خواص دارچین برای لاغری

  جمعه، 03 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
خواص دارچین برای لاغری
مصرف مواد غذایی سبب افزایش میزان کالری مصرفی روزانه و به تبع آن افزایش وزن خواهد شد. اما به نظر می‌رسد که دارچین خاصیتی دارد که می‌تواند به کاهش وزن و لاغری کمک کند. شما را به خواندن این مطلب دعوت می‌کنم تا با خواص جادویی دارچین در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید و ببینید آیا لاغری با دارچین امکان‌پذیر است؟

دارچین ادویه ای پرخاصیت که با کنترل ترشح انسولین در بدن وتنظیم وپایین نگه داشتن قند خون باعث حفظ سلامتی وکاهش وزن ولاغری سریع می شود .از خواص دارچین می توان به ضعف کلیه ها وکمر و پاها را از بین می برد . مصرف دارچین باعث رسیدن به آرامش می شود ،بهبود دردهای عضلانی ، ضد تب ، بوده است ومانند آنتی بیوتیک را عمل می کند . برخی ناراحتی های معده با دارچین از بین می رود ومصرف منظم دارچین به تقویت قوای جنسی کمک می کند .با به کار بردن دارچین در رژیم غذایی ، خود شاهد لاغری سریع و کاهش چربی ها خواهید بود که این فقط قسمتی از خواص بی نظیر دارچین می باشد.اگر خوردن مرتب واصولی دارچین را با فعالیت بدنی و، ورزشی مناسب همراه کنید، کاهش سریع وزن را تسریع کرده اید. دارچین به دلیل داشتن بیش از۴۱ نوع ترکیب محافظت کننده ی بدن جز ادویه های باارزش برای انسان محسوب می شود .بوی دلنشین ، مزه مثال زدنی و رنگ خاص وزیبای دارچین، به دلیل وجود قسمت روغنی درختی است که دارچین از آن گرفته می شود. خاصیت دارویی دارچین از پوسته درخت دارچین است. پوست این درخت گرانبها تشکیل شده از موادی که در درمان بیماری های زیادی موثر بوده است . برای حفظ خواص دارویی دارچین ، ترکیبات شیمیایی آن باید دست نخورده باقی بماند.دارچین خواص درمانی خود را مدیون آنتی اکسیدان هایی با نام های پلی فنول، فنولیک اسید و فلاونیدها است .ویکی از خواص مثال زدنی آنها کاهش استرس است .وضد التهابی بودن دارچین باعث شده تا مصرف آن از حمله قلبی وابتلا به سرطان جلوگیری شود .جالب است بدانید خاصیت دیگر دارچین ضد باکتریای و ضد انگلی بودن آن است که سبب شده در داروسازی هم کاربرد داشته باشدلاغری فوری با دارچین امکان پذیر است زیرا یکی از فواید اثبات شده ی دارچین، تأثیر آن در کاهش ابتلا به عواملی که به بیماری قلبی مانند مثل پر فشاری خون وچربی خون ( کلسترول و تری گلیسرید ) منجر می شود است .با کاهش چربی خون اضافه وزن حاصل از آن هم ازبین می رود وباعث کاهش سریع وزن ولاغری می شود .

احتیاط در مصرف دارچین

دو نوع اصلی دارچین به نام های دارچین سیلان و دارچین کاسیا وجود دارد که هر کدام ترکیبات خاصی دارند. دارچین کاسیا حاوی مقدار زیادی کورامین است. کورامین در بسیاری از گیاهان یافت می ­شود و برای درمان ام اس یا احتباس آب بسیار مفید است. متخصصان معتقدند مصرف مقدار کمی کورامین (بیش از دو هفته) به کبد آسیب وارد می کند؛ مخصوصا در افرادی که از قبل بیماری کبدی داشته ­اند. آیا این بدان معناست که باید از دارچین پرهیز کنید؟ نه اما اگر دارچین را به صورت روزانه با عسل مصرف می کنید، مطمئن شوید از دارچین سیلان استفاده می کنید که مقدار کورامینش بسیار پایین تر است. برای اینکه مطمئن شوید از دارچین سیلان استفاده می کنید بهتر است آن را از فروشگاه های مخصوص ادویه جات خریداری کنید. حتی اگر به دنبال روش­ هایی برای لاغری با دارچین نیستید، فواید این ادویه آنقدر زیاد است که می ­توانید از طعم و خواص بی ­نظیر آن در غذاهای مختلف استفاده کنید.

عسل و دارچین برای لاغری

فواید دارچین

بدن را تمیز می کند و باکتری ها، قارچ ها و انگل های دستگاه گوارش را از بین می برد. به تثبیت سطح قند خون در بدن کمک می کند. از افزایش ذخیره چربی که ناشی از بالا بودن میزان قند خون است جلوگیری می کند. متابولیسم گلوکز را 20 برابر افزایش می دهد.دارچین به بهبود عملکرد انسولین کمک می کند، بنابراین به کاهش وزن کمک می کند به شما احساس سیری می دهد، بنابراین از ولع مصرف غذا جلوگیری می کند.

انواع دارچین

دارچین کاسیا: این رقم که به آن دارچین چینی نیز گفته می شود، محبوب ترین نوع در سوپرمارکت ها است. این از قیمت کمتری برخوردار است و از کیفیت پایین تری نسبت به دارچین سیلان برخوردار است و دارای برخی عوارض جانبی بالقوه است.

