ندارید.

۹- رژیم لاغری برای کارمندان ؛ با دوستان و خانواده فعال باشید

شاید شما هم بر این نظر باشید که آخر هفته ها زمان بودن با خانواده یا وقت گذراندن با دوستان است. چرا این اوقات اجتماعی را تبدیل به زمانی برای فعالیت نکنیم؟ دوست ندارید آخر هفته به باشگاه بروید و ورزش کنید، به جای آن با کودک خود بازی کنید و ضربان قلب را بالا ببرید و ببینید چه فوایدی را در پی دارد. آخر هفته با دوستان خود در یک مسابقه شرکت کنید یا با آنها بدوید. هر آخر هفته با خانواده به پیاده روی یا پیکنیک همراه با پیاده روی بروید حتی این کار را در خانواده تبدیل به یک رسم کنید.

۱۰- رژیم لاغری برای کارمندان ؛ ورزش با شدت بالا انجام دهید بهترین ورزش برای سوزاندن چربی، گذراندن چند ساعت در باشگاه نیست. در واقع چندین تحقیق نشان داده اند که ۲۰ دقیقه ورزش با شدت بالا کالری بیشتری از ۴۵ دقیقه ورزش با شدت کم کالری می سوزاند. اگر می دوید، پیاده روی می کنید، دوچرخه سواری می کنید یا هر نوع ورزش هوازی که انجام می دهید این ورزش را کنارش انجام دهید: ۵ تا ۱۰ دقیقه با شدت متوسط خود را گرم کنید، برای ۳۰ ثانیه تمام توان خود را در ورزشی که می کنید بگذارید با سرعت تمام انجامش دهید، سپس برای ۴۵ ثانیه سرعت را کمتر کنید، پنج مرتبه دیگر شیوه ۳۰ ثانیه با سرعت تمام و ۴۵ ثانیه با سرعت معمولی را انجام دهید. سپس ۵ تا ۱۰ دقیقه با سرعت کم خود را سرد کنید.

۱۱- رژیم لاغری برای کارمندان ؛ از غذاهای سالم استفاده کنید

بیشتر اوقات می گوییم برای سالمتر زندگی کردن از غذاهای بسته بندی شده دوری کنید، اما بعضی غذاهای منجمد یا نیمه آماده کمک می کنند تا یک وعده سالم را در زمانی بسیار کم برای خود آماده کنید. مرغ نیمه آماده بخرید پوست آن را جدا کنید و روی سالاد استفاده کنید و یا از سبزیجات نیمه آماده در وعده خود بهره ببرید. به یاد داشته باشید بعضی از غذاهای نیمه آماده نمک بسیار بالایی دارند پس به برچسب روی آنها دقت کنید و در صورت استفاده نمک دیگر غذاها را کم کنید. حتی گاهی غذای رستورانی که می روید نیز کمک می کند فقط باید مطمئن باشید که انتخاب سالمی دارید.

۱۲- رژیم لاغری برای کارمندان ؛ خانه را تبدیل به باشگاه کنید

اگر برای رفتن به باشگاه وقت ندارید و یا در خانه با بچه ها سرگرم هستید، ورزش در خانه بهترین انتخاب برای سوزاندن کالری است. برای ورزش نیاز نیست دست به دامن یک وسیله ی ورزشی شوید حتی با وزن بدن خودتان نیز ورزش کنید و یا حتی چند وسیله ساده ( دمبل یا باند های کشی ) را انتخاب کنید که این وسائل هیچ جایی را در خانه نمی گیرند فقط کافیست برای خود یک زیر انداز آماده کنید و روبروی خود آینه بگذارید، حالا فضا آماده ی ورزش کردن است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍
دیگران می‌خوانند   
تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار 6 روش فوق العاده برای پرپشت شدن گل حسن یوسف موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی 10 خواص معجزه آسای زردچوبه برای سلامت و شادابی پوست پست عاشقانه علی سرابی برای همسرش مارال بنی آدم و کامنت معنادار سحر دولتشاهی+عکس آموزش کشیدن مرحله به مرحله خط چشم برای تازه کارها واکنش های جالب کودک یک ساله ای که برای اولین بار دنیا را دید! از ذوقش بغضم ترکید+ ویدئو تصویری زیرخاکی از مهدی قایدی در سال 1386 سکانس خاطره انگیزی که مادر لیلا حاتمی نقش همسر امیر کبیر را ایفا کرد/ روحش شاد+فیلم رونمایی شاهرخ استخری از چهره جدید و سبیل دارش+عکس/ و سبیلی که اصلا به آقای بازیگر نمیاد! رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست ماجرای هانیه غلامی و علیرضا طلیسچی/ دختران جوان با فحش سرازیر شدند!
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم
تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو
نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس
فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد!
عشق عمیق این پسر 19 ساله به پیرزن 76 ساله میلیاردر به ازدواج ختم شد! +عکس
جورجینا رودریگز با جدایی از رونالدو صاحب این چیزها می‌شود!!
وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد
پست مشکوک منوچهر هادی درباره یکتا ناصر ؟! +عکس
(ویدئو) آهنگ جدید "میخانه " حمید هیراد +لینک دانلود و متن آهنگ/تو مرا پیرم کردی ز جهان سیرم کردی...
این زن در آذربایجان غربی پسر 7 ماهه و دختر 6 ساله اش را به قتل رساند +عکس
تنبیه بدنی ؛ زخم‌های عمیق بزرگسالان دیروز بر روان بزرگسالان امروز
منتخب روز