خصوصیات رژیم غذایی نظارت بر وزن

  پنجشنبه، 11 فروردین 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
خصوصیات رژیم غذایی نظارت بر وزن
اگر هدف شما رسیدن به یک شیوه زندگی سالم است، رژیم نظارت بر وزن می‌تواند فراتر از یک اسم و رژیم معمولی برایتان باشد. رژیم نظارت بر وزن در اواخر سال 2015 برای کمک به شیوه غذا خوردن مردم ابداع شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت.در این مقاله رژیم غذایی نظارت بر وزن مورد بررسی قرار می گیرد.

در رژیم غذایی نظارت بر وزن باید برنامه اسمارت پوینت (SmartPoints) رعایت شود، اسمارت پوینت هر غذا و نوشیدنی را بر اساس مواد مغذی و پروتئین های موجود در آن ارزش گذاری می کند و برنامه غذایی تان را جوری تدوین می کند که بیشتر به سمت میوه و سبزیجات سوق داده شوید و از قند و چربی اضافه اجتناب کنید. در طرح نظارت بر وزن می توانید با روش های مختلف (مانند ملاقات حضوری، چت آنلاین و یا مکالمه تلفنی) با افرادی که با این روش وزن خود را از دست داده اند صحبت و مشورت کنید. آن ها با روش های مختلف سعی می کنند شما را به سمت برنامه مناسب هدایت کنند.

بسته غذایی نظارت بر وزن

برنامه غذایی رژیم نظارت بر وزن

برنامه غذایی اسمارت پوینت شما را به سمت الگوی غذایی هدایت می کند که دارای کمترین کالری، چربی اشباع، قند و همچنین میزان بالای پروتئین است. به شرط اینکه بیشتر از هدف تعیین شده توسط اسمارت پوینت غذا نخورید می توانید هر نوع غذایی را که می خواهید بخورید. برنامه غذایی نظارت بر وزن بر اساس جنسیت، وزن و سن شما تعیین می شود.

شرکت اسمارت پوینت هزاران دستورالعمل بر طبق سلیقه های مختلف تدوین نموده است و سعی کرده تمامی انواع غذاها را در برنامه غذایی بگنجانند. اما در صورتی که شما ارزش غذایی یک غذای خاص را نمی دانید می توانید از طریق وب سایت شرکت میزان ارزش غذا را محاسبه کنید. روش کار در این رژیم بدین صورت که برای هر غذایی یک ارزش به صورت عددی تعیین می شود. در رژیم غذایی نظارت بر وزن تقریباً خوردن هیچ غذایی ممنوع نیست. در این رژیم می توان بیش از 4000 نوع مختلف برنامه غذایی داشت که با توجه به معیارهای مختلف اعم از سن، قد، وزن و برخی عوامل دیگر تعیین می شود.

داشتن برنامه غذایی و رژیمی

مزایای رژیم غذایی نظارت بر وزن

هیچ غذایی در رژیم غذایی نظارت بر وزن ممنوع نیست، فقط باید میزان غذا را با توجه به ارزش غذایی آن تنظیم کنید.همفکری و مشورت گرفتن از دیگران واقعاً ایده ای بسیار کارآمد است و این امر می تواند انگیزه شما را چندین برابر کند. کاهش وزن در رژیم غذایی نظارت بر وزن به صورت آهسته اما ثابت است. این امر می تواند در تثبیت وزن به شما کمک کند.در رژیم غذایی نظارت بر وزن شما خودتان غذا می پزید و آماده می کنید، این یک مزیت مهم است که شما از سالم بودن مواد غذایی اطمینان دارید.

معایب رژیم غذایی نظارت بر وزن

یک نکته بسیار مهم که در تمامی رژیم ها باید در نظر بگیریم این است که سیستم متابولیسم افراد فرق دارد. ممکن است یک رژیم برای فردی اثربخش باشد اما برای فرد دیگری آن نتیجه مطلوب را نداشته باشد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب خود باید نکات مهمی که در پایین آمده است را در نظر بگیرید، اگر این نکات را رعایت نکنید این رژیم برای شما مفید نخواهد بود:

  • شما برای دریافت رژیم مناسب خود باید مبلغی به صورت ماهیانه پرداخت کنید. هزینه عضویت در سایت Weight Watchers بسته به سطح انتخابی شما متفاوت است. شما باید در نظر داشته باشید که می توانید تا رسیدن به وزن دلخواه این هزینه را پرداخت کنید.
  • گزارش پیشرفت شما در این رژیم به صورت هفتگی است برخی افراد در مدت کوتاه دچار استرس می شوند و از ادامه رژیم ناامید می شوند آن ها دوست دارند گزارش کم کردن وزن به صورت ماهانه در نظر گرفته شود.
  • شمارش میزان کالری موجود در غذاها می تواند امری خسته کننده باشد. افرادی که وقت و حوصله این کار را ندارند بهتر است به سراغ رژیم نظارت بر وزن نروند. این افراد دنبال یک روش ساده و سریع برای رژیم هستند و این کار پیچیده از عهده آن ها خارج است.
  • آزادی بیش از حد در انتخاب نوع غذا می تواند مضر باشد و افراد بیشتر از آن میزان تعیین شده غذا مصرف کنند. این امر باعث بی اثر شدن رژیم می شود. این افراد می توانند دنبال رژیم هایی بروند که برنامه غذایی دقیق به آن ها بدهد تا فقط آن غذاهای تعیین شده میل کنند.
    لوازم ورزشی کاهش وزن با ورزش و رژیم

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (643 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (87 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (49 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان