ساعدنیوز
ساعدنیوز

خاصیت باورنکردنی شکرسرخ

  سه شنبه، 27 مهر 1400   زمان مطالعه 12 دقیقه
خاصیت باورنکردنی شکرسرخ
شکر قهوه‌ای یا شکر سرخ قند نیشکر است که به‌طور مشخص سرخ یا قهوه‌ای‌رنگ است. علت رنگ سرخ وجود شیرهٔ قند است. هنگام پالایش قند نیشکر دو محصول به‌دست می‌آید؛ قند و شیرهٔ قند که به صورت تیره، معتدل و کم رنگ می‌آید. شکر نیمه پالایش شده که هنوز اثر شیرهٔ قند دارد همان شکر سرخ است.

شکر طبرزد معروف شکر سرخ؛ از جمله شکرهای طبیعی است که برای خود خواص بی شماری دارد. شکر طبرزد معروف به شکر سرخ یک نوع شکر طبیعی است که سابقه مصرف آن به 300 الی 400 سال می رسد. در صد شکر، در شکر سرخ زیر 88% که اکثرا در مزارع نیشکر خوزستان، عمان، چین، هند و مصر می روید که آن را از شیره نیشکر خالص به دست می آورند. برای تهیه آن، نیشکر را با آتش حرارت داده و سرخ می کنند و مواد حاصل شده را شکر طبرزد نیز می نامند.
متاسفانه امروزه مصرف شکر سفید در بین جوامع جایگزین آن شده است. شکرهای سفید، زرد، قهوه ای و سرخ همه از نیشکر به دست می آیند و امروزه شکر سفید پر مصرف ترین شکر خانگی است، اما شکر سرخ دارای خواص بیشتری نسبت به نوع سفید آن است زیرا هیچگونه ماده افزودنی شیمیایی ندارد و کاملا خالص است، به همین دلیل مصرف آن در طب سنتی توصیه شده است و برای افرادی که شیرینی را دوست دارند اما به دلیل قند موجود در شکر سفید و ترس از ابتلا به دیابت، از خوردن آن خودداری می کنند، بسیار مناسب است.

تفاوت شکرسرخ و سفید

شکر سرخ ارزش غذای بیشتری نسبت به شکر سفید و شکر قهوه ای دارد. اما این موضوع دلیل نمی شود تا از آسیب هایی که قند موجود در آن به بدن می رساند چشم پوشی کرد. همواره برای حفظ سلامت بدن مقدار متعادل انواع مواد غذایی را باید مصرف کرد.

کاربرد و نحوه ی مصرف شکر سرخ

کشت نیشکر در ایران به دوران قبل از ساسانیان می رسد. اکنون کشت نیشکر در خوزستان و استان های شمالی به خصوص مازندران به دلیل داشتن زمین های مرغوب و حاصلخیز و آب فراوان، انجام می گیرد. هر ساله جشنواره هایی نیز در این زمینه برگزار می شود که می تواند برای گردشگران جذاب و دیدنی باشد. همچنین باعث رونق کسب و کار و ایجاد انگیزه برای مردم محلی می شود.
از شکر سرخ به جای قند همراه با چای استفاده می شود.
انواع کیک و شیرینی و مربا را می توان با شکر سرخ تهیه کرد.
از ناخالصی هایی که از روی شیره نیشکر گرفته شده کره محلی تولید می کنند.
همچنین در صاف کردن عسل طبیعی نیز از این ناخالصی ها استفاده می شود.
"کف" محصول جانبی بدست آمده از شیره نیشکر است که آن را همراه با نان در صبحانه مصرف می کنند.
"روشکر" نیز محصول دیگریست که از پخت شیره بدست می آید و در تهیه شربت از آن استفاده می کنند.

یک بشقاب شکرسرخ

خواص شکر سرخ فاقد مواد شیمیایی

واقف هستید که شکر سفید را سم سفید می نامند آن هم به دلایل مختلف از قبیل مواد شیمیایی و یا افزودنی های موجود در آن و همچنین فراوری بیش از حد آن . اما خواص شکر سرخ به دلیل دارا بودن ملاس که خود منبعی از مهمترین مواد موجود در طبیعت برای سلامت بدن است ، به صورت نیمه تصفیه مورد استفاده قرار می گیرد . در نتیجه ارزش تغذیه ای خود را به طور کامل حفظ می کند .
به غیر از ارزش تغذیه ای ، رنگ و طعم موجود در شکر سرخ به دلیل دارا بودن ملاس کاملا طبیعی می باشد . بنابراین همانطور که مشاهده کردید هیچ گونه ماده ی شیمیایی افزودنی به آن اضافه نمی شود .

1.فواید طبرزد تامین کننده مواد معدنی مهم

از جمله مواد معدنی مهم و مورد نیاز برای بدن می توان به کلسیم ، آهن ، منیزیم و پتاسیم اشاره کرد . آهن برای درمان کم خونی ( آنمی ) ، کلسیم برای درمان مشکلات استخوانی و مفاصل و پتاسیم ملاس موجود در شکر سرخ تامین کننده پتاسیم مورد نیاز برای کنترل فشار خون می باشد . این مواد برای بدن و سلامت بدن ضروری می باشد . تنها مصرف ۱ قاشق چای خوری شکر سرخ به همراه چای ، ۲۰% نیاز روزانه بدن را تامین می کند .

2.شکر سرخ مفید برای فشار خون

یکی از ترکیباتی که در این ماده خوراکی وجود دارد، پتاسیم است. طبق تحقیقات انجام شده این ماده معدنی برای تعادل املاح، الکترون ها و مایعات بسیار ضروری است. حتی سلامت قلب و عروق نیز بسته به دریافت این ماده معدنی است.

بسته بندی شکر سرخ

3.سلامت پوست و مو با خواص شکر سرخ

شکر قهوه ای به حفظ پوست و بازسازی سلول های مرده کمک می کند. شما می توانید شکر قهوه ای را با روغن مخلوط کرده و با حرکات دایره ای آن را روی پوست صورت و یا بدن ماساژ دهید، سپس پوست را با آب گرم بشویید. می توانید شکر قهوه ای را با آبلیمو یا جو پرک یا با روغن زیتون مخلوط کنید و با قرار دادن آن روی پوست رنگ پریدگی صورت را از بین ببرید و به آن شادابی و تازگی ببخشید. شکر قهوه ای می تواند پوست های مُرده انباشته شده در پوست سر را از بین ببرد و شما را از شوره های آزار دهنده پوست سر خلاص کند. می توان از شکر قهوه ای به عنوان اسکراب پوست سر استفاده کرد و به مو ها ظاهری سالم تر و شاداب تر بخشید. دو قاشق شکر قهوه ای را با دو قاشق جو پرک آرد شده مخلوط کرده و دو قاشق به آن سرکه اضافه کنید و مخلوط به دست آمده را روی سر بمالید و برای چند دقیقه ماساژ دهید. چندبار در هفته این کار را انجام دهید.

4.تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین انرژی با فواید شکر سرخ

در بررسی های انجام شده در مقالات علمی، یافته ها حکایت از آن دارد که شکر تهیه شده از نیشکر دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قابل توجهی می باشد. بر اساس بررسی های انجام شده به نظر می رسد، ترکیب موارد فوق می تواند اثرات سینرژیسمی (هم افزایانه) ضد ویروسی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی را القا کند. با توجه به امنیت بالای این ترکیبات و عدم سمیت آنها در دوزهای معمول، استفاده از ترکیب موارد فوق به عنوان درمان خانگی در برابر عفونت های ویروسی معمول کارآمد به نظر می رسد.

حلوای شکر سرخ

5.سلامت دستگاه گوارش با خواص شکر سرخ

در دیگر خواص شکر سرخ می توان به تاثیر آن بر بهبود مشکلات گوارشی اشاره کرد. از جمله موارد آن شامل موارد زیر است:

رفع نفخ و گاز معده

در مواردی که برخی از خوراکی ها سبب ایجاد نفخ و گاز معده شده باشند، می توان مقداری از شکر سرخ را در آب جوش حل کرد و به عنوان راهکار کنترل کننده از آن استفاده کرد.

بهبود دل پیچه

غذاهای سرد در خیلی از افراد زمینه ایجاد دل پیچه را فراهم می کنند. از آنجایی که شکر سرخ طبع گرم دارد، می توان از آن برای بهبود دل پیچه ناشی از سردی غذا کمک گرفت.

رفع گرفتگی و اسپاسم گوارشی

از دیگر فوایدی که شکر سرخ دارد، رفع گرفتگی و اسپاسم دستگاه گوارش است.

6.شکر سرخ برای نوزادان و کودکان

نوزادان و کودکان برای رشد نیاز به انواع ویتامین ها و مواد مغذی با استفاده از مواد غذایی متنوع را دارند. کلسیم یکی از مواد معدنی است که در شکر سرخ وجود دارد و برای استحکام استخوان ها ضروری است. با دریافت کلسیم در کودکان و نوزادان، روند رشد و قد کشیدن آنها به خوبی طی خواهد شد.

علاوه بر این موضوع، ممکن است گاهی نوزادان به دلیل مشکلات گوارشی کمی احساس ناراحتی کنند. با تغذیه آنها به کمک مقداری شکر سرخ و آب جوشیده ی ولرم شده، مشکلات گوارشی مانند نفخ، دل پیچه، یبوست و دل درد آنها رفع خواهد شد.

7.تاثیر شکرسرخ برقلب و عروق

طبق تحقیقات انجام شده، پتاسیم این ماده معدنی برای تعادل املاح، الکترون ها و مایعات بسیار ضروری است. حتی سلامت قلب و عروق نیز بسته به دریافت این ماده معدنی است.

8.مصرف شکر سرخ در بارداری

پیش از آنکه تاثیر و فواید شکر سرخ برای دوران بارداری را بیان کنیم، بهتر است این نکته را در نظر داشته باشیم که دیابت بارداری ناشی از تغذیه غیر اصولی ایجاد می شود و هر قدر فواید زیادی مواد غذایی شیرین داشته باشند، دلیل بر مصرف نامتعادل آنها نمی شود.

9.پیشگیری از پوکی استخوان

این ماده غذایی به دلیل داشتن کلسیم، گزینه ای بسیار عالی برای استحکام و تقویت استخوان ها محسوب می شود. جالب است بدانید در گذشته برای دریافت خواص شکر سرخ، انواع مغزها را به وسیله آن کمی شیرین می کردند تا خواص مطلوبی از آن دریافت کنند. این روش برای کودکانی که تمایل به مصرف مغزها ندارند راهکار بسیار خوبی است.

10.فواید شکر قهوه ای در کاهش وزن

شکر قهوه ای نسبت به شکر سفید کالری کم تری دارد. شکر قهوه ای الیاف غذایی مفیدی دارد که به افراد احساس سیر بودن می دهد و در نتیجه در طول روز غذای کمتری خورده می شود و برای افرادی که قصد کاهش وزن را دارند گزینه خوبی به شمار می رود.

کاهش وزن

11.تاثیر و طریقه مصرف شکر سرخ برای یبوست

یبوست به دلایل مختلفی به وجود می آید. یکی از علت های آن خشکی مزاج است. علت دیگر عدم ترشح صفرا به داخل روده است؛ چرا که اگر صفرا داخل روده به درستی ترشح نشود حالت صابونی ایجاد نمی شود.

اما زمانی صفرا به درستی ترشح نمی شود که جداره مجاری صفراوی رسوب گرفته باشد. از آن جایی که طبع شکر سرخ گرم است، می تواند یبوست را درمان کند.

استفاده شکر سرخ به عنوان شربت و یک مایع لعاب دار برای بهبود یبوست مناسب است و این یکی از خواص شکر سرخ است.

شکر سرخ با شکر قهوه ای چه فرقی دارد؟

ملاس یک ترکیب آنتی اکسیدانی در نی شکر است. این ماده در نی شکر رنگ تیره، چسبناک و غلیظ دارد. طی فرایند تهیه شکر سفید با افزودن مواد شیمیایی کاملا از بین می رود که در شکر سفید وجود ندارد.

ترکیبات متفاوت

ملاس به عنوان یک ترکیب فوق العاده در شکر سرخ بیشتر از سایر انواع وجود دارد. جالب است بدانید ملاس حاوی مواردی از جمله گزینه های زیر است:
ویتامین B6کلسیم پتاسیم مس آهن منیزیممنگنز سلنیوماین ترکیبات سبب بالا رفتن خواص شکر سرخ و تفاوت آن با سایر انواع شکر شده است.

تغییر رنگ در آب

شکر قهوه ای که در کارخانه ها اغلب تهیه می شود، با افزودن مواد شیمیایی، بسیاری از خواص برآمده از ملاس خود را از دست می دهد. نکته جالبی که در رابطه با تفاوت شکر سرخ با شکر قهوه ای وجود دارد این است که وقتی شکر قهوه ای در آب حل می شود رنگ آب تغییر خواهد کرد اما با حل شدن شکر سرخ در آب تغییر رنگ واضحی ایجاد نخواهد شد.

کالری متفاوت

نکته بسیار مهم دیگری که در رابطه با این دو نوع وجود دارد، به کالری و ارزش غذای آنها مربوط می شود. شکر سرخ کالری کمتری نسبت به شکر قهوه ای دارد اما ارزش غذایی آن به علت حفظ مواد معدنی و ویتامینی، بالاتر است.

میزان ساکاروز متفاوت

علاوه بر این موارد، ساکاروز موجود در شکر سرخ کمتر از شکر قهوه ای و سفید است. این نوع شکر طعم فوق العاده ای دارد تا جایی که تقریبا شبیه طعم عسل است. شکر سرخ، حداقل حاوی 88 درصد شکر است که شیرینی مطلوبی دارد.

خواص شکر سرخ در طب سنتی

برای خواص شکر سرخ موارد زیر بیان شده است:

  1. از خواص شکر سرخ خونساز بودن است که باعث رفع کم خونی می شود. این خاصیت باعث شده در تقویت قوای جسمی افرادی که دچار کم خونی هستند تاثیرات معجزه آسایی داشته باشد.
  2. در تامین قند مورد نیاز بدن نقش موثری دارد، با این تفاوت که مانند قندهای شیمیایی اثرات نامطلوب آن در حد صفر است! مثلاٌ دیابتی ها معمولاٌ برای جبران ضعف ناگهانی ناشی از افت قند نیاز به مصرف شیرینی ها پیدا می کنند که برای این منظور قند، شکلات و یا یک نوشیدنی شیرین مصرف می کنند که عوارضی هم دارد! برای این افراد استفاده از حبه های کوچک شکر قرمز پیشنهاد بسیار خوبی است.
  3. از فواید شکر قرمز این است که موجب لینت مزاج و دفع فضولات روده و معده می شود. بنابراین می توان گفت از دیگر خواص شکر قهوه ای در طب اسلامی رفع مشکلات گوارشی ناشی از یبوست مزاج است.
  4. از دیگر خواص شکر سرخ آن است که در افزایش نشاط و رفع حالت خستگی و غم و اندوه بسیار موثر است. شیرینی ای که در گذشته بخاطر یک اتفاق مبارک می داده اند از این شکر تهیه می شده است. در رفع مشکلات اعصاب نیز مفید است. باعث استحکام اعصاب شده و بیماری های عصبی را بهبود می بخشد.
  5. همچنین از دیگر خواص شکر قهوه ای در طب اسلامی آن است که این شکر در تقویت و استحکام استخوان ها نیز موثر است. بهتر است آجیل کودکان با این شکر مخلوط شود تا هم مزه مطلوبی داشته باشد هم خواص زیادی! یادآوری کنیم که در گذشته آجیل را برخلاف اکنون که شور می کنند، شیرین می کرده اند!! مثلاٌ پسته شیرین (بجای پسته شور)و...

مضرات شکر سرخ چیست؟

یکی از برجسته ترین مضراتی که با شنیدن نام شکر به گوش می خورد، تاثیر بر بالا رفتن قند خون است. علاوه بر آن باید در نظر داشته باشید که در گذشته به طور کامل از شکر سرخ استفاده می کردند اما به دلیل برخی از مواد موجود در ترکیب آن، آنرا سمی معرفی کرده و مصرف آن تا حدودی کاهش یافت. مبتلایان به دیابت نباید به دلیل کالری پایینی که دارد، آنرا به طور کنترل نشده استفاده کنند. با اینکه خواص متعدد و افزونی دارد اما مبتلایان به دیابت بهتر است از آن استفاده نکنند. شکر سرخ رژیمی نیست.افرادی که قصد کاهش وزن دارند همواره باید از مصرف آن اجتناب کنند. نباید خود را با این گول زد که شکر سرخ کالری کمی دارد. با این حال نوعی شکر است که کالری بالایی را به بدن می رساند و روند کاهش وزن را به تعویق می اندازد. ارزش ویتامینی آن فقط به مقدار کمی ویتامین b1 مربوط می شود که نباید تنها دلیل برای مصرف نامتعادل آن باشد. خیلی از افراد این نوع شکر را منبعی برای دریافت این ویتامین در نظر می گیرند. اما با پیش بردن این روند زمینه ابتلا به قند خون را در خود افزایش می دهند. بالا رفتن قند خون به وسیله مصرف نامتعادل قند و شکر سبب افزایش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی خواهد شد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (278 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (68 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (43 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (11 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (11 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (9 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (8 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (7 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو (7 نظر)
دیگران می‌خوانند   
چهره دلنشین و معصومانه پارسا پیروزفر، مولانای فیلم مست عشق در کودکی/ زیبایی ذاتی و خیره کننده سوپراستار ایرانی+عکس خلاقیت جذاب و تحسین برانگیز شهرداری شیراز در نصب المان زیبا و فاخر/ اصیل و ایرانی پسند+عکس گوشه‌ای از خانه شیک و امروزی پیمان معادی با دکوراسیون لوکس و منحصر به فرد/ ساده ولی زیبا و خاص+عکس دلتنگی شدید فرزاد حسنی برای مادرش و گلباران کردن خانه ابدی مادر ساداتش+عکس/ روحش شاد چیدمان میز کنسول شیک و خاص خانه مدرن علیرضا بیرانوند با لوازم دکوری آنتیک/ خونه اس یا عتیقه فروشی؟ فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 ابتکار هوشمندانه و زیبای یک شخص در ایجاد کندوی عسل مدرن پشت پنجره خانه اش+ویدیو/ مغز تو رو واقعا باید طلا گرفت (ویدئو) غوغای صدای بهشتی پسر چوپان در صحرا با خوانندگی آهنگِ خدایا بی پناهم ،زتو جز تو نخواهم/حنجرشو فرشته ها بوسیدن... سکانس فراموش نشدنی از سریال باغ مظفر/حیف نون میگه به من رحم نمی کنین به عیالم رحم کنین!😂 تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس تنها قاب خانوادگی کامبیز دیرباز در کنار همسر و دخترش+عکس/ کنار هم خوشبخت بشین نگاهی به خلاقیت زیبا و جذاب شهرداری ایرانی برای طراحی نیمکت پارک/ چقدر خاص و دلپسند+عکس تبرک جستن رهبر معظم انقلاب از تربت حرم امام حسین (ع) +ویدئو/یا رب این گل از شش جهتش دار نگاه... نوه خوشگل و دوست داشتنی ایرج طهماسب با موهای فرفری در پارک/ چقدر ناز و گوگولیه+عکس (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از دعوای برره ای/ فقط آخرش که کیانوش میپره!! عکس باورنکردنی و زیبا از خواهر و شوهرخواهر خوشتیپ و باکلاس هانده ارچل/ چه خانواده صمیمی و باحالی داره! عکس های 55 سالگی بانو یومیول، پیشگوی دربار» سریال جومونگ نگاهی به تیپ و استایل هندی و رنگارنگ عمو پورنگ بخاطر عشق اهل هندیش؛ از ساده تا آتلیه ای+عکس/ یعنی باید بادا بادا مبارک بادا رو بخونیم یا زوده؟ آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس خواهر دکتر و تحصیلکرده پوریا پور سرخ با شباهت ظاهری زیاد به برادر هنرمندش !! شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید یک ایرانی در گدایی از ماشین ها در کرج بدون زحمت فقط با یک قلاب و سطل ماست+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه!
تیتر امروز   
تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس