خواص و ارزش غذایی شگفت انگیز آب نارگیل

  یکشنبه، 30 آذر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
خواص و ارزش غذایی شگفت انگیز آب نارگیل
آب نارگیل یک نوشیدنی پرطرفدار است که سلامت شما را از لحاظ ذهنی و جسمی افزایش می دهد. نه تنها برای کاهش وزن مفید است بلکه برای شادابی پوست نیز یک نوشیدنی عالی محسوب می شود.

آب نارگیل از نوشیدنی های سالم، مغذی و طبیعی است که به خصوص طی سال های اخیر طرفداران بیشتری پیدا کرده و به یک نوشیدنی رایج در میان مردم تبدیل شده است. آب نارگیل علاوه بر طعم خوشمزه و طراوت و تازگی که در ما ایجاد می کند برای سلامت بدن نیز بسیار مفید می باشد زیرا چند ماده مغذی بسیار مهم از جمله مواد معدنی مختلف را در خود گنجانده که اغلب در رژیم های غذایی معمولی بسیار کم یافت می شوند. اگر کنجکاو هستید با خواص این نوشیدنی جادویی بیشتر آشنا شوید در ادامه مطلب همراه ما شوید.

تصویر

آب نارگیل چیست؟

نارگیل ها تنها در درختان نخل رشد می کنند که به نام Cocos nucifera شناخته می شوند. آب نارگیل به طور طبیعی در نارگیل تولید می شود و دارای حداقل مقدار چربی است. اکثر مردم آب نارگیل را با شیر نارگیل اشتباه می گیرند؛ با این حال، هر دو مایعات متفاوتی می باشند.

ارزش غذایی نارگیل:

نارگیل غنی از کالری، ویتامین ها و مقدار زیادی مواد معدنی است.به طور متوسط 400 گرم نارگیل تقریبا تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در یک روز را تامین میکند.100 گرم نارگیل حاوی 350 گرم کالری است.

میوه نارگیل شامل:اسید های اشباع مانند اسید لوریک و ترکیبات فعال زیستی است که برای سلامت ضروری می باشد.

هسته آن منبع عالی از مس، کلسیم، منگنز،منیزیم و روی است. همچنین منبع خوبی از فولات، نیاسین، تیامین و پیریدوکسین است و در کل سرشار از پتاسیم می باشد.

آب نارگیل نیز بسیار با طراوت است و حاوی قند های ساده، الکترولید ها، مواد معدنی، اسید فسفاتیز، کاتالاز، دی هیدروژن پروکسید و پلی مراز است.

نه تنها آب نارگیل بلکه روغن آن نیز به عنوان یک غذای فوق العاده طبقه بندی میشود. ترکیب منحصر به فرد آن از اسید های چرب میتواند تاثیر عمیقی روی سلامت شما داشته باشد.

خواص دارویی و فواید آب نارگیل

1. کاهش وزن با آب نارگیل

آب نارگیل، به دلیل چربی و قند پایین، اغلب به عنوان یک داروی شگفت انگیز کاهش وزن مورد توجه است. این درست است اما تا حدی. به خاطر اینکه این نوشیدنی نه می تواند سوخت و ساز بدن را تسریع کند و نه سوختن چربی را تحریک کند. این ماده فقط یک جایگزین سالم برای نوشابه های معمولی است که اثرات مثبت کلی روی بدن دارد. به عبارت بهتر، بدون ورزش و رژیم غذایی سالم نباید انتظار معجزه داشته باشید. آب نارگیل می تواند برای پوست و موی شما خواص بیشتری داشته باشد چون غنی از آنتی اکسیدان است که بازسازی سلولی سریع را تقویت می کند.

2. خواص آنتی اکسیدانی آب نارگیل

رادیکالهای آزاد ملکولهای غیر ثابت ساخته شده در سلولهای شما به هنگام متابولیسم هستند. تولید آنها پاسخ به استرس یا زخم را افزایش می دهد. وقتی رادیکالهای آزاد زیاد باشند، بدن شما یک حالت استرس اکسیداتیو را وارد می کند که به سلولهای شما صدمه زده و خطر بیماری را افزایش می دهد. تحقیقات روی حیواناتی که در معرض سموم قرار گرفتند، نشان داد که آب نارگیل حاوی آنتی اکسیدانیهایی ست که رادیکالهای آزاد را به گونه ای تغییر می دهد که نمی توانند باعث صدمه طولانی شوند.

یک تحقیق نشان داد که موشهای مبتلا به آسیب کبدی به هنگامی که با آب نارگیل درمان شدند پیشرفت چشمگیری در درمان نسبت به موشهایی که هیچ درمانی را دریافت نکرده بودند، داشتند. در یک تحقیق دیگر، موشهای با رژیم غذایی با فروکتوز بالا با آب نارگیل درمان شدند. در ادامه فعالیت رادیکال آزاد و همچنین فشار خون، تری گلیسرید و سطح انسولین کاهش داشت. البته هیچ تحقیقی این فعالیت آنتی اکسیدانی را در انسانها مورد بررسی قرار نداده است.

3. آب نارگیل برای دیابتی ها

کنترل اشتهای شما با دیابت دشوار می شود، و اگر مراقبت نکنید، عواقب جدی دارد.مصرف کالری بیش از حد می تواند منجر به افزایش قند خون شما شود، چیزی است که شما نمی خواهید با آن مواجه شوید، به خصوص اگر دیابت نوع 2 دارید. این همان جایی است که پای آب نارگیل به میدان می آید، قند آب نارگیل صفر است و برای دیابت بسیار مناسب می باشد. علاوه بر این، نوشیدنی کم کالری است با مواد مغذی فراوان که به افزایش اشتها نیز کمک می کند. آب نارگیل به طور موثر جذب گلوکز و جلوگیری از ورود آن به جریان خون می شود. همچنین ترکیبات مانند آمینو اسیدهای موجود در آب نارگیل برای کنترل حساسیت به انسولین لازم است.

4. درمان سنگ کلیه

نوشیدن کافی مایعات برای جلوگیری از سنگ کلیه مهم است. اگرچه آب ساده یک انتخاب عالی است اما یک مطالعه نشان می دهد که آب نارگیل ممکن است حتی بهتر باشد. سنگ کلیه وقتی تشکیل می شود که کلسیم، اگزالات و سایر ترکیبات برای تشکیل کریستال در ادرار شما ایجاد می شوند سپس اینها می توانند سنگ تشکیل دهند. با این حال برخی از افراد نسبت به بقیه مستعد ابتلا به سنگ کلیه می شوند. در یک مطالعه روی موش های دارای سنگ کلیه، مشخص شد که آب نارگیل از چسبیدن کریستال ها به کلیه ها و سایر قسمت های دستگاه ادراری جلوگیری می کند. این ماده همچنین باعث کاهش تعداد بلور های ایجاد شده در ادرار می شود. محققان معتقدند که آب نارگیل به کاهش تولید رادیکال آزاد که در پاسخ به میزان بالای اگزالات در ادرار رخ داده کمک کرده است. به خاطر داشته باشید که این اولین بار است که مطالعه ای درباره اثرات آب نارگیل بر سنگ کلیه انجام می شود و در این زمینه تحقیق بیشتری مورد نیاز است.

5. مناسب برای فشار خون بالا

برای مقابله با فشار خون بالا باید مواد غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. افزایش فشار خون می تواند بر سلامت قلب و عروق شما تأثیر بگذارد. الکترولیت طبیعی موجود در آب نارگیل به دارای فاکتورهایی است که به فشار خون بالا کمک می کند.

6. برای سردرد و میگرن

اگر شما به سردردهای مکرر و میگرن مبتلا هستید، باید آب نارگیل تازه مصرف کنید. آب نارگیل منبع خوشمزه ای برای مبارزه با عوامل مرتبط با سردرد تحریک کننده است. آب نارگیل همچنین شامل منیزیم است که برای درمان میگرن ضروری است. با این حال، در صورت درد شدید، توصیه می شود قبل از مصرف داروهای خود به پزشک خود مشورت کنید.

7. آب نارگیل برای آبرسانی

نگه داشتن بدن بدون نیاز به آب و هوای هیدراته ضروری است. علاوه بر این، آب نارگیل می تواند به خوبی برای بدن بیماران را علاوه بر هیدراته کردن از لحاظ مواد مغذی نیز تامین کند.

8. سلامت استخوان ها

مقادیر بالای کلسیم موجود در آب نارگیل به تقویت استخوان ها و دندان ها کمک می کند و باعث بهبود سلامت آن ها می شود.

طرز مصرف آب نارگیل

آب نارگیل را می توان برای تهیه اسموتی ها، پودینگ دانه چیا، سس سالاد و به عنوان جایگزین آب استفاده کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (179 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!