دارچین سیلان: این نوع به عنوان دارچین اصل شناخته می شود. یافتن آن بسیار دشوارتر از دارچین کاسیا است و کمی طعم شیرین تری دارد.

دارچین سیلان به دارچین اصل، دارچین سریلانکا و دارچین مکزیکی نیز معروف است. این ماده از پوست داخلی درخت همیشه سبز گرفته شده است که معمولاً در سریلانکا رشد می کند. این کشور زمانی که تحت کنترل استعمار قرار داشت به سیلان معروف بود.

مزایای عسل

مملو از ویتامین ها و مواد معدنی است که به افزایش سطح انرژی در بدن کمک می کند. این ماده به تقویت متابولیسم کمک می کند تا بدن چربی سوزی کند.

این مقدار شاخص گلیسمی دارد که سالم تر از قند است، به این معنی که به تدریج توسط بدن شما جذب می شود. همچنین از بیماری قند جلوگیری می کند. این ماده حاوی آنزیم ها و آنتی اکسیدان هایی است که فواید مختلف برای سلامتی دارند.

مطالعات نشان داد که بیماران دیابتی که به طور منظم عسل مصرف می کردند، کاهش قابل توجهی در سطح تری گلیسیرید، کلسترول و وزن بدن داشتند.

چه زمانی عسل و دارچین را مصرف کنید؟

شما در 3 نوبت می توانید عسل و دارچین برای لاغری و کاهش وزن را استفاده کنید تا نتیجه مطلوب را بدست آورید:

1- در صبح

هنگامی که می خواهید وزن خود را کاهش دهید، مهم این است که روز را به خوبی شروع کنید زیرا به شما در تنظیم روند ادامه روز کمک می کند. وقتی همه چیز اشتباه شروع شود، بیشتر احتمال دارد که شما یک ناهار چاق کننده ناسالم بخورید و هر چیزی را که می خواهید برای شام بخورید.یاد داشته باشید که به محض بیدار شدن و نیم ساعت قبل از خوردن صبحانه آن را بنوشید. هنگام مصرف صبح، دارچین و عسل می توانند به احیای دستگاه گوارش و همچنین متابولیسم و ​​سطح انرژی از طریق ناهار کمک کنند.

2- میان وعده

وقتی می خواهید وزن اضافی را کم کنید، ممکن است متوجه شده باشید که فاصله زمانی بین وعده های غذایی زمانی است که ولع مصرف مواد غذایی و وسوسه ها آسیب پذیری شما را بیشتر می کند. با دستورالعمل کاهش وزن دارچین و عسل، می توانید ولع مصرف خود را کاهش دهید. زیرا دارچین در کاهش اشتها کمک می کند.بدون تن دادن به یک میان وعده ناسالم می توانید منتظر وعده غذایی بعدی خود باشید. این ترکیبات همچنین سطح قند خون شما را کاهش می دهد، شما را متمرکز و هوشیار نگه می دارد.مهم این است که هنگامی که می خواهید وزن خود را کاهش دهید، مواد غذایی سالم انتخاب کنید و ترکیب دارچین و عسل می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

3- قبل از ایروبیک

هنگامی که برای یک تمرین هوازی آماده هستید، کارهای خاصی وجود دارد که می توانید برای افزایش اثربخشی آن انجام دهید. یکی کشش است. اما آیا می دانید آنچه قبل از تمرین می خورید؟ مخلوط دارچین و عسل می تواند انرژی بیشتری به شما بدهد تا جلسه هوازی را تحریک کنید. بعد از تمرین احساس خستگی نمی کنید و همچنین انرژی کافی برای ورزش موثر را دارید.تمرینات قلبی نیز می تواند در صورت انجام چند کار موثرتر باشد. در مرحله اول، بدون غذا خوردن تمرین کنید. ثانیا، حداقل نیم ساعت بعد از تمرین هوازی چیزی نخورید. اگر می توانید صبر کنید، یک ساعت وقت بگذارید. این باعث می شود بدن شما کالری بیشتری بسوزاند زیرا تمرکز آن روی هضم وعده غذایی بعدی شما نیست.قند طبیعی موجود در عسل به شما در افزایش سطح انرژی در حین تمرین کمک می کند و همچنین دارچین در تقویت متابولیسم به تقویت اثرات تمرینات قلبی کمک می کند.

دارچین بخشی از یک رژیم سالم

می توانید دارچین را برای محدود کردن مصرف شکر و بهبود طعم به خوراکی هایی همچون نان، کیک و بیسکوئیت اضافه کنید. میزان کمی از دارچین را به جوی دو سر یا اسموتیِ صبحانه ی خود اضافه کنید یا آن را در تهیه ی سیب زمینی یا سوپ کدوی نهارتان به کار ببرید.
از آنجا که مصرف بیش ازحد دارچین می تواند دارای عوارض باشد، قبل از مصرف مقادیر زیاد این ادویه، حتما با پزشک مشورت کنید. مصرف دارچین همراه با هر نوع داروی شیمیایی یا گیاهیِ کاهش قند خون، توصیه نمی شود. همچنین افراد مبتلا به مشکلات کبدی باید از مصرف دارچین پرهیز کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (114 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (77 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان