موثرترین حرکات ورزشی برای افرادی که بیشتر از موبایل و رایانه استفاده میکنند

  دوشنبه، 08 فروردین 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
موثرترین حرکات ورزشی برای افرادی که بیشتر از موبایل و رایانه استفاده میکنند
امروزه اکثر مردم زمان زیادی مشغول کار با تلفن همراه هستند که موجب آسیب به گردن و شانه می شود. با انجام حرکات اصلاحی شانه می توانید از این آسیب ها پیشگیری کنید.

این دنیا، یک دنیای عالی و جدید است ، تکنولوژی با سرعت سرسام آوری در حال تغییرِ دنیای ما است و ما با انواع تلفن های شخصی، تبلت ها، ساعت های هوشمند، بلوتوث، وای فای، و سایر وسایل و امکانات احاطه شده ایم. بدن های بیچاره ی ما که حداقل از 10000 سال پیش تغییر نکرده اند، هیچ شانسی برای همراهی با سرعت تکنولوژی ندارند بنابراین این بخش از زندگی های مدرن ، هزینه ی زیادی برای سلامتی ما دارد ، در این بخش اجازه دهید ببینیم ،یک وسیله که خیلی از آن استفاده می کنیم ، یعنی استفاده از گوشی هوشمند ، چه تاثیری بر روی سلامتی ما دارد.

استفاده از گوشی هوشمند

به طور جهانی، تقریبا 5 بیلیون اشتراک تلفن همراه وجود دارد ، تا به حال ،هیچ شی یا پدیده ای ، مانند تلفن همراه در زندگی بشر دخالت و مزاحمت نداشته است. تعداد تماس ها و پیام های واتس آپی که هر کدام از ما در روز می سازیم یا تبادل می کنیم، سرسام آور است حتی زمانی که ، در طول شب گوشی را در حالت ساکت قرار می دهید، گوشی سیگنال منتشر می کند و با نزدیک ترین برج مخابراتی در تماس می ماند.

عوارض نگران کننده استفاده از گوشی هوشمند

گوشی های همراه ،انرژی فرکانس رادیویی از آنتن هایشان منتشر می کنند، که یک نوع پرتو غیر یون ساز است ؛ بافت بدن ما، در قسمتی که به آنتن نزدیک تر است، این انرژی را جذب می کند.این نیروها، با میدان وابسته به نیروی مغناطیسی در بدن ما تداخل دارند و سلول ها، بافت و اندام بدن ما را از بین می برند.تحقیقات نشان می دهد که بدن ما با ساختن استحکامات ، با این پرتوها مقابله می کند غشای سلولی ضخیم تر می شود و در نتیجه مواد غذایی موجود در رگ های خونی قادر نیستند که به آن ها برسند.آسیب به حس گر ،پروتئین روی دیواره ی سلولی می تواند موجب سوء عمل DNA شود.

به ستون فقرات و ساختمان عضلانی ما آسیب می زند

پیام دادن یک نمای جدید از زندگی ما است ؛ تحقیقات، نشان می دهد که تنها 15 درجه خم کردن سر ، در زمان پیام دادن ، مساوی با این است که 27 پوند بار بر روی گردن قرار داده ایم و زمانی که ما هر روز این کار را ادامه می دهیم، باعث خمیدگی وحشتناک و گاهی غیر قابل بازگشت ستون فقرات می شویم.

افزایش وزن

استفاده از تلفن های هوشمند ، سبک زندگی غیر متحرک و نشسته را ترویج می دهدکه در مقابل، باعث افزایش چاقی و بیماری های سخت می شود.

حافظه را ضعیف می کند

گوشی های هوشمند، باعث می شوند که ما برای یادآوری همه چیز به آن ها تکیه کنیم و ما دیگر خودمان را اذیت نمی کنیم، تا چیزی را به خاطر بسپاریم.

روابط اجتماعی را کاهش می دهد

گوشی های هوشمند ،توجه شما را به افرادی که در اطراف شما هستند کم می کنند ؛ این دستگاه، قدرت شناسنده شما در ارتباط با دیگران را کاهش می دهد. همه ما روزانه به طور متوسط، حدود 2 ساعت و 55 دقیقه به تلفن های هوشمند خود خیره می شویم به همین دلیل درحالی که قوز می کنیم و سرشانه هایمان رو به پایین است، ممکن است به مرور حالت بدن مان تغییر کند که می تواند منجر به مشکلات سلامتی غیر منتظره ای چون سوزش معده و بی ارادگی شود.داشتن یک وضعیت بدنی خوب بسیار مهم است به همین دلیل در این قسمت دوست داریم چند تمرین ساده را که می توانید در منزل نیز انجام دهید به شما معرفی کنیم.

تمرین و حرکت اصلاحی شانه گرد برای رفع عارضه استفاده زیاد از تلفن همراه و رایانه

در ادامه برای رفع عوارض استفاده ی بیش از اندازه از موبایل و دیگر سخت افزار ها انواع حرکات ورزشی را پیشنهاد میکنیم همراه ما باشید تا با انجام این حرکات ساده و کم هزینه از عوارض سخت افزار ها ایمن باشید.

1. تمرین مقاومت

ابتدا به سمت پهلوی چپ دراز بکشید و بالشتی را زیر سرتان قرار دهید و پاهایتان را نیز خم کنید.دست راست خود را مشت کرده و در زاویه 90 درجه به سمت بالا ببرید. بازوی چپ باید از آرنج خم شود و کف دست روی زمین قرار بگیرد. کف دست چپ را دربالای کف دست راست فشار دهید، در این حالت کف دست راست باید مقاومت کند و با زاویه 90 درجه به زمین بیاورید. باید مقاومت دست خود را به مدت 15 ثانیه حفظ کنید و سپس پهلویتان را تغییر دهید.

2. چرخش شانه

به پهلوی چپ خود دراز بکشید. بالشتی را زیر سرتان گذاشته و دست تان را زیر سر قرار دهید. پاها نیز از ناحیه زانو باید کمی خم شوند.بازوی راست خود را با زاوی 90 درجه خم کرده و مشت کنید. دست تان را به سمت شکم بیاورید تا مشت تان روی زمین قرار گیرد. دست تان را به سمت بالا ببرید و مشت تان را گره کنید تا احساس تنش داشته باشد و همچنین می توانید از یک دمبل کوچک استفاده کنید. فراموش نکنید که زاویه 90 درجه را برای دست خود حفظ کنید.این کار را به مدت 45 ثانیه تکرار کنید و سپس پهلوی خود را عوض کنید.

حرکت ورزشی چرخش شانه

3. کشش عضله ی لواتور

این تمرین را می توانید هم درحالت نشسته و هم ایستاده انجام دهید.سر تان را به آرامی به سمت چپ متمایل کنید و با دست چپ بالای سر خود را بگیرید و شروع به اعمال نیروی خفیفی با سر به سمت چپ کنید تا بتوانید کمی مقاومت را احساس کنید.به مدت 20 ثانیه در این حالت بمانید و این کار را با سمت مخالف نیز انجام دهید. برای هر طرف 3 مرتبه این کار را تکرار کنید.

پوستر حرکت ورزشی لواتور

4. حرکت اصلاحی سر به جلو

ابتدا پاهایتان را به عرض شانه باز کنید. دستان تان را پشت سرتان قرار دهید طوری که آرنج ها روبه روی یکدیگر باشد. زانوهایتان را کمی خم کنید. پشت تان را صاف نگه دارید و سرتان را کمی به سمت جلو متمایل کنید و به پایین نگاه کنید.گردن خود را محکم کرده و شروع به هل دادن سر خود برخلاف دستان تان کنید و دقت کنید که سر نباید به عقب برگردد. به مدت 20 ثانیه در این وضعیت بمانید.

5. تمرین چین-تاک ( جمع کردن یا فشردن چانه )

بصورت کاملا صاف بنشینید یا بایستید و مستقیم به جلو نگاه کنید. حال انگشت اشاره تان را روی چانه قرار دهید و به آرامی سر خود را به عقب هل دهید. باید در قسمت سر و بالای گردن کشش خوبی را احساس کنید. این وضعیت را به مدت 10 ثانیه حفظ کنید و مجدد به حالت اولیه برگردید. این تمرین را مجموعا 10 مرتبه تکرار کنید.

6. تمرینات لیفت آف

ابتدا با گردنی کشیده و صاف بایستید. سر خود را کج نکنید و مستقیم به جلو نگاه کنید. دستان تان را پشت سر خود بگذارید و یک کف دست تان را بر روی دیگری قرار دهید، در این حالت بازوها باید کمی در قسمت آرنج خم شوند.هنگام بازدم، درحالی که دستان خود را از باسن کمی بالا تر می برید به عقب فشار دهید، باید کمی تنش را احساس کنید و بعد مجددا به موقعیت اولیه برگردید.این تمرین را به مدت30 ثانیه تکرار کنید و سپس دستان خود را عوض کنید.

7. تمرین مقاومتی گردن با حوله

یک حوله لوله شده را دور گردن خود قرار دهید و دو انتهای آن را با دستانتان بگیرید و تا جایی که می توانید به بالا نگاه کنید و سرخود را روی حوله بچرخانید. این کار را به آرامی انجام دهید.هنگامی که سر تان را به عقب می کشید فشار ملایمی بر روی حوله وارد کنید و در نهایت به موقعیت اولیه برگردید و این تمرین را 10 مرتبه تکرار کنید.

حرکت ورزشی تمرین مقاومتی گردن با حوله

8. ایزومتریک گردن

کف هر دو دست تان را روی پیشانی قرار دهید و بدون آن که سرتان را حرکت دهید به آن فشار وارد کنید. به مدت 10 ثانیه در این حالت بمانید و 5 مرتبه آن را تکرار کنید. اکنون این فشار را به کنار سرتان وارد کنید و 5 مرتبه تکرار کنید و طرفین را عوض کنید.همین تمرین را برای پشت سر نیز تکرار کنید و 5 مرتبه آن را انجام دهید.

9. حرکت اکستنشن کمر:

وقتی از مبایل زیاد استفاده می کنید ساعات ها روی کمر نشسته وبی تفاوت به پوزیشن خود غرق کار کردن با مبایلتان می شود خوب است که حرکات مربوط به کمر را هم هرازگاهی انجام دهید تا گرفتار مشکلاتی در مهره های کمر خود نشوید حتما وقتی از مبایل استفاده می کنید سعی کنید هرازگاهی به پوزیشن نشستن خود دقت کنید

مبادا اشتباه یا کج و کوله نشسته باشید و سریع خود را اصلاح کنید انجام حرکات اصلاحی را هم فراموش نکنید جالب است بدانید که این تمرین کالری سوزی و قدرت بخشی بسیار بالایی دارد و اگر در آن حرفه ای شوید، احتمال کمر درد و آسیب دیدگی در این قسمت تا حد زیادی پایین می اید برای انجام این تمرین، باید دمر روی زمین دراز بکشید و دست هایتان در امتداد بدن صاف باشد و پاهای شما کاملا صاف باشند و سپس سر و شانه را بالا نگه دارید و 5 ثانیه در این حالت بمانید.این حرکت را 15 بار تکرار کنید

9. ایروبیک :

شاید تعجب کنید که چرا ایروبیک و چرا ایروبیک یک ورزش اصلاحی ... باید بدانید که ایروبیک باعث تقویت باسن ، ساق پا و هسته بدنی شما می شود . حالت های بد نشستنو های طولانی و استفاده از مبایل می تواند مشکلاتی را در نواحی مختلف بدن که حتی فکرش را نمی کنید ایجاد کند بهتر است ایروبیک را حتما در روز انجام دهید تا تحرک کافی داشته باشید و درکنا ر تحرکت که لازمه ی زندگی ماشنی است بتوانید عضلات نام برده را هم تقویت کنید

10. پل :

باید بدانید که تمرین پل از ساده ترین و عالی ترین ها تمرین ها برای خانم ها می باشد زیرا می تواند قدرت بدنی را افزایش دهد و افراد را باریک تر از همیشه نشان دهد برای انجام این حرکت ساده باید روی زمین دراز بکشید و زانو های خود را خم کنید و سپس سعی کنید که باسن تان را بالا ببرید و بعد سعی کنید که 30 ثانیه در این وضعیت باقی بمانید.

پیشگیری، بهترین درمان

اگر مجبورید به هر دلیلی در طول روز ساعت ها با کامپیوتر کار کنید، پس بهتر است هوشیار باشید تا از بروز گردن درد جلوگیری کنید. مهم ترین اقدامی که در جهت پیشگیری از گردن درد ناشی از کار با کامپیوتر می توانید انجام دهید اصلاح وضعیت بدنی هنگام کار و توجه به ارگونومی تجهیزاتی است که از آن استفاده می کنید.

ارگونومی یعنی استفاده از تجهیزات راحت و استاندارد مناسب با ابعاد بدنی شما. پس این را به خاطر بسپارید که هزینه کردن در این زمینه یک نوع پیشگیری است. با خرید یک صندلی یا میز استاندارد از هزینه های بعدی ناشی از درمان مشکلات مختلف گردن، شانه و کمر جلوگیری می کنید.

نکته بعدی استفاده درست از ابزارهایی است که در دسترس دارید. فاصله استاندارد از صفحه نمایشگر، ارتفاع مناسب صندلی و میز و نکات ریز دیگری که می تواند در پیشگیری از مشکلات اسکلتی عضلانی ناشی از کار نقش به سزایی داشته باشد.

چه مدت طول می کشد تا افتادگی شانه رفع شود؟

شانه های افتاده نشان از وضعیت بد بدن دارند. به یاد داشته باشید که وضعیت قرار گیری بدن یک عادت است و کارشناسان می گویند ترک یک عادت همانطور که سالیان سال شکل گرفته، همان طور نیز اصلاح آن طول می کشد اما با ورزش روزمره و تکنیک مناسب مجبور نیستید مدت زیادی منتظر بمانید تا نتیجه بگیرید. درواقع با انجام این تمرینات نسبتا آسان، موفق خواهید شد.

امیدوارم از محتوای ورزش درمانی نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که سروکار بیشتر با تلفن همراه دارند میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش ورزش درمانی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزاریم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (528 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (37 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (31 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (10 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان